stenel 27.04.2006 20:08:42 | |
---|
Ei kannata vetää liian jyrkkiä johtopäätöksiä jo vanhentuneen ja lastenkengissä olevan mallinnustekniikan perusteella :) Vähintään kannattaa kokeilla tuota XT:tä, mielellään Metal Shop -lisäosalla. Ihan totta!
"Basso tykkää kompressoinnista." |
Tympee Huttunen 27.04.2006 20:08:57 | |
---|
Uudessa versiossa kaikki Program Changet on jo varattu muuhun käyttöön. Googlaamalla löytyi "tieto" että viritintä ohjataan uudessa versiossa midicontrollerilla 45h (69d) Arvolla 00 pois päältä ja arvolla 7F (127d) päälle. Onnea testaamiseen Matti Onnea tarvitaan:) Tänään sain kuulla, että virittimen voisi samalla tavalla ohjelmoida, mitä minkä tahansa stomp-pedaalin. "Midikäsky" oli 65. Täytyy huomenna treeniksellä koittaa tuota behkun midilautaa ohjelmoida. |
drlecter 27.04.2006 20:57:12 | |
---|
http://users.panafonet.gr/mtsag/pod.html Tuolla on jotain pätkiä ja patcheja Pod 2.3:lla nauhoitettuna. Minun mielestäni ihan pätevät hevisoundit irtoaa kun ottaa huomioon tuon laitteen iän. Siellä lopussa on muuten jälki-EQ:llä käsiteltyjä soundeja. Aika likelle alkuperäistä on soundit ruuvattu.
Ei kannata vetää liian jyrkkiä johtopäätöksiä jo vanhentuneen ja lastenkengissä olevan mallinnustekniikan perusteella :) Vähintään kannattaa kokeilla tuota XT:tä, mielellään Metal Shop -lisäosalla. Myönnetään, että kyllä siitä saa soundeja irti kunhan ruuvaa pää punasena. Silti noi jälkikäteen eq:lla ruuvatut soundit on turhan työläs toteuttaa. |
Santtu_123 27.04.2006 21:33:38 | |
---|
Jees, päivitys meni ongelmitta, mutta paljo en oo ehtiny testailemaan. Toi Bass pack on kyllä taivaan lahja, nyt kun leikin myös basistia :) Ja 80 erkkiä on kyllä pikku hinta siitä mitä sillä saa. Ynnätkääpä yhteen mitä ne vahvistimet kaupassa maksaa + vaivaton nauhoitus mahdollisuus. |
mattim 28.04.2006 18:37:27 | |
---|
Onnea tarvitaan:) Tänään sain kuulla, että virittimen voisi samalla tavalla ohjelmoida, mitä minkä tahansa stomp-pedaalin. "Midikäsky" oli 65. Täytyy huomenna treeniksellä koittaa tuota behkun midilautaa ohjelmoida. Tuo program change 65 toimi aiemmin, muttä nyt kun kampe osn saanut uusia soundeja, kaikki program changet on varattu muuhun käyttöön ja sen sijaan tuo mainitsemani ohje toiminee version 3.0 kanssa. Matti |
Tympee Huttunen 28.04.2006 21:45:02 | |
---|
Tuo program change 65 toimi aiemmin, muttä nyt kun kampe osn saanut uusia soundeja, kaikki program changet on varattu muuhun käyttöön ja sen sijaan tuo mainitsemani ohje toiminee version 3.0 kanssa. Matti En tosiaan onnistunut. Hieman ihmetyttää nuo kirjain-numero-yhdistelmät, kun behkun lautaan ei tälläisiä saa. No eipä tässä hätää, kun lainasin keikalle Korgin dt-10:n. Täytyy myöhemmin koittaa uudestaan. |
mattim 29.04.2006 17:52:57 | |
---|
En tosiaan onnistunut. Hieman ihmetyttää nuo kirjain-numero-yhdistelmät, kun behkun lautaan ei tälläisiä saa. No eipä tässä hätää, kun lainasin keikalle Korgin dt-10:n. Täytyy myöhemmin koittaa uudestaan. Tietokoneiden kanssa käytetään monesti nummeroiden esittämisessä heksadesimaalilukuja, joten latioin tuohon viestiini numerot kahdella eri tavalla, 45h 69d, tuo tarkoitattaa normaalia numeroa 69 tai heksadesimaalina 45. Sori vaikea esitystapa. Controlleri 69 siis hoitaa tuota viritintä, nollalla poies ja 127:la päälle. Matti |
McNulty 29.04.2006 18:00:24 | |
---|
Joo, minä vastustin mallintavia kunnes ostin PODxt:n... on meinaan loistava (lue: paras) laite mitä kitaristi voi kotosalla omistaa. Koskaan aikaisemmin en ole samalla tavalla innostunut soittelemaan eri tyylin musiikkia (countrya, bluesia, rockia, jazzia ja ties vaikka mitä). Soundit ovat todella laadukkaita vaikka kovasti mallintavia "vihasin" ja epäilin XT:n kykyjä. Olin väärässä ja kehtaan vielä myöntää sen. Hyvää siinä on oikeasti se, että sen kanssa voi soitella loistavien soundien kera, luurit päässä keskellä yötä muita häiritsemättä. Yhdistettynä tietokoneen kera, se on mainio nauhoitusväline ja riffit saa muistiin todella nopeasti. Soundeja saa netistä, GuitarPort-softan kanssa omaa podiaan voi hallita koneen kautta jne jne. Monipuolinen, varsin laadukkaasti toteutetut mallinnukset ja ennen kaikkea loistava innoittaja soittamaan monipuolisesti. Minä myin suosiolla oman 10W pikkuvahvistimen pois heti kun PODi tuli taloon. Ei sillä tehnyt enää mitään :) "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
Spike 29.04.2006 18:13:14 | |
---|
No, miten ne bass packin mallinnukset toimivat kitaralla? Kukaan testannut? Clearly motivated by an unholy alliance. |
Ziggy Bubba 30.04.2006 03:24:00 | |
---|
(lue: paras) laite mitä kitaristi voi kotosalla omistaa. Tässä kohtaa pitää yhtyä luunmurskaajan tuomioon. Kaikenmaailman Voxit, Rolandit ja Behkut (AD30VT/Micro Cube/V-Amp 2) on tullut testattua, mutta ei ole tuolle laitteelle löytynyt voittanutta (Bluesin tai heavyn saralla). Tuntuu että uusia soundeja löytyy melkeinpä päivittäin, lähestulkoon joka lähtöön. Henkat, Dimet ja Edget löytyy ainakin suht' helposti tosta laatikosta, ei tarvihe juuri edes kaivaa. Loistopeli! www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
Ricce 30.04.2006 10:14:03 | |
---|
Itse olen löytänyt parhaat metallipatchit http://metallabs.com/hotplate/ ja aikansa kun rullailee niin tulee GORILLA´S Patches. Lähes kaikki patchit kaipaa Metal-Packin, mutta se nyt on muutenkin lähes välttämätön jos aiot podilla metallia vääntää. Sivuilla muutenkin kaikkea kivaa |
McNulty 30.04.2006 11:08:31 | |
---|
Lähes kaikki patchit kaipaa Metal-Packin, mutta se nyt on muutenkin lähes välttämätön jos aiot podilla metallia vääntää. Minä en kyllä allekirjoita tätä väitettä etteikö PODxt taipuisi metalliin ilman mitään lisapaketteja. Uskaltaisin väittää että sieltä saa ruuvaamalla ihan hyvät soundit metalliinkin jos ei ole peukalo keskellä kämmentä laitteen säätämisen suhteen. "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
Ricce 30.04.2006 12:41:02 | |
---|
Minä en kyllä allekirjoita tätä väitettä etteikö PODxt taipuisi metalliin ilman mitään lisapaketteja. Uskaltaisin väittää että sieltä saa ruuvaamalla ihan hyvät soundit metalliinkin jos ei ole peukalo keskellä kämmentä laitteen säätämisen suhteen. Saa toki, mutta me poropeukalot haetaakin valmiit patchit kun ei osata itse ruuvata ;-) XTL ollut puolisen vuotta ja nyt alkaa kyllä kiinnostamaan jo omien soundien vääntely, meinaa vaan tulla vähän tukkoisia, mutta eiköhän se tästä. Toistaiseksi härveli ollut kotikäytössä Behringerin Thuth B2031A -monitorien läpi. Jossain vaiheessa olisi tarkoitus viedä treenikämpillekin, pitäis vain kysellä suosituksia vahvistimeen ja kaappiin, mutta se ei taida kuulua enää tämän otsikon alle... |
rakula 09.05.2006 23:28:11 | |
---|
Itse olen löytänyt parhaat metallipatchit http://metallabs.com/hotplate/ ja aikansa kun rullailee niin tulee GORILLA´S Patches. Lähes kaikki patchit kaipaa Metal-Packin, mutta se nyt on muutenkin lähes välttämätön jos aiot podilla metallia vääntää. Sivuilla muutenkin kaikkea kivaa Mistäs tuommosen metal-packin vois ostaa? Ei voi lähtee jos on tullu |
oiva tumpeloinen 09.05.2006 23:35:57 | |
---|
|
rakula 09.05.2006 23:40:57 | |
---|
Ei voi lähtee jos on tullu |
Exhausted 10.05.2006 07:20:51 | |
---|
Tuo Whammymallinnus on muuten aika kurja, etenkin kun XT Liven pedaalin kalibraatio tuntuu häviävän jatkuvasti. Ei oikein paljoa voi luottaa siihen että saundi on tosiaan oktaavin ylempänä kun pedaalin painaa pohjaan, tai ainakin että se palaa perusääneen ala-asennossa. Ja sointuja se tosiaan ei kestä edes sen vertaa mitä oikea Whammy. |
McNulty 10.05.2006 10:23:45 | |
---|
Minä olen tykästynyt tuohon Orange-mallinnukseen tuossa v3:n mukana tulleessa päivityksessä. Citrus vai mikä sen nimi nyt oli... saisivat vain päivittää GuitarPortin tukemaan näitä uusia vahvistin- ja efektimallinnuksia. Citrus (Orange AD30-mallinnuksella) saan todella hyvät kevyet rosot tuohon omaan hippirock-meininkiin. Toimii kuin ydinpommi Nagasakissa! "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
Exhausted 10.05.2006 10:24:21 | |
---|
En ole ehtinyt paljoa kotona soittelemaan ja ruuvailemaan. Tekisi kyllä mieli, vaan ei ehdi eikä jaksa. Jos tänään ehkä. |
re infecta 06.07.2006 11:43:56 (muokattu 06.07.2006 11:58:05) | |
---|
Tähän päivitykseen liittyen heräsi kysymys, että milloin oikein POD XT julkaistiin? Meinaan, että milloinkohan on odotettavissa kokonaan uusi Podi? |