Aihe: Hughes & Kettner kitaracombot
1 2 3 4
Hutte
21.05.2007 21:20:06

Edit: Sellainen kysymys vielä, että kun ajattelin käyttää Podin efektejä näin alkuun, niin miten kytken sen tuonne efektilooppiin? Pitääkö siinä olla kaksi piuhaa? Ja pitääkö podista ottaa mallinnukset pois päältä, ja jos niin miten?

Kiitosta jo etukäteen!

Jeps. Tähän minäkin vastausta haluaisin, että miten tuo podi mahtaa toimia efekstilenkissä. Eikös nua mallinnukset lähede ihan siitä A.I.R nappulasta poies vai oonko snaijjannu ihan väärin. Mulla on tollanen iso floorboardikin tuohon PODiin missä on wahit ja volyymit, niin toimiikos noih lainkaan jos PODi on efektilenkissä?
"Kukin tyylillään, minä delayllä."
Juustonaksu
21.05.2007 21:21:45
Jeps. Tähän minäkin vastausta haluaisin, että miten tuo podi mahtaa toimia efekstilenkissä. Eikös nua mallinnukset lähede ihan siitä A.I.R nappulasta poies vai oonko snaijjannu ihan väärin. Mulla on tollanen iso floorboardikin tuohon PODiin missä on wahit ja volyymit, niin toimiikos noih lainkaan jos PODi on efektilenkissä?

Jos se systeemi on yhtään sama kuin meikäläisen V-Ampissa (ja veikkaan, että on ;)), niin ne vahvistinmallinnokset voi ohittaa ja voit käyttää pelkkiä efektejä. Manuskassa on varmasti ohjeet tämän tekemiseen. Jos et omista paperista niin uskoisin Line kuutosen kotisivuilta löytyvän PDF:nä.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
Hutte
21.05.2007 21:30:45

Jos se systeemi on yhtään sama kuin meikäläisen V-Ampissa (ja veikkaan, että on ;)), niin ne vahvistinmallinnokset voi ohittaa ja voit käyttää pelkkiä efektejä. Manuskassa on varmasti ohjeet tämän tekemiseen. Jos et omista paperista niin uskoisin Line kuutosen kotisivuilta löytyvän PDF:nä.

Kyyyllähän ne lähtee. Vieläkin vähän tuossa tubessa pelottaa että riittääkö volumet bändin kanssa jos nyt innostuu vaikka humalassa soittamaan HIIIVIMETALLIA :>
Juustonaksu
22.05.2007 06:54:45
Kyyyllähän ne lähtee. Vieläkin vähän tuossa tubessa pelottaa että riittääkö volumet bändin kanssa jos nyt innostuu vaikka humalassa soittamaan HIIIVIMETALLIA :>

Riippunee rumpalin penkkipunnerrustuloksesta. Kannattaa hommata sellanen luikku pitkätukkainen evil-sattttanic-balckmetalpoju niin pääset varmaan helpolla. :)
-Cale
22.05.2007 16:18:53
Sain efektit pelittämään Huttusessa mutta en saanut mallinnuksia pois kirveelläkään. Manuaalistakaan ei löytynyt mitään. Laitoin mallinnuksen Tube Preampille joka oli miedoin. En siltikään saanut oikein mieleistä saundia, vaikka ruuvasin ja ruuvasin. Proco Rat oli välissä säröttämässä Edition Tuben clean kanavaa. Voi toki vaikuttaa sekin että pääteputket ovat aivan lopussa, tai sitten tämä vaan ei ole mun vahvistin, tai mua varten tehty. Rehellisesti sanottuna saan itseäni miellyttävämmät särösaundit Podista itsestään stereoiden kautta... Clean saundihan Huttusessa on mahtava, jollaista Podista on turha haaveilla.
Hutte
24.05.2007 23:53:42

Riippunee rumpalin penkkipunnerrustuloksesta. Kannattaa hommata sellanen luikku pitkätukkainen evil-sattttanic-balckmetalpoju niin pääset varmaan helpolla. :)

hohohoo. Sellane narukäsi se o ;>
aasit
25.05.2007 10:17:27
No mutta mikäs se tämä on? http://www.thomann.de/fi/hugheskettner_statesman_dual_el84.htm
Ei ainakaan täältä mnetin datapankista löytynyt yhtikäs mitään tietoa.
Jos jollain nyt on kokemuksia, niin kiinnostaisi tietää että onko hintansa arvoinen, minkä tyylisessä musiikissa on omiaan jne. Kotisivulla oleva tuote-esittely ainakin vaikuttaa lupaavalta, mutta eihän niistä koskaan tiedä.

No, no? Eikö kukaan muka tiedä?
trent
26.05.2007 23:50:14
H&K:n edition tubella on nyt soiteltu jonkin aikaa ja muuten on tosi jees kampe, mutta se häiritsee kun pinch harmonicit on jotenkin pahvisen kuuloisia vaikka miten koitan säätää. Mikähän auttaisi, säröbuusti, eq, ?
Tympee Huttunen
27.05.2007 10:29:55
Onko kellään mitään infoa näistä Hughesin Tube50-vehkeistä?

http://koti.mbnet.fi/plommi/bias/kuvat/bHK.jpg

Laite on varmaan ollut vähän edistyksellinen aikoinaan, kun siitä löytyy fx-loop, di-out, midiohjaukselle oma paikka ja joku circuit jolla laitteen pitäisi toimia hyvin myös pienellä volumella. Koitin myös HK:lta kysyä mihin "väliin" tuo laitos kuuluu, mutta vastausta ei (tietenkään) ole tullut. Olen arvaillut, että tuo olisi askel (ilman niitä efektejä) ennen Switchbladea.
Bladder
27.05.2007 23:46:43
H&K:n edition tubella on nyt soiteltu jonkin aikaa ja muuten on tosi jees kampe, mutta se häiritsee kun pinch harmonicit on jotenkin pahvisen kuuloisia vaikka miten koitan säätää. Mikähän auttaisi, säröbuusti, eq, ?

Samaa ongelmaa oon potenut trilogyn kanssa. Sen kyllä saa ohitettua podin säröillä, mutta trilogyn omilla en oikein saa lähtemään kunnollista.
Jemi se olla pitää
trent
04.07.2007 14:48:09
Nostetaas tämä. Nyt on nimittäin niin, että tämä H&K edition tube on osoittautunut murheenkryyniksi. Pääteputket on huollossa vaihdettu nyt kahdesti, mutta tunnin-parin soittelun jälkeen alkaa kuulumaan ylimääräisiä suhinoita. Vaikka otan kaikki piuhat irti, suhisee silti.
Ei rok soittamalla lopu
kimurantti1
04.07.2007 15:35:19 (muokattu 04.07.2007 15:36:34)
No, no? Eikö kukaan muka tiedä?

Varmaan arvasit, että HuugoKettuusen uusi malli. Niitä ei kai ole Suomessa vielä yhtäkään, eikä tainnut Thomannillakaan olla vielä varastossa. Kiinnostaisi kyllä minuakin kovasti. Ominaisuuksiin nähden hinta on varsin kohtuullinen, saas nähdä onko laitteessa sitten tonea. Muuten on jäänyt ihan hyvä maku HuugoKettusen tuotteista, joten ihan positiiviset odotukset tuostakin.
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
Juustonaksu
04.07.2007 19:29:36
Nostetaas tämä. Nyt on nimittäin niin, että tämä H&K edition tube on osoittautunut murheenkryyniksi. Pääteputket on huollossa vaihdettu nyt kahdesti, mutta tunnin-parin soittelun jälkeen alkaa kuulumaan ylimääräisiä suhinoita. Vaikka otan kaikki piuhat irti, suhisee silti.

Etuset? Elementti?
trent
04.07.2007 22:47:08
Etuset? Elementti?

Etuset on vaihdettu. Ihmetyttää kun putkien vaihdon jälkeen toimii jonkin aikaa
Ei rok soittamalla lopu
Juustonaksu
04.07.2007 23:02:27
Etuset on vaihdettu. Ihmetyttää kun putkien vaihdon jälkeen toimii jonkin aikaa

Kannattaahan konsultoida ihmisiä tuolta Jelppikerhon puolelta. Saattavat siellä liikuskelevat henkilöt tietää enemmän tällaisista oireiluista. :) Kuulostaisi kyllä siltä, että on muualla elektroniikassa vikaa tai sitten niissä putkien kiinnitysosissa jotain häikkää.

Oliko ne putket joka vaihdolla oikeasti loppuunkuluneita vai muuten vaan vaihdoit? Kysyitkö tästä siltä korjaajalta?
McNulty
04.07.2007 23:33:33 (muokattu 04.07.2007 23:44:25)
Onhan vahvistimesi biasoitu oikein, eikä vain heitelty putkia päätteeseen miten sattuu? Biasointi on tärkeä suorittaa AINA, jopa silloin kun kyseessä on matchatut putket ja itsestään biasoiva laite.

Myös putkia on erilaisia. On eri asia käyttää päätteessä jotain tsekkaamattomia "halpiksia", kuin ostaa sinne laatua vähän isompaan rahaan.

Samaa ongelmaa oon potenut trilogyn kanssa. Sen kyllä saa ohitettua podin säröillä, mutta trilogyn omilla en oikein saa lähtemään kunnollista.

Itselläni on Trilogy TAD Premium putkilla (niin etusessa kuin päätteessäkin). Kitaroita on lähinnä SuperStrat ja LP osastoilta (humbucker-varusteisia ainakin tallamikin osalta), mikkeinä sitten sekalaisesti Duncania, Fralinia, Gibsonia jne. Pitää omalta kohdalta todeta, että kertaakaan ei ole ollut vahvistimesta tai soittimista kiinni pinchien purevuus ja voimakkuus...

Myönnän, että kaikki vaikuttaa kaikkeen ja että esim. kielillä, mikeillä ja etuasteella (gainin määrä jne.) on suuri merkitys, mutta loppujen lopuksi se on usein tuo soittajan tekniikka soundien salaisuutena. Pinchit lähtee tarvittaessa akustisella... tai vaikka banjolla sen verran selkeästi että ne huomaa kuurompikin.

Koska nyt kuitenkin puhutaan yläsävelistä ja sävelsarjoista, on syytä muistaa tässäkin yhteydessä huomauttaa putkista joita vaffarin sisään tunkee. Pääteputkien biasointi ja laatu, etuasteputkien laatu jne. Itse olen saanut "naskalia korville"-tyylisiä pinchejä aikaiseksi kevyesti alikäämityillä Fralin Humbuckereilla, jotka ovat Gibson LP Standardissani kiinni.

Voi olla että ymmärsin sanan "pahvinen" nyt väärin. Tuollaiset asiat mie ainakin tsekkaisin, jos olisi ongelmia.
if the shit fits... wear it!
trent
05.07.2007 00:59:14
Oliko ne putket joka vaihdolla oikeasti loppuunkuluneita vai muuten vaan vaihdoit? Kysyitkö tästä siltä korjaajalta?

Uudet olivat, ihan ite soitinliikkestä hain ne putket
Ei rok soittamalla lopu
-Cale
05.07.2007 11:06:23
Onhan vahvistimesi biasoitu oikein, eikä vain heitelty putkia päätteeseen miten sattuu? Biasointi on tärkeä suorittaa AINA, jopa silloin kun kyseessä on matchatut putket ja itsestään biasoiva laite.

Eräs alan ammattilainen neuvoi mua Edition Tuben kanssa, että putket voi vaihtaa ilman biasointiakin tuohon vahvariin, kunhan kuuntelee että se saundaa suht. hyvältä eikä tule mitään häiriöääniä tms. Tosin sanoi myös ettei biasoinnista haittaakaan olisi, mutta saattaa toimia ilmankin. Kyllähän se varmasti lisäisi mm. putkien käyttöikää, mutta tähän hätään kun ei ollut saatavilla biasointiapua niin päätin vaihtaa putket itse ilman biasointia, ja hyvin on ainakin tähän asti toiminut.
TOM Floydrose
05.07.2007 14:49:28
Mä vaihdoin uudet JJ:n pääteputket pierevien Mesojen tilalle Edition Tubeen. Ei biasointia, suoraan kiinni vaan. Reilun kuukauden oon nyt soitellut päivittäin ja onneksi tuntuu toimivan ok ja soundi miellyttävä. Toki vahvistin on pelkästään kotisoitossa ja "täysillä" oon käyny näillä uusilla putkilla treeniksellä kokeileen kerran n. 2h yhtäjaksoista luukuttamista.
McNulty
05.07.2007 14:55:48
Eräs alan ammattilainen neuvoi mua Edition Tuben kanssa, että putket voi vaihtaa ilman biasointiakin tuohon vahvariin, kunhan kuuntelee että se saundaa suht. hyvältä eikä tule mitään häiriöääniä tms.

Kyllä ne voi jokaiseen koneeseen heittää biasoimatta, mutta on pakko kyseenalaistaa "alan ammattilaista" tässä asiassa, jos hän sivuuttaa biasoinnin. Olisin halukas kuulemaan UralTonen Mikon ja Waffarikellarin kommentteja asiasta. Tai TADin...

Kenties hän tarkoitti sitä, että jos sattuu oleen tilanne päällä, eikä bias-touhut onnistu (esim. keikkapaikan backstagella) niin putket voi heittää sisään biasoimatta ja soittaa keikan siten.

Ei kuitenkaan ole oikeutettua "moittia laitetta", mikäli esim. häiriöäänet tms. johtuvat käyttäjän omista virheistä. Harvemmin se on kitarankaan syytä jos soittaja ei vain osaa.

Tosin sanoi myös ettei biasoinnista haittaakaan olisi, mutta saattaa toimia ilmankin.

Toimii toimii, mutta siitä nimenomaan ei ole mitään haittaa, ainoastaan hyötyä. Kun pääset vielä itse vaikuttamaan siihen, biasoidaanko putket "oletusarvoonsa", kylmemmiksi vaiko kuumemmiksi. Itse pidän siitä, että EL34:t on biasoitu aavistuksen kuumemmiksi. Lisää löylyä kiukaalle, vaikka se voi lyhentää putkien käyttöikää.

Kyllähän se varmasti lisäisi mm. putkien käyttöikää, mutta tähän hätään kun ei ollut saatavilla biasointiapua niin päätin vaihtaa putket itse ilman biasointia, ja hyvin on ainakin tähän asti toiminut.

No, palaan tässä asiassa tuohon "ei ole pelkästään vaffarin syy, jos jotain häiriöääniä jossain vaiheessa ilmenee" :)
if the shit fits... wear it!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)