Aihe: Keskustelua seitsemänkielisistä kitaroista.
1 2 3 4 528 29 30 31 3262 63 64 65 66
DZN
12.09.2007 19:27:21 (muokattu 12.09.2007 21:15:10)
Tottakai seiskakielinen on sulle oikea soitin!=) Kysytkin vielä. Tällä foorumilla ei kyllä tule paljon muunlaisia vastauksia.

Ei vaan vakavasti ottaen, vanhoissa universeissä(ne joissa ei ole AANJ-kaulaliitosta) on täysin oma mojo. Niissä on ihan hulluna fiilistä. Sellainen kaula yhdistettynä EKG:n saarni- tai korinabodyyn olisi aika hurjasoundinen yhdistelmä. Markkinoilla ei ole kovin montaa kitaraa, edes täys customeissa, jotka soisivat paremmin. Mua ainakin kiinnostaisi tuollainen projekti. Tuossa pysyisi hintakin kurissa helposti.

Edit: Otin noi hassut kirjaimet pois. Mobiilisovellukset tuppaa pelaamaan aina niin hyvin...
Aka. Dino and 6077dino
Aresius
13.09.2007 14:15:55
Olen tässä itsekin pian liittymässä seiskasoittajien iloiseen joukkoon. Kävin eilen musiikkiliikekierroksella testaamassa seiskoja, budjetti on enintään 800e, mielellään alle. Ja koska olen luopumassa Washburnistani seiskan takia, en mielellään halua mitään halpista vaan mielellään valmiina jo pätevä laitos.

Soundatassa käpälöin Schecter C-7 Hellraiseria. Mukavan tuntuinen peli, akustinen soundi mainio, kaula oli mukava soittaa, EMG:tkin kuulostivat hyviltä vaikka en aktiiveista pahemmin välitä.

Musamaailmassa syyniin päätyivät SC-607 ja Viper-407. SC muuten hyvä mutta menee reippaasti yli budjetin. Viper oli toistaiseksi parhaimman tuntuinen seiska mutta muoto ja EMG-mikit eivät oikein ole minun juttuni.

Levytukussa kokeilin RG1527 ja Apex2:sta. 1527 ei oikein istunut omaan syliin, Ibanezin mikeistä en oikein pidä ja floikka, vaikka onkin hyvä, on miinusta koska en jaksa sitä säätörumbaa. Mutta sitten tämä Apex2. Vaikka väri ei ole ehkä se kaikkein hehkein, oli se mielestäni paras seiska jolla olin soittanut koskaan. Akustinen soundi oli erittäin hyvä ja nätti, runko on kevyt ja resonoi hienosti, kaulan tatsi oli helevetin hyvä. Vahvistimen kanssa en ehtinyt kokeilla mutta jos mikit ei miellytä niin vaihdan sitten. Ja sain vielä hyvän tarjouksen siitä, 650e. Mitäs sanotte te, asiaatuntevammat ihmiset? Onko kannattava ostos? Olen päätymässä itse tuohon kitaraan ellen löydä jostain jotain parempaa Ibanezia 27'' skaalalla.
"Playing a guitar is pretty much like making love to a beautiful woman. First you bring it home and start to warm up her and your fingers. Then you plug him up and pick her gently to make her scream just the way you like" THV-klubi #41
saastara
13.09.2007 14:29:43 (muokattu 13.09.2007 14:32:45)
Iban 27"-skaalaisia saat metsästää melko paljon.. Ovat melko haluttuja ja harva noista luopua haluaa. DNZ:lla taisi olla myynnissä tällä hetkellä yksi vai muistanko väärin..?

E: Prkl. JAKillahan ne myynnissä olikin.. Koita nyt pysyä näissä nickeissä perässä.. :P

Jos Schecterin Hellraiser miellytti, mutta EMG:t eivät ole juttusi, kannattaa ehdottomasti testata saman valmistajan C7 Blackjack.. Aika lailla yksi yhteen sama peli mutta mikit ovat EMG:n sijaan SD:n 59/JB:t.
Ei se koko vaan se tekniikka! Ja pyh, ei se tekniikka vaan se voima!
Aresius
13.09.2007 14:39:06
Iban 27"-skaalaisia saat metsästää melko paljon.. Ovat melko haluttuja ja harva noista luopua haluaa. DNZ:lla taisi olla myynnissä tällä hetkellä yksi vai muistanko väärin..?

E: Prkl. JAKillahan ne myynnissä olikin.. Koita nyt pysyä näissä nickeissä perässä.. :P

Jos Schecterin Hellraiser miellytti, mutta EMG:t eivät ole juttusi, kannattaa ehdottomasti testata saman valmistajan C7 Blackjack.. Aika lailla yksi yhteen sama peli mutta mikit ovat EMG:n sijaan SD:n 59/JB:t.

Torillahan on yksi Blackjack myynnissä, pitäisi varmaan kysellä. Tuossa Apexissa itseäni miellytti vain kirkkaampi sointi ja parempi soittotatsi. Ja kun saisin sen suht edukkaasti vielä. Ja juuri tuota JAK:n 27'' Ibaa havittelinkin mutta en tiedä myikö mies jo :).
"Playing a guitar is pretty much like making love to a beautiful woman. First you bring it home and start to warm up her and your fingers. Then you plug him up and pick her gently to make her scream just the way you like" THV-klubi #41
-K-
13.09.2007 15:07:54
Torillahan on yksi Blackjack myynnissä, pitäisi varmaan kysellä. Tuossa Apexissa itseäni miellytti vain kirkkaampi sointi ja parempi soittotatsi. Ja kun saisin sen suht edukkaasti vielä. Ja juuri tuota JAK:n 27'' Ibaa havittelinkin mutta en tiedä myikö mies jo :).

Kyllä tuo JAKin Rgee pesee apexilla lattioita. Kaula on hieman lakatumman oloinen mutta taas sitten paremmin viimeistelty kuin apexin kaula. Ja sitten ne apexin mikit, eli paffit, ovat aika persoonallisen soundiset, tuo lundgren tuo sitä kepin omaa soundia enemmän esiin. Hyviä peruskeppejä nuo Rg7420/7421/7620 mallit ovat.
Ibanez ja Framus, muuta ei tarvita.
Aresius
13.09.2007 15:11:40
Kyllä tuo JAKin Rgee pesee apexilla lattioita. Kaula on hieman lakatumman oloinen mutta taas sitten paremmin viimeistelty kuin apexin kaula. Ja sitten ne apexin mikit, eli paffit, ovat aika persoonallisen soundiset, tuo lundgren tuo sitä kepin omaa soundia enemmän esiin. Hyviä peruskeppejä nuo Rg7420/7421/7620 mallit ovat.

Jep, näin luulisin. Se vaan että mistäs repäisen tuollaisia mainitunlaisia kepukoita? Niitä nyt puussakaan kasva... Jos JAK myy RG:nsä jollekin muulle niin Apexiin on tyytyminen.
saastara
21.09.2007 17:54:45
Apexiin on tyytyminen.

Ei paha vaihtoehto sekään, hintaan nähden siis..
Aresius
21.09.2007 18:05:11
Ei paha vaihtoehto sekään, hintaan nähden siis..

Mutta en joudukaan tyytymään Apexiin kun saan edukkaasti hommattua itselleni RG7421XL:än. Huomenna pääsee soittelemahan..
arppah8
21.09.2007 21:48:00

Tätä lankaa lukiessa alkaa itselläkin taas kaasutella seiska. Onhan siitä jo aikaa kun moisen omistin. Taitaa seuraavan 6-kielibaritonin valmistuttua olla seiskanrakentelun paikka. Joskohan kokeilisi siihenkin tuota 27"- skaalaa sitten. Ja vain tallahumppari. Ei volaa ja killswitch tilalle. Ja päällystäis poronnahalla. Rock?
I rather be a jerk than being hip like you.
hullu_ukko
21.09.2007 23:33:30
Tätä lankaa lukiessa alkaa itselläkin taas kaasutella seiska. Onhan siitä jo aikaa kun moisen omistin. Taitaa seuraavan 6-kielibaritonin valmistuttua olla seiskanrakentelun paikka. Joskohan kokeilisi siihenkin tuota 27"- skaalaa sitten. Ja vain tallahumppari. Ei volaa ja killswitch tilalle. Ja päällystäis poronnahalla. Rock?

Nyt puhut kyllä asiaa. Mulle kyllä kelpaisi tuollainen. Itse ajattelin joskus jotain ohuella kiviliuskeella päällystettyä kitaraa.. Saattaa tosin olla aika mahdoton toteutettava, koska kivi on painava materiaali ja oikein ohuet liuskeet saattavat vähän hajoilla herkästi.. Puhumattakaan nyt siitä, kuinka vaikeaa sellaista materiaalia olisi saada pysymään kunnolla kiinni kitaran kannessa.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir
arppah8
22.09.2007 04:22:23

Nyt puhut kyllä asiaa. Mulle kyllä kelpaisi tuollainen. Itse ajattelin joskus jotain ohuella kiviliuskeella päällystettyä kitaraa.. Saattaa tosin olla aika mahdoton toteutettava, koska kivi on painava materiaali ja oikein ohuet liuskeet saattavat vähän hajoilla herkästi.. Puhumattakaan nyt siitä, kuinka vaikeaa sellaista materiaalia olisi saada pysymään kunnolla kiinni kitaran kannessa.

Kiviseiska oiskin sananmukaisesti rock.

Mun piti jo toisen rakennusprojektin yhteydessä toteuttaa tuo nahkapäällyste, mutta laatikossa se antiikkiporonnahkapala on vieläkin. Idean taisin saada Nuno Bettencourtin samettipäällysteisestä Washburnista, oli aika rouhean näköinen. Mulla tulisi vain kanteen päällyste, pitäisi liiman lisäksi varmaan kehitellä joku päheä nastasysteemi kiertämään reunat, ettei nahka heti rispaannu irti.

Joo. Nyt se on päätetty. Poroseiskan kimppuun keväällä.
I rather be a jerk than being hip like you.
Diego
22.09.2007 11:40:26
Mä olen seiskoilla nyt sellaisen about puolisen vuotta veivaillut, ja täytyy sanoa, että 6-kielinen ei enää meinaa lavassa pysyä :)

En tosin nää sitä välttämättä hyvänä juttuna, pitäis sitäkin soittaa.

Ibanezeja on nurkissa pyörinyt, ja schecterin laitoin tilaukseen, kun tykästyin niin kovaa. Eli mallihan oli c-7 hellraiser. Tykkään vähän tuhdimmasta kaulasta, ja tuossahan sellainen sit on :)
Ota Mobilatia jos närästää
sonata
23.09.2007 20:12:33

Tänään kävin katsomassa omaa customikepukkaa :)
näytti erittäin mahtavalta...enää vaan pintaviimeistely puuttuu.

Ja tässä linkkiä itse rakentamaani seiskaan...
http://irc-galleria.net/view.php?nick=sonata^&image_id=67399143
hyvää päivää
saastara
11.10.2007 14:23:37
Nostetaas.. Tuli pirullisen orpo olo kun tuota Olden signature Jackson-seiskaa hypistelin männäviikolla ähvässä. Kuinka immeiset pärjää yhdellä mikillä..?! :( Tuli koko ajan hirveä ahdistus kun ei voinutkaan renklata sitä vipua ja vaihdella puolitetun ja täyslatinkihumpparin välillä.. :/

Jostakin syystä kyseinen keppi kuitenkin istui mielyttävämmin hyppysiin kuin viime kerralla kun testasin.. En tiedä, ehkä alkaa olla seiskoista niin kovat vieroitusoireet, että kaikki yli kuusikielinen kelpaa käteen.. ;)
sonata
11.10.2007 22:10:50

Laitetaanpas taas päivitettyä kuvaa itsetekemästä :)

http://irc-galleria.net/view.php?nick=sonata^&image_id=68236203
hyvää päivää
Werihukka
11.10.2007 23:58:38

Pääsin tossa testailemaan Ibanez Universeä. Oli kyllä mainio peli. Suattaapi olla, että semmosen hommaan ja liityn seiskakerhoonne. ;)

No en tiiä vielä..

Mutta onko kokemuksia noista? Huonoja tai hyviä. Kertokee kaikki vaikka näin alkuun.
Taas tuli kirveelle töitä Wolfhorde mikserissä
DZN
12.10.2007 09:09:46
Pääsin tossa testailemaan Ibanez Universeä. Oli kyllä mainio peli. Suattaapi olla, että semmosen hommaan ja liityn seiskakerhoonne. ;)

No en tiiä vielä..

Mutta onko kokemuksia noista? Huonoja tai hyviä. Kertokee kaikki vaikka näin alkuun.

Selaileppa tätä threadia vähän lisää tai käytä hakua, ei jaksa kaikkea kirjoittaa joka kerta uudelleen. Pitäisi löytymän arvostelut UV7BK:sta, UV7BK all black97:sta ja UV777PBK:sta nyt näin ensi alkuun. Samat jorinat löytyy myös 7-keiliset kitarat huoneesta.
Aka. Dino and 6077dino
Werihukka
12.10.2007 13:00:27

Selaileppa tätä threadia vähän lisää tai käytä hakua, ei jaksa kaikkea kirjoittaa joka kerta uudelleen. Pitäisi löytymän arvostelut UV7BK:sta, UV7BK all black97:sta ja UV777PBK:sta nyt näin ensi alkuun. Samat jorinat löytyy myös 7-keiliset kitarat huoneesta.

Haku kirjotuksista ei toimi. :( Kyllä mää sitä ekana koitin.

Noh, eipä sillä.. Kyllähän mää tuosta jo tiedän vissiin kaiken olennaisen, kun on selaillut netistä kaikki mahdolliset jutut ja ite päässyt räpläilemään.
Taas tuli kirveelle töitä Wolfhorde mikserissä
Ze Kink
12.10.2007 13:17:44
Näin topicciin, saapa nähdä saapuuko toinen (tai siis kolmas) seiska talouteen lähiaikoina. Baritonille kun ei ole oikein käyttöä, ja jollakin seiskan omistavalla olisi.

Customin rakentelu on vihdoin aloitettu tuolla Tsekeissä, joten nyt vaan odotellaan.
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
DZN
12.10.2007 13:51:28
Haku kirjotuksista ei toimi. :( Kyllä mää sitä ekana koitin.

Noh, eipä sillä.. Kyllähän mää tuosta jo tiedän vissiin kaiken olennaisen, kun on selaillut netistä kaikki mahdolliset jutut ja ite päässyt räpläilemään.

Noissa alkupään Universeissä, joissa ei ole AANJ-kaulaliitosta, on se oma mojonsa. kaulat niissä on todella ohuita. Monille, nämä ovat niitä "aitoja" universejä.

UV777PBK, valmistettu vuodesta 1997 - nykyään, omaa sen AANJ-liitoksen ja erimuotoisen kaulan. Tämä tuntuu käytännössä samalta, kun K7, 1527, yms. Uudelle universelle pistää kyllä vahvasti kampoihin K7. Itse katselisin sellaista myös. Tuntumaero niissä on olematon. K7:ssa on mahonkibody, joka miellytti mua enemmän. Mun entisessä K7:ssa oli soundissa sellaista stratomaista klangiakin. Se kitara oli kaikkea muuta, kuin tummasoundinen. Muhkeampi soundi siinä kyllä oli, kun kokeilemassani UV777PBK:ssa.

Todellakin, vanhemmissa universeissä tuntuu monesti soundi olevan aikas hiivatin hyvä. Ne on hyviä keppejä kans.
Aka. Dino and 6077dino
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)