Aihe: Gretsch kitaroista tarvittaisiin tietoja..
1 2 3 4
jran
29.10.2007 19:06:46
Siinä valkoisessa (melkein samanlainen kuin tuo juuri myymäni) on yksikelaiset Filtertronicit

Niin semmoista vaan, että noi Filtertronit ei taida ihan olla yksikelaisia. Noita Electromatic-sarjan puoliakustisia sai kyllä yksikelaisilla, mutta ne oli DeArmond 2000:set. Noissa saman sarjan Pro Jeteissa taas on Gretsch minihumbuckerit.
mikasoi
22.06.2014 14:43:23
Sen voin sanoa, että todella iso ero on korean elektromateilla ja japanissa tehdyillä 6-tuhatta sarjalaisilla.

Elektromaticin saa kohtuulliseksi soittimeksi vaihtamalla esim tv jones classic mikit, sprzelin lukittavat virittimet ja uuden satulan. Ja kova laukku pitää ostaa. Mutta sitten voimmekin laskea hintaeroa, mikä oikealle ja korealaiselle jää.

Nimimerkillä "näin kävi.."

Kannattaa siis ostaa käytetty siisti japanissa tehty, tai kunnolla rakennettu parannettu elektromatic. Jenkeistä ei ole kokemusta, eikä niitä niin paljoa liikukkaan.
Kunnallisjäte
20.09.2014 17:19:52 (muokattu 20.09.2014 17:22:51)

Nostan vanhaa ketjua, nyt on kova Rockabilly-kuume päällä..

1) Mistä lähtien paremmat Gretschit on tehty Japanissa eikä USA:ssa?
Torilla kun on nyt pari jenkki-Gretschiä, mutta pääosassahan noi on Japanissa tehtyjä.
Onko kulminaatio vuosi Fenderin omistukseen siirtyminen, vai tehdäänkö vieläkin osa jenkeissä? Onko näissä hinta/laatueroja joista joutuu maksamaan?

Yhden DuoJetin olen omistanut, hyvä kitara. Soundi aika lähellä Gibson les paulia (bändini rumpali on sokea eikä huomannut, että olin vaihtanut Gibbonin mutkan kautta Gretschiin). En kuitenkaan saanut kaularautaa toimimaan .010-.046 setillä vaan se piti säätää niin löysäksi kun sai ja silti kielet vähän rämisivät. Käytin sen Kitarapajallakin, mutta ei tullut muutosta. Kaularauta ei ollut kuitenkaan heidän mukaansa rikki.
2) Toinen kysymys kuuluukin, mikä on normi kielisetti noissa puoliakustisissa kuten 6120? .011, .012 vai paksumpi? Onko g-kieli yleensä punottu vai ei? Vai oliko oma yksilöni aikoinaan jotenkin susi-kappale?
"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
7atu
21.09.2014 13:08:49 (muokattu 21.09.2014 13:11:14)

Ulkomaan foorumeilla pitävät noita Japsi pelejä lähimpänä sitä Gretsch:n "kultakautta" ja itse olen ollut tosi tyytyväinen omaan japsi 6120 SSLVO:n :)
Valmistusvuosista en tiedä...;)

Itsellä kiinni .12 Daddariot punotulla G:llä ja hyvältä soundaa, paksut kielet on mun mielestä parhaat soittamaani musaan ja muutenkin:) Tosin Setzer käyttää Daddarion .10 settiä punomattomalla G:llä ;)
"We're gonna rock this town, rock it inside out..."
varakeef
21.09.2014 13:33:05
Kunnallisjäte: Nostan vanhaa ketjua, nyt on kova Rockabilly-kuume päällä..

1) Mistä lähtien paremmat Gretschit on tehty Japanissa eikä USA:ssa?
Torilla kun on nyt pari jenkki-Gretschiä, mutta pääosassahan noi on Japanissa tehtyjä.
Onko kulminaatio vuosi Fenderin omistukseen siirtyminen, vai tehdäänkö vieläkin osa jenkeissä? Onko näissä hinta/laatueroja joista joutuu maksamaan?

Jenkeissä tehdään nykyään vain custom shop osastoa, siellä 7000 euron paikkeilta ylöspäin. Käsityö maksaa.

Japsi-Gretschit ovat laatutyötä, vuodesta 2003 alkaen ovat hivenen halutumpia ja arvokkaampia kuin sitä ennen, koska ovat muodoiltaan ja muiltakin ominaisuuksiltaan lähempänä 50-luvun esikuviaan. Siinä joskus 90-luvun alussa tehtiin jonkin verran jenkeissä, nämä eivät ole sen halutumpia kuin saman ajan japanilaisetkaan, valtaosa tehtiin tuolloinkin Japanissa.

2) Toinen kysymys kuuluukin, mikä on normi kielisetti noissa puoliakustisissa kuten 6120? .011, .012 vai paksumpi? Onko g-kieli yleensä punottu vai ei? Vai oliko oma yksilöni aikoinaan jotenkin susi-kappale?

Tuohan on makuasia. Itse olen koulukuntaa, jonka mukaan Bigsby tykkää punotusta G:stä.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)