Aihe: Epiphone Valve Jr. 5W
1 2 3 4 5 617 18 19 20 21
palani
23.05.2006 20:42:06 (muokattu 23.05.2006 21:00:06)
Hintaisekseen Valve Jr on edullinen siitä ei pääse mihinkään. Vertaan erääseen omaan projektiin (ax84 P1) jossa pelkkien komponettien hinta oli n. 150 eur. Tässä ei vielä mukana kaiutinta ja koteloa. Chassis itse tehty. Lopputulos on hyvä saundinen point to point tekniikalla, laadukkailla muuntajilla (Hammond) ja kestävillä potikoilla toteutettu melkein pommin kestävä vahvistin. Hinta tosin valmiina kaiuttimen kanssa koteloituna monta työtuntia myöhemmin n.250 eur. Jos Valve Jr kestää vielä käytössä eikä korjauskolvia heti tarvitse kuumentaa ei sen hinnalla saa edes itse tehtyyn vahvistimeen osia Suomesta.
käsi
30.05.2006 13:36:28

Lisää käyttäjä kommenttia.

Eli huomannut tässä parina päivänä kun olen pitänyt vahvistinta pitkään päällä niin soundista lähtee kireyttä pois. En tiedä sitten johtuuko siitä että putket lämpenee kunnolla vai mistä. ehkä elementti alkaa elämään paremmin kun sillä soittaa jonkin aikaa, mutta en usko että krovani valehtelevat vaan soundi tosiaan hieman pehmenee.
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
Pertsa
30.05.2006 14:29:50
Eikö voisi kuvitella, että tällä Valvella matkataan ajassa taaksepäin vahvistetun kitaroinnin alkutaipaleelle, jolloin oli yksikanavaisia vahvistimia ilman mitään muuta? Siihen voi sitten mielensä mukaan laittaa jos minkälaista pedaalia. Itse ajattelin kyllä tilata, ihan kokeilun vuoksi. Pedaalipuolelta olen ajatellut Danelectron Daddy O-overdrivea (luulisin, että sopii kuin nyrkki silmään tämänlaisen putkivahvarin kanssa) ja sitten Wahia, tremoloa ja echoa. Jotenkin kiehtoo vahvistimen yksinkertaisuus ja luulen, että saisin vahvistimen paremmin kontrolliini kuin nykyisen Classicin. Kun noita Arena/Stadion-keikkojakaan ei ole vielä ensi kesäksi buukattu, niin tämä pieni vahvistin riittänee vallan mainiosti!

EDIT: niinhän siinä kävi, että tilasin vahvistimen. Säröpedaaliksi tilasin DODn 250. Eli Peaveyn Classic 30 torilla myynnissä...

Kokeilitko ennen tilaamista? Tarkoitukseni ei ole mitenkään moittia valintaasi, mutta toivottavasti ei ole hätiköityä laittaa ensin Peavey myyntiin ja mahdollisesti pettyä sitten, kun Valve Jr. saapuu. Tarkoitan tällä sitä, että tuo 8 tuuman ämyri pienessä kotelossa on kuitenkin ihan eri kuuloinen kuin 12 tuumainen vähän isomassa kotelossa. Eli itse ainakaan en myisi Classiccia ennen kuin olen ihan varma, että noin pieni vahvistin sen korvaisi. En siis ole ikinä kokeillut tuota Epiphonea, mutta yleensä pieni vahvistin myös kuulostaa pieneltä.
Riku Rotten
30.05.2006 14:46:48
Head mallia pitäisi tuleman Euroopaan kuukauden kuluttua, noin.
LauriE
30.05.2006 16:03:44 (muokattu 30.05.2006 16:06:38)
Kokeilitko ennen tilaamista? Tarkoitukseni ei ole mitenkään moittia valintaasi, mutta toivottavasti ei ole hätiköityä laittaa ensin Peavey myyntiin ja mahdollisesti pettyä sitten, kun Valve Jr. saapuu. Tarkoitan tällä sitä, että tuo 8 tuuman ämyri pienessä kotelossa on kuitenkin ihan eri kuuloinen kuin 12 tuumainen vähän isomassa kotelossa. Eli itse ainakaan en myisi Classiccia ennen kuin olen ihan varma, että noin pieni vahvistin sen korvaisi. En siis ole ikinä kokeillut tuota Epiphonea, mutta yleensä pieni vahvistin myös kuulostaa pieneltä.

Moro Pertsa! En kokeillut, vaan ostin sian säkissä. Olen kuitenkin huomannut, että Peavey on ehkä turhan tehokas ja iso käyttööni. Jos toisaalta petyn Valve Junioriin, niin sitten katsellaan jotain muuta vahvaria. Olen hyvinkin kokematon putkivahvistimen käyttäjä, ja jotenkin tuo Classic 30 tuntui turhan paljolta minulle, tällä Valve Juniorilla toivon pääseväni hieman tutummaksi putkivahvistimien ja toisaalta oman soundini kanssa. Mutta ihan järkevä huomio, Pertsa. Laitan tänne kokemuksiani heti kun saan vahvistimen haltuuni!

EDIT: Meillä on Pertsa muuten sama kitara, tuo Tele nimittäin. Mahtavaa!
"Tamperetta ei voi tuntea, ellei tunne sen juomatapoja ja kapakoita." -Väinö Voionmaa
käsi
30.05.2006 16:57:31

Head mallia pitäisi tuleman Euroopaan kuukauden kuluttua, noin.

tuota odotan vesikielellä:) siihen ajattelin hommata sen epiphonen oman kaapin
Pertsa
31.05.2006 08:29:52
Moro Pertsa! En kokeillut, vaan ostin sian säkissä. Olen kuitenkin huomannut, että Peavey on ehkä turhan tehokas ja iso käyttööni. Jos toisaalta petyn Valve Junioriin, niin sitten katsellaan jotain muuta vahvaria. Olen hyvinkin kokematon putkivahvistimen käyttäjä, ja jotenkin tuo Classic 30 tuntui turhan paljolta minulle, tällä Valve Juniorilla toivon pääseväni hieman tutummaksi putkivahvistimien ja toisaalta oman soundini kanssa. Mutta ihan järkevä huomio, Pertsa. Laitan tänne kokemuksiani heti kun saan vahvistimen haltuuni!

EDIT: Meillä on Pertsa muuten sama kitara, tuo Tele nimittäin. Mahtavaa!

Ok. Pistäppä kokemuksia, kun saat sen. Mielenkiinnolla odotellaan! Toivottavasti vahvistin on sitä mitä haet.

Niin, ja huomasin myös, että sullakin on Lite Ash Tele. Telet rocks. :-)
manto
31.05.2006 09:13:51
Olen vilpittömästi onnellinen että olette löytäneet hyvän ja toimivan putkivahvarin pienillä volumeilla soitteluun. Kuitenkin kun tätä hehkutusta lukee, niin jotenkin rivien välistä tulee ihan väkisin muutam pointti esille:

- Kaiutin on keskiäänipainotteinen ja honottava
- tarvitsee erillisen od- tai säröpedaalin eteensä
- ei mastervolumea ( 5w on todellakin liikaa ns. makuuhuonesoittoon, jos särö muodostuu pääteasteessa, 0,5w:kin on jo aika kova.
- ei esim. efektilenkkiä tai aux-in:iä mp3- tai cd-soittimelle.
- ei reverbiä tahi muita kivoja lisämausteita ( - suht kelvollisia efektejä, kuten vaikka microcubessa)

Jep, ja jos joku on valve juniorin hankkinut, mutta haluaa siitä eroon ja tykkää microkuution antamista "mahdollisuuksista", niin äkkiä yhteys minuun. :-)
Mulle käy nimenomaan juuri tuo, että vahvistimessa on pelkkä volume.

-manto-
Tarvitko suomenkielistä kitararokkia "kinkereillesi": www.panadoll.co.nr
Riku Rotten
31.05.2006 10:19:37
tuota odotan vesikielellä:) siihen ajattelin hommata sen epiphonen oman kaapin

Sen Triggermanin 4x12 suljettun? http://www.soundslive.co.uk/product … ne---Triggerman-Cabinet~ID~4731.asp

Kamalistassasi on 4x10 (suljettu?), joten olisiko silloin halussa kaksi toistensa kaltaista kaappia? Vai haetko retro-ulkonäköä? Takaa avoin kaappi voisi tuoda lisää saudipalettia kaappien suhteen.

Kunhan ajattelin ääneen.
JuSu
31.05.2006 10:33:23 (muokattu 31.05.2006 10:36:55)
Kamalistassasi on 4x10 (suljettu?), joten olisiko silloin halussa kaksi toistensa kaltaista kaappia?

Ei kai sentään, 4x10" ja 4x12" -kaapit kuulostavat erilaisilta.

Takaa avoin kaappi voisi tuoda lisää saudipalettia kaappien suhteen.

Toki näinkin, mutta ei silti mun omast' mielest' ole perustelematonta hankkia 410:n rinnalle 412:sta.

Kunhan ajattelin ääneen.

Saatko paljon kummeksuvia katseita yleisillä paikoilla? =)

Vielä tuosta Valve Juniorista: Onko kukaan kokeillut tuota jonkin etuasteen kaverina?

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
Riku Rotten
31.05.2006 15:02:11
Saatko paljon kummeksuvia katseita yleisillä paikoilla? =)

En. Ihmiset höpise jatkuvasti kännyköihinsä, joissa on hand free vempeleet. En erotu heistä yhtään.
JuSu
31.05.2006 15:10:26
En. Ihmiset höpise jatkuvasti kännyköihinsä, joissa on hand free vempeleet. En erotu heistä yhtään.

Tottapa turiset. Hupsun näköistä on tuo, tuppaa aina vähän hymyilyttämään... Erityisesti ne bluetooth- sun muut langattomat vempeleet, jossa korvassa roikkuu sellainen mötikkä. Kaipa jotkut tuntevat olonsa fiksuksi ja tärkeäksi, mun mielestä se on kovasti hassun näköistä.

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
käsi
31.05.2006 22:18:29

Sen Triggermanin 4x12 suljettun? http://www.soundslive.co.uk/product … ne---Triggerman-Cabinet~ID~4731.asp

Kamalistassasi on 4x10 (suljettu?), joten olisiko silloin halussa kaksi toistensa kaltaista kaappia? Vai haetko retro-ulkonäköä? Takaa avoin kaappi voisi tuoda lisää saudipalettia kaappien suhteen.

Kunhan ajattelin ääneen.

Pakko myöntää että ulkonäkö on yksi tekijä tuossa mutta olen pitempään jo harkinnut 4x12 kaapin hommaamista. ¤x10 mitä nyt käytän on ihan ok peli, mutta botnea kaipailen aika ajoin sinne lisää, joten uskoisin tuon 4x12 kaapin tuovan sitä lisää.

Ja tuosta takaa avoin systeemistä, niin ainahan sitä voipi itse modailla jos kaipaa avointa takaosaa.

Tosin olen tässä jo pitempään harkinnut myyväni tuon marsun nupin ja kaapin pois.
Mutta mitä tilalle onkin vielä kysymys merkki, nuo epiphonet ovat edullisia mutta en tiedä sitten voinko niistä kasata sellaisen päävahvistin systeemiä.

Noita isompia putki komboja olen myös odotellut, sellaisen hommaan jossain välissä, niin ehkä jos ja kun pääsee soittelemaan isompiin paikkoihin riittäisi tehot paremmin
Jiaster
01.06.2006 09:38:46

Lisempää ääninäytteitä, anyone?

Onko kukaan nauhoitellut lisää noita ääninäytteitä? Kinnostaisi kuulla varsinkin sellaisia kitara, piuha ja juniori-pohjalta väsättyjä. Onko tuo selvinnyt, millainen operaatio tuohon olisi se master-volume laittaa/laitattaa?
slerbis
01.06.2006 14:26:45
http://www.klugemusic.com/Download.html

Tuolta löytyy Johnny Cashin Folsom Prison coveri, jossa kitarat ja huuliharppu on nauhoitettu modatulla Valve Juniorilla.

Modaukset löytyy puolestaan täältä: http://www.klugemusic.com/phpBB2/vi … ays=0&postorder=asc&start=0
Ei tästä pojat tuu yhtään mitään. Me ollaan häwitty tää peli
käsi
01.06.2006 20:54:47

http://www.klugemusic.com/Download.html

Tuolta löytyy Johnny Cashin Folsom Prison coveri, jossa kitarat ja huuliharppu on nauhoitettu modatulla Valve Juniorilla.

Modaukset löytyy puolestaan täältä: http://www.klugemusic.com/phpBB2/vi … ays=0&postorder=asc&start=0

Siis tuossa modauksissa oli puhetta siitä hurinasta jota ei enää uudemmissa malleissa ilmene. No toki kait tuo on aika helposti modattavissa oleva vahvistin noin muutenkin. jossain näin modauksen jossa oli laitettu master volume tuohon.
slerbis
01.06.2006 21:12:29 (muokattu 01.06.2006 21:15:29)
Siis tuossa modauksissa oli puhetta siitä hurinasta jota ei enää uudemmissa malleissa ilmene. No toki kait tuo on aika helposti modattavissa oleva vahvistin noin muutenkin. jossain näin modauksen jossa oli laitettu master volume tuohon.

Juu, tuossa katselin aiemmin päivällä laitteen sisuksiin, ja huomasin, että nuo virtalähteen modaukset ovat nyt tehty valmiiksi tehtaalla. :) Tasasuuntaus, ylimääräiset suotokonkat, parempi maadotus jne. Et sattuisi muistamaan missä näit tuon master volume-modauksen? En löytänyt ainakaan niiltä sivuilta mitkä itse kolusin.

Mikä vähän itseäni kismitti oli se, että sellaista keltasta liimamössöä, jotain epoksia tms mitä lie, oli tungettu vähän joka väliin. Olisko kellään hyvää vinkkiä tämän siistiin poistamiseen? Olivat sitten penteleet tunkeneet sitä kaiutinjakinkin liitäntöihin (joka btw on omalla piirilevyllään, jolla on paikat kahdelle muullekin jakille) ja meikän pitäis laittaa kytkin vaihtaan impedanssia 4 ja 8 ohmin välillä :/

edit. niin ja olihan tuola modauksissa lisägain-, bright- ja standby-kytkimien ohjeet ja vielä hi/lo inputin tekeminen kytkimellä. Että muutakin kivaa kuin vain hurinan poistoa :)
Ei tästä pojat tuu yhtään mitään. Me ollaan häwitty tää peli
käsi
01.06.2006 21:43:39

En muista mistä tuon master volume modauksen löysin, enkä ole löytänyt sitä enää uudelleen. Työkoneelta kun yksi yö selailin nettiä niin löysin pitkän etsimisen jälkeen.

no ilmoittelen jos löydän.
Hannu H.
02.06.2006 17:50:48 (muokattu 02.06.2006 17:54:24)

Jaa'a.. Pitäsköhä sitä junnu tilata ku olis palkkapäivä ens perjantaina. Kauankos teillä kesti junnun tulla saksasta suomeen? Että pistänkö nyt jo tilausta että perjantaiksi saapuu?

EDIT: Lyhyt tilausaika (2-5 päivää) sanoo thomann, mutta pitääkö nuo ihan kutinsa?
http://www.thomann.de/thoiw3_epipho … r_epajr_gitarrencombo_prodinfo.html
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit
kari10
02.06.2006 18:02:06
Tilasin Musik Produktiv Epiphone EPA Special Kombon ja viisi päivää tuossa meni tilauksesta kotiovelle.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)