![]() 26.03.2022 11:34:29 | |
---|---|
mitja: Ok! Ymmärsin edelliset viestit jotenkin väärin. Minä ymmärsin pörinän aiemmista viesteistä samalla lailla kuin sinä. Hyvin outoa että yleensäkin jotkut pörinät koitetaan verhota ominaisuudeksi -ja varsinkin tuon hintaisessa laitoksessa. | |
![]() 28.03.2022 11:22:43 | |
samiko: Minä ymmärsin pörinän aiemmista viesteistä samalla lailla kuin sinä. Hyvin outoa että yleensäkin jotkut pörinät koitetaan verhota ominaisuudeksi -ja varsinkin tuon hintaisessa laitoksessa. Se voi olla "ominaisuus" siinä mielessä kun se on tyypillistä toimintaa semmoisille vehkeille joita käytetään hakkurivirtalähteen kautta maadoittamattomana. Väitän kyllä että se on vähän heikko sanavalinta siinä vaiheessa kun kommunikoidaan asiakkaalle kun se on valittanut ongelmastaan. | |
![]() 29.03.2022 16:00:44 | |
Twinkle: Se voi olla "ominaisuus" siinä mielessä kun se on tyypillistä toimintaa semmoisille vehkeille joita käytetään hakkurivirtalähteen kautta maadoittamattomana. Väitän kyllä että se on vähän heikko sanavalinta siinä vaiheessa kun kommunikoidaan asiakkaalle kun se on valittanut ongelmastaan. Mihin tuon laitteen sitten pitäisi maadoittua että ei pörise? Jos oletetaan että se on boardissa kytketty verkkovirtaan ja boardissa sen lisäksi DI-boksi ja langattomat cioksin DC7 virtalähteessä. Riittääkö se? Toki kannattaa varmaan kysyä suoraan valmistajalta asiaa... Outoahan se olisi jos laitetta ei oltaisi keikkakäyttöäkin ajatellen suunniteltu. | |
![]() 09.05.2022 18:01:43 | |
Laitteesta kokemusta omaaville kysymys. Miten vertaisitte Kemperiin soundien osalta? Onko isoa eroa tai parannusta? | |
![]() 09.05.2022 20:51:21 | |
80s Shred: Laitteesta kokemusta omaaville kysymys. Miten vertaisitte Kemperiin soundien osalta? Onko isoa eroa tai parannusta? Ei mielestäni merkittävää eroa suuntaan jos toiseenkaan. Menee korkinhaistelun puolelle. Molemmat kuulostavat hyvin tehdyillä profiileillä/captureilla hemmetin hyvälle. QC toki muuten pesee Kemperin monipuolisuudellaan ja käytettävyydellään. Get the best and fuck the rest. | |
![]() 10.05.2022 10:40:28 (muokattu 10.05.2022 10:43:42) | |
80s Shred: Laitteesta kokemusta omaaville kysymys. Miten vertaisitte Kemperiin soundien osalta? Onko isoa eroa tai parannusta? Niin kuin edellä mainittiin, niin hyvin pitkälle samalla tasolla: Molemmat loistavia. Quad Cortex vetää omasta mielestäni kuitenkin pidemmän korren, kun aletaan pilkkua viilaamaan. Isot plussat ja erot tulee QC:n loistavasta käyttöliittymästä ja Captureita voi olla useita yhdessä presetissä, myös loistavia OD/DS spedujen Captureita on tarjolla. https://soundcloud.com/mediumplayer | |
![]() 10.05.2022 11:19:18 (muokattu 10.05.2022 11:20:42) | |
80s Shred: Laitteesta kokemusta omaaville kysymys. Miten vertaisitte Kemperiin soundien osalta? Onko isoa eroa tai parannusta? QC:n Capture on paljon aidompi kuin Kemperin. Sekä soundissa, että myös tuntumassa ja dynamiikassa (volapotikalla vahvarin puhdistautuminen). Näistä on youtubessa vertailuja jonkin verran mistä voi vedellä johtopäätökset. Siihen päälle että QC:ssa on myös mallintavat, joustavampi presettien rakennus, käyttöliittymä ja paljon enemmän tehoja. Kemper alkaa olemaan aika vanhaa rautaa ja itse laitteen lisäks joudut ostamaan potkulaudan sille kylkeen (pl. Stage). Efektien paikat on ei oo niin joustavasti muokattavissa ja käyttöliittymä karumpi. Omissa kirjoissa Kemper on jäänyt aika paljon jälkeen ja alkaa olemaan ehtoopuolella, toisin kuin QC jossa on potentiaalia valjastamatta vielä paljon. | |
![]() 21.06.2022 17:24:44 | |
Ostaa pläjäytin QC:n. Se ei ei sinänsä ole vielä uutinen, mutta koska olen Helixin monivuotinen käyttäjä, täytyy sanoa ensihatsit. - Saundit on QC:ssa vielä kertaluokkaa paremmat kuin Helixissä. Olin oikein tyytyväinen Helixin saundeihin, mutta QC menee vielä selkeästi edelle. Kokeilussa on tähän mennessä ollut marsujohdannainen stratolla. - Käytettävyydessä ei ole isoa eroa, ja desktop-äpin puuttuminen on iso miinus QC:lla. Jos nyt pitäisi jompi kumpi jättää, ihan 100-varmaa ei ole. Vaatii vähän lisäsoittoja ja testejä Garageband:n kanssa. Siinä Helix toimii sulavasti äänikorttina, ja mitään lisäkikkailua en siihen kaipaa. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. | |
![]() 22.06.2022 08:23:51 | |
Eilenpä tuli uus päivitys. Uberschall, Herbert ja joku fenkku lisätty. Samaten vissiin tim hensonista napattu harmonizer. "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." | |
![]() 24.06.2022 09:40:06 | |
Haeroe: Ostaa pläjäytin QC:n. Se ei ei sinänsä ole vielä uutinen, mutta koska olen Helixin monivuotinen käyttäjä, täytyy sanoa ensihatsit. - Saundit on QC:ssa vielä kertaluokkaa paremmat kuin Helixissä. Olin oikein tyytyväinen Helixin saundeihin, mutta QC menee vielä selkeästi edelle. Kokeilussa on tähän mennessä ollut marsujohdannainen stratolla. - Käytettävyydessä ei ole isoa eroa, ja desktop-äpin puuttuminen on iso miinus QC:lla. Jos nyt pitäisi jompi kumpi jättää, ihan 100-varmaa ei ole. Vaatii vähän lisäsoittoja ja testejä Garageband:n kanssa. Siinä Helix toimii sulavasti äänikorttina, ja mitään lisäkikkailua en siihen kaipaa. Soundit ovat QC:ssa paremmat ja mielestäni dynamiikka toimii muutenkin paremmin kuin Helixissä. Efetkit ovat taasen mielestäni Helixissä paremmat kuin QC:ssa. Käytettävyydeltään molemmat vehkeet ovat kyllä erinomaisia. QC:sta huomaa, että Helixiä on syynätty tarkkaan, sen verta paljon on samankaltaisuusksia :D Tuo desktop-editor ärsyttää itseä eniten kun tottunut tekemään sen kanssa soundit ja muutkin säädöt. Mielestäni melko erikoista, että sitä ei ole vieläkään saatu pihalle. Ja kyllähän QC toimii äänikorttinja siinä missä Helixkin. Get the best and fuck the rest. | |
![]() 24.06.2022 12:13:37 | |
BulletFace: Soundit ovat QC:ssa paremmat ja mielestäni dynamiikka toimii muutenkin paremmin kuin Helixissä. Efetkit ovat taasen mielestäni Helixissä paremmat kuin QC:ssa. Käytettävyydeltään molemmat vehkeet ovat kyllä erinomaisia. QC:sta huomaa, että Helixiä on syynätty tarkkaan, sen verta paljon on samankaltaisuusksia :D Tuo desktop-editor ärsyttää itseä eniten kun tottunut tekemään sen kanssa soundit ja muutkin säädöt. Mielestäni melko erikoista, että sitä ei ole vieläkään saatu pihalle. Ja kyllähän QC toimii äänikorttinja siinä missä Helixkin. Mutta mutta...eihän tuolla niin vaan keikalle mennä eli QC ei ole samanlainen all in one yksikkö kuin Helix. Kun nyt lähes kaikki ko vempulan omistajat soittavat high gainia niin miten dynamiikka tulee mukaan ko musaa soitettaessa jos ja usein kun soundi on melko kuivakkaa ja tasaista tuuttausta? Dynamiikan voi tietty ymmärtää monella eri tavalla, tässä yksi parhaista vaikka ei liity suoraan kitarakamoihin, piikki kitaristien suuntaan on myös hauska mutta myös erittäin osuva, kitarasankarithan ovat usein todella minä itse elviksiä. https://www.youtube.com/watch?v=356Gq0qMTdE. Hieno mies. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! | |
![]() 24.06.2022 13:56:07 | |
WanhaWetäjä: Mutta mutta...eihän tuolla niin vaan keikalle mennä eli QC ei ole samanlainen all in one yksikkö kuin Helix. Kun nyt lähes kaikki ko vempulan omistajat soittavat high gainia niin miten dynamiikka tulee mukaan ko musaa soitettaessa jos ja usein kun soundi on melko kuivakkaa ja tasaista tuuttausta? Dynamiikan voi tietty ymmärtää monella eri tavalla, tässä yksi parhaista vaikka ei liity suoraan kitarakamoihin, piikki kitaristien suuntaan on myös hauska mutta myös erittäin osuva, kitarasankarithan ovat usein todella minä itse elviksiä. https://www.youtube.com/watch?v=356Gq0qMTdE. Hieno mies. Siis...nyt en kyllä ymmärtänyt mitä oikein ajoit takaa? Kyllähän QC nimenomaan on all in one vehje. Toki ei vielä kaikissa asoissa täysin samalla linjalla Helixin kanssa, mutta kyllähän sen kanssa on keikkiltu jo yli vuoden verran ja itsekin sillä keikkoja vedellyt. Eikä kaikki QC käyttäjät todellakaan ole mitään Hi-gaini miehiä. Get the best and fuck the rest. | |
![]() 24.06.2022 18:47:56 | |
BulletFace: Siis...nyt en kyllä ymmärtänyt mitä oikein ajoit takaa? Kyllähän QC nimenomaan on all in one vehje. Toki ei vielä kaikissa asoissa täysin samalla linjalla Helixin kanssa, mutta kyllähän sen kanssa on keikkiltu jo yli vuoden verran ja itsekin sillä keikkoja vedellyt. No onko sulla siinä volume/exp-spedu integroituna? Jos ei niin laite on siltä osin vajaa eli ei ole all in one ja esmes minä en voisi tehdä sillä keikkaa koska tarvin wahia ja volumespedua. Mun HX Stomp kokeilu päättyi siihen että en halunnut yhtään ylimääräistä laitetta voidakseni tehä keikkoja niillä soundeilla mihin olin Helixissa tottunut. Eikä kaikki QC käyttäjät todellakaan ole mitään Hi-gaini miehiä. Ei tietenkään mutta jos avaat randomisti jonkun ko laitetta käsittelevän You Tube pätkän niin todennäköisyys raskaamman musan soundimaailmaan on hyvin suuri. Laitehan palvelee oivasti minkä vaan genren pro soittajia kookkaitten ja painavien keikkavermeitten korvaajina varmasti hyvin esim studioissa ja keikoilla johon omaa settia ei vaan saa toimitettua mutta kuinka monella kotisoittajalla on sellasta arsenaalia että se pitää vielä digitaalisesti mallintaa eli se ominaisuus on tavallaan turha monelle. Katoin just videon jossa Anssi Kela esitteli kitaroitaan ja soundit oli tehty QC:lla johon oli mallinnettu joku Anssin suosikkivahvistimen yksi soundi ja se ei ollut high gainia, Mikko Kosonen oli ikäänkuin testaajana. Siinä kohtasi kaksi eri maailmaa, kitarat olivat suurelta osin lähes vintagea mutta soundit digia, hyvältä kuulosti mutta hyvä soittaja nyt kuulostaa hyvältä millä vaan. Ite en usko että oma soitto paranisi laitetta vaihtamalla ja nyt tuli Line kutoselta asiakaskysely joka viittaa siihen että sieltä on tulossa jotain Helixin seuraajaa, ainakin muutama kysymys viittasi siihen suuntaan. Helix on jo vanha alusta joten onko tulossa Helix II, saas näkee. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! | |
![]() 26.06.2022 15:12:27 | |
WanhaWetäjä: No onko sulla siinä volume/exp-spedu integroituna? Jos ei niin laite on siltä osin vajaa eli ei ole all in one ja esmes minä en voisi tehdä sillä keikkaa koska tarvin wahia ja volumespedua. Mun HX Stomp kokeilu päättyi siihen että en halunnut yhtään ylimääräistä laitetta voidakseni tehä keikkoja niillä soundeilla mihin olin Helixissa tottunut. Helix Floorin omistajana vihasin aina sitä, että siinä on expression pedaali kiinni leivottuna, se kun tekee laitteesta selvästi isomman ja painavamman. Monesti olisin halunnut, että voisin liittää sen mukaan tarvittaessa. Line6 tyypit ovat sanoneet, että heidän asiakkaansa haluavat sisäänrakennetun expression-pedaalin, mutta en itse kyllä allekirjoita tätä. Ite en usko että oma soitto paranisi laitetta vaihtamalla ja nyt tuli Line kutoselta asiakaskysely joka viittaa siihen että sieltä on tulossa jotain Helixin seuraajaa, ainakin muutama kysymys viittasi siihen suuntaan. Helix on jo vanha alusta joten onko tulossa Helix II, saas näkee. Line6 tyypit ovat The Gear Pagella (käyttäjä Digital Igloo erityisesti) sanoneet, että ei kannata odotella Helixin seuraajaa vähään aikaan. Heillä on jo nyt tarpeeksi vaikeuksia saada osia nykyisiin tuotteisiin, kuten kaikilla muillakin. Yamahan omistama Line6 on mallintavien valmistajista varmaan Roland/Bossin jälkeen suurin. Line6 immeisten viestien perusteella seuraaja voisi olla tulossa ehkä 2024 aikaisintaan, todennäköisemmin 2025. Kannattaa myös muistaa, että nämäkin valmistajat ovat riippuvaisia markkinoilla saatavista prosessoreista. Useimmissa on joku Analog Devicesin DSP. Fractalin Axe-Fx 3:ssa TI:n Keystone, joka on kallis ja vaatii enemmän muuta rautaa kylkeensä, joten sitä ei käytetä halvemmissa FM3 ja FM9 purkeissa vaan sen tilalla on Analog Devicesin kamaa. ARM-piirit nostavat päätään pikkuhiljaa, en tiedä mitä siellä on saatavilla. Joka tapauksessa QC:n chippi edustaa tietääkseni tämän hetken Analog Devicesin kärkipäätä. Nykytilanne on, että valmistajat eivät saa osien saatavuuden takia valmistettua niin paljon laitteita, kuin olisi menekkiä. Fractalin FM9-julkaisu pykii erittäin pahasti ja NeuralDSP:llakin on ollut ilmeisesti isoja katkoja saatavuudessa. Joten eipä kannata kuin korkeintaan suunnitella sitä seuraavaa laitetta ja jättää sen julkaisu tulevaisuuteen, kun osien saatavuustilanne stabiloituu. | |
![]() 26.06.2022 16:33:33 | |
LaXu: Helix Floorin omistajana vihasin aina sitä, että siinä on expression pedaali kiinni leivottuna, se kun tekee laitteesta selvästi isomman ja painavamman. Monesti olisin halunnut, että voisin liittää sen mukaan tarvittaessa. Line6 tyypit ovat sanoneet, että heidän asiakkaansa haluavat sisäänrakennetun expression-pedaalin, mutta en itse kyllä allekirjoita tätä. En tiiä, kuinka monelta kansalaiselta tätä on kysytty, mutta kyllä expressiopedaali mulle on ihan must aina keikalla. Se oli QC:ssa iso miinus, koska sen hankinta oli kuitenkin edessä, jotta QC:sta olisi keikkakoneeksi. Ymmärrän tietysti, että toisiakin mielipiteitä on. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. | |
![]() 27.06.2022 08:22:43 | |
"Helix Floorin omistajana vihasin aina sitä, että siinä on expression pedaali kiinni leivottuna, se kun tekee laitteesta selvästi isomman ja painavamman. Monesti olisin halunnut, että voisin liittää sen mukaan tarvittaessa. Line6 tyypit ovat sanoneet, että heidän asiakkaansa haluavat sisäänrakennetun expression-pedaalin, mutta en itse kyllä allekirjoita tätä." Olisit vaihtanut Helixin rack malliin. Siinä ei ole exp pedaalia valmiina kiinni. En tiedä mikä on QC:n tämän hetkinen tilanne. Aluksi laitteet koottiin käsin (?) Suomessa ja se aiheutti toimituskaaosta kun laitteita ei saatu tarpeeksi nopsaan ulos. Kokoonpano on toivottavasti saatu jo ulkoistettua johonkin. LaXu: Helix Floorin omistajana vihasin aina sitä, että siinä on expression pedaali kiinni leivottuna, se kun tekee laitteesta selvästi isomman ja painavamman. Monesti olisin halunnut, että voisin liittää sen mukaan tarvittaessa. Line6 tyypit ovat sanoneet, että heidän asiakkaansa haluavat sisäänrakennetun expression-pedaalin, mutta en itse kyllä allekirjoita tätä. Line6 tyypit ovat The Gear Pagella (käyttäjä Digital Igloo erityisesti) sanoneet, että ei kannata odotella Helixin seuraajaa vähään aikaan. Heillä on jo nyt tarpeeksi vaikeuksia saada osia nykyisiin tuotteisiin, kuten kaikilla muillakin. Yamahan omistama Line6 on mallintavien valmistajista varmaan Roland/Bossin jälkeen suurin. Line6 immeisten viestien perusteella seuraaja voisi olla tulossa ehkä 2024 aikaisintaan, todennäköisemmin 2025. Kannattaa myös muistaa, että nämäkin valmistajat ovat riippuvaisia markkinoilla saatavista prosessoreista. Useimmissa on joku Analog Devicesin DSP. Fractalin Axe-Fx 3:ssa TI:n Keystone, joka on kallis ja vaatii enemmän muuta rautaa kylkeensä, joten sitä ei käytetä halvemmissa FM3 ja FM9 purkeissa vaan sen tilalla on Analog Devicesin kamaa. ARM-piirit nostavat päätään pikkuhiljaa, en tiedä mitä siellä on saatavilla. Joka tapauksessa QC:n chippi edustaa tietääkseni tämän hetken Analog Devicesin kärkipäätä. Nykytilanne on, että valmistajat eivät saa osien saatavuuden takia valmistettua niin paljon laitteita, kuin olisi menekkiä. Fractalin FM9-julkaisu pykii erittäin pahasti ja NeuralDSP:llakin on ollut ilmeisesti isoja katkoja saatavuudessa. Joten eipä kannata kuin korkeintaan suunnitella sitä seuraavaa laitetta ja jättää sen julkaisu tulevaisuuteen, kun osien saatavuustilanne stabiloituu. | |
![]() 27.06.2022 08:36:30 (muokattu 27.06.2022 09:36:32) | |
Haeroe: Ostaa pläjäytin QC:n. Se ei ei sinänsä ole vielä uutinen, mutta koska olen Helixin monivuotinen käyttäjä, täytyy sanoa ensihatsit. - Saundit on QC:ssa vielä kertaluokkaa paremmat kuin Helixissä. Olin oikein tyytyväinen Helixin saundeihin, mutta QC menee vielä selkeästi edelle. Kokeilussa on tähän mennessä ollut marsujohdannainen stratolla. - Käytettävyydessä ei ole isoa eroa, ja desktop-äpin puuttuminen on iso miinus QC:lla. Jos nyt pitäisi jompi kumpi jättää, ihan 100-varmaa ei ole. Vaatii vähän lisäsoittoja ja testejä Garageband:n kanssa. Siinä Helix toimii sulavasti äänikorttina, ja mitään lisäkikkailua en siihen kaipaa. Käyttölogiikassa ei oo hirveesti eroja Helixin välillä, mutta käytettävyydessä on paljonkin. Helixin operointi pelkällä rullalla ja valintapainikkeilla on painajaismaista ja vaatii käytännössä tietokone-editorin kaveriks. QC:n kanssa kosketusnäytöllä asiat on sen verta helppoja, että oon tullu toimeen erittäin hyvin ilmankin editoria. Periaatteessa sitä tartteis vaan sillo ku pitäs tehdä copy pastella muutoksia moneen presettiin kerralla. WanhaWetäjä: Mutta mutta...eihän tuolla niin vaan keikalle mennä eli QC ei ole samanlainen all in one yksikkö kuin Helix. Kun nyt lähes kaikki ko vempulan omistajat soittavat high gainia niin miten dynamiikka tulee mukaan ko musaa soitettaessa jos ja usein kun soundi on melko kuivakkaa ja tasaista tuuttausta? Dynamiikan voi tietty ymmärtää monella eri tavalla, tässä yksi parhaista vaikka ei liity suoraan kitarakamoihin, piikki kitaristien suuntaan on myös hauska mutta myös erittäin osuva, kitarasankarithan ovat usein todella minä itse elviksiä. https://www.youtube.com/watch?v=356Gq0qMTdE. Hieno mies. Meikälle toi Helixin integroitu expressio on nimenomaan miinus eikä plus. Kaikissa muissa vehkeissä on tehty fiksusti ja jätetty se pois. Pari syytä: - Se voi hajota, mutta sitä ei voi korjata. Varsinki LT:ssä. Bändikaverilla hajos ja korjaaminen vaatii laitteen vaihdon. - Vie tilaa - Paska tuntuma - Ei jousta - Et voi laittaa semmosta kuin itse haluat - Voit valita mihin se kiikun laudassa sijoittaa Mä käytän oman QC:n kanssa kahta kiikkua, toinen on Mission ja toinen on Morley. Molemmissa on jouset, mikä on uskomattoman kätevä ominaisuus kun ei tarvii huolehtia nappuloiden painelusta, alat vaan tykittelemään. | |
![]() 27.06.2022 09:38:56 | |
WanhaWetäjä: Ei tietenkään mutta jos avaat randomisti jonkun ko laitetta käsittelevän You Tube pätkän niin todennäköisyys raskaamman musan soundimaailmaan on hyvin suuri. Tää johtunee enemmän blues-patujen muutosvastaisuudesta eikä niinkään itse laitteista. | |
![]() 27.06.2022 10:15:53 | |
noon: "Helix Floorin omistajana vihasin aina sitä, että siinä on expression pedaali kiinni leivottuna, se kun tekee laitteesta selvästi isomman ja painavamman. Monesti olisin halunnut, että voisin liittää sen mukaan tarvittaessa. Line6 tyypit ovat sanoneet, että heidän asiakkaansa haluavat sisäänrakennetun expression-pedaalin, mutta en itse kyllä allekirjoita tätä." Olisit vaihtanut Helixin rack malliin. Siinä ei ole exp pedaalia valmiina kiinni. Harkitsin sitä, kun torilla oli Helix rack ja control pedaali kaupan. Nykyään pöydällä nököttää Axe-Fx 3. | |
![]() 27.06.2022 10:23:38 | |
Entropia666: Käyttölogiikassa ei oo hirveesti eroja Helixin välillä, mutta käytettävyydessä on paljonkin. Helixin operointi pelkällä rullalla ja valintapainikkeilla on painajaismaista ja vaatii käytännössä tietokone-editorin kaveriks. QC:n kanssa kosketusnäytöllä asiat on sen verta helppoja, että oon tullu toimeen erittäin hyvin ilmankin editoria. Periaatteessa sitä tartteis vaan sillo ku pitäs tehdä copy pastella muutoksia moneen presettiin kerralla. Molemmat boksit omistaneena en allekirjoita. Mielestäni QC on vain himpun verran parempi kuin Helix käytettävyydeltään. Helixin kapasitiiviset kytkimet tekevät blokkien valinnasta sutjakkaa ja kun joystickin potikan funktion vaihtaa mallin valitsemisesta selectiin sekin toimii hyvin. Käytin Helixia itse laitteesta about 99% ajasta, tietokone-editoria vain IR lisäämiseen ja firmwaren päivittämiseen. QC:ssa on vastapainoisesti esim presetien ja captureiden managointi heikko. Sen kanssa voi elää, mutta se on huonosti suunniteltu käyttöliittymä. Muuten laite on hyvin helppo käyttää eikä kaipaisi tietokone-editoria muuta kuin fiksumpaan IR/preset/capture-hallintaan. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)