Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5294 295 296 297 298347 348 349 350 351
sebu
22.02.2024 16:36:49 (muokattu 22.02.2024 16:44:13)

erty: Näemmä mullekin spämmänny. Painoin varoitusta ni josko modet huomais paremmin.

Sama täällä.. vastasi myös sähköpostiini. Mut sit huomasin samat kommentit kitaroiden ja pedaalien puolella. Itse kaupittelen PA-aktiivikajareita.

Ehdottaa että kuriiri pakkaisi ja hän maksaa käteisellä toimituksen yhteydessä. red flag

edit. kyseessä artyrbbo44
harripoika
22.02.2024 17:04:54
sebu: Sama täällä.. vastasi myös sähköpostiini. Mut sit huomasin samat kommentit kitaroiden ja pedaalien puolella. Itse kaupittelen PA-aktiivikajareita.

Ehdottaa että kuriiri pakkaisi ja hän maksaa käteisellä toimituksen yhteydessä. red flag

edit. kyseessä artyrbbo44

Kusetus haiskahtaa vahvasti.
Sähköpostiosoite on jollekin ryssännimiselle.
askomiko
22.02.2024 17:18:10
Ei edes haiskahda vaan valuu ruudun läpi pöydälle asti.
Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Vibramate
22.02.2024 20:13:28
Tympee Huttunen: Voi olla ankarasti arvailua, mutta J&J duon toinen osapuoli on hiljattain kuollut. Hänet tunnettiin myös näyttelijänä ja mm. Pikku Kakkosen Reppu-heppuna. Olisiko tuo nyt jotenkin vaikuttanut tähän käyttäytymiseen.

Niin, eihän näistä voi aina tietää. Itselläkin kävi vastaavia juttuja mielessä.

Silti varsin erikoista käytöstä, kun ei ole nyt jo pariin viikkoon vastaillut kunnolla mihinkään yhteydenottoihin ja rahat jumissa hänen päädyssään. Viimeeksi kun tämä kaveri vastasi viestiini, niin olin jo kerennyt Mobilepayn maksupyynnön lähettämään, joten hänellä ei minun silmissäni ollut mitään hyvää syytä olla maksamatta rahojani takaisin heti siinä hetkessä.

Vastaukseksi sain vain passiivisaggressiivisen viestin, jossa sanoi mm. että "kyllähän kaikilla on oikeus kaupat perua, yritän saada maksun hoidettua pian".

...ja rahoja ei kuulu.
"Ei tarvii virittää jos on tarpeeks säröä"
Jim Tonic
23.02.2024 10:30:10
Vibramate: Joo voi v*ttu, liityn joukkoon.

Koitin itsekin ostaa aktiivimonitoreita ja tuli kyseinen kaveri ihan fiksun oloisesti kaupittelemaan paria siten, että lähettää pöntöt minulle. Tehtiin kaupat, maksoin monnarit ja siihen loppui yhteydenpito. Kehtasi kuitenkin vielä jotain yhdellä viestillä selitellä (lue: v*ttuilla), kun sanoin vieväni asian virkavallalle.

Huomenna lähtee rikosilmoitus ja saa nähdä miten käy. Jos ei nyt rahoja saa, niin ottaa kyllä opiskelijana päähän.

Jos ei muuta niin opin ainakin, että vastedes aina googlaan "muusikoiden.net *insert käyttäjänimi*", kun teen kauppoja. Olisi tässäkin päänvaivalta säästynyt kun tämä lanka kuitenkin melkein ensimmäisenä hakuehdotuksissa.

Ihmetyttää vain, kun kyseisen "kauppiaan" tiedot löytyvät ihan helposti, käyttäjätili on yli 10v vanha ja hänellä tuntuu olevan aktiiviset sometkin. Luulisi kusettajan olevan hieman vähemmän läpinäkyvä. En tiedä. Ottaa vaan päähän.

Rikosilmoitusta vaan tekemään. Meitä alkaa oleen aika monta jo, niin luulisi tuon etenevänkin johonkin. Kaverihan ilmeisesti seuraa tätä viestiketjua kun on tänne jotain postaillutkin
mpekkanen
24.02.2024 20:47:31
Väinö Pöyry 040-1903317 Jyväskylä

Ei kannata olla missään tekemissä. Nyt ei tosin saanut varastettua kuin plektran. Ei kannata olla missään tekemisissä.
AlvarMes
25.02.2024 00:33:07
mpekkanen: Väinö Pöyry 040-1903317 Jyväskylä

Ei kannata olla missään tekemissä. Nyt ei tosin saanut varastettua kuin plektran. Ei kannata olla missään tekemisissä.

Kerrotko hieman tarkemmin? Nimeä ei kannata kyllä ehkä näin käyttää mutta kun nyt käytit niin olen saattanut joutua aiemminkin uhriksi.

Mietin siis vaan että yhdestä plektrastako kyse että jaksoit tänne kirjoitella? Kun itsellä aikanaan n. 400e kauppa joka sai naurettavia piirteitä..
mpekkanen
25.02.2024 01:49:33 (muokattu 25.02.2024 01:50:19)
Raimo Ihander Jyväskylästä. Kusetti minulle rikkinäisen kitaravahvarin. Löysin torin sähköpostiviestin vasta äsken ja puhelin numeroa ei ole enää tallella. Noin 50 v ukko ja ihan täysi konna.
Ei kannata olla missään tekemisissä....
Pinewood
25.02.2024 07:48:35
mpekkanen: Raimo Ihander Jyväskylästä. Kusetti minulle rikkinäisen kitaravahvarin. Löysin torin sähköpostiviestin vasta äsken ja puhelin numeroa ei ole enää tallella. Noin 50 v ukko ja ihan täysi konna.
Ei kannata olla missään tekemisissä....

Ainakin Fonectasta löytyy henkilö Jyväskylästä samalla nimellä, toki voi olla aivan eri henkilö.
Kiksaus
26.02.2024 19:39:00

fox: Oliko Foxrox Paradox? Vai kakkosversion Paradox..
Ihan muuten mielenkiinnosta kyselen.

Joo, Paradox kakkonen eli se vihreä. Kaupitteli myös sinistä mulle. Etsin siis sitä vihreetä. Vähän niinku samanvärinen ku se Gibson DC minkä joskus myin sulle ;-)
"Oh, what sad times are these when passing ruffians can say Ni at will to old ladies. There is a pestilence upon this land, nothing is sacred. Even those who arrange and design shrubberies are under considerable economic stress in this period in history."
Kiksaus
26.02.2024 19:47:15

kaapokkeli: Mielenkiinnolla seuraan tilannetta. Laitahan raporttia, miten kaupanteko sujui? Mulle ei enää vastaa...

Joo, kyllähän tää kusetus tais olla. En menny siihen. Reverbistä (jenkeistä) löytyi täsmälleen sama kuva viime vuodelta minkä hän oli laittanut mulle, vähän tummentanut vain. Ei vastaile viesteihin enää kun kyselin sarjanumeroa ja lisää kuvia. Ens viikolla tosiaan oon siellä suunnalla missä pedaalin pitäisi olla, mutten nyt oikein usko tähän tarinaan. Kuolinpesältä olisi kuulemma siis jäänyt Paradoxin sininen, harvinaisempi vanhempi versio ja myös tämä uudempi vihreä. Molemmat spedut suht harvinaisia, joten ihmettelen todella paljon, että täältä niitä löytyisi kaksin kappalein yhdeltä henkilöltä ja vielä niin, että kuva on pöllitty jenkkien Reverbistä. Ja sittenkin pedaalit vanhusten hallussa maalla.

Numerosta +358414892130
"Oh, what sad times are these when passing ruffians can say Ni at will to old ladies. There is a pestilence upon this land, nothing is sacred. Even those who arrange and design shrubberies are under considerable economic stress in this period in history."
L.H
26.02.2024 19:58:18
Kiksaus: Joo, kyllähän tää kusetus tais olla. En menny siihen. Reverbistä (jenkeistä) löytyi täsmälleen sama kuva viime vuodelta minkä hän oli laittanut mulle, vähän tummentanut vain. Ei vastaile viesteihin enää kun kyselin sarjanumeroa ja lisää kuvia. Ens viikolla tosiaan oon siellä suunnalla missä pedaalin pitäisi olla, mutten nyt oikein usko tähän tarinaan. Kuolinpesältä olisi kuulemma siis jäänyt Paradoxin sininen, harvinaisempi vanhempi versio ja myös tämä uudempi vihreä. Molemmat spedut suht harvinaisia, joten ihmettelen todella paljon, että täältä niitä löytyisi kaksin kappalein yhdeltä henkilöltä ja vielä niin, että kuva on pöllitty jenkkien Reverbistä. Ja sittenkin pedaalit vanhusten hallussa maalla.

Numerosta +358414892130

Kuulostaa siltä, että kysyttäessä löytyisi varmasti myös keltainen ja punainenkin versio.
fox
26.02.2024 20:35:27

Kiksaus: Joo, Paradox kakkonen eli se vihreä. Kaupitteli myös sinistä mulle. Etsin siis sitä vihreetä. Vähän niinku samanvärinen ku se Gibson DC minkä joskus myin sulle ;-)

Ne vihreet Paradoxit on näemmä sillä Roxin Foxillakin wait-listin takana, ja itekkin erittäin vahvasti epäilen että niitä jollain "kuolinpesällä" olis..
Jos tuollasta TZF-flangeria tarvitset niin katsele Strymonin Orbit-pedaalia? Josko se täyttäis kriteerit...
DC pelaa loistokkaasti, muutaman keikankin nähnyt on se. 8)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
darrell
27.02.2024 10:48:45
Vibramate:
Ihmetyttää vain, kun kyseisen "kauppiaan" tiedot löytyvät ihan helposti, käyttäjätili on yli 10v vanha ja hänellä tuntuu olevan aktiiviset sometkin. Luulisi kusettajan olevan hieman vähemmän läpinäkyvä. En tiedä. Ottaa vaan päähän.

En ymmärrä miksei ylläpito poista näitä vanhoja tilejä, joissa takana on huijari. Näitä jo tuomion saaneiden huijareiden käyttäjätunnuksia on monta kertaa ilmoitettu ja myös tässä ketjussa tuotu esille, mutta siellä ne käyttäjätunnukset vain pysyy.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
ituvirtanen
27.02.2024 20:41:30

darrell: En ymmärrä miksei ylläpito poista näitä vanhoja tilejä, joissa takana on huijari...

Olenko väärässä, jos roudarit pitävät näitä oman elämänsä piripäitä linjoilla huvikseen? Olen yleensä ymmärtänyt, että tällaiset verkkoyhteisöt saavat valita osallistujat/jäsenet ihan itsenäisesti ja omin kriteerein: Jos et käyttäydy, so long!

"Ja mode alko pikku hiljaa nalkuttaa, sä voisit painuu siitä vaikka Kalkuttaan, joopa joo..."
Gary the pine
27.02.2024 21:40:34
ituvirtanen: Olen yleensä ymmärtänyt, että tällaiset verkkoyhteisöt saavat valita osallistujat/jäsenet ihan itsenäisesti ja omin kriteerein: Jos et käyttäydy, so long!

Näin se tuppaa monella muulla foorumilla olemaan, perseilyä ei kovin kauaa katella ja tuplat sun muut aputoiminimet lähtee ikibannilla ku kuppa töölöstä.
Tulin, näin, paskoin housuun.
Kitarasankari
28.02.2024 00:57:03 (muokattu 28.02.2024 00:58:21)
Vibramate: Joo voi v*ttu, liityn joukkoon.

Koitin itsekin ostaa aktiivimonitoreita ja tuli kyseinen kaveri ihan fiksun oloisesti kaupittelemaan paria siten, että lähettää pöntöt minulle. Tehtiin kaupat, maksoin monnarit ja siihen loppui yhteydenpito. Kehtasi kuitenkin vielä jotain yhdellä viestillä selitellä (lue: v*ttuilla), kun sanoin vieväni asian virkavallalle.

Huomenna lähtee rikosilmoitus ja saa nähdä miten käy. Jos ei nyt rahoja saa, niin ottaa kyllä opiskelijana päähän.

Jos ei muuta niin opin ainakin, että vastedes aina googlaan "muusikoiden.net *insert käyttäjänimi*", kun teen kauppoja. Olisi tässäkin päänvaivalta säästynyt kun tämä lanka kuitenkin melkein ensimmäisenä hakuehdotuksissa.

Moi!

Täällä kanssa taisi käydä kylmät. Sovittiin kaupat Boss SY-200 pedaalista. Maksoin summan toimituskuluineen ja nyt on viikko mennyt ja kaveri ei reagoi viesteihin tai vastaa puhelimeen.

Luotettavan oloisesti osasi puhua muusikon kieltä, joten ei sitten epäilykset heränneet. Kyllä syö miestä..

Onko tietoa, että onko tämä oikeasti kyseinen henkilö vai onko joku identiteettirosvo?

Mikäs hänen m.net nimimerkki on? Me käytiin kaupanteko whatsappissa, joten itsellä ei tiedossa.

Kai tässä täytyy rikosilmoitusta alkaa tekemään..
Vain munalla poskille läpyttely pyyhkii pois jazz-hölynpölyn...
Arkka
28.02.2024 01:31:01

Kitarasankari: Mikäs hänen m.net nimimerkki on? Me käytiin kaupanteko whatsappissa, joten itsellä ei tiedossa.

Muutama sivu sitten oli tällanen viesti:
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?plink=14099662#p14099662
Kitarasankari
28.02.2024 02:01:20
Arkka: Muutama sivu sitten oli tällanen viesti:
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?plink=14099662#p14099662

Ok, kiitos!
Vain munalla poskille läpyttely pyyhkii pois jazz-hölynpölyn...
JuSu
28.02.2024 09:14:06 (muokattu 28.02.2024 09:17:24)
Tympee Huttunen: Voi olla ankarasti arvailua, mutta J&J duon toinen osapuoli on hiljattain kuollut. Hänet tunnettiin myös näyttelijänä ja mm. Pikku Kakkosen Reppu-heppuna. Olisiko tuo nyt jotenkin vaikuttanut tähän käyttäytymiseen.

Ei, käytös on ollut samaa jo ennen Loukkolan menehtymistä. J&J duon toiminta päättyi jo aikaisemmin.
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)