![]() 03.01.2006 12:53:58 (muokattu 03.01.2006 13:16:35) | |
---|---|
Voihan rääkätty ulkosynnytin, onkos tämä nyt laitaa???? Digitechin digidelay hinnat: Thomann: 79€ Oulun musiikki kullas: 162€ Ei taida Kullaksesta irrota yli 50% alennusta tuosta.. Ei kellään sattuis olemaan myynnissä käytettyä sopuhintaan? Ostetaan Digitechin digidelay!! Laittakaa pikaviestiä. | |
![]() 03.01.2006 12:55:24 | |
Nus nus... Mikäs se thomann sitten on ellei musaliike? =) Anteeksi jos tästä jo huomautettiin.. en vaa jaksanu lukea koko pumaskaa läpi.. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. | |
![]() 03.01.2006 13:23:07 (muokattu 03.01.2006 13:25:09) | |
Huh huh, onkos tämä nyt laitaa???? Digitechin digidelay hinnat: Thomann: 79€ Oulun musiikki kullas: 162€ Tämä taas varmaan johtuu siitä, että mesta käyttää mahantuojanaan kunnon "riistopaikkoja", kuten Into-Luthman ja EMI nordic. Niitten kuvastoja selaamalla voi saada hyviä naurukohtauksia, kun hinnat on niin käsittämättömiä, että en yhtään ihmettele tiettyjen tuotteiden osalta ettei hinnoissa päästä läheskään T-kaupan tasolle. Tällaisia tuntuvat olevan ainakin digitechin pedaalit, gibsonit, epiphonet jne... Uutta kitaraa ostaessani kävin mm. Soitin Laineella täällä Turussa, joka myy Epiphonea. Paras tarjous mitä siitä pystyivät antamaan The Dotista oli 470e, T-kaupassa sama keppi oli 418e. Mainitsin asiasta, mutta eipä se mitään auttanut. Sama juttu oli Huimassa Lumouksessa, kun olin digitechin synth wahia ostamassa. 90e hintaan olis saanu ja T-kaupassa sama vehje maksaa 69e. Pointti lienee, että ei se aina ole myyjän vika. Toisaalta tämä seikka ei myöskään perustele sitä, miksi kyseistä liikettä kannattaisi tukea :) :)Mikko Pilp Mömelt Mömelt Pilp. | |
![]() 03.01.2006 13:31:27 | |
Sen sijaan minua välillä kyllä ihmetyttää, miten erinäisissä pääkaupunkiseudun soitinkaupoissa tuntuvat myyjät tietävän tuotteistaan kovin vähän. Kytkennät hoituu ja päälle laittaminen, mutta muuten kyllä välillä tullut sellaista huuhaatietoa ettei ole tosikaan. Ehkä mulle on sitten aina osunut myyjäksi se rumpu- tai kiippari-osaston jannu. Tai sitten se johtuu vain siitä, että olen erittäin pahalaatuinen soitinlaitefriikki. ;D Saman olen huomannut. Onpa kytkemisessäkin saanut olla apuna... =) Hintaesimerkkejä, Pod Xt Live: Thomann: 499 euroa St Paul's Sound: 479 euroa Tällä kertaa plussat kotimaahan. JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. | |
![]() 03.01.2006 13:42:54 (muokattu 04.01.2006 07:54:48) | |
Muutenkin hirvittää niin arvokkaan ja herkän vehkeen rahtaaminen pitkän matkan päästä. Tottakai hintoja pitää aina verrata. Tuo on huono peruste, kun ei ne kitarat ole siellä liikkeessäkään paikalla kasattuja. Mutta huonoa palvelua on ikävä kyllä olemassa. Itse odottelen paikallisesta musiikkiliikkeestä vastausta sähköpostiini. Työpisteen sijainnin takia on hiukan hankala soitella yksityisiä puheluita, joten sähköposti on minulle oikein luonteva ja toimiva ratkaisu. Vaikuttaa vaan, että monella liikkeellä ne osoitteet on ihan turhaan vaan koristamassa kotisivuja. Vastauksia ei tule. Nytkin kyse on pienestä asiasta, jota en ala mistään tilaamaan. Itse liike vaan on vähän hankalassa paikassa, varsinkin ruuhka-aikaan, joten turhaan ei sinne viitsisi lähteä ihmettelemään. Eli odotan vastausta onko tavaraa valmiina vai ei. Toivottavasti se vastaus joskus tulee. EDIT: Kyllä se vastaus tuli, kiitokset Musikantille. Haluaisiko kukaan ostaa VOX PF10:n? Ostin kotiharjoittelua varten mutta eihän siitä mitään tule:"mulla särkee päätä, et viiti nyt vinguttaa... Sen kerran kun telkkaria katon, niin täytyy pitää tuollaista mekkalaa..." | |
![]() 03.01.2006 14:08:44 | |
Thomann: 499 euroa St Paul's Sound: 479 euroa Tällä kertaa plussat kotimaahan. .. ja http://www.musicians-gear.com , 418 Euroa With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today. | |
![]() 03.01.2006 14:29:21 | |
.. ja http://www.musicians-gear.com , 418 Euroa Niinpä. Musician's Gearista saapi tavaraa melkoisen edullisesti, olen kerran tilannut sieltä. Ongelma on pitkät toimitusajat, sillä varastoa ei ole ollenkaan, kaikki on tilauskamaa. Mutta jos ei ole kiire, niin säästöä tulee. Kantsii myös pitää mielessä, että rahtikulut menevät painon mukaan, eivätkä 'kakskymppiä per lähetys' -meiningillä Thomannin tapaan. Esimerkin laitteen (Pod Xt Live) rahtikulut olisivat n. 26-29 euroa. JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. | |
![]() 03.01.2006 15:21:56 | |
Tuo on huono peruste, kun ei ne kitarat ole siellä liikkeessäkään paikalla kasattuja. Musakaupassa voi itse käydä toteamassa että kitara on kunnossa ja sellainen kuin pitää. | |
![]() 04.01.2006 05:27:08 | |
Tampereen soitinkaupat (Soitinkeskus/DLX, Tampereen musiikki, Tammer-piano/vertikaali ja Ahosen musiikki) pariin kertaan kiertäneenä, itse olen viihtyny ylivoimaisesti parhaiten Vertikaalissa, kiitos erittäin mukavien ja palvelualttiiden myyjien takia. Vertikaali on tähän mennessä ainoa liike jossa tulee sellainen olo että myyjän puheisiin voi luottaa. Ennen joulua tuli myyjän suosittelemana hommattua tuollainen EKO:n Les Paul v480s, ja erittäin tyytyväinen olen ollut. 10% käsirahalla sain kitaran viikoksi kotiin testattavaksi, jonka liike lupasi ehdoitta palauttaa jos en kitaraa päättäisikään hankkia. Kerrankin tuntui että ostos on riskitön, en voisi kuvitellakkaan ostavani kitaraa nettikaupasta. Se että esomerkiksi thomannin tuotteissa on kuukauden palautusaika on tavallaan harhaanjohtova, koska postikulut takaisinpäin lähettäessä ovat aivan eri luokkaa kuin sieltä tilattaessa. Kaverin kanssa tilattiin vuosi sitten kitara- ja bassovahvistin, kun tulimme siihen tulokseen että ne eivät korvaa miellytäkkään, ajattelimme palauttaa ne. Mutta kahden takaisin postitetun vahvistimen postikulut olisikin ollut lähes 100 euroa. Ja siihen päälle vielä 20 euron alkuperäinen postitus. Jäipä vahvarit postittamatta. Pienemmällä tappiolla myimme ne suomessa pois. 80 euroa tuli kuitenkin takkiin 3 viikon testistä. Vahvistimien yhteishinta oli 380 euroa. Samat postikulut lankeaa myös takuuasiota hoidettaessa. Vertikaalista ostamani EKOn hinta tuntui varsin kohtuulliselta. 350 euroa tästä kitarasta kovan laukun kanssa ei mielestäni ole paha hinta. Hintaa sisältyi lisäksi 20 tunnin sisäänsoiton jälkeinen kieltenvaihto ja kitaran säätö. Samalla hinnalla mukaan lähti myös kitarapiuha, toistakymmentä plekua ja kitarahihna. Tilasin viikonlopuksi testattavaksi vertikaaliin peaveyn valveking putkivahvarin. Myyjät sano että ne voi sen sinne tilata jos sitten otat sen. Heti perään myyjät kuitenkin sano että eihän sitä pakko oo ottää jos ei saundi miellytä. Tässäkin liikkeessä ns. Thomann-tinkaus tuntuu toimivan. Hintaa jää valvekingille yhtä paljon kuin, mitä se maksaisi saksasta postien kanssa. Itse suosittelen Tamperelaisista liikkeistä Vertikaalia, vaikka valikoima ei varmasti ole DLX:n veroinen. Vertikaalista ylivoimaisen tekee juuri loistavat myyjät, joilta pystyy oikeasti tinkamaan hinnasta, eikä mitään otetaan ny vitonen päältä pois... LOPPU | |
![]() 04.01.2006 08:44:35 (muokattu 04.01.2006 08:49:06) | |
Se että esomerkiksi thomannin tuotteissa on kuukauden palautusaika ... koskee vain hot-deals -tuotteita... on tavallaan harhaanjohtova, koska postikulut takaisinpäin lähettäessä ovat aivan eri luokkaa kuin sieltä tilattaessa. Kaverin kanssa tilattiin vuosi sitten kitara- ja bassovahvistin, kun tulimme siihen tulokseen että ne eivät korvaa miellytäkkään, ajattelimme palauttaa ne. Mutta kahden takaisin postitetun vahvistimen postikulut olisikin ollut lähes 100 euroa. Ja siihen päälle vielä 20 euron alkuperäinen postitus. Jäipä vahvarit postittamatta. Pienemmällä tappiolla myimme ne suomessa pois. 80 euroa tuli kuitenkin takkiin 3 viikon testistä. Vahvistimien yhteishinta oli 380 euroa. ... postiasia on selvästi sanottu FAQ:ssa - - tosin nuo summat (vs. ostopuolella kiinteä toimitushinta) voipi olla yllätys Samat postikulut lankeaa myös takuuasiota hoidettaessa. ... noinkohan todella??? - - yhdelle kaverilleni on käynyt liki 4000,- arvoisen vehkeen kanssa, että ko. vempain ei toiminutkaan - itse joutui maksamaan lähetyksen, mutta: Thomann hyvitti ko. summan tilille. huom! thomanniltakin on "pakko ostaa" muut kuin hot-deals tuotteet ellei niissä ole jotain vikaa/myyjän virhettä. Suomalaisten postimyyntiyritysten kanssa on kuluttajalla 14 pv palautusoikeus perusteluitta kaikille tuotteille ... Tilasin viikonlopuksi testattavaksi vertikaaliin peaveyn valveking putkivahvarin. Myyjät sano että ne voi sen sinne tilata jos sitten otat sen. Heti perään myyjät kuitenkin sano että eihän sitä pakko oo ottää jos ei saundi miellytä. Tässäkin liikkeessä ns. Thomann-tinkaus tuntuu toimivan. Hintaa jää valvekingille yhtä paljon kuin, mitä se maksaisi saksasta postien kanssa. vähän on vedätystä: halutaan kokeilla ilman sitoumuksia - myyjälle tulee kuitenkin kustannukset - - - silti valitetaan, että thomannille ei voi palauttaa kustannuksitta .... jätkä haluaa rusinat molemmista pullista P.S voitko lähettää torilla myytävänä olevan behku-pedalin http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=86108 kokeiltavaksi - jos se ei ole hyvä niin lähetän sen takaisin - kait maksat postikulut - eihän mun nimittäin tarvitse maksaa mitään kuluja siitäkään jos menen paikalliseen liikkeeseen kokeileen/ostamaan (ei joo, siellä on kyllä 3 euroa kalliimpi) ;-) Soitetaan jamia! | |
![]() 04.01.2006 12:40:00 | |
Tarkoituksena oli lähinnä korostaa paikallisten musiikkikauppojen etuja. Onhan se itsestään selvää että ei thomann voi maksaa noita postikuluja takaisin, jos jonkun tuotteen päätät palauttaa, sehän näkyisi suoraan tuotteiden hinnassa. Itselle tuli vaan nuo todella suuret palautuskustannukset yllätyksenä. Oma moka. Tarkoituksena ei ole mitenkään mollata thomannia, sen asiakaspalvelukin oikeastaan niin hyvää, mitä se voi sähköpostin välityksellä olla. Viesteihin vastataan aina ripeästi. Tosin tuppaavat kaikkea kehumaan, mitä hankintalistaltasi löytyy. Tätä esiintyy toki runsaasti suomessakin. Itse käytän thomannia paljon juuri eräänlaisena referennsihinnastona, tätä kautta pystyy varmistamaan sen että ei tule kusetetuksi/ maksa satoja euroja liikaa. Mielestäni tärkeintä on antaa suomalaisille liikkeille ainakin mahdollisuus, eli kannattaa kysyä reilusti alennusta tuotteista. Itse olen ainakin yleensä valmis maksamaan hieman enemmän tuotteesta jota pääsee koittamaan ennen ostoa. | |
![]() 05.01.2006 19:14:18 | |
Sir Zephyr:Tilasin viikonlopuksi testattavaksi vertikaaliin peaveyn valveking putkivahvarin. Kerro ihmeessä kokemuksia! Tuon vahvistimen edullisuutta on moni seurannut hyvin suurella mielenkiinnolla. Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! | |
![]() 05.01.2006 20:35:40 (muokattu 05.01.2006 20:35:58) | |
seinäjoella markun musiikissa saapi kahvia:) ostat tai et, kunhan käy vaan katselemassa. Palvelu hyvää. Hinnat ihan ok tasolla ja osamaksu sopimuksia sun muita pystyy sorvailemaan. vaasassa unisoundi, hyvä mesta. Myyjästä riippuen hinta tippuu alaspäin hyvin helposti tai sitten pitkän vääntämisen jälkeen. Palvelu hyvää ja asian tuntevaa. t-kauppa, taas senkun koneeltas kotoa laitat tilauksen menemään ja hinta kohdillaan melkein aina. suuri miinus on se että saat tavaran vasta sitten joskus käsiisi. ja kokeilematta. jotain pedaaleja tms sälää sieltä voipi tilata mutta soittimet itse ovatkin ihan eri asia. kokeilematta soitinta en osta jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni | |
![]() 05.01.2006 20:39:34 | |
Mä ostan m.nettiläisiltä. Cheap tequila and too much Seconal, but I`m still alive and well! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1 | |
![]() 05.01.2006 20:46:15 | |
Uutta kitaraa ostaessani kävin mm. Soitin Laineella täällä Turussa, joka myy Epiphonea. Paras tarjous mitä siitä pystyivät antamaan The Dotista oli 470e, T-kaupassa sama keppi oli 418e. Mainitsin asiasta, mutta eipä se mitään auttanut. Luthmannilla Epiphone ES335 DOT, 445e. On tajuttu suomessakin vähän laskea. ... tai sitten puhutaan eri vehkeestä. In the city.... you must fight to survive. He sold tortillas on the corner.
And the mob wanted in.
Sormet lähtee soundista. | |
![]() 05.01.2006 21:45:29 | |
Kyllähän Thomanista aika halvalla saa ja USA:sta varsinkin(käy hyvä tuuri ku faija lähtee todennäkösesti USA:aan koht nii saadaan sieltä ostettuu Fenderin american deluxe strato halvalla.) Oon tossa Dimarzion mikkejä tilannu thomanista eikä 77euroo oo kovin paha vielä kun kavereitten kanssa tehää semmonen ''yhteis tilaus'' nii postimaksu pienenee. Mut kyllä ihan paljon ostan myös paikallisesta musiikkikaupasta koska se on semmonen pikku paikka nii siellä on myös tosi hyvä palvelu ja olen siellä vakio asiakkaana ollu jo pitkän aikaa että saan kyllä yleensä ihan hyvii alennuksia. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)