![]() 29.02.2024 13:05:00 | |
---|---|
sebu: Sama täällä.. vastasi myös sähköpostiini. Mut sit huomasin samat kommentit kitaroiden ja pedaalien puolella. Itse kaupittelen PA-aktiivikajareita. Ehdottaa että kuriiri pakkaisi ja hän maksaa käteisellä toimituksen yhteydessä. red flag edit. kyseessä artyrbbo44 Johtiko tämä mihinkään? Itselle kanssa tämä "kuriiritoiminta" ehdotettu, sen takia kyselen. Tuskin kukaan koskaan saanut tällaista kuviota oikeasti toimimaan? Kuulostaa samalta kuin tietty ryhmittymä aikoinaan puuhaili näitä puhelinkauppoja. Kävivät jopa ovilta hakemassa ostettavat laitteet ja sitten joku tekaistu maksu näkyi ruudulla ja sen jälkeen katosivat jäljettömiin. Mietin vaan että jos maksaa käteisellä toimituksen yhteydessä niin miten voi tulla huijatuksi? Vai toimiiko se niin että joku hakee sinulta tavaran ja maksu suoritettaisiin jotenkin jälkeenpäin? Voi olla että ymmärrän nyt jotain väärin mutta jos "maksaa käteisellä toimituksen yhteydessä" niin en oikein ymmärrä missä kohtaa voi tulla huijatuksi? Eikö se silloin mene niin että toisella on tuote kädessä ja toisella raha ja nämä vaihtavat kasvotusten omistajaa? Mikä siis on tuon "kuriirin" osuus, eli mihin huijaus tässä perustuu? | |
![]() 29.02.2024 16:37:00 | |
AlvarMes: Johtiko tämä mihinkään? Itselle kanssa tämä "kuriiritoiminta" ehdotettu, sen takia kyselen. Tuskin kukaan koskaan saanut tällaista kuviota oikeasti toimimaan? Kuulostaa samalta kuin tietty ryhmittymä aikoinaan puuhaili näitä puhelinkauppoja. Kävivät jopa ovilta hakemassa ostettavat laitteet ja sitten joku tekaistu maksu näkyi ruudulla ja sen jälkeen katosivat jäljettömiin. Mietin vaan että jos maksaa käteisellä toimituksen yhteydessä niin miten voi tulla huijatuksi? Vai toimiiko se niin että joku hakee sinulta tavaran ja maksu suoritettaisiin jotenkin jälkeenpäin? Voi olla että ymmärrän nyt jotain väärin mutta jos "maksaa käteisellä toimituksen yhteydessä" niin en oikein ymmärrä missä kohtaa voi tulla huijatuksi? Eikö se silloin mene niin että toisella on tuote kädessä ja toisella raha ja nämä vaihtavat kasvotusten omistajaa? Mikä siis on tuon "kuriirin" osuus, eli mihin huijaus tässä perustuu? Huijaus ilmiesesti perustuu siihen että kauppojen sopimisen jälkeen vaaditaan jotain pikkusummaa kuluihin joka hyvitettäisiin sitten kun kuriiri tulee tekemään kaupat. Pienen summan jälkeen sitten vähän isompi jne. Siinä vaiheessa kun huijaus tulee ilmi niin alkaisi kiristys ja uhkailu. kaikki paitsi on turhaa. | |
![]() 29.02.2024 16:57:10 (muokattu 29.02.2024 17:00:37) | |
Jim Tonic: Rikosilmoitusta vaan tekemään. Meitä alkaa oleen aika monta jo, niin luulisi tuon etenevänkin johonkin. Kaverihan ilmeisesti seuraa tätä viestiketjua kun on tänne jotain postaillutkin On kyllä jännä, että noin montaa kerennyt lyhyen ajan sisään... Näköjään pitää itsekin olla varuillaan jatkossa. | |
![]() 29.02.2024 18:38:58 | |
korvaoo: Huijaus ilmiesesti perustuu siihen että kauppojen sopimisen jälkeen vaaditaan jotain pikkusummaa kuluihin joka hyvitettäisiin sitten kun kuriiri tulee tekemään kaupat. Pienen summan jälkeen sitten vähän isompi jne. Siinä vaiheessa kun huijaus tulee ilmi niin alkaisi kiristys ja uhkailu. En vieläkään käsitä tätä rakennetta. Tai siis mikä se kulu olisi? Eli myyn sinulle nyt kitarani ja sinä haluat ostaa sen vaikka 500e summalla. Sitten ehdotat että kuriirisi matti meikäläinen tulee noutamaan kitaran ja maksaa käteisellä? Mutta haluat 50e maksun etukäteen Matin bensakuluihin? En vain ymmärrä sitä perimmäistä logiikkaa JOS kaupat tehdään käteisellä. Matti kun saapuu paikalle niin tietysti vaadin 500e ensin käteen ennen kuin kitaran Matille ojennan. Ja jos Matilla olisi 500e mukana niin miksi minun olisi pitänyt siirtää 50e bensarahaa? Itse olen kerran sellaisesta kuriiritoiminnasta kieltäytynyt missä olin ostajana. Eli siis myyjä vaati minulta maksun ja sanoi että kun maksu näkyy niin joku tuntematon kuriiri tämän toimittaa. Silloin en kokeillut onneani vaan jätin kaupat sikseen. Jotenkin en vain näe että kukaan menisi sellaiseen huijaukseen jossa joku "tulee sinulta hakemaan tuotteen käteismaksulla mutta sinun pitää ensin maksaa pieni summa kuluja". Ehkä olen vain yksinkertainen muusikko kun en tajua - olenkin toki. | |
![]() 29.02.2024 20:12:20 | |
AlvarMes: Jotenkin en vain näe että kukaan menisi sellaiseen huijaukseen jossa joku "tulee sinulta hakemaan tuotteen käteismaksulla mutta sinun pitää ensin maksaa pieni summa kuluja". Ehkä olen vain yksinkertainen muusikko kun en tajua - olenkin toki. Maailmassa on joku kuusi miljardia ihmistä. Tai enemmän. Kyllä näihin aina joku haksahtaa, vaikkei uskoisi. Laughter is the most powerful banishing ritual. Lakkaus on raki! | |
![]() 01.03.2024 09:14:45 | |
AlvarMes: En vieläkään käsitä tätä rakennetta. Tai siis mikä se kulu olisi? Eli myyn sinulle nyt kitarani ja sinä haluat ostaa sen vaikka 500e summalla. Sitten ehdotat että kuriirisi matti meikäläinen tulee noutamaan kitaran ja maksaa käteisellä? Mutta haluat 50e maksun etukäteen Matin bensakuluihin? En vain ymmärrä sitä perimmäistä logiikkaa JOS kaupat tehdään käteisellä. Matti kun saapuu paikalle niin tietysti vaadin 500e ensin käteen ennen kuin kitaran Matille ojennan. Ja jos Matilla olisi 500e mukana niin miksi minun olisi pitänyt siirtää 50e bensarahaa? Itse olen kerran sellaisesta kuriiritoiminnasta kieltäytynyt missä olin ostajana. Eli siis myyjä vaati minulta maksun ja sanoi että kun maksu näkyy niin joku tuntematon kuriiri tämän toimittaa. Silloin en kokeillut onneani vaan jätin kaupat sikseen. Jotenkin en vain näe että kukaan menisi sellaiseen huijaukseen jossa joku "tulee sinulta hakemaan tuotteen käteismaksulla mutta sinun pitää ensin maksaa pieni summa kuluja". Ehkä olen vain yksinkertainen muusikko kun en tajua - olenkin toki. Siis tässä on nimenomaan se idea että "postin maksa ja kuskaa" -palvelu tulisi tekemään kaupat tai mikä nimeltään ikinä milläkin kertaa on. Ensin maksat 50 euroa kuluihin joka sitten mukamas hyvitettäisiin kaupanteon yhteydessä, sen jälkeen niillä joko on sun luottokortin numero tai lisää kuluja katettavaksi. Mitään kuriiriliikettähän tuollas palvelulla ei ole olemassa ja mitään kauppoja ei tule tapahtumaan. kaikki paitsi on turhaa. | |
![]() 01.03.2024 14:39:41 | |
Myyt kitaraa vaikka 400e. Höveli ostaja ehdottaa no täs on siulle 600e shekki, kuriiri tulee hakemaan. Sit ehkä ehdotellaan että maksat erotusta sinnepäin tms. Huonolla tuurilla ihan oikea UPS vaikkapa hakeekin kitarasi ja vie sen, sulle jää käteen katteeton shekki. Suomessa hankala kuvio kun shekkejä ei edes käytetä, mutta kyllä näitäkin silti töissä vastaan tuli. Shekin voi hurjimmillaan korvata vaikka photoshopilla tehty höpölöpö-kuitti tilisiirrosta, tai vielä hauskempana versiona nettisivu joka ihan vaan sattumalta muutaman mutkan kautta kysyy luottokorttinumeroitasi. Vaikkapa nyt saapuvaa rahansiirtoa varten tms. Moninaista on yritteliään touhut, ja hauskoja hienoja dokumentteja, kuitteja, rahansiirtotodistuksia ja vaikka mitä sieltä saattaa saada. Ne on monesti hauskaa luettavaa, siis sillai kökköhuumorin mielessä. Ja silti niihin joku aina haksahtaa. Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash | |
![]() 01.03.2024 18:23:54 | |
askomiko: Myyt kitaraa vaikka 400e. Höveli ostaja ehdottaa no täs on siulle 600e shekki, kuriiri tulee hakemaan. Sit ehkä ehdotellaan että maksat erotusta sinnepäin tms. Huonolla tuurilla ihan oikea UPS vaikkapa hakeekin kitarasi ja vie sen, sulle jää käteen katteeton shekki. Suomessa hankala kuvio kun shekkejä ei edes käytetä, mutta kyllä näitäkin silti töissä vastaan tuli. Shekin voi hurjimmillaan korvata vaikka photoshopilla tehty höpölöpö-kuitti tilisiirrosta, tai vielä hauskempana versiona nettisivu joka ihan vaan sattumalta muutaman mutkan kautta kysyy luottokorttinumeroitasi. Vaikkapa nyt saapuvaa rahansiirtoa varten tms. Moninaista on yritteliään touhut, ja hauskoja hienoja dokumentteja, kuitteja, rahansiirtotodistuksia ja vaikka mitä sieltä saattaa saada. Ne on monesti hauskaa luettavaa, siis sillai kökköhuumorin mielessä. Ja silti niihin joku aina haksahtaa. Samaa kastia kuin absurdit rakkaushuijaukset. Sitä olen näissä rakkaushuijauksissa eniten ihmetellyt, että miten niihin haksahtava aines on saanut niin usein niin paljon rahaa säästöön kusetettavaksi... Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
![]() 01.03.2024 18:40:20 | |
askomiko: Moninaista on yritteliään touhut, ja hauskoja hienoja dokumentteja, kuitteja, rahansiirtotodistuksia ja vaikka mitä sieltä saattaa saada. Ne on monesti hauskaa luettavaa, siis sillai kökköhuumorin mielessä. Ja silti niihin joku aina haksahtaa. On johdonmukaista, että keinot on mitä sattuu, jos koko huijaaminen onkin vain hauskanpitoa (toisten ihmisten kustannuksella toki). "Improvisation is a genesis of composition" - YJM | |
![]() 01.03.2024 18:47:14 | |
Myin tässä aikaa takaperin keräilylenkkareita, muutamaa kokoa. Ostava ehdokas aloitti kuriiriviritelmällä. Totesin, että onnistuu, jos saan maksun ensin tililleni koko summasta. Höpötys alkoi heti: kuriiri hakee (todellakaan mikään firma, vaan varmasti joku kaveri), hän lähettää kuriirin ilmoituksesta tilisiirtokuittauksen (feikki) ja kuriiri toimittaa kamppeet ostajalle. Höpsistä. Kysyin torstaina, missä ostaja vaikuttaa: Porissa. Sanoin siihen, että kun kerran on kiire kaupoille, olen tulossa maanantaina sinne ja voin tuoda tossut mukanani. Sitten voimme naamakkain hoitaa asian käteisellä. Kaikki arvaavat seuraavat käänteet: maanantaina matkalla, tossut se kuriiri saisi heti liikkeelle ja muuta muminaa. Ehdotin piruuttani pikatoimitusta perjantaina firman käyttämällä kuriirilla - no se ei nyt sopinutkaan. Huijariyrittäjiä on maailma täysi. Yritykset ovat mielikuvituksellisia. Pelkästään eilen ja tänään sain yhden filunkisähköpostin Postista (posti.lol/fi!) ja kaksi OP:sta, joissa molemmat identtiset postit osoittivat eri osoitteisiin. Röyhkeää, ja niin koomista. | |
![]() 01.03.2024 18:53:20 (muokattu 01.03.2024 18:55:10) | |
Laulava Kylätohtori: Samaa kastia kuin absurdit rakkaushuijaukset. Sitä olen näissä rakkaushuijauksissa eniten ihmetellyt, että miten niihin haksahtava aines on saanut niin usein niin paljon rahaa säästöön kusetettavaksi... Yöllä tulee katsottua TLC:n 90 Päivää kun en saa nukuttua ja siinä on näkynyt parikin kertaa näitä tyyppejä, jotka on antaneet kusettaa muutamalla valokuvalla itseään usean vuoden ajan ja menettäneet tuhansia dollareita. Sen lisäksi usein vielä matkustettu maailman toiselle puolelle ja ihmetelty kun ketään ei tule, vaikka rahaakin on annettu jne. Kyllä nuo järjestäin on ollut sellaisia tyyppejä, että tulee mieleen se Kummelisketsi, jossa yksi kysyy, että haluatko vaihtaa elämäsi yhteen pastirolliin :) | |
![]() 01.03.2024 19:17:01 (muokattu 01.03.2024 19:23:04) | |
Se on hirveetä se touhu, hyödyntää kaikkia mahdollisia tsykologisia keinoja. Yksi pahimmista on se upotetun rahan tunneharha: oon jo laittanut tälle naikkoselle 15000e, se menee huklaan jos en nyt anna sille vielä kerran 200e lentolippuun. Ja viikon päästä ollaan samassa tilanteessa mutta 15200e. Se on tosi vahva juttu, väitän että semmonen höppänä joka alunperin on haksahtanut, ei lähestulkoon edes pysty irtautumaan tuosta koukusta ilman ulkopuolisen interventiota. Esim siinä kohtaa kun suku ihmettelee minne papan omaisuus katosi. Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash | |
![]() 01.03.2024 20:46:41 | |
Onneksi olen itse kyyninen paska joka pitää muita ihmisiä kusipäinä ennen kuin toisin todistetaan. Näihin huijauksiin lankeaa juuri ihmistyyppi joka uskoo hyvää lähimmäisistään( vi..u, mikä sana). Sama porukka laittaa rahojaan kaiken maailman kehitysmaakeräyksiin ja on plan-kummeina rahoittamassa järjestön pomojen ylellistä elämää. | |
![]() 01.03.2024 20:56:40 | |
Pari kertaa kuriiri yrittänyt viedä rahat kitarakaupoilla. Onneksi ovat ulkomaisia veijareita niin jäävät aika nopeasti kiinni ns. virallisten linkkien hoonolla soomella ja juosten kustulla ulkoasulla. Mutta jos on kova kiire päästä tavarasta eroon ja osuu huono päivä niin kai näihin ekalla kertaa saattaa joku langeta. | |
![]() 01.03.2024 21:11:25 | |
McLeach: Pari kertaa kuriiri yrittänyt viedä rahat kitarakaupoilla. Onneksi ovat ulkomaisia veijareita niin jäävät aika nopeasti kiinni ns. virallisten linkkien hoonolla soomella ja juosten kustulla ulkoasulla. Mutta jos on kova kiire päästä tavarasta eroon ja osuu huono päivä niin kai näihin ekalla kertaa saattaa joku langeta. Joo, eihän näissä kuitenkaan ylimielinen kannata olla. Se on ensimmäinen askel kohti kusetetuksi tulemista. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
![]() 01.03.2024 21:20:29 | |
Kyllä se niin vaan menee, että mitä enemmän tekee käytetyistä kauppaa, niin sen varmemmin se paskaa osuu joskus omalle kohdalle. | |
![]() 01.03.2024 21:48:37 (muokattu 01.03.2024 21:49:34) | |
harripoika: laittaa rahojaan kaiken maailman kehitysmaakeräyksiin ja on plan-kummeina Meikä laittaa, koska rakastan lähimmäistäni ja sun pomoa, eli saatanaa. Pusipusi. Laughter is the most powerful banishing ritual. Lakkaus on raki! | |
![]() 02.03.2024 16:31:28 (muokattu 02.03.2024 16:32:26) | |
Tämä spede on ostelemassa kamaa . Liittymyt foorumiin tänään. Artyrboo4:_Hei. Jos ilmoituksesi on vielä ajan tasalla, lähetä minulle sähköpostia osoitteeseen artyrbotov@gmail.com .Haluaisin neuvotella ostoehdoista. | |
![]() 02.03.2024 16:34:21 | |
EzmoSolar70: Tämä spede on ostelemassa kamaa . Liittymyt foorumiin tänään. Artyrboo4:_Hei. Jos ilmoituksesi on vielä ajan tasalla, lähetä minulle sähköpostia osoitteeseen artyrbotov@gmail.com .Haluaisin neuvotella ostoehdoista. Myös minä saan häneltä vastaavia viestejä. Mikä homma? What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. | |
![]() 02.03.2024 16:37:47 | |
Ei muu kuin että et ota siihe yhteyttä. Ajanhukkaa, pois sekin soittoajasta Moderaattorit vois lukita ton tunnuksen | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)