Aihe: hevikoneiden vertailua: ENGL vs Peavey
1 2 3 4 5
Kapane
29.09.2005 13:26:00

Erotu massasta ja osta vaikka se Fenderin 500-wattinen nuppi.

EDIT: http://www.fender.com/products/search.php?partno=2282000000

On vain Trankku ja vähän överi muutenkin. Mutta minun mielipiteeni vain.
In Goth We Trust! The 666 Club #555
SH1THEAD
29.09.2005 14:38:26
Näin alkaa vahvistimet listasta putoilla. Jäljelle jäi Fireball ja 6505 ilman plussaa. Tulin siihen tulokseen, että EQ ja yksi etuasteputki enemmän ei niin järisyttävästi vaikuta saundiin. Toki jos löytyy käytettynä tuo 5150II niin se on pakko itselleen lunastaa, mutta kukaan ei tunnu haluavan luopua tommosesta nupista. 300e putkesta ja parista kilkkeestä ei ole hyvä hinta.

Lauantaina menen käymään Hesan nurkilta kattelemassa, mitä sieltä olisi tarjolla. Jos ei löydy mitään hyvää, niin luultavasti tuon 6505:n tilaan kouvolan musiikkiin. Sillä on semmoinen etu, että olen sitä joskus testaillut, ENGL:iä en. Kouvolan musiikista sanoivat, että mun on pakko ostaa se nuppi jonka sinne tilaan kokeiltavaksi. Pitää vielä käydä pientä bisnes-neuvottelua ja tinkimistä. Tonnin alle varmaankin menee..
äsh :/
oiva tumpeloinen
29.09.2005 14:50:51
Näin alkaa vahvistimet listasta putoilla. Jäljelle jäi Fireball ja 6505 ilman plussaa. Tulin siihen tulokseen, että EQ ja yksi etuasteputki enemmän ei niin järisyttävästi vaikuta saundiin. Toki jos löytyy käytettynä tuo 5150II niin se on pakko itselleen lunastaa, mutta kukaan ei tunnu haluavan luopua tommosesta nupista. 300e putkesta ja parista kilkkeestä ei ole hyvä hinta.

Jos olet varma, että et tarvitse sitä eq:ta molemmille kanaville, niin ehdottomasti ota se SISO vaan. Se yksi putki ei maailmaa muuta. Mutta toisaalta, jos on vähänkin semmoinen tunne, että joudut tekemään kompromisseja särön ja puhtaan välillä yhteisellä eq:lla, niin sitten harkitsisin uudestaan sitä + -versiota.
SH1THEAD
29.09.2005 16:13:01
Jos olet varma, että et tarvitse sitä eq:ta molemmille kanaville, niin ehdottomasti ota se SISO vaan. Se yksi putki ei maailmaa muuta. Mutta toisaalta, jos on vähänkin semmoinen tunne, että joudut tekemään kompromisseja särön ja puhtaan välillä yhteisellä eq:lla, niin sitten harkitsisin uudestaan sitä + -versiota.

Kyllä musta tuntuu että mä pärjään ilman plussaakin ja onhan niitä purkkiequalizereita, mut niin, sama eku molemmilla kanavilla.. Njäh, puhtaat on nössöille, eiks jeh? :D
kimurantti1
29.09.2005 16:14:06
Kyllä musta tuntuu että mä pärjään ilman plussaakin ja onhan niitä purkkiequalizereita, mut niin, sama eku molemmilla kanavilla.. Njäh, puhtaat on nössöille, eiks jeh? :D

Ei ;)
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
Kapane
29.09.2005 17:04:00

Ei ;)

Riippuu musasta.

Mitkäs ne ämyrit on, mitkä tilasit. Vois olla ihan paikallaan testata sitä sen kaapin kanssa, mikä sinulla on tekeillä.
JMzz
29.09.2005 20:21:21 (muokattu 29.09.2005 22:30:57)

Itse kävin tänään vertailemassa taas noita vermeitä ja tuli todettua ainakin se että koch studiotone ei itseä miellyttänyt lähekkekkään niin paljon kuin engli. Kochin soundi voi tokia sopia studiotyöskentelyyn mut se oli niin pirun väritön se soundi että soitosta katos ilo. Englillä soundi oli kyllä hyvä kunhan unohti sen kombon ja siirty suosiolla nuppiin. Kaapin valinta onkin sit aika vaikeeta. Itse hain jotain 1x12 tai 2x12... Testailin Huggnes&Kettnerin 4x12 ja kyllähän sitä mökää lähti mut edelleneen mielenkiintoista on se, että bassoa sai kyllä kääntää aika paljon. Sillei se basso ei ryöstäytyny hetkeksikään sen nupin hallinnasta. Todella erilainen kuin mesa. Aikaisemmin sanoin, että soundi on jotenkin repaleinen, mutta kyllä se säätämällä parani kunhan älys laittaa sen presencen todella matalalle. Säätimillä oli aika suuri merkitys teki sit mitä vaan.
-
SH1THEAD
29.09.2005 22:20:21
Mitkäs ne ämyrit on, mitkä tilasit. Vois olla ihan paikallaan testata sitä sen kaapin kanssa, mikä sinulla on tekeillä.

Eminencen Tonkerit. Nimeltä mainitsemattomassa keskustelufoorumissa nämä mulle neuvottiin, kun hevisaundia haetaan halvemmalla. En raaskinut noita v30:siä tilata, koska jos olis halunnu tehonsietoa niin olis pitäny tehä 4x12" kaappi, mut budjekti menee silloin yli ja olihan ne yksittäinkin kalliimmat ;)
moottorisaha
29.09.2005 23:09:20

Peavey Triple XXX oli ihan asiallinen myöskin kaikkine säätimineen, mutta higain osastot olivat lähinnä onnetonta tunkkaista sirinää ja surinaa.

Alkaa olla aika kulunut vitsi. Tuosta nimittäin saa oikeasti kyllä todella hyviä soundeja. Olisit kokeillut vääntää enemmän middleja, vähemmän trebleä ja vähemmän gainia. Ei ole turhaan saanut HarmonyCentralissa 172 vastauksella keskiarvoksi 9:n soundin kohdalle.
"Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P.
Ben_D
29.09.2005 23:12:11 (muokattu 29.09.2005 23:12:21)

Ei ole turhaan saanut HarmonyCentralissa 172 vastauksella keskiarvoksi 9:n soundin kohdalle.

Harmony Centralin laitearvioille kannattaa antaa suuri painoarvo.
Swan
29.09.2005 23:18:40
Alkaa olla aika kulunut vitsi. Tuosta nimittäin saa oikeasti kyllä todella hyviä soundeja. Olisit kokeillut vääntää enemmän middleja, vähemmän trebleä ja vähemmän gainia. Ei ole turhaan saanut HarmonyCentralissa 172 vastauksella keskiarvoksi 9:n soundin kohdalle.

En uso. Parempi tuo kyllä on kuin 5150/6505, mutta yhtä lailla erittäin trankun kuuloinen putkipeliksi, vaikka miten vääntelisi. Siinä on mukana sellainen kummallinen pahvilaatikkovivahde, joka lähtee pois ainoastaan puhtaalla kanavalla irtonaista särönlähdettä käyttäen.
DOOOOO NOT WAAAAAAANT!!!11
>-)))> #26
Tori:
Ostetaan Total Guitarin numero 137
Twinkle
29.09.2005 23:20:27

Totta, aivan yhtä paljon painoa kuin muusikoiden.netin laitearvioille tai ihan minkä tahansa muunkin vastaavan julkaisun arvosteluille. Oli teksti sitten netissä tai paperilla, se harvemmin edustaa mitään muuta kuin yhden ihmisen mielipidettä.
kimurantti1
29.09.2005 23:22:24 (muokattu 29.09.2005 23:23:11)
Edit: Ei mitään.
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
Ben_D
29.09.2005 23:27:01

Totta, aivan yhtä paljon painoa kuin muusikoiden.netin laitearvioille tai ihan minkä tahansa muunkin vastaavan julkaisun arvosteluille. Oli teksti sitten netissä tai paperilla, se harvemmin edustaa mitään muuta kuin yhden ihmisen mielipidettä.

No muusikoiden.net arvosteluihin ei ole myöskään hirveesti aina uskomista. Nää on vähän näitä "tää laite on paras kun mä omistan sen" juttuja. Ottamatta kantaa oikeasti siihen, onko laite mistään kotosin.
moottorisaha
29.09.2005 23:28:57

Siellä sentään porukka on testannut laitetta kunnolla, ja antaa sille mielipiteen sen perusteella miltä se kuulosti, eikä ole samanlaista meininkiä kuten esim. täällä, että jostain lähtee jotain melko perättömiä huhuja liikkeelle, jotka sitten iskostuvat ihmisten päihin. Ja niitä tietysti levitellään jokaisessa mahdollisessa tilanteessa.
"Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P.
kimurantti1
29.09.2005 23:32:33
Ethän vaan itse omista ko. vahvistinta? ;)

Mun on kyllä pakko sanoa, että niistä säröistä jäi vähän sellainen skrääkskrääk-vaikutelma. Vaikka kuinka vähensin trebleä ja korostin keskiääniä niin siellä oli joku taajuus johon ei päässyt käsiksi vahvarin omalla eq:lla joka teki soundista vähän sirkkeliä.
Swan
29.09.2005 23:33:42
Siellä sentään porukka on testannut laitetta kunnolla, ja antaa sille mielipiteen sen perusteella miltä se kuulosti, eikä ole samanlaista meininkiä kuten esim. täällä, että jostain lähtee jotain melko perättömiä huhuja liikkeelle, jotka sitten iskostuvat ihmisten päihin. Ja niitä tietysti levitellään jokaisessa mahdollisessa tilanteessa.

Niin. Täällähän kukaan ei ikinä testaa itse mitään, vaan _ihan jokainen_ levittää sitä, mitä sisäpiiri sanoo.
>-)))> #26
Tori:
moottorisaha
29.09.2005 23:40:54 (muokattu 29.09.2005 23:42:11)

Niin. Täällähän kukaan ei ikinä testaa itse mitään, vaan _ihan jokainen_ levittää sitä, mitä sisäpiiri sanoo.

Siltä vaikuttaa, koska nämä jutut tuntuvat olevan helvetin usein (ei kuitenkaan onneksi aina) aivan täyttä paskaa. Välillä oikein ihmetyttää, ja sitten kun lukee jostain muualta, niin siellä yleensä sitten puhutaankin laajemmassa mittakaavassa jo asiaa. En keksi tähän muuta vaihtoehtoa, kuin tuon huhujenlevittely-aspektin.

Ethän vaan itse omista ko. vahvistinta? ;)

En, enkä kyllä sitä ostaisikaan.
Swan
29.09.2005 23:42:55
Siltä vaikuttaa, koska nämä jutut tuntuvat olevan helvetin usein aivan täyttä paskaa. Välillä oikein ihmetyttää, ja sitten kun lukee jostain muualta, niin siellä yleensä sitten puhutaankin laajemmassa mittakaavassa jo asiaa. En keksi tähän muuta vaihtoehtoa, kuin tuon huhujenlevittely-aspektin.

Muista kuitenkin, että vielä löytyy niitä, joilla on omatkin mielipiteet.
>-)))> #26
Tori:
Kapane
29.09.2005 23:55:30

Eminencen Tonkerit. Nimeltä mainitsemattomassa keskustelufoorumissa nämä mulle neuvottiin, kun hevisaundia haetaan halvemmalla. En raaskinut noita v30:siä tilata, koska jos olis halunnu tehonsietoa niin olis pitäny tehä 4x12" kaappi, mut budjekti menee silloin yli ja olihan ne yksittäinkin kalliimmat ;)

En tunne noita elementtejä yhtään. Itselläni on Celestionin V'60set ja ne pelaavat ainakin 5150:n kanssa hyvin. Ja ovat tosiaakin kappaleelta 60w tai ainakin luulen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)