Aihe: Kopiokitarat
1 2 3 4
ministeri
13.09.2005 12:21:49
Esim. Tokain kitaraa en tule ostamaan(ainakaan ilman omantunnontuskia), olkoon miten hyväsoundinen/soittoinen tahansa juuri sen takia, että firma valmistaa ainoastaan kopioita muiden(lähinnä Gibson ja Fender)merkkien kitaroista ja näin ollen ratsastaa niiden maineella.

Just toi pointti on mun mielestä tärkeä. Vaikka tokai tekee hyviä kitaroita se on jotenkin niin huvittavaa että asenne on että "kopio mistä vain". Ihan muuta on sitten esim. Ibanez joka tekee omia malleja. Et kyllä mä mielummin ostaisin jonkun halvan valmistajan oman mallin kuin kopion jonkun muun vehkeestä. Ihan sellaisesta kunnioituksesta labeleita kohtaan. Sinänsä kitaran halpuus ei ole mun mielestä negatiivinen asia:)
käsi
13.09.2005 12:44:26

osa ns kopiokitaroista ovat oikeita merkkejä, eli eivät vain valmista muilta kopioimiaan juttuja vaan kehittävät myös omaa. epiphon eon tälläinen firma, tosin 90% sen tuotoksista on isoveli gibsonin kopioita eli halpisversioita.

epiphonen historiaan jos tutustuu se on yhtä merkittävä yhtiö sähkökitaran kehityksen historiassa kuin gibson, ja on muuten vanhempikin yhtiö. se vaan ajautui aikoinaan rahavaoikeuksiin toisen maailman sodan aikoihin ja gibson osti sen itselleen ja teki siitä "kopio"kitaroiden tekijän.
mutta omia mallistojaan epillä on ollut ja tulee olemaan.

squieristä en tietdä mitään. tekee fenkun halpiskitaroita.

maailmalla on muutama suuri valmistaja jotka dominoivat ja sitä asemaa on vaikea heiluttaa tosin yritys hyvä kymmenen uusien valmistajien ansiosta.

mjaah mitähän mä oikein selitän, eipä sillä loppujen lkopuksi ole väliä onko sulla fenderi vai fernandes vai squieri vai mikä ukulele/sähkis kourassa, kunhan se vaan sopii itelle ja itse pitää sen soinnista ja ulkonäöstä.
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
Lego
13.09.2005 12:49:34
Pitäisikö tässä nyt potea jotenkin huonoa omaatuntoa kun omistan Tokain lessukopsun, paskat. Mulle tää on vähintään yhtä hyvä kuin Gibson enkä ala maksamaan G-lisää palasesta puuta.
Pushing little children, With their fully automatics, They like to push the weak around.
McNulty
13.09.2005 12:58:59
osa ns kopiokitaroista ovat oikeita merkkejä, eli eivät vain valmista muilta kopioimiaan juttuja vaan kehittävät myös omaa. epiphon eon tälläinen firma, tosin 90% sen tuotoksista on isoveli gibsonin kopioita eli halpisversioita.

Oletko ottanut huomioon että Epiphone valmistaa lisenssillä näitä kopioita? Vähän toista kuin esim. Tokain leirissä.

epiphonen historiaan jos tutustuu se on yhtä merkittävä yhtiö sähkökitaran kehityksen historiassa kuin gibson, ja on muuten vanhempikin yhtiö. se vaan ajautui aikoinaan rahavaoikeuksiin toisen maailman sodan aikoihin ja gibson osti sen itselleen ja teki siitä "kopio"kitaroiden tekijän.
mutta omia mallistojaan epillä on ollut ja tulee olemaan.

Kyllä... esim. John Lee Hooker ja John Lennon soittivat Epiphoneilla hamaan loppuunsa asti vaikka olisivat varmasti saaneet Gibsonilta oman mallinsa myöskin. No, olihan Lennonilla tietty Giban akustinen, mutta noin ylimalkaan. Epiphonella on tosiaan pitkät perinteet, aluksi viulupuolella mutta myöhemmin jazz- ja blueskitaristien luottomerkkinä. Harmi että menivät pilaamaan sitä mainetta niillä 80-luvun ja 90-luvun alun ruoskilla.

squieristä en tietdä mitään. tekee fenkun halpiskitaroita.

Lisenssillä valmistaa myöskin. Fenderin tytäryhtiö ja saa apua fenderin suunnitteluosastolta.

mjaah mitähän mä oikein selitän, eipä sillä loppujen lkopuksi ole väliä onko sulla fenderi vai fernandes vai squieri vai mikä ukulele/sähkis kourassa, kunhan se vaan sopii itelle ja itse pitää sen soinnista ja ulkonäöstä.

Mielestäni nuo kopiot ovat hyviä jollei budjetti anna periksi ostaa sitä alkup. suosikkiaan, mutta ei pidä kuvitella että se kopio = alkuperäinen. Eikä tämä tarkoita sitä etteikö kopiokin voisi olla helkkarin hyvä instrumentti. Itse meinaan hankin MIJ Fernandes "Straton" koska rahat eivät tällä hetkellä riitä Fender Am. Standardiin... jatkossa meinaan säästää rahaa, lyödä fernandesin lihoiksi ja ostaa tuon F-pajan tuotteen.

Onkohan tällaista kopiointia vahvistinpuolella? Tai efekteissä... siis muilta osin kuin Behringer. Ajattelin vain että onkohan Boss kopioinut säröttimiensä piirejä jostain? Ja eikös Marshall kopioinut Fenderiä aika pitkälti alkuaikoinaan?

PS. toisaalta tuo kopioiminen on yksi tapa kehittää tuotteita... eli kopioidaan joku ja lisätään siihen jotain omaa. Näin hommat etenee, mutta tuollainen Tokain 1:1 kopiointi on mielestäni askel takapakkia. Katsokaa vaikka Fernandesin Ravelle-sarjaa... siinä on jotain LP:tä ja jotain ihan Fernandesin omaa.

http://image.www.rakuten.co.jp/ikebe/img1029977712.jpeg
http://www.pulseonline.com/fernandes/bigRavelle-Deluxe-Honey-Burst.gif
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
Shaft
13.09.2005 14:13:59
Oletko ottanut huomioon että Epiphone valmistaa lisenssillä näitä kopioita? Vähän toista kuin esim. Tokain leirissä.

Kannattaa muistaa sekin, että Epiphone ja Squier käyttävät emoyhtiöidensä tavaramerkkejä tuotteissaan.

Onkohan tällaista kopiointia vahvistinpuolella? Tai efekteissä... siis muilta osin kuin Behringer. Ajattelin vain että onkohan Boss kopioinut säröttimiensä piirejä jostain? Ja eikös Marshall kopioinut Fenderiä aika pitkälti alkuaikoinaan?

Kopioita on vahvistinpuolella paljonkin, ja monista klassikkomalleista on tarjolla boutique-versioita. Marshallin JTM-45 oli lähes suora kopio Fenderin Bassmanista, joka tietysti perustui taas aika pitkälle putkivalmistajien julkaisemiin esimerkkikytkentöihin. Maailma on myös täynnä erilaisia tube screamer- ja fuzz facejohdannaisia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)