![]() 17.11.2010 16:06:10 | |
---|---|
AKWM: Säröstä jää puuttumaan sellainen tiukkuus alapäässä. Mun mielestä se hoitaa juuri ton tiukentamisen aika kivasti. Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77 | |
![]() 17.11.2010 21:24:44 (muokattu 17.11.2010 21:27:48) | |
Nyt pakko hieman kommentoida, kuitenkin HT-20 comboa koskien ja sen soveltuvuutta efektien kanssa. Mulla on Mad Proffan sekä Mighty Red Distortion että Little Green Wonder pedaalit jotka kuullostavat Kettusen Switchbladen clean kanavalla aivan super makoisalta. Mutta Blackstarin cleanin kanssa aivan surkealta ! En tiedä mikä on, olen kaikkea yrittänyt säätää mutta ei vain parane. Tuntuu vaan ettei ainakaan näitä pedaaleita halua ottaa vastaan. HT-5 mallista ei ole kokemusta. Onkohan jollain muulla kokemuksia Blackstarista ja sen soveltuvuudesta OD / Dist. pedaaleiden kanssa ? Sinänsä sääli koska muuten tykkään HT-20 särökanavasta kovasti ja clean kanavakin muuten ok. Ai niiin, Stratolla soittelen jos sillä merkitystä. | |
![]() 17.11.2010 21:29:42 (muokattu 17.11.2010 21:30:09) | |
lonelyplayer: Sinänsä sääli koska muuten tykkään HT-20 särökanavasta kovasti ja clean kanavakin muuten ok. Ai niiin, Stratolla soittelen jos sillä merkitystä. Harvoin säröpurkit parhaalta kuulostaa ihan kliinin päälle. Testaas ihan pikkasen särön päälle purkkeja. Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed | |
![]() 18.11.2010 09:49:30 | |
Vladi: Eipä tarvinnut vahvaria heittää roskiin vielä. Otin riskin ja uhrasin kivuliaat 25e Groove Tubesin venäjällä valmistettuun etusputkeen. Myyjä tyrkytti sitä kovasti ja minä sitten ostin. Äänittelin eilen tismalleen samoilla asetuksilla kuin pari päivää sitten ja eroahan löytyy! Puree keskialueelta paremmin ja soundi on vähän ärhäkämpi. Ero ei ole ehkä maailman dramaattisin mutta selkeä ja olen ostokseeni tyytyväinen. Pitäisi vielä löytää joku hyvä boosteri tolle kaveriksi. Nykyinen Biyangin tubescreamer on hyvä, mutta sivutuotteena se vetää soundin jotenkin laatikkomaiseksi. Osaatteko heittää ehdotuksia jostain "läpinäkyvästä" boosterista, jolla tiukentaa hieman bassoa mutta joka pitää soundin luonnollisena? Danelectron coolcat transparent overdrive.Aivan loistava OD joka ei väritä soundia ollenkaan ja hinta/laatusuhde parhautta.Kaikki kehuu täällä sitä pahaa apinaa,mut se on susi paska,tohon Danelectroon verrattuna ja kaiken hyvän lisäksi coolcatti on vielä halvempi.Testaa ihmeessä niin yllätyt posetiivisesti. | |
![]() 18.11.2010 11:43:09 | |
lonelyplayer: Onkohan jollain muulla kokemuksia Blackstarista ja sen soveltuvuudesta OD / Dist. pedaaleiden kanssa ? Metal Muffin kans en saanut toimimaan mitenkään, ihan paskan kuulosta. Toisaalta, boosteja tai OD pedaaleja boosteina syö erittäin hyvin. Sieltä ne parhaat soundit on musta löytynyt, Blackstarin gainit jossain klo 12 paikkeilla tai alle ja sitä boostaa. | |
![]() 19.11.2010 20:42:20 | |
Bad Monkey toimiikin odotettua paremmin. Olin jo hieman pettynyt Blackstarin säröihin, mutta tämä pelasti tilanteen. Alapään muhjuisuus ja löysyys hävisi kokonaan. Toimii cleanin päällä myöskin hienosti. | |
![]() 20.11.2010 22:18:27 | |
AKWM: Bad Monkey toimiikin odotettua paremmin. Olin jo hieman pettynyt Blackstarin säröihin, mutta tämä pelasti tilanteen. Alapään muhjuisuus ja löysyys hävisi kokonaan. Toimii cleanin päällä myöskin hienosti. Se on helvetin hyvä pedaali. | |
![]() 21.11.2010 12:51:57 (muokattu 21.11.2010 12:53:50) | |
Tuli taas pitkästä aikaa soiteltua molemmilla kitaroilla. Muutin säätöjä niin että pudotin vahvistimen säröt todella alas jolloin saa kivan kesyroson, kliinikanavaa harvemmin tuleekaan missään käytettyä... IMF täysin kaakkoon ja muutenkin soundi aika alapäävoittoiseksi niin sai vähän lisää lämpöä Charvelillakin tallamikillä, mikä muuten muuttuu helposti vähän turhan teräväksi. OD:sta sitten enemmän hevanderia ja sain Charvelilla tosi mukavasti kasassa pysyvän murinan. Aika kuiva, mutta todennäköisesti se on helppo saada toimimaan bändin kanssa. Sitten vaihdoin kitaraa ja totesin ettei setti toimi RR5:n kanssa sitten niin lainkaan. Ilman OD:ta menee vielä mutta heti kun "polkaisee" niin soundi on aivan järkyttävää honotusta. En oikein tiedä mistä tuota lähtisi purkamaan, lieneekö nyt sitten niin että SH-4:t ei vain yksinkertaisesti toimi tuossa kitarassa tuon vahvistimen kanssa vaikka itkisi. :/ Pitää kai alkaa miettiä uusia mikkejä tuohon toiseen, nyt se on lähinnä koriste vaikka sitä on hiton mukava soittaa kun soundia ei vaan yksinkertaisesti saa toimimaan. Mahtaisiko joku alnico-setti parantaa tilannetta... vai RR myyntiin ja Les Paul tilalle? Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen | |
![]() 21.11.2010 13:52:08 | |
lonelyplayer: Nyt pakko hieman kommentoida, kuitenkin HT-20 comboa koskien ja sen soveltuvuutta efektien kanssa. Mulla on Mad Proffan sekä Mighty Red Distortion että Little Green Wonder pedaalit jotka kuullostavat Kettusen Switchbladen clean kanavalla aivan super makoisalta. Mutta Blackstarin cleanin kanssa aivan surkealta ! En tiedä mikä on, olen kaikkea yrittänyt säätää mutta ei vain parane. Tuntuu vaan ettei ainakaan näitä pedaaleita halua ottaa vastaan. HT-5 mallista ei ole kokemusta. Onkohan jollain muulla kokemuksia Blackstarista ja sen soveltuvuudesta OD / Dist. pedaaleiden kanssa ? Sinänsä sääli koska muuten tykkään HT-20 särökanavasta kovasti ja clean kanavakin muuten ok. Ai niiin, Stratolla soittelen jos sillä merkitystä. Minun mielestäni tuon vahvistimen "ongelma" clean-kanavalla pedaalien vastaanottoon on se, että siinä on vain se Tone-säädin, ei pääse ns hakemaan soundia riittävästi. Bad Monkey kyllä on ainakin minulla niitä ainoita pedaaleja, joihin olen tuossa tyytyväinen. Dont mess with Keith Richards!
http://www.youtube.com/watch?v=KyK0y02HvVc&feature=related
" Good evening, it is good to see you all... it is good to see anybody... ;)" | |
![]() 21.11.2010 14:42:23 | |
mhaarala: En oikein tiedä mistä tuota lähtisi purkamaan, lieneekö nyt sitten niin että SH-4:t ei vain yksinkertaisesti toimi tuossa kitarassa tuon vahvistimen kanssa vaikka itkisi. :/ Pitää kai alkaa miettiä uusia mikkejä tuohon toiseen, nyt se on lähinnä koriste vaikka sitä on hiton mukava soittaa kun soundia ei vaan yksinkertaisesti saa toimimaan. Mahtaisiko joku alnico-setti parantaa tilannetta... vai RR myyntiin ja Les Paul tilalle? JB on vähän honottava, itse diggaan joissain jutuissa siitä ja on se suht tiukkasaundinen, ei omaa isoa alakertaa. Varsinkin tuplaukset kuulostaa muhkeilta kun vetää toisen raidan muhkummalla skeballa. Kokeile vaihtaa tallamikki... rändyyn vois toimia keraaminenkin, esim SD Custom. Ovat luonnostaan jotenkin honottavia. Mulla on rr3:ssa keraaminen warpig, aika älytön mikki. Samaan aikaan tiukka, iso ja aggressiivinen ja kuitenkin puhdistuu vielä käyttökelpoisesti. | |
![]() 22.11.2010 07:27:47 | |
mhaarala: Sitten vaihdoin kitaraa ja totesin ettei setti toimi RR5:n kanssa sitten niin lainkaan. Ilman OD:ta menee vielä mutta heti kun "polkaisee" niin soundi on aivan järkyttävää honotusta. En oikein tiedä mistä tuota lähtisi purkamaan, lieneekö nyt sitten niin että SH-4:t ei vain yksinkertaisesti toimi tuossa kitarassa tuon vahvistimen kanssa vaikka itkisi. :/ Huomasin kans samaa ku tässä viime viikolla vaihdoin siirryin Peaveystä Blackstariin. Vähän tunkkanen mun mielestä saundi on, siis juurikin RR5 käytössä. Pitää kahtoa mitä keksis tuolle... Missä kohtaa oot pidelly potikoita? | |
![]() 22.11.2010 09:36:04 | |
Charvelia varten on säädetty muistaakseni (kun en justiin nyt pääse tarkistamaan...) IMF "täysillä", tremble ja mid klo 11-12 bass melkein täpöllä. Gain klo 8-9, volumea sen mukaan mitä tarvitaan. Charvelissa ei tone-potikkaa olekaan enää modauksen jäljiltä ja mid-boostia en käytä koska se tekee mikitettyyn soundiin ikävästi kumisevan korostuksen. RR5:llä tone on "auki" eli kaikkein kirkkaimmalla, yleisesti ottaen en tone-säätimeen muutenkaan koske lainkaan koska sen kanssa veivaaminen tuntuu saavan lähtösoundin aivan tukkoon. Ennemmin pidän lähtöpään "auki" ja haen sopivat asetukset suoraan vahvistimesta. OD:ssa on level klo 10-11, tonet aika keskellä ja gainia klo 9. Noilla eväillä Charvelin soundi pysyy aika tummana ja kasassa, RR taas on niin nuhainen että hohhoijaa. Ikävä puoli on ettei sitä honotusta tunnu saavan millään säädöllä pois vaikka yrittäisi tehdä säädöt pelkästään RR:lle. Mutta katsotaan nyt, voisi sitä tietysti kokeilla mikkien vaihtoa. Ja Greenbackia toiseen Blackstarin kaappiin... Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen | |
![]() 22.11.2010 09:41:52 | |
Juu eli juuri samanmoosta olen kokenut omalla RR5:lla. Mitä tuosta nyt vähän surffasin ja kahtelin netistä videoita, joissa soitettu sh-4:lla ja ht-5:lla. Ei kuulosta kyllä niin tunkkaselta ku mulla. Pitänee kokeilla toisella kaapilla tai jotain.... | |
![]() 22.11.2010 18:37:51 | |
Tätä on varmasti (tässäkin ketjussa) lukemattomaia kertoja kysytty, mutta riittääkö bändin kanssa soitteluun kovakätisen rumpalin kanssa? Proge deathia/thrashiä soitellaan. | |
![]() 22.11.2010 18:44:47 | |
joomake: Tätä on varmasti (tässäkin ketjussa) lukemattomaia kertoja kysytty, mutta riittääkö bändin kanssa soitteluun kovakätisen rumpalin kanssa? Proge deathia/thrashiä soitellaan. Vastaan kuten joka kerta noihin on vastattu: Kovakätisen rumpalin kanssa saattaa tehdä tiukkaa, varsinkin mättöhommissa. 4x12-kaapilla suattaapi onnistua kyllä ihan hyvin. Vaihtoehtoisesti nostaa kaiuttimen huutamaan suoraan korviin, jolloin pitäisi oma möly kuulua läpi. Valitettavasti absoluuttista vastausta ei sulle voida antaa. :) Kyllä se siitä. | |
![]() 22.11.2010 18:54:56 | |
Vladi: Vastaan kuten joka kerta noihin on vastattu: Kovakätisen rumpalin kanssa saattaa tehdä tiukkaa, varsinkin mättöhommissa. 4x12-kaapilla suattaapi onnistua kyllä ihan hyvin. Vaihtoehtoisesti nostaa kaiuttimen huutamaan suoraan korviin, jolloin pitäisi oma möly kuulua läpi. Valitettavasti absoluuttista vastausta ei sulle voida antaa. :) Tämä selvensi jo paljon, kiitosta siitä sinulle. Keikoillahan tuo varmaan kyllä menisi mikitettynä. | |
![]() 22.11.2010 18:58:56 | |
Riittää kovakätisenkin rumpalin kanssa. Englin 2x12 komerolla soittelin ja hyvin riitti puhti. Tosiaan, nosta se kaappi pois lattialta niin johan kuuluu. Keikalla riittää vaikka kuinka pieni vehje, jos PA:n kanssa soittaa. Boltsa | |
![]() 22.11.2010 19:00:55 | |
Boltsa: Riittää kovakätisenkin rumpalin kanssa. Englin 2x12 komerolla soittelin ja hyvin riitti puhti. Tosiaan, nosta se kaappi pois lattialta niin johan kuuluu. Keikalla riittää vaikka kuinka pieni vehje, jos PA:n kanssa soittaa. Ok, hyvä kuulla itsekin. Ite oon vetäny tolla kaks pientä keikkaa, ei mättöä, vaan kevyttä ja siellä tolla pärjäis mainiosti. Mikitettiin kans. Kyllä se siitä. | |
![]() 22.11.2010 19:05:55 | |
Vladi: Ok, hyvä kuulla itsekin. Ite oon vetäny tolla kaks pientä keikkaa, ei mättöä, vaan kevyttä ja siellä tolla pärjäis mainiosti. Mikitettiin kans. Ei sillä, etteikö Mesan 50 wattia riittäisi paremmin, mutta kun nyt tuli roudattua treenikselle hetki sitten niin hyvin irtosi hevanderit. En mä edes osaa mitään muuta soitella... Boltsa | |
![]() 30.11.2010 12:06:00 | |
Onko ketään vielä käynyt testaamassa tuota HT-1 RH 1W mininuppia? En ainakaan haulla löytänyt mitään... | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)