Mutta siitä mua on varoteltu että ku noi jacksonit tehdään niitä usalaisia lukuunottamatta (eikös ne jenkkijacksonit maksa turhan paljon?) siellä idässä, niin voiko niiden laatuun luottaa? Haha, jos tosissasi mietit Korealaista LTD:tä ja olet huolissasi Japanilaisen Jacksonin laadusta niin toivottelen tässä vaiheessa hyviä päivänjatkoja. Trolli tai ei, narikkamies paikalle. 'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä |
Siis tämähän oli asiallinen keskustelu. Varsinkin kun täällä puhuttiin Gibsonista. Tosin kyseessä ei ollut Lespa, joten johtuisiko siitä että pysyi suhteellisen puhtaana? En nyt ymmärrä mitä provosoitumista tässä oli? Tosin nämä Kipson-keskustelut ovat kitarapalstan parasta viihdettä, eli toki jatkakaa.... Niin no, niin.. Itsellä on kokemusta jonkin verran muutamasta v-mallisesta kitarasta, mutta eipä niistä juuri uskalla täällä huudella, näyttää olevan niin herkkää että heti jos lausuu eräästä merkistä jotain positiivista, tulee soosit silmille. Tai pilkun viilaamiseen siirrytään.. No, ihan varteenotettava v-tyylinen kitara on myös Epiphonen Tsekeissä tehty vintage-mallinen Flying V, niitä ilmeisimmin tuli Euroopan markkinoille ainoastaan, valmistusmääristä ei ole tietoa. Limba-puuta (kauppanimi korina) ne eivät ole, ainakaan se, jota oon enemmän soitellut ja laitellut, mutta aika uskollinen alkuperäisen näköispainos se oli. Mahonkia näytti olevan, ja tuon tehtaan (Bohemia Musico-Delicka) LP-Epien tapaan varustettu Schallerin raudalla (ja mikeillä). Ibanezin V-kitaroista jo tuossa puhuin, ne vanhat (näköispainokset) on erittäin uskollisia myös alkuperäisille esikuvilleen, paitsi toki pulttikaulaisia, ja puu on sen-ashia (tai mahonkia, riippuu vuodesta). Uudempia RocketRolleja oon joskus kaihoisasti katsellut, vallankin niitä kalliimpia malleja (koivua, loimuvaahteraa) joissa on liimakaula, tosin ei se "halpis" pulttikaula- RokettiRollikaan huono ole, mikitys vaan ei oo yhtä hyvä kuin siinä alkuperäisessä. Eikä lapa, joka noissa RocketRolleissa on se Ibanezin oma duckbill. Mutta tämä tästä. Ehkä alkuperäinen kysyjä sitten ehtii noita malleja ja merkkejä tutkailemaan, toivottavasti jopa ihan testaustasolla. Eipähän tässä(kään) postauksessa kaiketi mitään asiaan liittyvää ollut, joten täytynee antaa asian olla ja todella tehdä omat johtopäätökset siitä, kannattaako ylipäänsä kirjoittaa mitään näille sivustoille. Mod.huom. Jos tuo iänikuinen tappelu Gibsonien laatuongelmista jne. ei nyt tässä ja muissa ketjuissa lopu, tulee pitkää jäähyä kaikille osallisille. Älkää sotkeko ketjuja, eiköhän nuo asiat ole jo puitu. Tapelkaa pikaviestitse vaikka. |