McNulty 16.09.2005 08:42:56 | |
---|
Noniin... Nyt on testailtu Squierin Mini Stratoa. Punainen pieni paholainen joka soi hyvin ja oli "aikuisen" nakeillakin ihan ok soittaa. Voisi olla juuri passeli soitin 5-10 vuotiaalle ensimmäiseksi sähkikseksi. 3 singlecoil mikkiä, straton kiinteä talla (top load, eli kieliä ei pujotella rungon läpi) ja 5-way switch. Kyllä tuolla soitteli ja kepitteli ihan huoletta menemään. Hinta näytti olevan 210e mutta varmasti saisi johonkin 180-190e kun tinkailisi. "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa) |
Ville81 16.09.2005 10:55:33 | |
---|
oot varmaan aika harvinainen tapaus. Monilla tuntuu jäännen traumoja tuollaisesta "pakottamisesta". En ole asiantuntija ja saatan olla väärässä. Itse meinasin lopettaa (klassisen) soittamisen monta kertaa siinä 15-ikävuoden nurkilla. Kevyellä painostuksella sitten jatkoin ja tyytyväinen olen. Tuo mainitsemani ikävaihe taitaa olla aika monilla soittoharrastuksen lopetuksen aikaa, mikäli sitä on harrastettu pienestä saakka. |
StJerky 16.09.2005 12:40:30 | |
---|
Olin eka luokalla pianotunneilla. Aaronin pianoaapista käytiin läpi. Viidennen kappaleen aikoihin "Musta Ori" vei voiton (sarja pyöri TV:ssä samaan aikaan). Olisipa vanhemmat vähän puhuneet järkeä siinä vaiheessa (saattoivat kyllä puhuakin, mutta kuuroille korville). |
sähkökitarapoika 24.09.2005 10:22:07 | |
---|
Suuri kiitos teille kaikille! Olette todellakin innokkaasti vastanneet aiheeseen ja olen siitä kiitollinen. Olen muualla saanut sellaista palautetta, että ehdottomasti pitäisi aloittaa klassisella kitaralla ja se todella on pistänyt miettimään. Onhan kuitenkin niin, että sähkökitara on kalliimpi vaihtoehto. En tiedä mitä tehdä....?! ; D Olen yrittänyt löytää Vihdistä (lähiympäristöstä) opettajaa pojalle, mutta en ole siinä onnistunut. Jos teillä on tiedossa hyvä opettaja, voisitteko antaa minulle vinkkiä? Alueena Vihti/Karkkila/Lohja... |
kimurantti1 24.09.2005 12:12:10 (muokattu 24.09.2005 12:15:23) | |
---|
Olen muualla saanut sellaista palautetta, että ehdottomasti pitäisi aloittaa klassisella kitaralla ja se todella on pistänyt miettimään. Onhan kuitenkin niin, että sähkökitara on kalliimpi vaihtoehto. En tiedä mitä tehdä....?! ; D Arvatenkin tuollaista palautetta olet saanut klassisen kitaran soittajilta ;) En nyt sanoisi että pitäisi ehdottomasti aloittaa klassisella kitaralla. Niin kuin aikaisemmin jo itse sanoit, jos poika on varma siitä mitä haluaa, niin väärä soitin voi tappaa innostuksen. En myöskään allekirjoittaisi sitä, että klassinen on automaattisesti halvempi vaihtoehto. Sähkökitaran hintaan tulee se vahvistin myös mukaan, mutta jos poika haluaa soittoharrastuksen, niin kannattaako riskeerata sitä parin sadan euron tähden? Ei minusta. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) |