Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5297 298 299 300 301347 348 349 350 351
ak69
04.03.2024 17:58:22
Nyt se paska on taas täällä heittämässä kommenttia ja vain numero persiissä vaihtuu. On se nyt jumalauta!
professori
04.03.2024 18:36:31
Artyr223b

Jumalautsi kun ei jaksas koko ajan samoja viestejä.
Guitarfreak
04.03.2024 20:27:47
karik: Tässä postitusketju Artyr Botovin -nimisen huijarin kanssa:

.

Ilmianna googlelle tili huijauksena nii päästäis vartiks :D
NOOT NOOT - Pingu
jakezzz
04.03.2024 21:26:27
karik: Tässä postitusketju Artyr Botovin -nimisen huijarin kanssa:

...

Tulee lähes mieleen legendaarinen Pauno Merirastas,Victor Kiguli sekä Kikkaratukkakusetus LTD.
pidä tunkkis
zedder
04.03.2024 22:05:02
Enpä olisi kyllä uskonut, että täällä on todellakin ihan _noin_ hidasta tuo ylläpidon reagointi ilmiselvään spämmäykseen ja koijausyrityksiin.
Alanyyttinen pohdiskelija
karik
05.03.2024 01:27:19

Jeszse: Miten kukaan jaksaa käydä näin pitkän ja vaikean keskustelun edes oikean ostajan kanssa

Halusin selvittää, että millä tavalla huijaus tehdään. Minun olisi pitänyt antaa luottokorttitietoni päästäkseni eteenpäin huijauksen tavoitteesta ja sitä en halunnut tehdä. Näissä joskus pyydetään jotain vakuutusmaksua lähetykselle mutta nyt en tiedä, että millä tavalla huijarin oli tarkoitus rikastua. Koska näitä huijausyrityksiä tulee niin voi olettaa, että jotkut onnistuvat. Joten ajattelin laittaa tähän liittyvän viestinvaihdon varoitukseksi muille.
Vibramate
05.03.2024 08:04:58
Torilla liikkuu taas pitkän linjan huijari, myy olevinaan Bossin TU-3, mutta ei ole oikeasti aikomuksissakaan lähettää tuotetta. Käyttäjänimi ja puh. nro on vaihtunut, mutta alla olevassa linkissä on useampikin maininta kaverista. Linkki siis vie tämän keskustelun sivulle 247.

https://muusikoiden.net/keskustelu/ … ts.php?c=15&t=185894&o=4920

P. Laitinen, käyttäjänimen alkukirjain K, älkää ostako häneltä mitään!
"Ei tarvii virittää jos on tarpeeks säröä"
CheRoberto
05.03.2024 08:28:17
Artyr223b aktiivisena, oli eilen kommentoinut myynti-ilmoitustani; halusi minun lähettävän hänelle sähköpostia neuvotellakseen ostoehdoista.
Aguilar | Darkglass | Sandberg | TKS
jaripat
05.03.2024 09:00:29
^
Mulle tuli sama viesti. Halusi neuvotella ehdoista, vaikka vastasi mun ostoilmoitukseen. En ollut tätä ketjua hetkeen lukenut, niin en tiennyt paremmin vaan vastasin sähköpostiin (kuten toivoi), että millaista kaulaa olis tarjolla ja missä päin..? No sit tuli ihan het saman tien se sama meili viesti, mitä tossa ylläkin oli ollut. Meni kyllä suoraan spammiin, mistä sitten vielä blokkasin osoitteen, että enää ei viestejä tule. Mutta... Kun nää viestit on niin samanmoisia ja siunaantuu saman tien, niin onko tää muka joku tyyppi, vai onko tää joku kone tai softan pätkä, mikä tätä paskaa jakaa..? Eihän kukaan voi istua koko ajan koneella ja ehdi pyörittämään tällästä kuviota? Saati, että tässä olis järkeä.

Jospa tää on vaan joku "harjoitusalusta" tietyn tyyppiselle verkkohäirinnälle?
Durty
05.03.2024 13:45:07
CheRoberto: Artyr223b aktiivisena, oli eilen kommentoinut myynti-ilmoitustani; halusi minun lähettävän hänelle sähköpostia neuvotellakseen ostoehdoista.

Mulle tuli sama. On näköjään kova tarve erilaisille kamoille...
Alessio
05.03.2024 18:00:04

jaripat: ^
Mulle tuli sama viesti. Halusi neuvotella ehdoista, vaikka vastasi mun ostoilmoitukseen. En ollut tätä ketjua hetkeen lukenut, niin en tiennyt paremmin vaan vastasin sähköpostiin (kuten toivoi), että millaista kaulaa olis tarjolla ja missä päin..? No sit tuli ihan het saman tien se sama meili viesti, mitä tossa ylläkin oli ollut. Meni kyllä suoraan spammiin, mistä sitten vielä blokkasin osoitteen, että enää ei viestejä tule. Mutta... Kun nää viestit on niin samanmoisia ja siunaantuu saman tien, niin onko tää muka joku tyyppi, vai onko tää joku kone tai softan pätkä, mikä tätä paskaa jakaa..? Eihän kukaan voi istua koko ajan koneella ja ehdi pyörittämään tällästä kuviota? Saati, että tässä olis järkeä.

Jospa tää on vaan joku "harjoitusalusta" tietyn tyyppiselle verkkohäirinnälle?

Viestit voivat kyllä olla automatisoitujakin. Huomasin esim. Feisbuukissa, että eka vastauksistani riippumatta tulee aina sama vastaus "Kiva! Edetään näin, että...". Mutta jos se osaa vastata kysymyksiin niin kyse on varmasti aito huijari eikä botti. :)
ituvirtanen
05.03.2024 18:16:34 (muokattu 05.03.2024 18:17:44)

Myyntipalstalta on onneksi linkki tänne, että roisto löytyy kätevästi ja nopeasti.
dajackal
06.03.2024 14:56:55
Pankki lähetti viestin käyttöehtojen muutoksesta 1.6.2024 alkaen.

Väärinkäytösten ja virheellisten maksujen ehkäisemiseksi pankilla on oikeus vahvistaa
maksutapahtuman osalta maksajalle, että tilinomistajan tilinumero ja nimi vastaavat
saatuja tietoja. Lisäksi tilinomistaja hyväksyy, että pankilla on oikeus luovuttaa toisille
maksupalveluntarjoajille tiliin ja maksutapahtumiin liittyviä tietoja.

Tämän luulisi hieman vähentävän venkulointia, tai ainakin helpottavan huijareiden tunnistusta kun saa jo verkkopankkimaksussa lähtökohtaisesti tietää koijarin oikean nimen. Tervehdin uudistusta ilolla. Tuleekohan muihinkin pankkeihin käyttöön sama?
"Olen kitissyt tästä ennenkin ja tulen kitisemään tulevaisuudessakin." -Penasol "Olisit ollut olematta väärässä, niin ei olisi tarvinnut kenenkään korjata." -Panzer Syrjä
askomiko
06.03.2024 15:17:24
Hienoa, mikä pankki? Onkohan joku EU-laajunen juttu.
Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
rosberg
06.03.2024 17:51:48 (muokattu 06.03.2024 17:52:10)
askomiko: Hienoa, mikä pankki? Onkohan joku EU-laajunen juttu.

Maksujenvälityksen yleiset ehdot 2024.
Eli koskee kaikkia pankkeja - no ei varmaan Venäjää. hahahhahaha.
Paras on ainoastaan vain kyllin hyvää.
Vainottu
06.03.2024 21:40:58
Nimimerkki ARTYR5432F edelleen kommentoimassa ilmoituksia innokkaasti neuvotellakseen ehdoista sähköpostilla. Painan tähän viestiin varoitusta moderaattoreita varten kun en suoraan löytänyt veijarin profiilista mitään paniikkinappulaa. Mutta ehkä tälle sankarille voi näyttää ovea.
Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause. Jos et tottele, olet päissäsi tai on päässäsi aivohalvaus.
zedder
06.03.2024 22:41:24
Vainottu: Nimimerkki ARTYR5432F edelleen kommentoimassa ilmoituksia innokkaasti neuvotellakseen ehdoista sähköpostilla. Painan tähän viestiin varoitusta moderaattoreita varten kun en suoraan löytänyt veijarin profiilista mitään paniikkinappulaa. Mutta ehkä tälle sankarille voi näyttää ovea.

Ei "edelleen", vaan sama pahviaivo on tehtaillut lisää tunnuksia uusilla lisänumeroilla.

Ei liene olemassa lääkettä tuohon tautiin?
Alanyyttinen pohdiskelija
Gary the pine
06.03.2024 23:30:54
Näyttäis runkkari olevan paikalla juuri nyt
Tulin, näin, paskoin housuun.
speedyclarke
06.03.2024 23:31:01
Itse lähetin sille arbuusille vastauksena tämän
Suosittelen samaa muillekin.
Alkaa kaveria syömään kun tulee viestilaatikoihin tuhat keskisormea päivässä.
HÄMYT JORAA....
speedyclarke
06.03.2024 23:32:59
No helvetti, eipä näkynyt keskisormi edellisessä kommentissani.
HÄMYT JORAA....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)