Aki 08.01.2006 15:32:53 | |
---|
Autotone on vissiin vähä eri asia kun mallintava vahvistin. Enpä ole kuullutkaan moisesta. Mutta myös Ricky Martin ja Anthony Kiedis on eri asioita. Molemmille sopii autotune kuin nenä päähän. On siellä studiossa muitakin leluja kuin tuo autotune, ju nou, niitä eriasioita. Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! |
Nacher 08.01.2006 15:57:24 | |
---|
Kun tästä kerran niin selitetään, niin : http://www.mikseri.net/artists/line6spider2riffitesteja.51586.php Pistinpä tuonne pari line6 spider2 212 koevedosta. Toinen vähän vanhempi, mikitetty metallisäröllä, ja jälkimmäinen täyttä särövallia lineoutista koneeseen. Jos niistä microcubeista ja peaveyista kerran saa ratkaisevasti paremmat särösoundit suoraan, niin mitä ihmettä minä tässä kalliita putkivahvareita ostelenkaan. Nojoo, eipä noilla bluesia soittaisi, mutta kuitenkin. |
Repent 08.01.2006 16:45:10 | |
---|
Itse olen sitä mieltä, että jos kotisoitteluvehkeestä on kysymys, niin rolandin microcube on siihen ehdoton valinta. Jos taas bändikäyttöön haetaan vahvistinta, niin mallintavista Roland, Vox tai Tech 21 hallitsevat. Kyllähän tuolla Spiderilla varmasti soittelee, mutta miksi tyytyä siihen kun voi saada kaikin puolin parempaa? mansikka |
Jucciz 08.01.2006 17:05:10 | |
---|
Nacherin tarjoamat äänipätkät sanalla sanoen alleviivaavat ketjun ensimmäiselle sivulle kirjoittamaani tekstiä. |
Invader 08.01.2006 17:10:45 (muokattu 08.01.2006 17:58:13) | |
---|
Nacherin tarjoamat äänipätkät sanalla sanoen alleviivaavat ketjun ensimmäiselle sivulle kirjoittamaani tekstiä. No emmä ny tiiä. Kyllä noilla soundeilla kotona metallia soittelisi. Eihän nuo mitään päätähuimaavia olleet muttei kyllä täysin surkeitakaan. edit: nyt kun kuuntelin uudemman kerran niin täytyy sanoa että onhan noissa vähän sitä "metalzonea suoraan line in:n"-soundia. Kaappimallinnukset eivät ilmeisesti ihan ole ajantasalla. Tai sitten ei.. |
Henkkiz 08.01.2006 17:11:40 | |
---|
Pidin hämähäkin soundeista vielä pari vuotta sitten. Onneksi korva on kehittynyt :D |
Jucciz 08.01.2006 17:31:19 | |
---|
Eihän nuo mitään päätähuimaavia olleet muttei kyllä täysin surkeitakaan. Minusta ne olivat päätähuimaavan surkeita. |
adretlan 08.01.2006 18:01:24 | |
---|
Itse olen koulun 112 spiderilla soitellut vähän enemmänkin. Ja sen verran puolueeton oon, että en omista putkipeliä. Vielä. Kyllä siitä ääntä saa. Mutta ei mitään käyttökelpoosta. Vaikka kuinka niitä potikoota ruuvaat, niin ääni ei muutu siitä suhinasärömössösä mihinkään suuntaan. Kunnon tapposäröjä tuosta on turha hakeakkaan. Menee vähän off-topikiksikin, ja keskenään aivan eri kastiin menevien laitteiden vertaamiseen, mutta bändin toisella kitaristilla on jcm 800 + 4x12"+sd1 siinä eres. Koita siinä sitte iloosesti soitta, ku ei jokakerta jaksa roudata sitä nuppikaappiyhdistelmää koulun musiikkiluokkaan, vaan soitteloo sitte spiderilla. Ei oo mukavaa ollenkaa. Enpäs saanu sanottua mitää. On kivaa olla kalamies#35 >-)))> |
Fletch 08.01.2006 19:18:31 | |
---|
Täällä nyt on sanottu jo varmaan kaikki mahdollinen, mutta kerronpa omista kokemuksistani. Olen soittanut vanhalla 112:lla (punainen) ja uudella 212:lla ja täytyy sanoa että ennemmin ottaisin keikalle vaikka vanhan Valvestaten tai TF-Laneyn. Noissa hämähäkeissä ei tosiaan tunnu olevan minkäänlaista "potkua" tai soittotuntumaa. Laita tarpeeksi säröä niin saat tasaista noisea. Bändikäytössä ei siis leikkaa läpi, vaan puurouttaa kaiken. EQ ei tosiaan tunnu tekevän juuri mitn. Kotona tuollaista voisi kuvitella vielä käyttävänsä mutta Rolandin Micro Cube on paljon kätevämmän kokoinen ja soundaa aika paljon oikealta vahvistimelta. Uskon kyllä että viehättävät aloittelijoita ulkonäöllään ja nettisivujen mainoksillaan. Se "valmiiksi kompressoitu" soundi ja efektit kuulostavat varmaan myös musakaupassa vaikuttavilta kehittymättömään korvaan. Pointti: parempia löytyy kuten Tech21 ja Roland. Peace out! Puffy shirt wearing, dragon slaying, classical metal playing, Olde English font using, curly headed, scallopped Strat playing, donut eatin shredders are a dime a dozen. |
M-Juhana 08.01.2006 19:28:43 | |
---|
Spider saattaa olla "ihan kiva" efektilaite ensiostokseksi, mutta vahvistimena siitä ei ole kerta kaikkiaan mitään iloa. Esimerkiksi perus-PODilla saa huomattavasti siedettävämpää soundia. Spider on huono edes vitsiksi. Voi poika parka näitä sun juttuja. Jos sulle ei, niin jollekin toiselle kyllä. En ole yhtään käyttökelvotonta vahvistinta tavannut. RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo- |
bodom 08.01.2006 20:09:35 | |
---|
Pidin hämähäkin soundeista vielä pari vuotta sitten. Onneksi korva on kehittynyt :D Minun mielestäni tämä liity ollenkaan korvan kehittymiseen, miten se korva sitten tässä tarkoituksessa voisi kehittyä, jaa-a, enemmän se on mausta kiinni. Ja nuo käyttäjän Nacher tekemät koe jutut kyllä kuulostivat helevetin paskalta, ainakin näistä minun koneen kaiuttimista, paremman käsityksen saa jos sitä kuuntelee ihan paikan päällä, mutta se on taas jälleen kerran se maku, joittenkin mielestä paska, jotkut tykkää. Itse myönnän edelleen pitäväni näistä spider soundeista, vaikkakin parempia värkkejä löytyy. Täällä pitäs kyllä olla enemmän ihmisiä kirjottamassa omia mielipiteitään ku tänne näyttää kerääntyneen kaikki jotka pilkkaavat spider vahvistimia. |
Henkkiz 08.01.2006 22:02:47 | |
---|
Minun mielestäni tämä liity ollenkaan korvan kehittymiseen, miten se korva sitten tässä tarkoituksessa voisi kehittyä, jaa-a, enemmän se on mausta kiinni.
Juu, ei ollut hyvä kommentti. Koitetaas uusiksi: Kyllä varmaan Spiderista irtoaa kaikenlaista, mutta oon saanut huonon kuvan vahvarista, koska kaikki vetävät Line 6 Insanella gainit täysillä, joka ei kuullosta hyvältä. Vähemmällä säröllä tai kliinillä saa varmasti ihan käyttökelvollisia sondeja. |
Nacher 08.01.2006 22:25:00 | |
---|
Näin ihan näppituntumalta sanoisin, että en vahingossakaan suosittelisi line6:sia noihin kevyisiin blues/rocksäröihin. Tai no, jostain Vettasta voi irrota ehkä. |
Ziggy Bubba 08.01.2006 22:53:58 | |
---|
Näin ihan näppituntumalta sanoisin, että en vahingossakaan suosittelisi line6:sia noihin kevyisiin blues/rocksäröihin. Tai no, jostain Vettasta voi irrota ehkä. Tai Pod XT:stä. Tämäkin on tietysti hyvin suhteellista, mutta kotisoittoon ainakin irtoaa ihan asialliset pikkurosot (aktiivimonitorien läpi). Pelkkään bluessiin voisi olla Classic 30 parempi.. Tai vaikka sitten ne Voxin mallintavat. Monipuolisuudessaan nämä mallintavat vehkeet alkaa olla nauhoituskäyttöön aika lyömättömiä, keikalle ja treenikämpälle ei ehkä niinkään. Tietääköhän kukaan onko nämä Spiderit verrattavissa Podeihin (samoja mallinnuksia tms.)? Aika pahasti noita kyllä teilataan :D www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
superfly 08.01.2006 23:06:40 | |
---|
keikalle ja treenikämpälle ei ehkä niinkään. Mallintavia vahvistiia on aika monella ammattisoittajalla ihan keikakäytössäkin. Ei tosin Spideria. Minä en pystyisi hoitelemaan millään yksikanavaisella Marsulla tai vastaavalla omia vähäisiä keikkojani. Saundikirjoa pitää olla paljon enemmän, siksi mallintava. Aika hullun puuhaa muuten niputtaa kaikki Line6:sen vafarit samaan kasaan, niin kuin tässä jotkut tuntuvat tekevän. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Invader 08.01.2006 23:10:22 | |
---|
Tai Pod XT:stä. Vetta II on käytännössä nupin muotoon puettu Pod XT :) Tai sitten ei.. |
M-Juhana 08.01.2006 23:13:53 | |
---|
Mallintavia vahvistiia on aika monella ammattisoittajalla ihan keikakäytössäkin. Ei tosin Spideria. Minä en pystyisi hoitelemaan millään yksikanavaisella Marsulla tai vastaavalla omia vähäisiä keikkojani. Saundikirjoa pitää olla paljon enemmän, siksi mallintava. Aika hullun puuhaa muuten niputtaa kaikki Line6:sen vafarit samaan kasaan, niin kuin tässä jotkut tuntuvat tekevän. Hyvin sanoit !! Nymanin Marzikin vetää jollain ..vissiin Flextonella ... RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo- |
Ziggy Bubba 08.01.2006 23:22:21 | |
---|
Vetta II on käytännössä nupin muotoon puettu Pod XT :) Ei taida ihan olla sama, mutta joo.. Käytännössä :) www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
Nacher 08.01.2006 23:45:21 | |
---|
Podin ja Spider2:sta käyttäneenä voisin sanoa, että Podissa on huomattavasti paremmat rokki/bluesi ym säröt, metallisärössä Spider2:sessa on hieman paksumpi ja scoopimpi särö, Podissa taas vähän rouheampi. Ei mikään valtava ero noissa isoissa säröissä. Cleaneja vaikea verrata, alkaa jo sen verran vaikuttaa kajari ym, mutta tuossa Spider2:sessa yksi käsittämätön juttu, siinä ei ole ollenkaan mitään bypassia, eli cleaneissakin on AINA joku mallinnus päällä. Mikäs sen mukavampaa, jos yrittää jotain pedaaleita käyttää... |
Ziggy Bubba 09.01.2006 00:14:05 | |
---|
Cleaneja vaikea verrata, alkaa jo sen verran vaikuttaa kajari ym, mutta tuossa Spider2:sessa yksi käsittämätön juttu, siinä ei ole ollenkaan mitään bypassia, eli cleaneissakin on AINA joku mallinnus päällä. Mikäs sen mukavampaa, jos yrittää jotain pedaaleita käyttää... Öö.. Jos puhut tässä säröpedaaleista, niin ilman vahvistinmallinnusta kuulostavat nuo ainakin Podilla aivan hirveältä sirinältä. Niin joo, voi johtua myös siitä että Podista lähtee samalla nuo kaiutinmallinnukset.. Äh, enpä tiiä :) www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |