Ziggy Bubba 22.04.2006 18:23:27 | |
---|
Itse en ymmärrä miksi aloittelijalle väkisin tungetaan jotain efekti laitetta. Parempi aluksi olla vaan perus vahvistin ja ostella niitä pedaaleja sitten jälkeen päin, tarpeen mukaan tietenkin. Aloittelijalle on usein aika hankala tietää mikä vehje on sopiva. Noilla vehkeillä pääsee tutustumaan erityyppisiin soundeihin ja efekteihin. En tosin sano että hyvä esim. kaksikanavainen kombo olisi sen huonompi vaihtoehto.. Noissa monissa halpistrankuissa vaan tuppaa noi säröt olemaan vähän mitä sattuu (Marshall?). www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
joukov 22.04.2006 18:26:32 | |
---|
Jos aloittelija ei saa onnistumisen ILOA heti alkuun, eikä soittaminen heti tunnu HAUSKAlta heikomman vahvistimen parissa niin pari efektiä piristää kummasti soundia ja taas on mukavaa puuhailla kitaran kanssa. Pari efektin hankinta alkuun on ihan perusteltua. Jos soittaa puhtailla tai hirveän kuuloisilla säröillä eikä saa soundiaan kuulostamaan edes vähää sinne päin miltä vaikka joku oma soittajaidoli kuulostaa niin harrastus saattaa lopahtaa äkkiä. Harvalla riittää alkuun kärsivällisyyttä harjoitella "tylsillä" soundeilla. Tämä on vain oma mielipiteeni. |
Ziggy Bubba 22.04.2006 19:02:50 | |
---|
Multa löytyy noista edullisista mallinnusvehkeistä tuo V-Amp 2, Voxin AD30VT ja Rolandin Microcube. Kaikissa on puolensa. Samaa ei voi sanoa mun vanhasta Marshallin AVT50 kombosta :( Raskaampaan vääntöön tuo V-Amp tarjoaa mun mielestä parhaat soundit, ainakin modernimman metallin saralla. Modern hi-gain esim. aika passeli Recto/Soldano tyylinen mallinnus. Pienemmät säröt ja puhtaat on vähän tunkkasia eikä soittotuntumakaan ole ihan esikuvien tasolla, mutta erinomaisesti noilla alkuun pääsee. Voxilla ei ilman erillisiä säröpurkkeja saa kovinkaan uskottavaa metallihelvettiä aikaan. Bad Monkeyn kun laitoin eteen niin varsinkin tuo 80's Marsu-mallinnus heräsi kummasti eloon. Puhtaat ja pienemmät säröt onkin sitten ihan eri sarjaa kuin tuossa Vampissa. Soittaessa vaikuttaa todella paljon miten ankarasti hakkaa: kevyesti näppäillen voi vetää puhtaita arpeggioita ja kunnolla hakatessa irtoaa jo AC/DC tyyppistä kamaa. Tuo soittodynamiikan iso vaikutus voi olla aloittelijalle jopa hieman turhauttavaa kun ne virheet kuuluu niin selvästi :) Micro Cubesta irtoaa varsin mainiot puhtaat soundit mutta säröpuoli ei ole niinkään vakuuttava. Johtuu varmaan suurelta osin tosta pienestä elementistä: 2wattisella on aika hankala kuulostaa stäkiltä. 100€ hintaluokassa kova peli mutta jos on useampi satku heittää vahvariin niin ei ehkä paras vaihtoehto. www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
kiitäjä 29.04.2006 14:55:25 | |
---|
Riippuu millasta musaa soittelet, cleanit fendereissä on kyllä yleensä aika hyvät, eli sopii ainakin esim. tanssimusaan tosi hyvin! |
Walking Death 04.05.2006 12:17:40 | |
---|
Soitan heavy-metallia parhaimmillaan..:D Esim. Barathrumia, Iron Maidenia, Rautiaista yms... |
rosberg 04.05.2006 13:17:44 | |
---|
Soitan heavy-metallia parhaimmillaan..:D Esim. Barathrumia, Iron Maidenia, Rautiaista yms... behringerin v-ampillahan se rautiainen veteli ainakin studio-kuvien mukaan. ja jos bara on sundilla nauhoitettua, niin sama lääke. miksi? |
Dareon 04.05.2006 14:03:13 | |
---|
Tuon V-ampin kanssa toimisi varmaankin joku suht neutraalisoundinen trankku parhaiten, vai olenko ihan hakoteillä ? (ei pitäisi kipeänä kirjoitella :p) Ei sen tarvitse olla täydellinen, kunhan se vain näyttää siltä. |
Strutsi 04.05.2006 14:59:13 | |
---|
Kannattaa ainakin näitä Fenderin transistorimalleja välttää. Minulla on Champion 30. Hyvät cleanit, hyvä reverb, säröt surkeaa muhjua, yhteinen EQ, ei efektilenkkiä. Musaa saa diggailla mutta fanitus on perseestä.
Osta minun Ibanez RG2620!!!! |
Bald Anus 07.05.2006 03:37:41 | |
---|
Juu, tuo FM on ihan kelpo vahvistin, itellä on sama nuppina. Jos on vähänkään jykevämmät mikit, cleanit on oikein Treblemäiset, että korvaan sattuu oikein olan takaa. Säröt sanoinkuvaamatonta paskaa, älä osta. Taidan myydä omani pois. Ai et digaa mun paskast? No, tos on kusta!
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1 |