Oudi 25.04.2006 14:00:58 | |
---|
Vihdoinkin sain oman lautani valmiiksi :) http://muusikoiden.net/jasenet/kuvaus.php?id=4018 (oma kuva) Koko 600x420x100mm Laatikon materiaalit ja hinnat: -Kansi & sivut: filmivaneri 6,5mm, Pohja: filmivanneri 12mm (valmiiksi mittoihin sahattu Mestarin puussa): 19€ - Alumiini lista 25x25x2mm, 5m (joku rautakauppa): 32€ - Lukkohelat 4kpl (robin hood): 10€ - Tarranauhaa (liimattava) 2m (robinhood): 4€ - Salkunkahva, Hokola: 2€ - Pop-niitit: Vanhempien varaston miljoonalaatikosta Matskut yhteensä 67€ (tosin lisäksi tuli osteltua puristimia ja liimaa sekä muita kustannuksia kertyi noin 20-30€ arvosta) Suunnitteluun ja kasaukseen kului pikkuhiljaa rakenneltaessa 3-4 vkoa. Pehmustetta ja piuha / tarviketasku vielä kanteen niin vot valmis on. Nastaa puuhaa tuommoinen kasailu. Laatikosta tuli erittäin tukeva. Lukkoja sivulle olisi tarvinnut vain 2 kpl neljän sijaan. Lodjun aukaisu ehkä turhan työläs, mutta onnistuu kuitenkin suht helposti. Efekteineen sopivan kevyt kantaa ja hyvä kahva tuli valittua. Pohjan reuna tuli sopivan matalaksi (al.lista h=25mm), eikä haittaa efektien polkemista. tarran pitävyys tuntuu olevan riittävä. Käytössä ollut ja hyväksi todettu. Tyytyväinen olen. Referenssiä ei ole ollut, koska tämä on ensimmäinen lautani. Ehkä seuraavan laudan pystyn tarvittaessa tekemään vielä kustannustehokkaammin, kun mietin tarkemmin mitä, miten paljon ja mistä hankin. Anteeksi, mutta käynkö mä useinkin täällä? |
oiva tumpeloinen 25.04.2006 15:16:07 | |
---|
Käytössä ollut ja hyväksi todettu. Tyytyväinen olen. Referenssiä ei ole ollut, koska tämä on ensimmäinen lautani. Ehkä seuraavan laudan pystyn tarvittaessa tekemään vielä kustannustehokkaammin, kun mietin tarkemmin mitä, miten paljon ja mistä hankin. Itsellä ei ole ollut tuollaista kahden kerroksen lankkua ennen, niin mielenkiinnosta kysyn: eikö tuota toista riviä ole hankala painaa? |
Oudi 25.04.2006 15:27:23 | |
---|
Itsellä ei ole ollut tuollaista kahden kerroksen lankkua ennen, niin mielenkiinnosta kysyn: eikö tuota toista riviä ole hankala painaa? Riippuu varmaankin pedaalien muodosta ja koosta. Wahia / volumepedaalia en takariviin olisi laittanut. No henkilökohtaisesti ei ole ongelmaksi muodostunut. Takarivin etäisyys ei ole liian kaukana soitettaessa, toisaalta välimatka etu ja takarivin speduilla on riittävä eikä eturivin boxeja / säätöjä ole tullut turhaan tallottua. Mietin efektien järjestystä myös ergonomian kannalta. Takarivin nostaminen olisi tietysti ergonomiaa parantava juttu, mutta en kokenut sitä kuitenkaan tarpeelliseksi. Anteeksi, mutta käynkö mä useinkin täällä? |
Reddie 25.04.2006 16:31:56 | |
---|
Itsellä ei ole ollut tuollaista kahden kerroksen lankkua ennen, niin mielenkiinnosta kysyn: eikö tuota toista riviä ole hankala painaa? Hyvä kikka tohon on esim. se mitä käytin omassa laudassa, eli nostaa sitä toista riviä vetämälle sinne alle esim. pienen palan puuta tms. |
Lennu 26.04.2006 00:45:58 (muokattu 26.04.2006 00:47:23) | |
---|
Jos ostaa paljon mulinekseja ja ruuvaa ne keissiin reikäpeltinauhalla, niin se näyttää jotakuinkin tältä. Eli yksikään pedaali ei hoida vain yhtä hommaa, kaikki on multsareita. Kannesta oon kyl ylpeä. http://himassa.net/kuvia/kansi2006.jpghttp://himassa.net/kuvia/lauta2006.jpg Edit: saatana, puhuin paskaa. Olihan tuolla se vahvistimen kanavanvaihdin, se vaihtaa vaan vaffarin kanavaa. himassa.net "Kissaa ei saa puhaltaa korvaan. Jos sitä puhaltaa neljä tai viisi kertaa, se puraisee huuleen eikä päästä irti ainakaan minuuttiin." - Lisa 9 v. |
oiva tumpeloinen 26.04.2006 11:19:24 | |
---|
Edit: saatana, puhuin paskaa. Olihan tuolla se vahvistimen kanavanvaihdin, se vaihtaa vaan vaffarin kanavaa. Ja sitä vaihtajaa on varmaan kiva polkea tuosta pimeällä lavalla.... |
Jaava 26.04.2006 22:21:59 | |
---|
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
Lennu 27.04.2006 00:42:12 | |
---|
Ja sitä vaihtajaa on varmaan kiva polkea tuosta pimeällä lavalla.... Ei meillä oo pimeitä lavoja. Meil on valoi. himassa.net "Kissaa ei saa puhaltaa korvaan. Jos sitä puhaltaa neljä tai viisi kertaa, se puraisee huuleen eikä päästä irti ainakaan minuuttiin." - Lisa 9 v. |
reppana 04.05.2006 17:58:43 | |
---|
Olisko tälläinen järkevä ratkaisu että wahi->sd-1->eq->acustic modeller? Mulla ei oo mitään tietoa oikeestaan mihin kohtaan toi modelleria kannatas laittaa? Harjottelemalla oppii=) |
Oz 05.05.2006 01:11:27 | |
---|
Olisko tälläinen järkevä ratkaisu että wahi->sd-1->eq->acustic modeller? Mulla ei oo mitään tietoa oikeestaan mihin kohtaan toi modelleria kannatas laittaa? on järkevä jos kuulostaa hyvälle. Jos kuulostaa paskalle, niin kokeile vaihtaa järjestystä. Time is never wasted when you're wasted all the time. AllAround |
meitu 05.05.2006 16:05:30 | |
---|
Mistä tiedän, että mikä noista mun matolaatikoista on bufferoitu? Ja mitä ihmettä se tarkoittaa? Boss OS-2 overdrive/distortion Boss DS-1 distortion Boss SD-1 super overdrive Behringer DM100 distortion modeller Behringer UT100 ultra tremolo Behringer UC100 ultra chorus Behringer UF100 ultra flanger Behringer EQ700 graphic equalizer Behringer UP100 ultra phaser Behringer AM100 acoustic modeller Behringer NR100 noise reducer Digitech Digidelay Digitech Bad Monkey Digitech Hot head Ibanez Phaser tone Dunlop Cry Baby CBG-95 Digitech Whammy 4 Ne jotka soittaa ne tietää |
Jaava 05.05.2006 20:56:34 | |
---|
Mistä tiedän, että mikä noista mun matolaatikoista on bufferoitu? Ja mitä ihmettä se tarkoittaa? Tuopas muuten minuakin kiinnostaisi. ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
cruel_destiny 06.05.2006 11:19:46 | |
---|
Olisko tälläinen järkevä ratkaisu että wahi->sd-1->eq->acustic modeller? Mulla ei oo mitään tietoa oikeestaan mihin kohtaan toi modelleria kannatas laittaa? eikohän se ole että kaikki modulaatio efektit (flanger, phaser, acustic modeller, chorus, ym.) yleensä suositellaan laittamaan efektiketjussa joko vikaksi ennen delayta ja mieluiten vielä efektilooppiin, jolloin vahvistimen oma etuaste soundi on valmiina kun se menee efekteihin... :) myykääs mulle Hiwatt Custom 50 vahvistin, myös näitä uudempia hi-gaineja saa tarjota... :D |
Exhausted 10.05.2006 07:14:48 | |
---|
eikohän se ole että kaikki modulaatio efektit (flanger, phaser, acustic modeller, chorus, ym.) yleensä suositellaan laittamaan efektiketjussa joko vikaksi ennen delayta ja mieluiten vielä efektilooppiin, jolloin vahvistimen oma etuaste soundi on valmiina kun se menee efekteihin... :) acoustic modeler ei ole modulaatioefekti. Kuten jossain toisaalla mainitsin, efektien järjestystä miettiessä kannattaa miettiä mitä efektejä käyttää samaan aikaan ja mitä ei. Samanaikaisesti poljettavien efektien paremmuusjärjestyksen voi sitten kokeilla yksittäin. Toiset tykkää wahista ennen säröä, toiset sen jälkeen. Joidenkin efektien, kuten vaikka acoustic modelerin, kanssa ei varmasti esim. säröä käytetä, mutta reverb voi olla ihan kiva mauste sen perässä. Pala palalta sitten järjestys muotoutuu optimaaliseksi |
oiva tumpeloinen 10.05.2006 21:35:51 | |
---|
Joidenkin efektien, kuten vaikka acoustic modelerin, kanssa ei varmasti esim. säröä käytetä, mutta reverb voi olla ihan kiva mauste sen perässä. Ai....miksei sitä säröä voisi käyttää tuollaisen kanssa? Tai ihan mitä tahansa efektiä. Kokeilemalla tuollaisia "mahdottomia" yhdistelmiä saa joskus aikaan erinomaisia "mausteita" biisiin. Joskus sen ympärille saattaa rakentua kokonainen biisi. |
ninos 10.05.2006 22:24:52 (muokattu 10.05.2006 22:25:07) | |
---|
Ai....miksei sitä säröä voisi käyttää tuollaisen kanssa? Tai ihan mitä tahansa efektiä. Kokeilemalla tuollaisia "mahdottomia" yhdistelmiä saa joskus aikaan erinomaisia "mausteita" biisiin. Joskus sen ympärille saattaa rakentua kokonainen biisi. Exhausted tarkoitti varmasti yleisesti ottaen että moniko kitaristi käyttää acoustic modeleria särön kanssa. Mutta aivan totta tuo sinun sanomasi. Hampparit<3 |
Lennu 11.05.2006 09:59:19 | |
---|
Kannattaisiko miettiä uusia virranjakoratkaisuja? Montako muuntajaa tuolla on? Ah, tää meni multa ohi aikaisemmin. Minkälaista virranjakosysteemiä suosittelisitte mulle, kun osassa laitteista on 12V ja osassa 9V pyynti. Plus että esmes MM4 vaatii spekin mukaan vähintään ampeerin muuntajan. Tuossahan on tosiaan kaikille oma muuntaja ;D |
Exhausted 11.05.2006 11:30:19 | |
---|
Ai....miksei sitä säröä voisi käyttää tuollaisen kanssa? Tai ihan mitä tahansa efektiä. Kokeilemalla tuollaisia "mahdottomia" yhdistelmiä saa joskus aikaan erinomaisia "mausteita" biisiin. Joskus sen ympärille saattaa rakentua kokonainen biisi. saahan sitä käyttää mitä haluaa. Pointti oli vain se että jokaisen kannattaa tehdä selväksi mitä efektejä itse käyttää samaan aikaan ja sitten rakentaa efektijärjestys sen mukaan. Esim. Viritysmittaria tuskin koskaan käytetään samaan aikaan muiden efektien kanssa, joten se voi olla ketjussa missä kohtaa tahansa, jos se vaikka sopii pedalboardissa johonkin tiettyyn paikkaan parhaiten. |
ydinaukio 11.05.2006 12:09:18 | |
---|
Pitäisi itsekin kasata kunnollinen boardi. Tietääkö kukaan mistä Jyväskylästä saisi noita aselaukkuja? Vaikuttavat selkeästi parhaimmalta vaihtoehdolta. |
reppana 11.05.2006 16:46:39 | |
---|
Harjottelemalla oppii=) |