Aihe: Anonyymit GASiläiset pt.2
1 2 3 4 5291 292 293 294 295343 344 345 346 347
hallu
23.12.2016 09:43:58
Laulava Kylätohtori: Eikös kaikilla vahvareilla ole oma luonne? Mesalla on Mesan luonne, eikä se siitä Fenderiksi tai Voxiksi muutu, vaikka monipuoliset säädöt olisikin.

............

Kyllä analogisilla vahvistimilla tuppaa olemaan. Minä olin vaan niin naivi, että luulin Mesan jäljittelevän muita. Kun aina kuuli puhetta miten sen saa kuulostamaan Fenderiltä tai Marshallilta tai Voxilta. Siitä syntyi semmoinen mielikuva kun Mesa olisi rakentanut analogisesti digitaalisen vahvistimen :-) . Nyt olen tajunnut, että Mesa on ihan oma juttunsa ja sillä on ihan ikioma identiteetti ja se alkoi kiinnostaa, että minkämoinen se oikein onkaan.

Bluetonet kyllä kiinnostaa. Olen nähnyt niitä tositoimissa ja ovat kyllä ihan vakuuttavia pelejä. Bluetone on oikeastaan semmoinen antimesa, kun ne on niin kevyitä roudata :-) (nykyisin ei mekällä se kaikkein vähäpätöisin seikka, vaikk aen annakaan sen liiaksi vaikuttaa).

Jotta pysytään realiteeteissa, niin oikeasti en tarvitse vahvistinta en minkäänlaisella järkisyyllä. Mulla on niitä jo neljä tuossa joisa kolme soveltuu myös heittämällä bändikäyttöön (halutessaan tuon Vibro champinkin saisi ajettua jonkun aktiivikaapin läpi, mutta siinä vaan ei ole oikein mieltä). Löytyy jopa yksi Mesaboogien läjä (luitte ihan oikein nuppi+kaappi:-D) ja se on taas muuttanut käsitystäni läjistä (aikaisemmin mielikuva oli Marshall JCM800 + 4x12) ne siis voivat olla todella kevyitä ja elegantteja kuten tässä tapauksessa :-).
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
hallu
23.12.2016 09:50:30
Shredator: No tästä ollaan väännetty aiemminkin...Kyllä se IV on ihan yhtä monipuolinen kuin V. V:ssä modeswitchit toki helpottavat säätöurakkaa. Molemmat on olleet a/b-testissä ja IV jäi. Se vain soundaa paremmalta minun korviin. Mietteitä voi lukea soundiklippeineen tuolta huoneen puolelta lisää.

Mutta niitä nelosia ei edelleenkään juuri torilla liiku ja kaupasta niitä ei saa. Yhden hiljattain torilla näin, mutta se olikin ainoa. Toinen joita ei juuri koskaan tunnu olevan myynnissä on kolmoset. Jokin aika sitten semmoisen näin, mutta vanhojen Mesojen ostaminen on vähän semmoista kyttäilyä. Vitosen saisi kaupasta ja jos se varsinaisesti ei ole nelosta huonompi, niin ..... tosin olen pohtinut myös vitosesta sitä pienempää 35w versiota. Joskin olen kuullut, että cabclone olisi kaikissa uusissa mesoissa sisäänrakennettuna joten ei kai sillä mallilla sinällään ole väliä..... mulla tosin on nyt se cabclonekin erillisenä purkkina joten ei se mikään kynnyskysymys ole. Kochin twintonessa olen vaan todennut, että sisään rakennettu keinokuorma on meikäläiselle merkittävä elämän helpottaja niin laitan sellaisen olemassaololle jopa vähän painoa.

No kuten totesin, en minä tästä ole kauppaan säntäämässä :-D kuhan vaan tulin päästelemään kaasuja tähän kaasuketjuun (eikös tämä sitä varten ole) ettei tarvitse tuolla muualla julkisesti piereskellä :-D .
Mescalero
23.12.2016 09:59:30
Kauhea Jackson-kuume on vaivannut viime aikoina. Etenkin eeben-otelaudat ja MoP-hainevät välkkyy kirkkaana mielessä..
Genitalripper
23.12.2016 10:02:41
hallu: Mutta niitä nelosia ei edelleenkään juuri torilla liiku ja kaupasta niitä ei saa. Yhden hiljattain torilla näin, mutta se olikin ainoa. Toinen joita ei juuri koskaan tunnu olevan myynnissä on kolmoset. Jokin aika sitten semmoisen näin, mutta vanhojen Mesojen ostaminen on vähän semmoista kyttäilyä.

Toi on jännä, juuri vähänaikaa sitten tuota nelosta vähän aikaa funtsailin, ja aluksi niitä ei ollut yhtäkään torilla ja hetken päästä oli kolme. No jäi lopulta ostamatta, ja vaikka ei siitä johtunutkaan niin harmillisen monessa tuntui olevan jenkkisähköt ja erillinen muuntaja kylkiäisenä, ja kun minua ei välttämättä kiinnostaisi tuollaista ylimääräistä köntsää roikottaa mukana.
heviäijä
23.12.2016 10:19:06
Mescalero: Kauhea Jackson-kuume on vaivannut viime aikoina. Etenkin eeben-otelaudat ja MoP-hainevät välkkyy kirkkaana mielessä..

Allekirjoitan täysin.
SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life.
ibnz
23.12.2016 10:21:51
Mescalero: Kauhea Jackson-kuume on vaivannut viime aikoina. Etenkin eeben-otelaudat ja MoP-hainevät välkkyy kirkkaana mielessä..

Tämä vaiva tulee kyllä jaksottain. Mahonki-Soloisti, mm..
Laulava Kylätohtori
23.12.2016 10:29:47 (muokattu 23.12.2016 10:30:52)
hallu: Kyllä analogisilla vahvistimilla tuppaa olemaan. Minä olin vaan niin naivi, että luulin Mesan jäljittelevän muita. Kun aina kuuli puhetta miten sen saa kuulostamaan Fenderiltä tai Marshallilta tai Voxilta. Siitä syntyi semmoinen mielikuva kun Mesa olisi rakentanut analogisesti digitaalisen vahvistimen :-) . Nyt olen tajunnut, että Mesa on ihan oma juttunsa ja sillä on ihan ikioma identiteetti ja se alkoi kiinnostaa, että minkämoinen se oikein onkaan.

Bluetonet kyllä kiinnostaa. Olen nähnyt niitä tositoimissa ja ovat kyllä ihan vakuuttavia pelejä. Bluetone on oikeastaan semmoinen antimesa, kun ne on niin kevyitä roudata :-) (nykyisin ei mekällä se kaikkein vähäpätöisin seikka, vaikk aen annakaan sen liiaksi vaikuttaa).

Jotta pysytään realiteeteissa, niin oikeasti en tarvitse vahvistinta en minkäänlaisella järkisyyllä. Mulla on niitä jo neljä tuossa joisa kolme soveltuu myös heittämällä bändikäyttöön (halutessaan tuon Vibro champinkin saisi ajettua jonkun aktiivikaapin läpi, mutta siinä vaan ei ole oikein mieltä). Löytyy jopa yksi Mesaboogien läjä (luitte ihan oikein nuppi+kaappi:-D) ja se on taas muuttanut käsitystäni läjistä (aikaisemmin mielikuva oli Marshall JCM800 + 4x12) ne siis voivat olla todella kevyitä ja elegantteja kuten tässä tapauksessa :-).

Pointti oli tällä kertaa enemmän siinä Expressissä kuin Bluetonessa. Juzpella esim. oli jonkun muun (Kojones?) klooni, joka oli hyvä ja hinnaltaan kohtuullinen. Kuvauksesta päätellen kannattaa testata tuollaista Expressiä. Voi olla, ettei ole sinne päinkään, mutta jos nyt vastaan tulee niin kokeile ihmeessä.

Noissa klooneissa saattaa ilmeisesti olla jonkin verran vaihtelua soundissa, joten vaikka olisi yhtä kokeillut, voi joku muu versio soundata eriltä. Tai jos testaa hyvää yksilöä, niin toisen valmistajan versio ei välttämättä ole yhtä hyvä.

E. No nyt se Express alkoi kaivelemaan omaa gashammasta. Damn! :D
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
Mescalero
23.12.2016 10:34:04
ibnz: Tämä vaiva tulee kyllä jaksottain. Mahonki-Soloisti, mm..

Itse olen huomannut ikävöiväni aikanaan luopumaani MF Kellyä, mutta enemmän on kuitenkin sellainen "paljon ja mitä vaan" -fiilis :D
BugBadWolf
23.12.2016 13:29:53
Shredator:...Kyllä se IV on ihan yhtä monipuolinen kuin V...

No ei se nyt vaan ole. Monipuolisuus = romun määrä. V voittaa useammankin nenän mitalla.

Hyvä värkki silti, en minä sitä väitä. Pitää varmaan joskus taas hankkia sellainenkin.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
hallu
23.12.2016 13:32:29
BugBadWolf: ............. Pitää varmaan joskus taas hankkia sellainenkin.

Nyt on pakko kysyä, että miksi herran nimessä ? vai meinaatko vaihtaa vitosesi nelkkuihin?
BugBadWolf
23.12.2016 13:35:11
Laulava Kylätohtori:.. No nyt se Express alkoi kaivelemaan omaa gashammasta. Damn! :D

Wreck on kaivellut täälläkin hammasta jo pitkään. Onkin seuraava isomman sijoituksen projekti. Niin on valmista, ettei puutu kuin rahat.

Kapineessa onnahtaa ainoastaan loopin (ko konseptissa käyttökelvoton) puute. Silti sellaisen hankkiminen on ihan pakko.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
BugBadWolf
23.12.2016 13:37:15
hallu: Nyt on pakko kysyä, että miksi herran nimessä ? vai meinaatko vaihtaa vitosesi nelkkuihin?

Ihan keräilymielessä. Jos vain (syistä jos toisistakin) onnistun, kerään koko rivin ykkösestä viitoseen.

Viitonen tulee kyllä tällä tiedolla kuulumaan perustyökaluihini aina.

Tai kolme sellaista ;D
Jucciz
23.12.2016 13:40:20
hallu: nyt on mielen perukoilla alkanut kummitella ajatus ultimaattisesta kitaravahvistimesta. Lopullisesta ja viimeisestä johon kaikki päättyy. Mesa Boogia mark V nuppiversiona (tai kombokin käy, mutta nyt olen päässyt läjien makuun) ja joku passeli Mesan kaappi. Olen pohtinut, että jos saisin myytyä kaiken pois minkä omistan, niin saattaisin sellaiseen päästä kiinni. Ei ole vielä edennyt toteutuksen asteelle, mutta oikea Mesa olisi pakko saada :-). Tuo mun nykyinen mesa (TA-15 antaa makua, mitä kaikkea se voi olla).

Älä sit heitä toivoasi, vaikka lopullinen ratkaisu löytyisi kokonaan toisesta merkistä. Maailma on täynnä mainioita vahvistinvalmistajia.
BugBadWolf
23.12.2016 13:56:29
Jucciz:...Maailma on täynnä mainioita vahvistinvalmistajia.

Totta turiset.

Vaikka kyllähän sekin on totta, että talonpoikia tahtoo aina olla lukumääräisesti kuninkaita enemmän ;D
Guitarfreak
23.12.2016 15:56:37
BugBadWolf: Totta turiset.

Vaikka kyllähän sekin on totta, että talonpoikia tahtoo aina olla lukumääräisesti kuninkaita enemmän ;D

Toiset tykkää kunkuista ja toiset kulkee kulkurina.

Ps. Hyvää joulua kaikille
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
Laulava Kylätohtori
23.12.2016 16:01:16
BugBadWolf: Totta turiset.

Jos Mesa on Kalle Kustaa, niin soittelen mielelläni talonpoikaisvahvarilla....

http://www.hs.fi/webkuva/taysi/630/1305934680307?ts=112
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
harryk
23.12.2016 16:08:54

BugBadWolf: Wreck on kaivellut täälläkin hammasta jo pitkään. Onkin seuraava isomman sijoituksen projekti. Niin on valmista, ettei puutu kuin rahat.

Kapineessa onnahtaa ainoastaan loopin (ko konseptissa käyttökelvoton) puute. Silti sellaisen hankkiminen on ihan pakko.

Kyllä siihen efektilenkin saa laitettua. Riippuu tietysti myös sen lenkin suunnittelusta ja kytkennästä toimiiko se Expressin tyyppisessä koneessa vai ei. Jos siinä lenkissä on järkevästi suunniteltu recovery-aste efektien jälkeen, sen pitäisi toimia kohtuullisen hyvin, sillä Expressissä suurin osa säröistä tulee pääteasteesta mukaan lukien vaiheenkääntäjä. Yksi tällaisen vahvarin suunnittelussa huomioon otettava seikka on asentaa siihen toimiva master volume (esim. ppimv) + mahdollinen variac-tehonsäätö, koska tuo kone tuottaa aika tavalla mekkalaa, vaikka pääteputkina olisikin 2x6V6GT.
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
hallu
23.12.2016 16:47:53
Jucciz: Älä sit heitä toivoasi, vaikka lopullinen ratkaisu löytyisi kokonaan toisesta merkistä. Maailma on täynnä mainioita vahvistinvalmistajia.

Tuo on täysin totta ja minulle on tyypillistä aina välillä vauhkoontua jostakin ja tulla sitten myöhemmin järkiini. Se mun ajatus ultimaattisesta vahvistimesta oli se että ei tarvitsisi kuin yhden vahvarin ja siitä sitten löytyisi kaikki kuviteltavissa oleva ja vielä kosolti sellaistakin mitä en osaa kuvitella + nykyaikainen liitännällisyys sisäänrakennettuinen keinokuormineen.

Mulla on nyt yksi yhden tempun poni (Fender Vibro Champ) joka tekee sen temppunsa jopa varsin hyvin nyt kun olen kokeillut sitä koko säätöalueeltaan ja ymmärtänyt, että nupit kaakossa se soi hunajaisesti. Mesan TA:n tweedmoodista löytyy melkein sama soundi.... tai ainakin hyvin lähelle (mesassa on botnea enemmän). Koch Twintonessa on hunajaisin kliini mitä olen missään tavannut ja Kochin särö on myös aika jäljittelemätön (mutta vähän konstikkaampi eikä jokaiselta kulmaltaan itsestäänselvän hyvä).

Ajattelin että markV:stä löytyy kaikki olennainen jolloin voisin myydä muut pois.
kekkuliheikki
23.12.2016 17:23:48 (muokattu 23.12.2016 17:39:09)
BugBadWolf: Muuten kyllä, mutta se monikanavaisen värkin kirous voi iskeä polveen nopeastikin. Jos siellä ei olisi myös 3 etuastekytkentää jokaiselle kanavalle, kukaan ei tietäisi koko ongelman mahdollisudesta. Mutta nykytilanteessa se on tietysti mahdollista että haluamasi 3 soundia ovat kokonaan tai osittain samalla kanavalla.

Huomaat siis liian nopeasti, että kunnolliseen lavasettiin kuuluu 3 x Mk V ;D

Eiei pojat ei.

Pitaa olla Triaxis + 2:90 niinkun minulla. Siita lahtee.

Ja menee noin pieneen tilaan.

https://muusikoiden.net/dyn/users/150239.jpg
En allekirjoita.
sustain65
23.12.2016 17:45:51 (muokattu 23.12.2016 17:46:01)
hallu: Se mun ajatus ultimaattisesta vahvistimesta oli se että ei tarvitsisi kuin yhden vahvarin ja siitä sitten löytyisi kaikki kuviteltavissa oleva ja vielä kosolti sellaistakin mitä en osaa kuvitella + nykyaikainen liitännällisyys sisäänrakennettuinen keinokuormineen.

Axe FX-II, Kemper, tms. (+ aktiivimonitori)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)