![]() 03.05.2006 10:29:09 | |
---|---|
Mikäs pääte sopisi tuon Mesan Studio Preampin kanssa? Pääasiassa kotisoittoon, eikä saisi olla mikään järin tyyris. Nuo Mesan ja marsun 20w stereopäättärit näyttää paperilla hyvältä, mutta hinta on aika hirviä. Miten olisi joku Rocktronin Velocity? Trankkuvahvareita, mutta useat tuntuvat niitä suosivan. Jos et tarvitse sitä stereona, niin sittenhän sulle käy periaatteessa ihan mikä tahansa nuppi tai combo, missä on efektilenkki. Eli raha ratkaisee ja vain taivas on kattona.... Tai sitten yrität löytää noita päättäreitä käytettynä. Jos tuollainen 20/20 on hakusessa pelkästään pienien tehojen (ei siis EL84 -soundin takia), niin kannattanee samalla katsoa 50/50 vahvarit. Monessa niissä on puolitukset, jolloin tehoja löytyy 25/25. | |
![]() 03.05.2006 10:39:27 | |
Pitää mainostaa, että minulla olisi tuolla torilla kaupan tuollainen kitarakäyttöönkin soveltuva stereopääte, josta löytyy siltausmahdollisuus. Sen etuja ainakin omasta mielestä Rocktronin Velocity 100-malliin oli se, että tuon servo-ohjatun laitteen puhtaat soundit olivat pehmeämmät ja lämpimämmät. Hönkää tuossa on se 2x100W tai sillattuna 1x200W ja ne volumet toimivat mukavasti etupaneelissa... pystyi ihan kotivolumein soitteleen varsin hyvillä soundeilla. End of Mainos, ja anteeksi! Kyllähän putkipäätteessä on aina enempi potkua ja "munaa", mutta jos esim. tarkoitus on soitella sekä kotosalla, reeniksellä ja studiossa niin tuollainen trankkupääte on varmasti pätevä ratkaisu. Siitä kun saa ihan ok soundin niin kotosalla kuin reeniksellä. Niin eikä tarvitse murehtia pääteputkien biasoinnista :) Kyllähän putkipääte tosiaan on soundeiltaan astetta laadukkaampi ja monesti 2x20W tai 2x50W riittää kyllä reenikselle kuin reenikselle tai keikalle kuin keikalle. Testailu olisi tietysti paras keino selvittää Mesan etuselle kaveria... "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake | |
![]() 03.05.2006 15:56:09 | |
Alkuperäiseen päiväjärjestykseen palaten: Selasin tuossa äsken tuota toria, ja jos kiinnostaa tuommoinen multivatkain, niin torilta löytyvä ART SGX voisi olla hyvä ratkaisu: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=105267 Mulla on itsellä tuosta Express versio ja toimii hyvin. Se oli mulla monta vuotta "ykkösenä". Löytyy analogisia juttuja (mm. säröt, kompura, eq jne...) ja digitaalisia (chorus, delay, reverb jne...) ja paljon muita leluja. Reilusti yli tarpeenkin. Jos lähellä asuu, niin kannattanee ainakin käydä kokeilemassa, mikäli se myyjälle sopii. Ja kait se sopii, jos meinaa tavaroistaan eroon päästä..... =) | |
![]() 03.05.2006 17:49:14 | |
Alkuperäiseen päiväjärjestykseen palaten: Selasin tuossa äsken tuota toria, ja jos kiinnostaa tuommoinen multivatkain, niin torilta löytyvä ART SGX voisi olla hyvä ratkaisu: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=105267 Mulla on itsellä tuosta Express versio ja toimii hyvin. Se oli mulla monta vuotta "ykkösenä". Löytyy analogisia juttuja (mm. säröt, kompura, eq jne...) ja digitaalisia (chorus, delay, reverb jne...) ja paljon muita leluja. Reilusti yli tarpeenkin. Jos lähellä asuu, niin kannattanee ainakin käydä kokeilemassa, mikäli se myyjälle sopii. Ja kait se sopii, jos meinaa tavaroistaan eroon päästä..... =) Ei saakeli... Noi piipittää ohjelmaa vaihtaessa samoin niissä on viivettä kun vaihtaa ohjelmaa..... Ratkaisin ongelma toistaiseksi ainakin :) muistin että mulla lojuu Boss Gx-700 ihan käyttämättä tällä korvasin myös g-majorin eli nyt ei tarvinnu lähtee edes kauppaan.... Sainpa vihdoinkin myös koe ajettua järjestelmän, nyt homma tuntuisi toimivan haluamallani tavalla ainut että systeemit muuttui hieman.... Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... | |
![]() 03.05.2006 17:59:48 | |
Ei saakeli... Noi piipittää ohjelmaa vaihtaessa samoin niissä on viivettä kun vaihtaa ohjelmaa..... Eipä tuosta mitään piipitystä kuulu, pieni viive siinä tosin on. Itse aikanaan opin vain polkemaan presettiä sen verran aiemmin..... Ratkaisin ongelma toistaiseksi ainakin :) muistin että mulla lojuu Boss Gx-700 ihan käyttämättä tällä korvasin myös g-majorin eli nyt ei tarvinnu lähtee edes kauppaan.... Sainpa vihdoinkin myös koe ajettua järjestelmän, nyt homma tuntuisi toimivan haluamallani tavalla ainut että systeemit muuttui hieman.... Toisaalta, jos ongelma näin ratkesi, niin helpoin tapahan se lienee. Tosin GAS-oireet ei tuosta pääse lientymään.... ;) | |
![]() 03.05.2006 19:11:40 | |
Onko tuo Rocktron Prophesy hyvä? Ääninäytteitä? Eikös Mustaine vedä nykysin tolla? Vaikuttaa kyllä liian kalliilta. Paitsi jos ostais Velocity 100 päättäriks. Hmmmmm.... Olen hyvä uimaan katiskaan.
"Tulikos sanktioita? " Jotta mitäh?? | |
![]() 03.05.2006 19:13:43 | |
Mun nöyrä mielipiteeni: jos ikinä saisin Prophesyn ja jonkun todella tykin päätteen, niin mä en tarvitsisi enää ikinä yhtään mitään. Sen mä joskus vielä hankin, mutta siihen asti mä pelleilen ties millä ENGL:llä, POD:lla ja Hughes & Kettnereillä... The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. | |
![]() 03.05.2006 19:28:28 | |
Mun nöyrä mielipiteeni: jos ikinä saisin Prophesyn ja jonkun todella tykin päätteen, niin mä en tarvitsisi enää ikinä yhtään mitään. Vannomatta paras... niin minäkin luulin kun Rocktron Piranhan hankin että nyt ei tarvitse koskaan enää muita. Vaan kuinkas kävikään? Sen mä joskus vielä hankin, mutta siihen asti mä pelleilen ties millä ENGL:llä, POD:lla ja Hughes & Kettnereillä... Mitäs vikaa on ENGLissä, Line6 PODissa ja H&K:ssa? Uskoisin että puheet vähän muuttuisivat kun testaisin esim. ENGLin kalliimpia yksilöitä, Powerball ja Savage vaikkapa ja H&K:n TriAmpia tai jotain muuta kuin Edition Blue-comboa. Line6 POD toki jakaa mielipiteet hienosti kahtia... itse olen kuitenkin todennut PODxt:n varsin päteväksi laitteeksi kotosalla soitellessa ja nauhoituskäytössä. Oletko PODxt:tä kokeillut? "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake | |
![]() 03.05.2006 19:34:00 (muokattu 03.05.2006 19:36:28) | |
Pah, Bonecrusher ei huomannut ironista sävyäni. Ei se tunnetusti välity netin kautta ollenkaan... Engleissä ja H&K:ssa ei ole mitään vikaa, POD ei sensijaan miellytä oikein. En mä näistä ole luopumassa, kunhan leikin ajatuksella vaan. On se Prophesy kuitenkin todella mahtavan kuuloinen, sitä et varmaan kiistä? EDIT: Ei liity aiheeseen, mutta here it comes, jottei jäisi epäselväksi, ENGLit on Special Editionia ja Classicia lukuunottamatta testattu. Tässäpä nää omassa paremmuusjärjestyksessä: Savage, Blackmore ja Screamer. Muut ei oikein miellytä, liikaa ahtojunttaa modernilla sävyllä. H&K Triamp on vähän liian pärisevä makuuni, mutta Trilogy on mukavuutta. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. | |
![]() 03.05.2006 19:41:28 (muokattu 03.05.2006 19:43:32) | |
Pah, Bonecrusher ei huomannut ironista sävyäni. Ei se tunnetusti välity netin kautta ollenkaan... Juu, mie olen itse jo niin rautainen jätkä että mikään kevyempi IRONia ei oikein uppoa :) Engleissä ja H&K:ssa ei ole mitään vikaa, POD ei sensijaan miellytä oikein. En mä näistä ole luopumassa, kunhan leikin ajatuksella vaan. Meikäläinen vaihtoi juurikin räkin H&K:n Trilogyyn ja nyt, ensimmäistä kertaa putkivahvistimien kanssa leikkiessä tuli sellainen tunne että "tämä on se miun juttu". On ollut Marshall JCM800 nuppia, Marsun DSL100, Peaveyn 5150, Peaveyn Classic 30, Ashdownin Peacemaker 40, Rocktronin Piranhaa ja G-Majuria räkissä jne. Nyt tosiaan vasta tuli sellainen fiilis että "perkeles, tää on loistava laite" ja oikeastaan ihastuin/rakastuin tuohon Trilogyyn heti kun ekalla kerralla clean-kanavaa kokeilin. Harvoin käy näin mutta hyvä että edes joskus. Siksipä olenkin sitä mieltä että päässä pitää kuulua se pieni sisäinen ääni: "Tästä mä tykkään, tää on mun laite..." Kummelia lainatakseni: "Mä oon niin onnellinen!" :) On se Prophesy kuitenkin todella mahtavan kuuloinen, sitä et varmaan kiistä? En toki... varmasti hyvä laite omassa luokassaan. Itse henk.koht. kammoksun valikkoviidakkoa ja parametrien etsimistä ja säätämistä pienen lcd-näytön tms. avulla. Kai mie olen sen verran vanhanliiton torspo että miulle pitää olla selkeät potikat :) edit: onneksi prophesyssä oli piranhan tavoin eq-potikat ja muut "tärkeimmät" tosiaan etupaneelissa, eikä missään valikkojen takana. "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake | |
![]() 03.05.2006 19:42:56 | |
Juu, mie olen itse jo niin rautainen jätkä että mikään kevyempi IRONia ei oikein uppoa :) Bonecrusher tietää että ironia on rautamalmia ja sarkasmi on peltojen jakamista. :P | |
![]() 03.05.2006 19:44:06 | |
Bonecrusher tietää että ironia on rautamalmia ja sarkasmi on peltojen jakamista. :P Näin juuri :) Sarkasmijako on suoritettu! "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake | |
![]() 03.05.2006 22:09:47 | |
Juu, mie olen itse jo niin rautainen jätkä että mikään kevyempi IRONia ei oikein uppoa :) Up the Irons !! Meikäläinen vaihtoi juurikin räkin H&K:n Trilogyyn ja nyt, ensimmäistä kertaa putkivahvistimien kanssa leikkiessä tuli sellainen tunne että "tämä on se miun juttu". On ollut Marshall JCM800 nuppia, Marsun DSL100, Peaveyn 5150, Peaveyn Classic 30, Ashdownin Peacemaker 40, Rocktronin Piranhaa ja G-Majuria räkissä jne. Nyt tosiaan vasta tuli sellainen fiilis että "perkeles, tää on loistava laite" ja oikeastaan ihastuin/rakastuin tuohon Trilogyyn heti kun ekalla kerralla clean-kanavaa kokeilin. Harvoin käy näin mutta hyvä että edes joskus. Siksipä olenkin sitä mieltä että päässä pitää kuulua se pieni sisäinen ääni: "Tästä mä tykkään, tää on mun laite..." Tuttu tunne on ollut ittelläkin vaikka mitä 5150 lähtien mutta marsussa on se mun soundi , mutta niitäkin on aina pitänyt modata ensin.... Kummelia lainatakseni: "Mä oon niin onnellinen!" :) Niin minäkin varsinkin siitä ettei menny taas rahaa..... En toki... varmasti hyvä laite omassa luokassaan. Itse henk.koht. kammoksun valikkoviidakkoa ja parametrien etsimistä ja säätämistä pienen lcd-näytön tms. avulla. Kai mie olen sen verran vanhanliiton torspo että miulle pitää olla selkeät potikat :) edit: onneksi prophesyssä oli piranhan tavoin eq-potikat ja muut "tärkeimmät" tosiaan etupaneelissa, eikä missään valikkojen takana. Valikot on vituista..... ja midi on hanurista...... En saa yleensä noita midi ohjauksia toimimaan ilman hermojen menettämistä. Eikö trilogyssä ole kanavan vaihto midillä vakiona ? Alex Lifeson tr-amppia GASsitelen ehkä joskus..... Mut riittää jcm-900 sonicmaksimizerillä ja modeilla... kyllä lahtee niin slayerit niin..... Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... | |
![]() 03.05.2006 23:57:23 | |
Alkuperäiseen päiväjärjestykseen palaten: Selasin tuossa äsken tuota toria, ja jos kiinnostaa tuommoinen multivatkain, niin torilta löytyvä ART SGX voisi olla hyvä ratkaisu: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=105267 Mulla on itsellä tuosta Express versio ja toimii hyvin. Se oli mulla monta vuotta "ykkösenä". Löytyy analogisia juttuja (mm. säröt, kompura, eq jne...) ja digitaalisia (chorus, delay, reverb jne...) ja paljon muita leluja. Reilusti yli tarpeenkin. Jos lähellä asuu, niin kannattanee ainakin käydä kokeilemassa, mikäli se myyjälle sopii. Ja kait se sopii, jos meinaa tavaroistaan eroon päästä..... =) Katos katos muitakin sgx:n omistajia :) Minulta löytyy myöskin sgx 2000 jonka päivitin expressiksi. On kyllä kova peli putkipäättärin kanssa. Kivoja (hyvin tehtyjä)leluja löytyy rutkasti ja melkein kaikki on midillä hallittavissa. Laatukin on kohillaan. Oman ostin uutena joskus 90-luvun alussa ja on ollut kovassa käytössä ja mitään vikoja ei ole tullut. | |
![]() 04.05.2006 00:31:44 | |
Katos katos muitakin sgx:n omistajia :) Minulta löytyy myöskin sgx 2000 jonka päivitin expressiksi. On kyllä kova peli putkipäättärin kanssa. Kivoja (hyvin tehtyjä)leluja löytyy rutkasti ja melkein kaikki on midillä hallittavissa. Laatukin on kohillaan. Oman ostin uutena joskus 90-luvun alussa ja on ollut kovassa käytössä ja mitään vikoja ei ole tullut. Hyvä on peli, kieltämättä. Mun koneessa ainoa ongelma on ollut parametrinäyttö, jonka taustavalo on palanut. Ei sinänsä haittaa, pimeässä sen ruuvaaminen ei vain onnistu..... Mikä siinä muuten ei ole midillä ohjattavissa? Ei tule mieleen muuta kuin ne nupit siinä etupaneelissa, siis master-eq, input gain, master ja analog/digital liu'ut. Kaikki muu hoituu midillä. Ainoa huono efekti tuossa koneessa mun mielestä on "wah". Se on laitettu, kuten monessa muussakin koneessa, vasta säröjen jälkeen....ja sampleri saisi nauhoittaa vähän pidemmän pätkän..... | |
![]() 04.05.2006 12:22:07 | |
Eikö trilogyssä ole kanavan vaihto midillä vakiona? Miulla on ihan perinteinen 4-kytkiminen kanavanvaihtopedaali tuolle, mutta sen kanavavaihdon ja FX-loopin ohjauksen saa toteutettua myös midillä. Siinä on siis molemmat... mutta en käytä midiä. Alex Lifeson tr-amppia GASsitelen ehkä joskus..... Mut riittää jcm-900 sonicmaksimizerillä ja modeilla... kyllä lahtee niin slayerit niin..... Jeh :) Miulla oli aikansa kanssa jcm800 50W 2-chan nuppi ja sen edessä ts808 ja/tai ts9 ja/tai ts10. Kyllä silläkin murinoita sai mutta se vain ei säväyttänyt. Trilogy kyllä säväytti ja säväyttää edelleen! "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake | |
![]() 07.05.2006 11:07:50 (muokattu 07.05.2006 11:08:22) | |
Onko kellään kokemuksia tälläisesta yhdistelmästä? : eli päättäriksi VHT 2/90/2 tai 2/50/2 ja etuasteeksi Sansamp psa1.1 räkkikamat on kovasti tässä alkaneet kiinnostaa. Noiden tech21:sen sivuilla olevien clippien perusteella kuulostaa kyllä hyvältä toi sansamp, mutta vähän arveluttaa, kun ei oo tuosta itellä kokemuksia. | |
![]() 07.05.2006 11:56:12 (muokattu 07.05.2006 11:58:09) | |
Onko kellään kokemuksia tälläisesta yhdistelmästä? : eli päättäriksi VHT 2/90/2 tai 2/50/2 ja etuasteeksi Sansamp psa1.1 räkkikamat on kovasti tässä alkaneet kiinnostaa. Noiden tech21:sen sivuilla olevien clippien perusteella kuulostaa kyllä hyvältä toi sansamp, mutta vähän arveluttaa, kun ei oo tuosta itellä kokemuksia. Itse mietin myös noita VHT:n päätteitä oman Sansampin jatkeeksi. Kunnasjalla on ainakin Mesan 50:50 käytössä ja mahtavaa soundiahan siitä puskee. JAK käytti Velocity 300 päätteen kanssa, joten häneltä kannattanee udella asiaa. Itse varmaan hommaan budjettivehkeet ja päätteeksi Samsonia, saa nähdä. :) Ja on totta helvetissä hyvät soundit tässä SansAmpissa. Ei noilla clippien preseteillä päästä edes lähelle sitä soundimaailmaa, mikä tästä oikeasti irtoaa. Tosin pitänee melko pitkään säätää. Tweakkaamalla löytyy nopiaan hyviä soundeja vaikka kuinka, mutta sen _oman_ saundin löytyminen vie aikansa. Itse en ole vielä löytänyt sitä aivan omaani tästä, mutta varmasti jollain ulkoisella EQ:lla homma ratkeaa. :) Edit: Typoja Edit 2: Jos Helsingin suunnalla liikut niin Musamaailma sai taas erän niitä "halvempia malleja" ja hinta on jälleen 690€ tms. Jossain vaiheessa oli 850€ jo, huhhuh. Niin, että Musamaailmassa testaamaan vaan. ;) Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. | |
![]() 07.05.2006 12:28:36 | |
SansAmp PSA on ihan ok, mutta minusta sen suurin miinus on se ettei siinä pääse middleä säätämään. Tai no, onhan siinä nuo Buzz, Punch ja Crunch mutta ei se ole sama. Kyllä tuosta SansAmpista silti ihan hyvät hevit ainakin lähti, soundiltaan oli hieman "kylmempi" ja kliinisempi kun Helionin Jaska testaili minun Piranhaa ja PSA:ta vierekäin. Makuasioita toki. Itse pidin Piranhasta enemmän Lead-osastolla, PSA oli ihan hyvä riffittelyssä vaikka ei Piranhakaan siinä huono ollut ollenkaan. PSA:n soundissa ei vain ollut samaa "hönkää" kuin tuossa putkietusessa. Päätteenä oli rinnakaistestissä Mesan 2:50. "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake | |
![]() 07.05.2006 15:13:31 | |
Täytyypäs tässä yrittää ehtiä musamaailmaan kokeilemaan tuota Psa:ta. En ole vielä ihan varma, että haluanko siirtyä räkkikamoihin :) Tuossa savagessa, kun ei tosiaankaan oo mitään vikaa :) jotenkin tuo englin soundimaailma vaan ei tunnu ihan täysin omalta. Tällä hetkellä tekis mieli tuollaista mesa tyylistä löysempää soundia, hyvää lead soundia kuitenkaan unohtamatta. Pitää varmaan joskus mennä levytukkuun testaamaan trident ja rectifier :) toi trident vaikuttais tosi kiinnostavalta laitteelta myös. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)