![]() 10.05.2006 13:41:25 | |
---|---|
karkeepintaisellahihnalla pysyy hyvin paikallaan. Eipä tässä se paikallaanpysymättömyys ole ollut ongelma, vaan se missä kohtaa se pysyy paikallaan. Niin kireitä vaatteita en käytä etteikö kaulapainoinen soitin karhealla hihnalla vedä paidan olkamusta sykkyrälle, ja taas soitin sukeltaa. Mutta turha tästä näemmä on keskustella. SG siis sekä on että ei ole kaulapainoinen. Stratocaster pelkästään ei ole kaulapainoinen. Hyvät. Aki kertonee kohta oman kantansa. Hyvä että tuli puheeksi. Nimittäin, on tärkeää että tulee näistä sanotuksi, että ovat myös minun mielestäni hyvät. Ugh, Aki on puhunut. Eli kun vertaisi omenoita ja appelsiineja? Ei, kun nakkeja ja lihapullia. Kermaperseet ovat sitten asia erikseen. Tuutko nuolemaan? :oP Mielestäni tämä oli ihan reilu kymysys, jopa näin basistin näkökulmasta. Kaulapainoinen kitara... Varo, jos täällä sanoo SG:tä kaulapainoiseksi, saattaa saada köniinsä. Tai kermannuolijoita. Todellisuudessa syy on siinä, että... Hehhehee! Nuo mielikuvat on hyvin helposti hahmotettavissa. Ihan jotta keskustelu pysyisi ruodussa, on näihinkin intettävä vastaan: auto + voi ajaa talvella -Avoautoilla mitään talvella voi ajaa! + kulkee tavarat paremmin -Corvetessa mitkään tavarat kulje. - hinta -Autoja saa jo muutamalla sadalla eurolla. pärrä + kiihtyy kuin unelma -Joku vanha Zyndappi kiihtyy kuin unelma my ass. + varmasti saa pesää -Vitut saa. - vakuutukset -Paremmat vakuutuksethan prätkillä on, siksi ne niin paljon enemmän maksaa. Aikamoinen grilliateria kermakastikkeella tästäkin nyt sitten tuli. | |
![]() 10.05.2006 13:45:27 | |
Eipä tässä se paikallaanpysymättömyys ole ollut ongelma No kyllähän se vaan näytti olevan ongelma. Niin kireitä vaatteita en käytä etteikö kaulapainoinen soitin karhealla hihnalla vedä paidan olkamusta sykkyrälle, ja taas soitin sukeltaa. Jaha. Ee itekään käytä trikoita, mutta kumman hyvin se SG pysy hallussa ja paita kuosissa. Kermaa. | |
![]() 10.05.2006 13:48:40 | |
Jottei totuus unohtuisi, on perinteitä jatkettava :) -Avoautoilla mitään talvella voi ajaa! Kyä maar uusissa avoautoissa saa katon pään päälle ja aika monessa vanhassakin on rättikatto. Kyl sillä talvellakin ajaa :) -Corvetessa mitkään tavarat kulje. Palaten esimerkkiini, Corvette EI ole HENKILÖAUTO. Se on urheiluauto. -Autoja saa jo muutamalla sadalla eurolla. Hah, kutsuuko niitä joku muka autoksi? Ruostetta ja romurautaa saa parilla saturaisella :) -Joku vanha Zyndappi kiihtyy kuin unelma my ass. Paremmin sekin kuin 200e "auto" täyslatingissa :) -Vitut saa. Asenteesta kiinni koko homma... ei saa jollei anna :) -Paremmat vakuutuksethan prätkillä on, siksi ne niin paljon enemmän maksaa. Ei ne niin paremmat ole, suhteessa autojen vakuutuksiin ovat erittäin kalliita... ja pelkkä seisottaminenkin maksaa. Nicht gut sanoi sakemannikin. Ei vaan... kyllä mie silti taitaisin threadin alottajan pöksyissä ostaa HSS Stratocasterin johon sitten fiksailisi tallamikille puolituksen. Saa humbucker-soundia, mutta myös perinteisempiä strato-soundeja. "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake | |
![]() 10.05.2006 14:41:59 | |
Ei vaan... kyllä mie silti taitaisin threadin alottajan pöksyissä ostaa HSS Stratocasterin johon sitten fiksailisi tallamikille puolituksen. Saa humbucker-soundia, mutta myös perinteisempiä strato-soundeja. No jos stratocaster kelpaa. Henk koht olen aina ollut sitä mieltä, että Stratoja ja Les Pauleja on 13 tusinassa, eikä noista suositummista malleista koskaan oo omaa ykköskitaraa löytynytkään, vaikka mullakin tietenkin on noita ollut hyviäkin. Varsinkin strato on mulle parhaimmillaan vähän niinkuin elokuvamusiikin säveltäjä, eli kitara siihen että pitää saada mahdollisimman selkeästi tilanteeseen sopivia kitarajuttuja aikaan. Les Paul on samaan tarkoitukseen mutta enemmällä luonteella. Mutta noita mulle rakkaimpia kitaroita, teleä ja 335:ttä en ikinä ajattele noin, ne eivät vaadi valintoina perusteluja sen enempää kuin jos mä kysyisin: "Näilläkös käsillä mää nyt soitan?" :-) Sinänsä harmittaa, ettei mulla just nyt oo yhtään toimivaa teleä. Yleensä niitä on ollut ainakin pari nurkissa aina. Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan. | |
![]() 10.05.2006 14:44:13 | |
Ei vaan... kyllä mie silti taitaisin threadin alottajan pöksyissä ostaa HSS Stratocasterin johon sitten fiksailisi tallamikille puolituksen. Saa humbucker-soundia, mutta myös perinteisempiä strato-soundeja. Stratocasteria ja SG:tä on aika vaikea lähteä vertailemaan siltä pohjalta kumpi on "parempi". Mutta olen kyllä ihan samoilla linjoilla 'Crusherin kanssa, että jos itse pitäisi valita jompikumpi, niin kyllä se kallistuisi tuohon Stratoon ja tarvittaessa siihen sitten se tallahummeri kiinni. Say What?! | |
![]() 10.05.2006 14:56:54 | |
Eli sulla ei Vermilion ole kokemusta yhdestäkään noista kitaroista, kunhan puhut? Olen soittanut kaikilla noista. Ai et digaa mun paskast? No, tos on kusta!
THV-Klubi #12 Paskakitaristit #1 | |
![]() 10.05.2006 15:53:56 | |
SG vai Strato? Vähän kuin lähtisikö perunamaalle lapio vai talikko kourassa. Molemmilla homma tulee kuitenkin hoidettua, tosin vähän eri tyylillä. Tuo hintapolitiikka painaisi ainakin mulla aika paljon. Kuitenkin saat sen mexicon lähes puolet halvemmalla. Ostat straton, säästät vähän lisää ja ostat SG:n. Itse ainakin tässä tilanteessa tekisin noin. Nyt saa niitä uusia, paranneltuja Classicstratoja niin vaikka sellanen uutena ja sitten seurailee toria ym. josko osuisi käytetty SG kohdalle. | |
![]() 10.05.2006 16:01:27 | |
SG vai Strato? Vähän kuin lähtisikö perunamaalle lapio vai talikko kourassa. Molemmilla homma tulee kuitenkin hoidettua, tosin vähän eri tyylillä. Tuo hintapolitiikka painaisi ainakin mulla aika paljon. Kuitenkin saat sen mexicon lähes puolet halvemmalla. Ostat straton, säästät vähän lisää ja ostat SG:n. Itse ainakin tässä tilanteessa tekisin noin. Nyt saa niitä uusia, paranneltuja Classicstratoja niin vaikka sellanen uutena ja sitten seurailee toria ym. josko osuisi käytetty SG kohdalle. tai ostaa Epiphonen G-400 Vintagen kompensoimaan Gibsonia kunnes saa aidon asian hankittua. Täten saisi pelkän SG:n hinnalla sekä Straton että SG:n soundimaailmat käyttöönsä. Hurraa! Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" | |
![]() 10.05.2006 19:39:03 | |
Taitaa olla ensimmäinen kerta kun oon ihan vasite hankkimassa lukkoa... Mutta kerranhan sekin täytyy kokea! Eli jatketaan.. Xo) No kyllähän se vaan näytti olevan ongelma. Ai sä oot ehtiny nähdä mun testaavan SG:tä?! Oliko se se '68 tuolla EsMussa? Kyä maar uusissa avoautoissa saa katon pään päälle ja aika monessa vanhassakin on rättikatto. Kyl sillä talvellakin ajaa :) Mä en puhunutkaan niistä. Vaan niistä joissa ei saa. Koska vain niillä varmasti saa. Palaten esimerkkiini, Corvette EI ole HENKILÖAUTO. Se on urheiluauto. Kuka tässä henkilöautoista puhu? Otsikko oli "Auto". Sen alaisuuteen kuuluu mm rekka-auto, romuauto, ralliauto ja leikkiauto. Ja urheiluauto. Hah, kutsuuko niitä joku muka autoksi? No ite et kutsu Corvettea autoksi!!! Paremmin sekin kuin 200e "auto" täyslatingissa :) Älä sano, tuninki-Taunusta on monenlaista... ;o) Asenteesta kiinni koko homma... ei saa jollei anna :) Tänään vois kyllä käydä antamassa. Ihan hyvää hyvyyttään! ja pelkkä seisottaminenkin maksaa. Sanonko minkä seisottaminen ei maksa... Maksaa se nääs autonkin seisottaminen. Ei vaan... kyllä mie silti taitaisin threadin alottajan pöksyissä ostaa HSS Stratocasterin johon sitten fiksailisi tallamikille puolituksen. Minä myös. Ellen sitten hoitaisi hommaa vähän syvemmin luodaten, ja selvittää ensin tarkemmin minkätyylisen kitaran haluaa, ja vertailee sitten vaikka Pacifica 812:sta ja US Fat Strattia, tms. Eli kahta semmosta joissa on enemmänkin yhteistä kuin 6 kieltä. Disclaimer: Ei herneitä, läppää tässä kolistellaan! :o) | |
![]() 10.05.2006 19:44:20 | |
Ai sä oot ehtiny nähdä mun testaavan SG:tä?! Oliko se se '68 tuolla EsMussa? Et vissiin alottanu tätä threadia? Et kai sä siitä ole erikseen valittanutkaan? Tässä topicissa se näytti olevan ongelma. | |
![]() 10.05.2006 21:45:04 | |
nooniin.. mä olen soittanut vuodesta 1991 lähes pelkästään SG:llä, toinen menossa nyt (stankku) eikä ole kitaratyypin vaihtoon tarvetta ollut.. kai sekin jotain meinaa? On soitettu häävalssit ja grungemätöt, usein vielä eri piiseinä. Mun mielestä noista kahdesta SG soi hiukan paremmin, noi stratot jää joskus vähän ohkaisen kuuloiseksi. SG:n kaulapainoisuutta en ole havainnut, kuten ei moni muukaan alkuperäisen valmistajan tuotteilla soittava. Siis ääni SG:lle, ehdottomasti. Stratot kuuluu Lauantaitanssit- ynnä Bumbtsibum -osastoon. (Pieni provokaationpoikanen tähän loppuun.) Shut Up 'n Play Yer Guitar | |
![]() 10.05.2006 22:16:37 | |
Sanoisin että strato, jos haluat päästä helpolla/halvemmalla ja SG ainoastaan jos maltat sijoittaa paremman vuosikerran Gibsoniin, koska ne oikeasti hyvät & alkupään malleihin verrattavissa olevat halvat SG:t on todella vähissä. Kelvollisia stratoja (ja niiden johdannaisia) on taas putiikit tulvillaan ja jos ei valmiit kiinnosta, niin osista kokoaminenkaan ei ole mikään ylivoimainen urakka (ainakin verrattuna toimivan SG:n kasaamiseen/säätämiseen noin perus kotikonstein). Sama pätevöinti toiminee vielä ehkä yleiseemminkin, eli Gibson-tyyppisissä ratkaisuissa ei kannata säästellä kustanuksissa ja stratoja voi taas koota vaikka liimalla laminoidusta pahvista melko onnistunein tuloksin (tai pääsee ainakin lähelle ;). Loppukaneetti: Osta paremman mallisarjan SG ja joku halpa strato hyvällä kaulalla + pari viriosaa, niin avot! Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa | |
![]() 10.05.2006 23:11:21 | |
Sg good, Stratocaster bad -George Bush When I woke up, mom and dad are rolling on the couch.
Rolling numbers, rock and rolling, got my Kiss records out. | |
![]() 11.05.2006 00:54:41 | |
Sg good, Stratocaster bad -George Bush Eli Stratocaster. Ai et digaa mun paskast? No, tos on kusta!
THV-Klubi #12 Paskakitaristit #1 | |
![]() 11.05.2006 08:34:04 | |
Vähän ohi aiheen, mutta onko Epiphonen ja Tokain SG:t mistään kotoisin? Esim vaikkapa Iommi-malli? Vai onko nuiltakin merkeiltä tullut sekä hyviä että huonoja SG:itä? Ne jotka soittaa ne tietää | |
![]() 11.05.2006 09:45:03 | |
Ei vaan... kyllä mie silti taitaisin threadin alottajan pöksyissä ostaa HSS Stratocasterin johon sitten fiksailisi tallamikille puolituksen. Saa humbucker-soundia, mutta myös perinteisempiä strato-soundeja. Näin. Fenderin Upgrade-mallisto on tullut/tulossa ja aika edukkaasti saa "vanhoja": http://www.musik-produktiv.de/shop2 … &artnr=3123672&quelle=deals Mars Needs Guitars! | |
![]() 11.05.2006 09:55:54 | |
Musik-Produktiv yllättää... todella edukkaat hinnat, mitä tässä vertailin Thomanniin. Classic 50s Tele ja Deluxe Players Stratolle tulisi yhteishinnaksi 1253e kun paikallisesta saisin 1340e ja thomannilta 1344e. Melkein satkun säästö Musik-Produktivin kanssa. Toki pitää muistaa postimaksut mutta siltikin. Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" | |
![]() 11.05.2006 10:10:10 | |
Vähän ohi aiheen, mutta onko Epiphonen ja Tokain SG:t mistään kotoisin? Esim vaikkapa Iommi-malli? Vai onko nuiltakin merkeiltä tullut sekä hyviä että huonoja SG:itä? Epin SG400:sesta olen muutaman kerran kirjoittanutkin. Hyvä peli hintaisekseen, ei valittamista. Omastani maksoin joku 360-380euroa, mutta hinnat on laskeneet ja DLX:ssä (TRE) oli hintana 325euroa hyllyssä, varmaan tippuu tuostakin vielä. Vireen se pitää hyvin, mitään viimeistely virheitä en omastani ole löytänyt. Talla alkoi katkomaan kieliä n. 8kk soiton jälkeen. Tallan viilauksella siitä selvisin ja sen jälkeen 4kuukauteen ei katkonut. Olen kyllä kielten vaihdon yhteydessä hionut terävät kulmat tallasta pois. Mikit on vakiona ihan asialliset, hieman tunkkaiset mutta soundillisesti musta ihan o.k (mitä nyt muistan). | |
![]() 11.05.2006 10:26:27 (muokattu 11.05.2006 10:28:29) | |
Vähän ohi aiheen, mutta onko Epiphonen ja Tokain SG:t mistään kotoisin? Esim vaikkapa Iommi-malli? Yksi näkemys & kokemus: http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=413 Oman kokemukseni pohjalta väittäisin vastaan kahteen Dropped-C:n väitteeseen: Kaulapainoinen kitara jossa jossa on paksu, leveä kaula vs. kitaraan missä on ohut ja kapea kaula. Kuten edellä jo todettu, SG:täkin on ollut saatavana erilaisilla kaulaprofiileilla. Toisekseen, oman kokemukseni mukaan hihnatapin paikka ratkaisee aika paljon, mihin suuntaan kaula sojottaa, jos siitä ei pidä kiinni. Totta, Epiphonen malli kääntyi maata kohti. Gibsoni ei niinkään selvästi. Ainakaan Gibson ei tarvinnut sen enemmän kaulan kannattelua kuin Stratokaan. Historiakin tämän osoittaa. Millä on riffit soitettu ja millä tilut vedelty? Uuuh, esimerkkejä? Montako (merkittävää) SG:llä soittanutta kitaristia voit nimetä, jotka käyttävät SG:tänsä vain komppaamiseen, ei sooloiluun? Minä keksin tasan yhden, Pete Townshendin. Sooloilijoita on sitten pitkä liuta, Jimi Hendrix, Frank Marino, Tony Iommi, Angus Young, Glenn Tipton, jne jne. Yleiskitaraksi suosittelisin kuitenkin mieluummin Stratoa (nimenomaan puolitettavalla tallahumpparilla). "Why are you smiling?"
"Why? 'Cos I'm trigger-happy, that's why!"
(Sledge Hammer) | |
![]() 11.05.2006 10:42:57 | |
Uuuh, esimerkkejä? Montako (merkittävää) SG:llä soittanutta kitaristia voit nimetä, jotka käyttävät SG:tänsä vain komppaamiseen, ei sooloiluun? Minä keksin tasan yhden, Pete Townshendin. Sooloilijoita on sitten pitkä liuta, Jimi Hendrix, Frank Marino, Tony Iommi, Angus Young, Glenn Tipton, jne jne. Hendrix ja SG? Vähemmän Jimi on SG:tä soittanut kuin Townshend sooloillut. Say What?! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)