Aihe: Gibsonista kirkkaampaa
1 2 3 4
Juustonaksu
30.01.2007 20:42:48
Mitäs sitten jos on Fender-kitara ja Gibson-vahvistin?

Mä kyllä tykkäsin siitäkin yhdistelmästä. :)

Itseltä jäänyt Gibson vahvistimet väliin, mutta ainakaan Epiphone ei säväyttänyt niin kitaroiden kuin vahvistimienkaan puolelta.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
Jucciz
30.01.2007 20:49:12
Gibsonin vahvistimet ovat ihan toista maata. Hienosoundisia vehkeitä, jos heviä ei tarvitse soittaa - eli etenkin juurevaan blues/rock-menoon toimivat upeasti.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
Juustonaksu
30.01.2007 20:58:27 (muokattu 30.01.2007 21:00:41)
Gibsonin vahvistimet ovat ihan toista maata. Hienosoundisia vehkeitä, jos heviä ei tarvitse soittaa - eli etenkin juurevaan blues/rock-menoon toimivat upeasti.

Olen katsellut tuota ABB:n 2003 DVD:tä vissiin Beacon Teatterista tai vastaavasta, enkä malta olla huomaamatta Haynesillä sitä Randallin nuppia siinä. Pirun hyvä soundi miehellä ja vähän mielenkiinnostakin, tietääkö joku, mikä malli kyseessä? Trucks soittelee jollain ikivanhalla Marsulla, joten sen erottaa melko hyvin siinä viereisessä pinossa. :)

Haynesillä on mainio clean ja mukavan laulava liidi oli käytössä sitten LP tai Essi. Kirkkauttakin löytyy, vaikka muille jakaa.

Edit: Mainittakoon tosiaan, että Haynesin LP + Randall yhdiselmä on miljuuna kertaa kirkkaampi ja kuuluvampi kuin Trucksin SG + Marshall -yhdistelmä. Toisaalta Trucks soitteleekin sormilla, joten sitä plektran kirkasta attackia ei synny. Kuitenkin, ero on.
monotone
30.01.2007 21:31:47

Olen katsellut tuota ABB:n 2003 DVD:tä vissiin Beacon Teatterista tai vastaavasta, enkä malta olla huomaamatta Haynesillä sitä Randallin nuppia siinä. Pirun hyvä soundi miehellä ja vähän mielenkiinnostakin, tietääkö joku, mikä malli kyseessä? Trucks soittelee jollain ikivanhalla Marsulla, joten sen erottaa melko hyvin siinä viereisessä pinossa. :)

Haynesillä on mainio clean ja mukavan laulava liidi oli käytössä sitten LP tai Essi. Kirkkauttakin löytyy, vaikka muille jakaa.

Edit: Mainittakoon tosiaan, että Haynesin LP + Randall yhdiselmä on miljuuna kertaa kirkkaampi ja kuuluvampi kuin Trucksin SG + Marshall -yhdistelmä. Toisaalta Trucks soitteleekin sormilla, joten sitä plektran kirkasta attackia ei synny. Kuitenkin, ero on.

Eikä kun just toisin päin. Oot kattonut vähän vinoon koska WH soittaa Marsulla (ja Diaz'illa) tuolla DVD'llä. Ilmeisesti DT oli joutunut päivittämään Fender-osastonsa (Super taisi olla silloin) Randall'iin pysyäkseen WH'n perässä noin volyymi-mielessä. Nykyään DT'llä kaksi Super Six'iä ABB'ssä, olin lukevinani.
Juustonaksu
30.01.2007 21:33:26
Eikä kun just toisin päin. Oot kattonut vähän vinoon koska WH soittaa Marsulla (ja Diaz'illa) tuolla DVD'llä. Ilmeisesti DT oli joutunut päivittämään Fender-osastonsa (Super taisi olla silloin) Randall'iin pysyäkseen WH'n perässä noin volyymi-mielessä. Nykyään DT'llä kaksi Super Six'iä ABB'ssä, olin lukevinani.

Aaa, mutta se ei mennyt loogisesti kun katsoin. Derek on sanonut soittavansa joka keikan aina sillä Marsullaan, minkä sai aikoja sitten. Siksi oletin automaattisesti, että Marshall + Diaz on Trucksin ja Randall Haynesin. :)
Kiinankeisari
30.01.2007 23:10:35 (muokattu 30.01.2007 23:10:42)

vai että haynesilla on ollut ihan marsuakin käytössä, plexi vai mikä? oon nähnyt vaan soldanoa ja soldano+diaz-yhdistelmää käytössä hänellä, tosin tuota dvd:tä en (vielä) omista. osaako kukaan muuten sanoa että onko se deepest endillä näkyvä gibsonin combo osa haynesin setuppia vai jonkun vierailijan käytössä.

niin, ja warren haynes on ehdottomasti maailman tyylikkäin ja sielukkain kitaristi, suoranainen jumala.

anteeksi offtopic, jälleen kerran...
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
Juzpe
31.01.2007 13:28:15

Niin ja, liekkö jokunen Stratomieskin Bassmanilla/Twin reverbillä/Vibroluxilla/muulla parit soinnut nykäissyt...?

Muistattekos sen jätkän jolla oli stratossa gibsonin PAF ja vahvarina marshall.... Täytyy olla ihan kaameet soundit, suorastaan ruskeet.
Rusettiluistelusta anaaliseksiin - Suomen nuorison seksuaalikäyttäytymisen kehitys 40- luvulta nykypäivään.
J.Hollström
31.01.2007 13:53:55 (muokattu 31.01.2007 14:03:53)
Ihan kokeilumielessä tämän topicin yllyttämän (kun tästä Gibson + Fender jutusta puhuttiin) äänitin muutaman soinnun tolla Fenderin alunperin bassovahvistimeksi suunnitellulla combolla Gibsonin Les Paulia. Vahvistin on aika tuhnu jo itsessään. Ei tod. mitään high gainia ja kirkkauden juhlaa.

Eihän nuo sämplet nyt mitään kirskuntaa ole, mutta en minä noita mikkejä mihinkään tosta ole vaihtamassa, kirkkauden puuttellisuuden takia. Sitten kun treplempää soundia tarvitsee, niin vaihdan toiseen kitaraan. Les Paul on luonnostaan tumma, ja minun mielestä näin saa ollakin.

http://juki.1g.fi/mp3/Fender_Bantam_Bass/LP3.mp3
http://juki.1g.fi/mp3/Fender_Bantam_Bass/LP4.mp3

Ja ihan yleiskommenttina ja varmaan monelle itsestäänselvyytenä lisään, että kitaran yksin ei tarvitse täyttää koko taajuusaluetta, niinkuin ei minkään muunkaan instrumentin. Jokaiselle on oma paikkansa ja hyvä bändisoundi rakentuu pienistä osasista. Usein "hyvä" instrumenttisoundi on yksinään aika orvon kuuloinen, mutta sopivassa kontekstissa sen todellinen potenttiaali tulee vasta esiin.
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1
monotone
31.01.2007 15:24:39

vai että haynesilla on ollut ihan marsuakin käytössä, plexi vai mikä?

http://marshallamps.com/artists/art … quotes/artist_quotes.asp?quoteId=41

Mutta ilmeisesti ei aivan stock kuitenkaan, jotain osia päivitelty, muistaisin.

Derek on sanonut soittavansa joka keikan aina sillä Marsullaan, minkä sai aikoja sitten.

Mä en ole tosta Marsu osastosta DT'n kohdalla kuullutkaan. Ei tosin tarkoita, että näin ei voisi asian laita olla.
Juustonaksu
31.01.2007 15:30:54
Mä en ole tosta Marsu osastosta DT'n kohdalla . Ei tosin tarkoita, että näin ei voisi asian laita olla.

Taitaa herra sanoa kotisivuillaan jossain vastauksessa, että hän käyttää lähes aina jotakin Marshallin 1969 vuoden nuppia, mikä oli ensimmäinen putkivahvistimensa. :) Muistaakseni näin, onhan tästä aikaa kun olen lukenut, mutta senverran aktiivinen kuin bändi onkin niin olettaisi sivuston päivittyvän edes hieman.

Tämä ei siis sulje pois mahdollisuutta muihin laitteisiin, kunhan itse ajattelin kyseisen marsupinon kuuluvan Trucks juniorille.
monotone
31.01.2007 15:58:04

Taitaa herra sanoa kotisivuillaan jossain vastauksessa, että hän käyttää lähes aina jotakin Marshallin 1969 vuoden nuppia, mikä oli ensimmäinen putkivahvistimensa. :) Muistaakseni näin, onhan tästä aikaa kun olen lukenut, mutta senverran aktiivinen kuin bändi onkin niin olettaisi sivuston päivittyvän edes hieman.

Tämä ei siis sulje pois mahdollisuutta muihin laitteisiin, kunhan itse ajattelin kyseisen marsupinon kuuluvan Trucks juniorille.

No, mä en oo nähnyt muuta kuin tämän DTB saitilla:

Question: We have recieved lots of questions regarding Derek's equipment so this is in response to all.

Answer (Derek):
-Gibson SG custom 1962 reissue
-signatures on both guitars include Otis Rush, Elvin Jones, Bobby Bland, Bob Dylan, John Lee Hooker, BB King, Family Man Barrett, Aubrey Ghen, Chuck Campbell, Bob Margolin, Hubert Sumlin, & Walter Wolfeman Washington (although many have worn off thru gigging)
-Strings - DR .11 - .46
-Guitar tuned to open E always
-No pick, pedals, or effects
-Glass Coricidin Botte for slide (vintage if possible but Dunlop Blues Bottle slide for backup)

-Amp - 1965 Fender Super Reverb (same amp on stage with DTB for 15 years)
Everything pretty much standard on the amp but the speakers are cheap Pile Driver speakers that break up nicely.

Viistoista vuotta on varmaan tossa vaiheessa käsittänyt Derekin koko soittouran.. :-)

Tässä vielä yksi lainaus WH'lta:

"In the Allman Brothers I was using the Marshall instead of the Soldano for a while. So I was using the (César) Diaz and the Marshall. Ive recently started back using the Soldano again. In Govt Mule, predominantly, its been the Soldano and the Diaz together and sometimes a Fender Super Reverb. Ive a lot of other amps that I really like and they come into play as well, but those mentioned get the most play from me."
Juustonaksu
31.01.2007 17:19:57
No, mä en oo nähnyt muuta kuin tämän DTB saitilla:

-Amp - 1965 Fender Super Reverb (same amp on stage with DTB for 15 years)

Viistoista vuotta on varmaan tossa vaiheessa käsittänyt Derekin koko soittouran.. :-)

Sikäli kyllä, kun DVD:llä hän sanoi soitelleensa aktiivisesti n. 8v bändin kanssa ja DVD:stä on nyt n. 3-4v aikaa, laskekaamme siitä. :)

Pakko se on uskoa. :) Anteeksi. Etsin tuon Derekin Marshall-jutun, kun kerkiän. Ja muistan elävästi, kuinka hän Claptonin keikalla meni useamman biisin välissä säätelemään namiskoja Marshallin nupista eli ainakin siellä hänellä oli se käytössä. :)

P.S "Istuin" eturivissä.

Kai se pitää päästä tuollaista Super Reverbiä joskus tyyppaamaan.
Kiinankeisari
31.01.2007 21:24:26 (muokattu 31.01.2007 21:26:09)
http://marshallamps.com/artists/art ... quotes/artist_quotes.asp?quoteId=41

Mutta ilmeisesti ei aivan stock kuitenkaan, jotain osia päivitelty, muistaisin.

no oonhan mää tuon mainoksen jossain nähny, nyt vasta tulee mieleen.

Pakko se on uskoa. :) Anteeksi. Etsin tuon Derekin Marshall-jutun, kun kerkiän. Ja muistan elävästi, kuinka hän Claptonin keikalla meni useamman biisin välissä säätelemään namiskoja Marshallin nupista eli ainakin siellä hänellä oli se käytössä. :)

P.S "Istuin" eturivissä.

kyllä se on nyt munkin sanottava, että minusta claptonin keikalla oli trucksilla se super reverb ja ne marsut oli sitten doyle bramhall II:n. olin tosin takarivissä :)
monotone
31.01.2007 22:22:08

kyllä se on nyt munkin sanottava, että minusta claptonin keikalla oli trucksilla se super reverb ja ne marsut oli sitten doyle bramhall II:n. olin tosin takarivissä :)

Jos se sääteli siinä samalla Bramhallin soundeja... "Paskat soundit täl jätkäl...mä paa vähä lisää dolbii..."

En ollut paikalla, puhtaasti spekuloin. Heh.
Juustonaksu
31.01.2007 22:30:22

Tästä olen niiltä osin samaa mieltä, että Bramhallilla oli oma Marsunsa siellä, mutta mielestäni olisi hämäävää, jos samalla soittajalla olisi 2-3 eri vahvistinta siinä samalla. Ei tosin poissuljettu mahdollisuus, mutta jaksan silti inttää Trucksin ja Marshallin puolesta. ;)
Kiinankeisari
01.02.2007 00:27:13
Jos se sääteli siinä samalla Bramhallin soundeja...

mun mielestäni olis vaikka voinutkin, aika krhm... "kirkas" oli miehen (siis bramhallin) saundi...

Tästä olen niiltä osin samaa mieltä, että Bramhallilla oli oma Marsunsa siellä, mutta mielestäni olisi hämäävää, jos samalla soittajalla olisi 2-3 eri vahvistinta siinä samalla. Ei tosin poissuljettu mahdollisuus, mutta jaksan silti inttää Trucksin ja Marshallin puolesta. ;)

kyllä ainakin claptonin crossroads-dvdllä näkyy selvästi ne bramhallin 2 marsunuppia ja joku pienempi gibsonin combo. ei se ole hämäävää, toisilla on vaan turhaa rahaa :)
fox
01.02.2007 01:53:03

joku pienempi gibsonin combo. ei se ole hämäävää, toisilla on vaan turhaa rahaa :)

Jos "kirkkaampaa" Gibsonia halajaa, niin tuossa olis:
http://cgi.ebay.co.uk/Gibson-NIGHTH … ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Monipuolinen ja kaikinpuolin hyväsoundinen vehjes... 8)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Kiinankeisari
01.02.2007 10:09:41 (muokattu 01.02.2007 10:10:19)
Monipuolinen ja kaikinpuolin hyväsoundinen vehjes... 8)

koululta löytyy epipuhelimen versio tuosta, ja vaikka onkin vähän piesty kitara niin idea on kyllä mielenkiintoinen. monipuolisuutta luulis kyllä löytyvän.

EDIT: ja sehän oli vielä ihan järkevän hintainenkin.
opaa
02.02.2007 15:25:44
Muuten, ihmettelen aika kovasti uuden Digitech Tone Driverin vaikutusta signaaliin. Sen sijaan että se mitenkään loogisesti söisi kirkkautta äänestä bypass asennossa se sen sijaan lisää kirkkautta. Ja sehän on pelkästään hyvä juttu mun gibsonin ja koulun fenderin välissä :P mutta musta toi on kyllä silti vastoin kaikkea järkeä.. mistähän tuo johtuu?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)