![]() 26.02.2024 19:47:15 | |
---|---|
kaapokkeli: Mielenkiinnolla seuraan tilannetta. Laitahan raporttia, miten kaupanteko sujui? Mulle ei enää vastaa... Joo, kyllähän tää kusetus tais olla. En menny siihen. Reverbistä (jenkeistä) löytyi täsmälleen sama kuva viime vuodelta minkä hän oli laittanut mulle, vähän tummentanut vain. Ei vastaile viesteihin enää kun kyselin sarjanumeroa ja lisää kuvia. Ens viikolla tosiaan oon siellä suunnalla missä pedaalin pitäisi olla, mutten nyt oikein usko tähän tarinaan. Kuolinpesältä olisi kuulemma siis jäänyt Paradoxin sininen, harvinaisempi vanhempi versio ja myös tämä uudempi vihreä. Molemmat spedut suht harvinaisia, joten ihmettelen todella paljon, että täältä niitä löytyisi kaksin kappalein yhdeltä henkilöltä ja vielä niin, että kuva on pöllitty jenkkien Reverbistä. Ja sittenkin pedaalit vanhusten hallussa maalla. Numerosta +358414892130 "Oh, what sad times are these when passing ruffians can say Ni at will to old ladies. There is a pestilence upon this land, nothing is sacred. Even those who arrange and design shrubberies are under considerable economic stress in this period in history." | |
![]() 26.02.2024 19:58:18 | |
Kiksaus: Joo, kyllähän tää kusetus tais olla. En menny siihen. Reverbistä (jenkeistä) löytyi täsmälleen sama kuva viime vuodelta minkä hän oli laittanut mulle, vähän tummentanut vain. Ei vastaile viesteihin enää kun kyselin sarjanumeroa ja lisää kuvia. Ens viikolla tosiaan oon siellä suunnalla missä pedaalin pitäisi olla, mutten nyt oikein usko tähän tarinaan. Kuolinpesältä olisi kuulemma siis jäänyt Paradoxin sininen, harvinaisempi vanhempi versio ja myös tämä uudempi vihreä. Molemmat spedut suht harvinaisia, joten ihmettelen todella paljon, että täältä niitä löytyisi kaksin kappalein yhdeltä henkilöltä ja vielä niin, että kuva on pöllitty jenkkien Reverbistä. Ja sittenkin pedaalit vanhusten hallussa maalla. Numerosta +358414892130 Kuulostaa siltä, että kysyttäessä löytyisi varmasti myös keltainen ja punainenkin versio. | |
![]() 26.02.2024 20:35:27 | |
Kiksaus: Joo, Paradox kakkonen eli se vihreä. Kaupitteli myös sinistä mulle. Etsin siis sitä vihreetä. Vähän niinku samanvärinen ku se Gibson DC minkä joskus myin sulle ;-) Ne vihreet Paradoxit on näemmä sillä Roxin Foxillakin wait-listin takana, ja itekkin erittäin vahvasti epäilen että niitä jollain "kuolinpesällä" olis.. Jos tuollasta TZF-flangeria tarvitset niin katsele Strymonin Orbit-pedaalia? Josko se täyttäis kriteerit... DC pelaa loistokkaasti, muutaman keikankin nähnyt on se. 8)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 27.02.2024 10:48:45 | |
Vibramate: Ihmetyttää vain, kun kyseisen "kauppiaan" tiedot löytyvät ihan helposti, käyttäjätili on yli 10v vanha ja hänellä tuntuu olevan aktiiviset sometkin. Luulisi kusettajan olevan hieman vähemmän läpinäkyvä. En tiedä. Ottaa vaan päähän. En ymmärrä miksei ylläpito poista näitä vanhoja tilejä, joissa takana on huijari. Näitä jo tuomion saaneiden huijareiden käyttäjätunnuksia on monta kertaa ilmoitettu ja myös tässä ketjussa tuotu esille, mutta siellä ne käyttäjätunnukset vain pysyy. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. | |
![]() 27.02.2024 20:41:30 | |
darrell: En ymmärrä miksei ylläpito poista näitä vanhoja tilejä, joissa takana on huijari... Olenko väärässä, jos roudarit pitävät näitä oman elämänsä piripäitä linjoilla huvikseen? Olen yleensä ymmärtänyt, että tällaiset verkkoyhteisöt saavat valita osallistujat/jäsenet ihan itsenäisesti ja omin kriteerein: Jos et käyttäydy, so long! "Ja mode alko pikku hiljaa nalkuttaa, sä voisit painuu siitä vaikka Kalkuttaan, joopa joo..." | |
![]() 27.02.2024 21:40:34 | |
ituvirtanen: Olen yleensä ymmärtänyt, että tällaiset verkkoyhteisöt saavat valita osallistujat/jäsenet ihan itsenäisesti ja omin kriteerein: Jos et käyttäydy, so long! Näin se tuppaa monella muulla foorumilla olemaan, perseilyä ei kovin kauaa katella ja tuplat sun muut aputoiminimet lähtee ikibannilla ku kuppa töölöstä. Tulin, näin, paskoin housuun. | |
![]() 28.02.2024 00:57:03 (muokattu 28.02.2024 00:58:21) | |
Vibramate: Joo voi v*ttu, liityn joukkoon. Koitin itsekin ostaa aktiivimonitoreita ja tuli kyseinen kaveri ihan fiksun oloisesti kaupittelemaan paria siten, että lähettää pöntöt minulle. Tehtiin kaupat, maksoin monnarit ja siihen loppui yhteydenpito. Kehtasi kuitenkin vielä jotain yhdellä viestillä selitellä (lue: v*ttuilla), kun sanoin vieväni asian virkavallalle. Huomenna lähtee rikosilmoitus ja saa nähdä miten käy. Jos ei nyt rahoja saa, niin ottaa kyllä opiskelijana päähän. Jos ei muuta niin opin ainakin, että vastedes aina googlaan "muusikoiden.net *insert käyttäjänimi*", kun teen kauppoja. Olisi tässäkin päänvaivalta säästynyt kun tämä lanka kuitenkin melkein ensimmäisenä hakuehdotuksissa. Ihmetyttää vain, kun kyseisen "kauppiaan" tiedot löytyvät ihan helposti, käyttäjätili on yli 10v vanha ja hänellä tuntuu olevan aktiiviset sometkin. Luulisi kusettajan olevan hieman vähemmän läpinäkyvä. En tiedä. Ottaa vaan päähän. Moi! Täällä kanssa taisi käydä kylmät. Sovittiin kaupat Boss SY-200 pedaalista. Maksoin summan toimituskuluineen ja nyt on viikko mennyt ja kaveri ei reagoi viesteihin tai vastaa puhelimeen. Luotettavan oloisesti osasi puhua muusikon kieltä, joten ei sitten epäilykset heränneet. Kyllä syö miestä.. Onko tietoa, että onko tämä oikeasti kyseinen henkilö vai onko joku identiteettirosvo? Mikäs hänen m.net nimimerkki on? Me käytiin kaupanteko whatsappissa, joten itsellä ei tiedossa. Kai tässä täytyy rikosilmoitusta alkaa tekemään.. Vain munalla poskille läpyttely pyyhkii pois jazz-hölynpölyn... | |
![]() 28.02.2024 01:31:01 | |
Kitarasankari: Mikäs hänen m.net nimimerkki on? Me käytiin kaupanteko whatsappissa, joten itsellä ei tiedossa. Muutama sivu sitten oli tällanen viesti: https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?plink=14099662#p14099662 | |
![]() 28.02.2024 02:01:20 | |
Arkka: Muutama sivu sitten oli tällanen viesti: https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?plink=14099662#p14099662 Ok, kiitos! Vain munalla poskille läpyttely pyyhkii pois jazz-hölynpölyn... | |
![]() 28.02.2024 09:14:06 (muokattu 28.02.2024 09:17:24) | |
Tympee Huttunen: Voi olla ankarasti arvailua, mutta J&J duon toinen osapuoli on hiljattain kuollut. Hänet tunnettiin myös näyttelijänä ja mm. Pikku Kakkosen Reppu-heppuna. Olisiko tuo nyt jotenkin vaikuttanut tähän käyttäytymiseen. Ei, käytös on ollut samaa jo ennen Loukkolan menehtymistä. J&J duon toiminta päättyi jo aikaisemmin. Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta.
-JuSu- | |
![]() 29.02.2024 13:05:00 | |
sebu: Sama täällä.. vastasi myös sähköpostiini. Mut sit huomasin samat kommentit kitaroiden ja pedaalien puolella. Itse kaupittelen PA-aktiivikajareita. Ehdottaa että kuriiri pakkaisi ja hän maksaa käteisellä toimituksen yhteydessä. red flag edit. kyseessä artyrbbo44 Johtiko tämä mihinkään? Itselle kanssa tämä "kuriiritoiminta" ehdotettu, sen takia kyselen. Tuskin kukaan koskaan saanut tällaista kuviota oikeasti toimimaan? Kuulostaa samalta kuin tietty ryhmittymä aikoinaan puuhaili näitä puhelinkauppoja. Kävivät jopa ovilta hakemassa ostettavat laitteet ja sitten joku tekaistu maksu näkyi ruudulla ja sen jälkeen katosivat jäljettömiin. Mietin vaan että jos maksaa käteisellä toimituksen yhteydessä niin miten voi tulla huijatuksi? Vai toimiiko se niin että joku hakee sinulta tavaran ja maksu suoritettaisiin jotenkin jälkeenpäin? Voi olla että ymmärrän nyt jotain väärin mutta jos "maksaa käteisellä toimituksen yhteydessä" niin en oikein ymmärrä missä kohtaa voi tulla huijatuksi? Eikö se silloin mene niin että toisella on tuote kädessä ja toisella raha ja nämä vaihtavat kasvotusten omistajaa? Mikä siis on tuon "kuriirin" osuus, eli mihin huijaus tässä perustuu? | |
![]() 29.02.2024 16:37:00 | |
AlvarMes: Johtiko tämä mihinkään? Itselle kanssa tämä "kuriiritoiminta" ehdotettu, sen takia kyselen. Tuskin kukaan koskaan saanut tällaista kuviota oikeasti toimimaan? Kuulostaa samalta kuin tietty ryhmittymä aikoinaan puuhaili näitä puhelinkauppoja. Kävivät jopa ovilta hakemassa ostettavat laitteet ja sitten joku tekaistu maksu näkyi ruudulla ja sen jälkeen katosivat jäljettömiin. Mietin vaan että jos maksaa käteisellä toimituksen yhteydessä niin miten voi tulla huijatuksi? Vai toimiiko se niin että joku hakee sinulta tavaran ja maksu suoritettaisiin jotenkin jälkeenpäin? Voi olla että ymmärrän nyt jotain väärin mutta jos "maksaa käteisellä toimituksen yhteydessä" niin en oikein ymmärrä missä kohtaa voi tulla huijatuksi? Eikö se silloin mene niin että toisella on tuote kädessä ja toisella raha ja nämä vaihtavat kasvotusten omistajaa? Mikä siis on tuon "kuriirin" osuus, eli mihin huijaus tässä perustuu? Huijaus ilmiesesti perustuu siihen että kauppojen sopimisen jälkeen vaaditaan jotain pikkusummaa kuluihin joka hyvitettäisiin sitten kun kuriiri tulee tekemään kaupat. Pienen summan jälkeen sitten vähän isompi jne. Siinä vaiheessa kun huijaus tulee ilmi niin alkaisi kiristys ja uhkailu. kaikki paitsi on turhaa. | |
![]() 29.02.2024 16:57:10 (muokattu 29.02.2024 17:00:37) | |
Jim Tonic: Rikosilmoitusta vaan tekemään. Meitä alkaa oleen aika monta jo, niin luulisi tuon etenevänkin johonkin. Kaverihan ilmeisesti seuraa tätä viestiketjua kun on tänne jotain postaillutkin On kyllä jännä, että noin montaa kerennyt lyhyen ajan sisään... Näköjään pitää itsekin olla varuillaan jatkossa. | |
![]() 29.02.2024 18:38:58 | |
korvaoo: Huijaus ilmiesesti perustuu siihen että kauppojen sopimisen jälkeen vaaditaan jotain pikkusummaa kuluihin joka hyvitettäisiin sitten kun kuriiri tulee tekemään kaupat. Pienen summan jälkeen sitten vähän isompi jne. Siinä vaiheessa kun huijaus tulee ilmi niin alkaisi kiristys ja uhkailu. En vieläkään käsitä tätä rakennetta. Tai siis mikä se kulu olisi? Eli myyn sinulle nyt kitarani ja sinä haluat ostaa sen vaikka 500e summalla. Sitten ehdotat että kuriirisi matti meikäläinen tulee noutamaan kitaran ja maksaa käteisellä? Mutta haluat 50e maksun etukäteen Matin bensakuluihin? En vain ymmärrä sitä perimmäistä logiikkaa JOS kaupat tehdään käteisellä. Matti kun saapuu paikalle niin tietysti vaadin 500e ensin käteen ennen kuin kitaran Matille ojennan. Ja jos Matilla olisi 500e mukana niin miksi minun olisi pitänyt siirtää 50e bensarahaa? Itse olen kerran sellaisesta kuriiritoiminnasta kieltäytynyt missä olin ostajana. Eli siis myyjä vaati minulta maksun ja sanoi että kun maksu näkyy niin joku tuntematon kuriiri tämän toimittaa. Silloin en kokeillut onneani vaan jätin kaupat sikseen. Jotenkin en vain näe että kukaan menisi sellaiseen huijaukseen jossa joku "tulee sinulta hakemaan tuotteen käteismaksulla mutta sinun pitää ensin maksaa pieni summa kuluja". Ehkä olen vain yksinkertainen muusikko kun en tajua - olenkin toki. | |
![]() 29.02.2024 20:12:20 | |
AlvarMes: Jotenkin en vain näe että kukaan menisi sellaiseen huijaukseen jossa joku "tulee sinulta hakemaan tuotteen käteismaksulla mutta sinun pitää ensin maksaa pieni summa kuluja". Ehkä olen vain yksinkertainen muusikko kun en tajua - olenkin toki. Maailmassa on joku kuusi miljardia ihmistä. Tai enemmän. Kyllä näihin aina joku haksahtaa, vaikkei uskoisi. Laughter is the most powerful banishing ritual. Lakkaus on raki! | |
![]() 01.03.2024 09:14:45 | |
AlvarMes: En vieläkään käsitä tätä rakennetta. Tai siis mikä se kulu olisi? Eli myyn sinulle nyt kitarani ja sinä haluat ostaa sen vaikka 500e summalla. Sitten ehdotat että kuriirisi matti meikäläinen tulee noutamaan kitaran ja maksaa käteisellä? Mutta haluat 50e maksun etukäteen Matin bensakuluihin? En vain ymmärrä sitä perimmäistä logiikkaa JOS kaupat tehdään käteisellä. Matti kun saapuu paikalle niin tietysti vaadin 500e ensin käteen ennen kuin kitaran Matille ojennan. Ja jos Matilla olisi 500e mukana niin miksi minun olisi pitänyt siirtää 50e bensarahaa? Itse olen kerran sellaisesta kuriiritoiminnasta kieltäytynyt missä olin ostajana. Eli siis myyjä vaati minulta maksun ja sanoi että kun maksu näkyy niin joku tuntematon kuriiri tämän toimittaa. Silloin en kokeillut onneani vaan jätin kaupat sikseen. Jotenkin en vain näe että kukaan menisi sellaiseen huijaukseen jossa joku "tulee sinulta hakemaan tuotteen käteismaksulla mutta sinun pitää ensin maksaa pieni summa kuluja". Ehkä olen vain yksinkertainen muusikko kun en tajua - olenkin toki. Siis tässä on nimenomaan se idea että "postin maksa ja kuskaa" -palvelu tulisi tekemään kaupat tai mikä nimeltään ikinä milläkin kertaa on. Ensin maksat 50 euroa kuluihin joka sitten mukamas hyvitettäisiin kaupanteon yhteydessä, sen jälkeen niillä joko on sun luottokortin numero tai lisää kuluja katettavaksi. Mitään kuriiriliikettähän tuollas palvelulla ei ole olemassa ja mitään kauppoja ei tule tapahtumaan. kaikki paitsi on turhaa. | |
![]() 01.03.2024 14:39:41 | |
Myyt kitaraa vaikka 400e. Höveli ostaja ehdottaa no täs on siulle 600e shekki, kuriiri tulee hakemaan. Sit ehkä ehdotellaan että maksat erotusta sinnepäin tms. Huonolla tuurilla ihan oikea UPS vaikkapa hakeekin kitarasi ja vie sen, sulle jää käteen katteeton shekki. Suomessa hankala kuvio kun shekkejä ei edes käytetä, mutta kyllä näitäkin silti töissä vastaan tuli. Shekin voi hurjimmillaan korvata vaikka photoshopilla tehty höpölöpö-kuitti tilisiirrosta, tai vielä hauskempana versiona nettisivu joka ihan vaan sattumalta muutaman mutkan kautta kysyy luottokorttinumeroitasi. Vaikkapa nyt saapuvaa rahansiirtoa varten tms. Moninaista on yritteliään touhut, ja hauskoja hienoja dokumentteja, kuitteja, rahansiirtotodistuksia ja vaikka mitä sieltä saattaa saada. Ne on monesti hauskaa luettavaa, siis sillai kökköhuumorin mielessä. Ja silti niihin joku aina haksahtaa. Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash | |
![]() 01.03.2024 18:23:54 | |
askomiko: Myyt kitaraa vaikka 400e. Höveli ostaja ehdottaa no täs on siulle 600e shekki, kuriiri tulee hakemaan. Sit ehkä ehdotellaan että maksat erotusta sinnepäin tms. Huonolla tuurilla ihan oikea UPS vaikkapa hakeekin kitarasi ja vie sen, sulle jää käteen katteeton shekki. Suomessa hankala kuvio kun shekkejä ei edes käytetä, mutta kyllä näitäkin silti töissä vastaan tuli. Shekin voi hurjimmillaan korvata vaikka photoshopilla tehty höpölöpö-kuitti tilisiirrosta, tai vielä hauskempana versiona nettisivu joka ihan vaan sattumalta muutaman mutkan kautta kysyy luottokorttinumeroitasi. Vaikkapa nyt saapuvaa rahansiirtoa varten tms. Moninaista on yritteliään touhut, ja hauskoja hienoja dokumentteja, kuitteja, rahansiirtotodistuksia ja vaikka mitä sieltä saattaa saada. Ne on monesti hauskaa luettavaa, siis sillai kökköhuumorin mielessä. Ja silti niihin joku aina haksahtaa. Samaa kastia kuin absurdit rakkaushuijaukset. Sitä olen näissä rakkaushuijauksissa eniten ihmetellyt, että miten niihin haksahtava aines on saanut niin usein niin paljon rahaa säästöön kusetettavaksi... Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
![]() 01.03.2024 18:40:20 | |
askomiko: Moninaista on yritteliään touhut, ja hauskoja hienoja dokumentteja, kuitteja, rahansiirtotodistuksia ja vaikka mitä sieltä saattaa saada. Ne on monesti hauskaa luettavaa, siis sillai kökköhuumorin mielessä. Ja silti niihin joku aina haksahtaa. On johdonmukaista, että keinot on mitä sattuu, jos koko huijaaminen onkin vain hauskanpitoa (toisten ihmisten kustannuksella toki). "Improvisation is a genesis of composition" - YJM | |
![]() 01.03.2024 18:47:14 | |
Myin tässä aikaa takaperin keräilylenkkareita, muutamaa kokoa. Ostava ehdokas aloitti kuriiriviritelmällä. Totesin, että onnistuu, jos saan maksun ensin tililleni koko summasta. Höpötys alkoi heti: kuriiri hakee (todellakaan mikään firma, vaan varmasti joku kaveri), hän lähettää kuriirin ilmoituksesta tilisiirtokuittauksen (feikki) ja kuriiri toimittaa kamppeet ostajalle. Höpsistä. Kysyin torstaina, missä ostaja vaikuttaa: Porissa. Sanoin siihen, että kun kerran on kiire kaupoille, olen tulossa maanantaina sinne ja voin tuoda tossut mukanani. Sitten voimme naamakkain hoitaa asian käteisellä. Kaikki arvaavat seuraavat käänteet: maanantaina matkalla, tossut se kuriiri saisi heti liikkeelle ja muuta muminaa. Ehdotin piruuttani pikatoimitusta perjantaina firman käyttämällä kuriirilla - no se ei nyt sopinutkaan. Huijariyrittäjiä on maailma täysi. Yritykset ovat mielikuvituksellisia. Pelkästään eilen ja tänään sain yhden filunkisähköpostin Postista (posti.lol/fi!) ja kaksi OP:sta, joissa molemmat identtiset postit osoittivat eri osoitteisiin. Röyhkeää, ja niin koomista. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)