kulmahiomakone 02.01.2006 12:07:44 | |
---|
Halpiskepit kasataan kaukoidässä eikä liene mahdoton ajatus että materiaali ja kasaamispiste eri merkeille on yksi ja sama paikka. Lapaan duunataan vaan logo tuotteen tilaajan toiveiden mukaisesti. Koska jokainen muodostaa mielipiteensä oman kokemuksensa ja ajatusmaailmansa perusteella, lienee tämä juupas eipäs väittely aika turhaa touhua. Ainakin Yamahalla on Taiwanissa oma tehdas, joka valmistaa minun käsitykseni mukaan kitaroita ainoastaan Yamahalle. Ja sä taidat olla täällä ainoa, joka väittää asioita ilman mitään faktatietoa, joten keskustelu sun kanssa näistä asioista on kieltämättä turhaa. No miksi sitten vastasin? Huvin ja urheilun vuoksi. Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam. |
Quu 02.01.2006 12:24:16 | |
---|
Puolustan minäkin nyt HB:tä hieman. Sain jouluna tämän 95e maksavan elektroakustisen ja hyvin on pelittänyt. Soundi ja soitettavuus on aivan ok-tasoa. Viimeistelyssä on muutama epäkohta, mutta eivät vaikuta muuhun kuin ulkonäköön. Hintaisekseen on kyllä hyvä, ei voi muuta sanoa. juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle. |
Ukko 02.01.2006 12:28:55 | |
---|
No miksi sitten vastasin? Huvin ja urheilun vuoksi. . |
Quu 02.01.2006 12:30:37 (muokattu 02.01.2006 12:31:22) | |
---|
Ainakin Yamahalla on Taiwanissa oma tehdas, joka valmistaa minun käsitykseni mukaan kitaroita ainoastaan Yamahalle. Tämäkö nyt on sitä kuuluisaa faktatietoa? Ja sä taidat olla täällä ainoa, joka väittää asioita ilman mitään faktatietoa Jotenkin epäilen tätä... Ettäkö kaikki muut haukkuvat harley bentonit, excelit(?), halpa-epiphonet, samickit jne. ihan omakohtaisella kokemuksella? No miksi sitten vastasin? Huvin ja urheilun vuoksi. Sama juttu. Mutta ainakin se on varmaa, että sieltä kaukoidästä tulee samasta tehtaasta montaa eri merkkiä... Tämän tiedän erään täällä olevan ketjun kautta (jota en nyt löydä... siinä oli juttua sarjanumeroista) ja siitä, että oma Epiphoneni on Samickikn tehtaasta Koreasta. juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle. |
kulmahiomakone 02.01.2006 12:45:39 (muokattu 02.01.2006 12:47:50) | |
---|
-> Kyllä mulla on se tiedossa, että Aasiasta tulee eri merkkisiä kitaroita samoilta tehtailta. DIT: kuten Euroopastakin. Tämäkö nyt on sitä kuuluisaa faktatietoa? Mun tiedossa ei ole, että Yamaha kitaroita muille valmistaisi ja tuskin näin tekeekään. Mä en silti väitä asiaa varmaksi, koska en varma siitä ole. Siksi "käsitykseni mukaan". Siinä on vittu teille sitä paljon perään kuulutettua argumentaatiota toulminilaisen varauksen kera. Myhiö. Jotenkin epäilen tätä... Ettäkö kaikki muut haukkuvat harley bentonit, excelit(?), halpa-epiphonet, samickit jne. ihan omakohtaisella kokemuksella? Mitä sä yrität tällä sanoa? Omakohtaiset kokemukset eivät ole väittelyssä paskankaan arvoisia sikäli kun niillä ei pysty vetoamaan yleiseen tai toisen hyväksymään. Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam. |
humppahanuristi 02.01.2006 12:47:04 | |
---|
Puolustan minäkin nyt HB:tä hieman. Sain jouluna tämän 95e maksavan elektroakustisen ja hyvin on pelittänyt. Soundi ja soitettavuus on aivan ok-tasoa. Viimeistelyssä on muutama epäkohta, mutta eivät vaikuta muuhun kuin ulkonäköön. Hintaisekseen on kyllä hyvä, ei voi muuta sanoa. On minulla tuollainenkin. Maksoi tosin 105€ silloin kun ostin. Tämä ei ollut ihan niin hyvä kuin se sähkökitara. Pari nauhaa törötti vähän korkeammalla mutta vireessä pysyy. Vaikka eräs henkilö sen jo kerran ostikin ja palautti minulle takaisin, kun ei kuulemma pysy vireessä. No viritin sen taas ja kaksi kuukautta kotihipelöinnillä pysyi vireessä. Mikkisysteemit on ihan toimivat mutta minkähän takia minä tuonkin ostin, ei sille mitään käyttöä ole. Virittimet on messinkiä, ei muovia. Haluaisiko kukaan ostaa VOX PF10:n? Ostin kotiharjoittelua varten mutta eihän siitä mitään tule:"mulla särkee päätä, et viiti nyt vinguttaa... Sen kerran kun telkkaria katon, niin täytyy pitää tuollaista mekkalaa..." |
Les Fender 02.01.2006 17:12:17 | |
---|
Vikahan ei ole HBssa, vaan siinä pakonomaisessa tarpeessa verrata sitä kalliimpiin ja paremmista aineksista tehtyihin kitaroihin. Jos tuo laatu riittää niin ei siinä mitään pahaa ole. Ei se vaan kaikkia ole vakuuttanut, eikä tule sitä tekemäänkään. Mielestäni kitaroiden laatu sellaisessa luokassa jota itse lähtisin suosittelemaan (n.2-300€) on jo huomattavasti parempi ja etenkin tasaisempi. Juu ja olen HBn kitaroita nähnyt ja kokeillut. Yhtään niistä en sellaisenaan olisi pystynyt aloittelijallekkaan suosittelemaan. Jokaista olisi vähintään nauhatyön osalta joutunut operoimaan. Kitara tykkää kun sillä soitetaan!! |
Hulicaster 03.01.2006 16:37:49 | |
---|
Huh! Thomannille on tullut myyntiin 619€ maksava Harley Benton -sähkökitara! http://www.thomann.de/artikel-18408 … sn=7a595f82ddfdd5917816304abfbcc3c1 Väri on ainakin upea, ja statsit todella houkuttelevat. Harley Benton PRP-36 SBL E-Guitar Solid Mahogany Bodywith 4A carved flamed Maple Top Set Mahoganyneck with Rosewood Fretboard, Bird Inlays, Scale 628mm 2 Alnico Humbucker, Grover Tuners, Gotoh Fix Bridge Hardware chrome, Color see thru blue |
Fonisoul_ 03.01.2006 16:45:37 | |
---|
Huh! Thomannille on tullut myyntiin 619€ maksava Harley Benton -sähkökitara! Kieltämättä tuo näyttää hyvältä. Vielä kun myisivät tuota ilman tekstiä lavassa... ...jaa miksi? No siksi että ei keikalla kuitenkaan kukaan tajuaisi että kyseessä on 600€ arvoinen kitara, vaan nauraisivat että "hehhee, jätkä soittaa harleybentonilla, eihän ne maksakkaan kuin satasen." Soul with the capital "S"... |
saha 03.01.2006 17:12:03 | |
---|
Kieltämättä tuo näyttää hyvältä. Vielä kun myisivät tuota ilman tekstiä lavassa... ...jaa miksi? No siksi että ei keikalla kuitenkaan kukaan tajuaisi että kyseessä on 600€ arvoinen kitara, vaan nauraisivat että "hehhee, jätkä soittaa harleybentonilla, eihän ne maksakkaan kuin satasen." 90% yleisöstä ei välitä kitarastasi vitun vertaa. |
Fonisoul_ 03.01.2006 17:14:40 | |
---|
90% yleisöstä ei välitä kitarastasi vitun vertaa. Se on ihan totta, joskin prosentti varmaan vielä suurempi. Mutta kyllä se kalvaa mielessä silti. Soul with the capital "S"... |
Ziggy Bubba 03.01.2006 19:24:04 | |
---|
Huh! Thomannille on tullut myyntiin 619€ maksava Harley Benton -sähkökitara! http://www.thomann.de/artikel-18408 … sn=7a595f82ddfdd5917816304abfbcc3c1 Väri on ainakin upea, ja statsit todella houkuttelevat. Harley Benton PRP-36 SBL E-Guitar Solid Mahogany Bodywith 4A carved flamed Maple Top Set Mahoganyneck with Rosewood Fretboard, Bird Inlays, Scale 628mm 2 Alnico Humbucker, Grover Tuners, Gotoh Fix Bridge Hardware chrome, Color see thru blue Toi on just tommonen "koristekitara". Nuo kaiken maailman krumeluurithan tossa maksaa.. Tohon hintaan saa jo monelta oikealta kitaranvalmistajalta semmosen karumman näköisen soittohommiin tarkoitetun pelin :D Kyllähän 70-luvun Taunuskin maksaa paljon enemmän kromivanteilla :P www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
JPQ 03.01.2006 19:31:37 | |
---|
|
P-Nut 03.01.2006 19:37:01 | |
---|
Nuo lavat ovat kyllä aika kauhean näköisiä :) En nyt tarkoita sitä HB tekstiä vaan yleensäkin tuota lapojen mallia ja kokoa :) varsinkin tuossa PRS tyylisessä on lavan koko sen näköinen, että ois 12 kielinen tai jotain :) Damn, that's a fine pile of duckshit :] |
fox 03.01.2006 19:49:36 | |
---|
Eikä ollut mainittu edes kallein tässä kallein HB johon törmäsin: Elikkäs: vaikka halpatyövoimalla suurissa sarjoissa tehtäis, tuollanen jazz-boxi on hinnakas tehdä, samoin kun ruvetaan kunnon puista ja vähän runsaammilla "krumeluureilla" tekemään, tulee siinä työlle jo hiukka enemmän hintaa, kuin jos surautetaan cnc-jyrsimellä agathislankusta.. Tonnin kepeistä puhuttaessa tulee jo varteenotettavaks vaihtoehdoks katsella käytettyjen tarjontaa.. ;) |
Coach 03.01.2006 23:51:10 | |
---|
...jaa miksi? No siksi että ei keikalla kuitenkaan kukaan tajuaisi että kyseessä on 600€ arvoinen kitara, vaan nauraisivat että "hehhee, jätkä soittaa harleybentonilla, eihän ne maksakkaan kuin satasen." Miksi soittajalle olisi tärkeää se minkä hintaiseksi yleisö hänen kitaraansa luulee? Eikös keikalla ole tarkoitus esittää musiikkia eikä kitaraa? No itse aiheesta, Harley Bentonista, en osaa sanoa mitään kun en ole sellaista kokeillut. Behringeriä kylläkin, minulla on sellainen. Ei ainakaan siinä mitään vakavampaa moitteen sijaa ole, tosin eipä sellaista nyt varsinaisesti suositellakaan uskalla. Itse olen kuitenkin ollut tyytyväinen, kyllä silläkin soitto soi. |
Lancelot 04.01.2006 00:36:43 | |
---|
Jos olisin maailmalla kuuluisa kitaristi niin voisin vedellä piruuttani hetken benttonilla.. Eiköhän sieltäki rupeis tulee laadukkaita signatureja ku ne huomais et h.b. myy kuin makkara.. Tai enpä nyt sit tiedäkkä.. |
Johann Onn 04.01.2006 05:23:37 | |
---|
En sano puolesta enkä vastaan. En oo testattu yhtäkään Bentonia, joten paha "sanoa" mitään. Omakuvasta näkyy, mitä löytyi, kun katoin t-kaupassa, erästä HB:tä "lähempää". Onks toi moka vai ihan tarkoituksellinen "vahinko" ?. Saikskohan sen ton (oikean ?) merkkisenä erikseen, jos pyytäis ? |
-septimisti- 04.01.2006 07:51:31 | |
---|
En sano puolesta enkä vastaan. En oo testattu yhtäkään Bentonia, joten paha "sanoa" mitään. Omakuvasta näkyy, mitä löytyi, kun katoin t-kaupassa, erästä HB:tä "lähempää". Onks toi moka vai ihan tarkoituksellinen "vahinko" ?. Saikskohan sen ton (oikean ?) merkkisenä erikseen, jos pyytäis ? Tuolla t-kaupassa on kyllä muidenkin merkkien osalta ollut välillä "sinnepäin kuvia" sekä ihan selviä inhimillisiä mokia. Mikäs tuo shine-merkki sitten on? nevöhööd |
Pnctocn 04.01.2006 08:11:43 | |
---|
shine-merkki sitten on? nevöhööd se on se hobittimerkki konnusta, väärin kirjoitettu tosin (fontti on oikea). Tuntuu että 1000 ekun kitarassa olisi pakko olla jonkinlaista laatua jo mukana (oli HB tai ei). Onko porukalla kokemusta noista HB:n high-end peleistä? Onhan monella varteenotettavalla firmallakin aika laaja tuo soitinten kirjo. "Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin" |