![]() 16.05.2006 16:08:29 | |
---|---|
Hyviä merkkejä aloittelijoille on esim. Yamaha, Squier, Ibanez, Epiphone (Ei ihan halvimmat) ja vastaavat. Kannattaa testata ite, sillähän se paras kitara selviää, se kitara tulee SULLE eikä m.netin vakiovastaajille. | |
![]() 16.05.2006 19:45:30 | |
Mun mielestä paras kitara tytölle on Fender Mustang. Lyhkäsenpi skaala mahdollistaa Gilmour tyyliset bendaukset (jos ne ylipäätään on mahdollisia) Ja tyylikkyys/seksikkyys on omaa luokkaansa. Mustangin muodot ovat määrätietoiset mutta maltilliset, punainen väritys sopii täydellisesti. Hinta menee yli. Se siitä. Jos halvempi versio löytyy ni kertokaa minullekkin :) Googletus vain vahvistaa tunnettani... Aamen | |
![]() 16.05.2006 19:59:08 | |
Kannattaa testata ite, sillähän se paras kitara selviää, se kitara tulee SULLE eikä m.netin vakiovastaajille. Niin, eikös tuo lähinnä olekin se vakiovastaajien vakiovastaus - "Testaa itse, mitäs täällä kyselet." Tosin ei tässä tapuksessa. Edistystä. Mielestäni on tärkeää, että harrastuksen alussa se kepukka pitäisi vireen mahdollisimman hyvin. Mikään ei tapa soittoiloa niin kuin jatkuva virittely ja vehkeiden säätö. Orangen crush 15r on muuten nätti ja soiva peli vaffariksi jos näihin suosituksiin mennään. | |
![]() 16.05.2006 20:17:32 | |
En oikein ymmärrä, miksi Squiereita suositellaan kenellekään muulle, kuin pahimmalle vihamiehelle. En sitten tiedä, olenko törmännyt vain erityisen kehnoihin yksilöihin, mutta kolme squieria, joita olen tässä muutaman vuoden aikana joutunut soittamaan, olivat kaikki täysin käyttökelvottomia. Hirveä soittotuntuma, vireestä tietoakaan, akustinen sointi lähes olematon ja _käsittämättömän_ huonot mikrofonit. Siis oikeasti, jos laittoi vähänkin säröä, se uskomaton häiriösurina hautasi ihan koko kitaran äänen alleen. Olen kyllä kuullut monia tuhnuja halpismikkejä, mutta niissä sentään se ero, että ne eivät ota häiriötä naapuritalon telkkarin kaukosäätimestäkin. Kaikki nämä squierit olivat tosin kotoisin niistä surullisenkuuluisista "starter packeista", joissa on karkkiaskin kokoinen vahvistin, muovinauha, ongensiimaksi kelpaava kitarajohto ja pari läpsyplektraa kitaran lisäksi. | |
![]() 16.05.2006 20:23:55 | |
Voiko noin halpa kitara olla hyvä? Nykyään saa alle 300 eurolla jo varsin hyviä soittimia. | |
![]() 16.05.2006 20:27:03 | |
En oikein ymmärrä, miksi Squiereita suositellaan kenellekään muulle, kuin pahimmalle vihamiehelle. En sitten tiedä, olenko törmännyt vain erityisen kehnoihin yksilöihin, mutta kolme squieria, joita olen tässä muutaman vuoden aikana joutunut soittamaan, olivat kaikki täysin käyttökelvottomia. Hirveä soittotuntuma, vireestä tietoakaan, akustinen sointi lähes olematon ja _käsittämättömän_ huonot mikrofonit. Siis oikeasti, jos laittoi vähänkin säröä, se uskomaton häiriösurina hautasi ihan koko kitaran äänen alleen. Olen kyllä kuullut monia tuhnuja halpismikkejä, mutta niissä sentään se ero, että ne eivät ota häiriötä naapuritalon telkkarin kaukosäätimestäkin. Kaikki nämä squierit olivat tosin kotoisin niistä surullisenkuuluisista "starter packeista", joissa on karkkiaskin kokoinen vahvistin, muovinauha, ongensiimaksi kelpaava kitarajohto ja pari läpsyplektraa kitaran lisäksi. Kyllä ne standardit on ihan eri maata. | |
![]() 16.05.2006 21:24:55 | |
Kallein kitarani maksoi 450 euroa -halvin 1000 markkaa. olen jo soitellut n. kuusi vuotta "halpiskitaroilla" ja tiedän, että halvoissa kitaroissa on ongelmia, MUTTA ne voi korjata, jos osaa. aloittelevalle on turha selittää intonaatioista ja actionista, kun soittaja ei vielä edes itsekkään tiedä mitä haluaa. Alle 200 euron kitara on oikeasti ihan soitettava, esin oma vanha Falconini soi vireessä koko kaulalta ja Dual Recton, JCM800 tai Rockerverbin läpi hienolta. Orange crush 15 + Jekyll&Hyde yhdistelmä on hyvän kuuloinen. Sitä suosittelen kaikille, vaikka olisi millainen 2000e putiikkivahvari treenikämpällä. Aamen | |
![]() 16.05.2006 22:03:13 (muokattu 16.05.2006 22:03:46) | |
Mikäli olet todellakin pienikätinen- ja sorminen, kannattaisi kauppoja kierrellessä testata myös Fenderin Stratocaster Junior. Ostin pojalleni Squierin vastaavilla mitoilla olevan Straton, ja ihan oikea kitara se on. Laadultaan oletan Fenderin olevan parempi (esim. virittimet) Löytyy myös värissä Torino Red http://www.fender.com/products/search.php?partno=0133800506 Sakkesetä | |
![]() 16.05.2006 22:21:40 | |
Kannattaa testata ite, sillähän se paras kitara selviää, se kitara tulee SULLE eikä m.netin vakiovastaajille. Näin. Jos te näin aktiivisesti autatte naista hädässä ja olisin tiennyt sen, en olisi käyttänyt hakua silloin kun suunnitelin kitaran hankintaa. :) Dies irae, dies illa,
solvet saeclum in favilla,
Lacrimosa dies illa,
qua resurget ex favilla
Romantikkoitkijät #35 | |
![]() 17.05.2006 07:09:15 | |
... Uskomaton jätkä. Katotko peiliin usein? ;o) Mutta kukin tyylillään... No puhuin vaan esineistä ja tois'arvoisista asioista, erittäin kärjistetysti. (jotenkin on vaan tylsää tehdä aina vaan järkeviä valintoja x) ,Pilkettä silmäkulmaan. ;) En todellakaan tarkoittanut ihmisiä, muuten voisi viritellä narua kattoon. Rokrok. Sorry off topic taas. Mikään ei oo siistimpää kun soittaa Rock´n Roll bändissä! | |
![]() 17.05.2006 09:14:04 | |
Mun mielestä paras kitara tytölle on Fender Mustang. Lyhkäsenpi skaala mahdollistaa Gilmour tyyliset bendaukset (jos ne ylipäätään on mahdollisia) Ja tyylikkyys/seksikkyys on omaa luokkaansa. Mustangin muodot ovat määrätietoiset mutta maltilliset, punainen väritys sopii täydellisesti. Hinta menee yli. Se siitä. Jos halvempi versio löytyy ni kertokaa minullekkin :) Googletus vain vahvistaa tunnettani... joo. todella hyvä kitara aloittelijalle: kieli menee poikki niin vire katoaa kuin lasse mynssenistä -72. kiinteä talla laadukkaalla hardwarella ja humpparilla niin pärjää vähän pidempäänkin. ja mun hello kitty on vielä ostamatta kiitos parvekeremontin 6283,40€ mutta kyllä tossa kesällä pärähtää. miksi? | |
![]() 17.05.2006 11:22:25 | |
joo. todella hyvä kitara aloittelijalle: kieli menee poikki niin vire katoaa kuin lasse mynssenistä -72. kiinteä talla laadukkaalla hardwarella ja humpparilla niin pärjää vähän pidempäänkin. ja mun hello kitty on vielä ostamatta kiitos parvekeremontin 6283,40€ mutta kyllä tossa kesällä pärähtää. Totta, ajattelinkin vain kitaraa tytölle. Onhan se ronkeli hardware. Tarkemmin ajateltuna pahimmat kitarat aloittelijalle on justiin FloydRose- ja mustangin/jazzmasterin tallat. Niiden säätämisessä menee hermot kokeneemmaltakin :( Aamen | |
![]() 17.05.2006 11:32:56 | |
En oikein ymmärrä, miksi Squiereita suositellaan kenellekään muulle, kuin pahimmalle vihamiehelle. En sitten tiedä, olenko törmännyt vain erityisen kehnoihin yksilöihin, mutta kolme squieria, joita olen tässä muutaman vuoden aikana joutunut soittamaan, olivat kaikki täysin käyttökelvottomia. Hirveä soittotuntuma, vireestä tietoakaan, akustinen sointi lähes olematon ja _käsittämättömän_ huonot mikrofonit. Siis oikeasti, jos laittoi vähänkin säröä, se uskomaton häiriösurina hautasi ihan koko kitaran äänen alleen. Olen kyllä kuullut monia tuhnuja halpismikkejä, mutta niissä sentään se ero, että ne eivät ota häiriötä naapuritalon telkkarin kaukosäätimestäkin. Kaikki nämä squierit olivat tosin kotoisin niistä surullisenkuuluisista "starter packeista", joissa on karkkiaskin kokoinen vahvistin, muovinauha, ongensiimaksi kelpaava kitarajohto ja pari läpsyplektraa kitaran lisäksi. Itsellä on jo monta vuotta mukana pyörinyt Squierin affinity strato, ja vaikka onkin standardia halvempi ja parjatumpi malli, on se mielestäni erittäin kelpo peli aloittelijalle. Vireongelmista ei tietoakaan, uskomattoman hyvin pysyy vire. Tuhnut mikit tai ei niin aloittelijalle varmasti riittävät, eikä tuo kaulakaan ole mitenkään hassumpi. En tiedä johtuuko tottumuksesta vai onko tuo sitten hyvä yksilö, mutta jopa tuo affinity sarjalainen on erittäin kelpo peli hintaisekseen. Standardia en ole testannut, mutta se on kerännyt jos jonkin verran kehuja hintaluokassaan. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. | |
![]() 17.05.2006 11:58:57 | |
affinityissä on helmiä joukossa. mutta se talla ois kyllä kiva olla kiinteä aloittelijalla. miksi? | |
![]() 17.05.2006 12:01:38 | |
Halpa tele on aina hyvä vaihtoehto. Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy. | |
![]() 17.05.2006 18:42:16 | |
No puhuin vaan esineistä ja tois'arvoisista asioista, erittäin kärjistetysti. (jotenkin on vaan tylsää tehdä aina vaan järkeviä valintoja x) ,Pilkettä silmäkulmaan. ;) En todellakaan tarkoittanut ihmisiä, muuten voisi viritellä narua kattoon. Hyvä huomata että itsekin vain luin kärjistetysti jo kärjistettyjä kommentteja... :o) On totta että välillä on tosi raskasta pohtia jotain hankintoja ihan pienimpienkin yksityiskohtien perusteella, siihen menee niin tuhottomasti aikaa ja vaivaa. Kuten tähän mun akustisen kitaran hankintaprojektiin joka on jatkunut jo hyvin useita kuukausia, vaikka luulin että olin jo päättänyt hankittavan mallin alkusyksystä. Olispa akustiset erivärisiä niin vois tehä päätöksen sen perusteella! :oP | |
![]() 21.05.2006 18:38:18 | |
Yksi vaihtoehto on Fender Stratocaster Candy Apple Red Made in Japan, Soundstoresta saa hintaan 499 €. Asiallinen ja kaunis, ajaton kitara kauniille naiselle. | |
![]() 26.12.2006 00:46:24 | |
Kirjoitanpas kuulumiset tähän vanhaan ketjuun. Kun kyselin keväällä kitaroista, homma hyytyi muihin kiireisiin ja siihen, etten saanut haluamaani henkilöä tuolloin opettajaksi. Ajatusta en silti haudannut ja nyt joulupukki toikin kaikeksi yllätykseksi Yamahan Pacifica 012:n ja Micro Cuben! Nyt pitää vain hankkia opettaja, laukku, plektroja ja jotain hyviä nuotteja aloittelijalle. Ensituntuma sointuja tapaillessa ei ainakaan ei ollut mitenkään huono, vaikka olenkin siis pienikokoinen ja -kätinen. Viulutaustaustastakin on varmasti hyötyä, kun on tottunut venyttelemään sormia mitä ihmeellisimpiin otteisiin. Hitsi. En kyllä yhtään malttaisi odottaa että pääsen treenaamaan tosissani... | |
![]() 26.12.2006 03:06:00 | |
HUI! :o virhe blaa. Hei sinä 23 vuotias mies! ota yhteyttä jos sinulta löytyy koira, ja isot vehkeet. :) | |
![]() 26.12.2006 11:41:04 (muokattu 26.12.2006 11:42:32) | |
Ui juma, onko siellä niitä sydämenmuotoisia?? :D http://www.musiikkiliike.fi/?m=shop&a=search&t=daisy Näyttääpä tuolla olevan kovissa hinnoissa, että ei ainakaan budjettiin mahdu. Edit: laitoin vaan tonne ketjun alkupään kysymykseen.. :) hyvää Tapaninpäivää kaikille!! "Dick and Ted took toy ducks downtown to drown.." | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)