![]() 08.01.2024 08:55:39 (muokattu 08.01.2024 09:01:07) | |
---|---|
Torilla oli pariin kertaan yksi n. 1200e vahvari, minkä tolexit oli vaihdettu. Eli vahvari oli ihan eri näköinen kuin originaalikunnossa. Huomautin myyjiä asiasta, mutta eivät päivittäneet tietoa ilmoitukseen ja viimeisimmälle parille omistajalle ei tietoa oltu sanottu ilmeisesti edes suullisesti. Mielestäni vähän kyseenalaista toimintaa. Tiedän tolexoinnin varmuudella, koska se olin minä joka ne tolexit vaihtoi. No, ostinpa vahvarin itselle takaisin kun se sattui löytymään pilkkahintaan ja myyjä oli vieläpä liike. Ja mieleen tulee myös eräs pieni Hehku missä oli tosi isoja ja perustavaa laatua olevia muutoksia konehuoneessa. Kun se välillä näkyi torilla, niin kätevästi 90% niistä modeista oli jätetty kertomatta. Sattumalta törmäsin muissa kaupoissa k.o. vahvarin nykyiseen omistajaan ja hänellä ei ollut mitään tietoa mistään modauksista. Tämäkin on n. 700-900e arvoinen laite. Diudiu | |
![]() 08.01.2024 09:44:00 | |
askomiko: Ei ole huijaus mutta tuon voisitte käydä bannimassa spämmäämisestä: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1881455 Tuo on perua siitä että torin järjestelmä ei tue sitä, että ilmoitus voisi olla monessa osastossa samaan aikaan. Tässähän se on nyt efekteissä, kaapeissa, PA-kamoissa sun muissa. Silleensä ymmärrän hyvin että miksi noin, esim ite näkisi sitä jos se olisi laittanut sen vaikka PA-kamoihin. | |
![]() 08.01.2024 11:50:45 | |
Ja neljä kertaa peräkkäin kitaravahvistimissa. Torin sääntö numero 3: Lisää samasta kohteesta ainoastaan yksi ilmoitus. Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash | |
![]() 30.01.2024 15:47:16 (muokattu 06.02.2024 14:45:38) | |
Varokaa huijareita. Laitoin ilmoituksen muusikoiden.nettiin jossa hain aktiivikaiuttimia. Myyjä ilmeni "Turusta" ja oli kaupat vireillä Poriin päin jotka sittemmin peruuntuivat. Olin ostamassa Yamahan MSR400 kaappeja hintaan 450e. Maksoin ja lupasi lähettää. Odottelin. Nyt kulunut 2 vko ja kaveri ei vastaa eikä tekstaa enää takaisin. Puh nro on salainen tai prepaid liittymä +358 41 5857653 Lähti rikosilmoitus poliisille. Oli myös vika kerta kun teen kauppoja jossa tavaroita lähetellään. Valitettavasti. M.netin kautta ainoa paskatapaus tähän mennessä. Pääsääntöisesti kaikki olleet tosi reiluja tyyppejä. | |
![]() 31.01.2024 12:16:54 (muokattu 01.02.2024 18:30:52) | |
J Menna: Varokaa huijareiya. Laitoin ilmoituksen muusikoiden.nettiin jossa hain aktiivikaiuttimia. Myyjä ilmeni "Turusta" ja oli kauoat vireillä Poriin päin jotka sittemmin peruuntuivat. Olin ostamassa Yamahan MSR400 kaappeja hintaan 450e. Maksoin ja lupasi lähettää. Odottelin. Nyt kulunut 2 vko ja kaveri ei vastaa eikä tekstaa enää takaisin. Puh nro on salainen tai prepaid liittymä +358 41 5857653 Sanoi tilitietojen yhteydessä nimekseen ***** ***** ja kyseinen musikanttioprofiili/aika hiljainen tosin, löytyy facebookista. Feikkiprofiili/jonkun muun profiili? Huomenna lähtee rikosilmoitus poliisille. Oli myös vika kerta kun teen kauppoja jossa tavaroita lähetellään. Valitettavasti. M.netin kautta ainoa paskatapaus tähän mennessä. Pääsääntöisesti kaikki olleet tosi reiluja tyyppejä. Tää hemmo on todellinen henkilö, moraaliton suurkusettaja. Pysykää loitolla. Edit: Nimi piiloon. Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta.
-JuSu- | |
![]() 01.02.2024 17:40:20 | |
Tosta villastahan löytyy kaikkea matskua. Eiköhän ton saa vielä antamaan rahat takaisin kun sen yhteistyökumppanit jne kautta koittaa kysellä missä se liikkuu. Paras on ainoastaan vain kyllin hyvää. | |
![]() 01.02.2024 18:33:44 (muokattu 01.02.2024 18:34:11) | |
rosberg: Tosta villastahan löytyy kaikkea matskua. Eiköhän ton saa vielä antamaan rahat takaisin kun sen yhteistyökumppanit jne kautta koittaa kysellä missä se liikkuu. Yhteistyökumppanit on varmasti kiinnostuneita, epeli on kusettanut niitäkin. Sopinut keikkoja ja kerännyt rahat, mutta jättänyt itse tulematta paikalle. Kaverit on sitten selitelleet asiakkaalle. Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta.
-JuSu- | |
![]() 02.02.2024 08:34:55 | |
JuSu: Yhteistyökumppanit on varmasti kiinnostuneita, epeli on kusettanut niitäkin. Sopinut keikkoja ja kerännyt rahat, mutta jättänyt itse tulematta paikalle. Kaverit on sitten selitelleet asiakkaalle. Kuulostaa oikein peruskyrväkkkeeltä. Toivottavasti fyrkat palautuu. | |
![]() 08.02.2024 08:30:19 | |
JuSu: Tää hemmo on todellinen henkilö, moraaliton suurkusettaja. Pysykää loitolla. Edit: Nimi piiloon. Juurikin tein ilmeisesti saman henkilön kanssa kaupat vahvistimesta viime perjantaina ja kun viesteihin ei oo vastattu, niin löytyi googlaamalla vähän mutkan kautta tämä ketju | |
![]() 08.02.2024 09:42:50 (muokattu 08.02.2024 09:45:48) | |
En tiedä meneekö tämä nyt varsinaiseksi huijaukseksi vai kääntyykö jopa huumorin puolelle. Ostin täältä löydetyn ilmoituksen kautta ihan budjettiluokan elektroakkarin kummitytölle. Halpa Ibanezi joita nyt saa kaupastakin pariin sataan. Tästä tehtiin sitten 80e kaupat puhelimitse, kaikki sujui nopeasti ja kivuttomasti. En nyt tässä budjettiluokassa sitten alkanut kyselemään sen enempiä tarkennuksia, varmistelin vain että elektroniikka pelaa ja on ehjä. Kuvatkin sain ja homma selvä, rahat liikkeelle ja odottelemaan. Parin viikon odottelun jälkeen paketti löysi perille. Pakettia avatessa tuli kaulan kohdalla heti eteen ensimmäinen puute: ei kieliä. En tiedä miksi tai missä kohtaa kielet oli revitty pois. No sitten kaivoin omat Martinin kielet ja löin kiinni. Piuha päähän ja testaamaan. Patteri puuttuu. Perkele. No palohälyttimestä sitten palikka irti ja kitaraan. Ei toimi. Nappasin sitten kitaran omani seuraksi huoltoon tsekattavaksi että onko vain kosketushäiriö vai mikä juttu. Lopulta oli vain yhtä kolvausta vaille toimiva elektroniikka, mutta muutaman lantin sekin maksoi. Kieliä ja pattereita toki tulee ja menee, mutta 80e kitaraan kun laittaa 40e:llä töitä ja osia heti saavuttua niin vähän pistään puremaan huulta. Eli siis pitkän selityksen jälkeen toteamus tai ainakin toive myyjille. JOS kitarakauppoihinne ei kuulu kielet, patterit tai muut pikku tilpehöörit niin mainitkaa siitä edes sivulauseessa. Ihan eri asia jos puhutaan tonnin vehkeistä missä jokainen yksityiskohta on makuasia. Mutta tällaisissa budjettiluokan jutuissa olisi kiva että kaikki suurinpiirtein löytyy kaupassa mukana. Ehkä vähän olosuhteiden johdosta v-tutti aihetta enemmän mutta päätinpä nyt avautua. | |
![]() 08.02.2024 09:59:58 | |
PanchoV: Eli siis pitkän selityksen jälkeen toteamus tai ainakin toive myyjille. JOS kitarakauppoihinne ei kuulu kielet, patterit tai muut pikku tilpehöörit niin mainitkaa siitä edes sivulauseessa. Myyn pedaalia ja en muista mainita ettei sisällä ole patteria niin mussutusta tulee. No en varmaan mainitse mistään pariston puuttumisesta. Kyllä on mennyt touhu avuttomaksi. Ja kyllä se patteri pitää jostain muualta repäistä kuin palohälyttimestä. Mitä ihmeen kitaristeja nämä ovat kellä ei löydy kieliä, paristoja, plekuja ym. perustarpeita hyllystä? | |
![]() 08.02.2024 10:04:05 (muokattu 08.02.2024 10:04:57) | |
samiko: Myyn pedaalia ja en muista mainita ettei sisällä ole patteria niin mussutusta tulee. No en varmaan mainitse mistään pariston puuttumisesta. Kyllä on mennyt touhu avuttomaksi. Ja kyllä se patteri pitää jostain muualta repäistä kuin palohälyttimestä. Mitä ihmeen kitaristeja nämä ovat kellä ei löydy kieliä, paristoja, plekuja ym. perustarpeita hyllystä? Ja kielet olisi hyvä tietenkin olla kitarassa kiinni, mutta aina kun olen käytetyn tai uuden kitaran ostanut, niin vaihtanut uudet kielet tilalle. AINA. Ja kielisettejä saa halvimmillaan akkariin alle 3 eurolla. | |
![]() 08.02.2024 10:21:20 (muokattu 08.02.2024 10:21:59) | |
Joo käytettyjen kielien ja tyhjän patterin arvo ja hyöty on pelkästään negatiivinen, helpottaa kun ne on jo valmiiksi pois. Elektroniikan toki pitää toimia. Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash | |
![]() 08.02.2024 11:24:26 | |
samiko: Mitä ihmeen kitaristeja nämä ovat kellä ei löydy kieliä, paristoja, plekuja ym. perustarpeita hyllystä? Tässä tapauksessahan kielet ja muut tarpeet löytyi, ja ne käyttöön otettiinkin. Lähinnä vain tuossa oli pointtina se että 80e "rämpytyskitaraan" lapselle ei ollut kieliä, patteria ja elektroniikka vaati töitä, vei alkuperäisajatuksen halvasta ja helposta treenikitarasta. Mutta ei suuri murhe, case closed. | |
![]() 08.02.2024 13:06:54 | |
PanchoV: Tässä tapauksessahan kielet ja muut tarpeet löytyi, ja ne käyttöön otettiinkin. Lähinnä vain tuossa oli pointtina se että 80e "rämpytyskitaraan" lapselle ei ollut kieliä, patteria ja elektroniikka vaati töitä, vei alkuperäisajatuksen halvasta ja helposta treenikitarasta. Mutta ei suuri murhe, case closed. Kielet kuuluu vaihtaa rämpytyskitaraankin ja samoin patteri, se ei selittelemällä miksikään muutu. Case closed minunkin osalta. | |
![]() 08.02.2024 13:21:33 | |
Aika pienen todennäköisyyden antaisin sille, että ehjänä myyty, mutta rikkinäisenä saapunut kitara olisi hajonnut matkalla, kun kaksi testaamisen kannalta olennaista komponenttia puuttuu. | |
![]() 08.02.2024 16:19:48 | |
samiko: Kielet kuuluu vaihtaa rämpytyskitaraankin ja samoin patteri, se ei selittelemällä miksikään muutu. Tapauskohtaista. Kitarassa pitää mielestäni olla kielet (olennainen osa soitinta) ja jos siinä on aktiivielektroniikka niin paristo mukaan. Pedaalit on eri asia, niissä minusta nimenomaan ei kannata säilyttää paristoa, koska suurimmalla osalla kitaristeista on kuitenkin virtalähde sitä varten. Minua myös henkilökohtaisesti ärsyttää jos uuden pedaalin mukana tulee turha paristo, joka menee heti varastoon. | |
![]() 08.02.2024 16:51:04 (muokattu 08.02.2024 16:55:58) | |
Krice: Tapauskohtaista. Kitarassa pitää mielestäni olla kielet (olennainen osa soitinta) ja jos siinä on aktiivielektroniikka niin paristo mukaan. Kuten jo heti aluksi kirjoitin, kitarassa on hyvä olla kielet kiinni, mutta että laskea uudet kielet johonkin odottamattomaan kuluerään niin sitä ihmettelin. Ja mikä arvo tai suurempi hyöty on ehkä jopa lähellä finaalia olevalla puupennin arvoisella paristolla? Käytetty patteri on must mutta jos uuden pedaalin mukana tulee uusi paristo niin se ärsyttää? Johan on keeveli logiikka taas ja aika täydet hyllyt tai roskis jos ei paristo sinne mahdu. | |
![]() 08.02.2024 17:08:13 | |
Moi:) Ja kiitos jo etukäteen avusta. Tilanne on siis se että minä olen myymässä sähköpianoani ja sille löytyi ostaja. Välimatkaa meillä on melkein 700km joten tässä 300e kaupassa ei ole järkeä lähteä ajamaan. Minulle käy postitus ja ostajalle käy postitus. Mutta minä en halua lähettää ennen kuin saan rahat ja ostaja ei halua maksaa ennen kuin saa pianon. Totesimme molemmat että kummallakin on perusteet kunnossa ja niinhän se onkin:) Mutta mikä on viisain ratkaisu tähän niin että kumpikaan ei tule huijatuksi? Postiennakko käynyt jo itsellä mielessä mutta mitä jos sitä ei noudeta? Onko siis jotain muuta keinoa kuin ajaa 700km suunta mikä maksaa jo melkein puolet soittimen hinnasta. Haluaisin vain varmistua että ei tarvitse jälkikäteen selvittää. Toivottavasti oikea ketju. | |
![]() 08.02.2024 17:10:19 | |
NieIida: Moi:) Ja kiitos jo etukäteen avusta. Tilanne on siis se että minä olen myymässä sähköpianoani ja sille löytyi ostaja. Välimatkaa meillä on melkein 700km joten tässä 300e kaupassa ei ole järkeä lähteä ajamaan. Minulle käy postitus ja ostajalle käy postitus. Mutta minä en halua lähettää ennen kuin saan rahat ja ostaja ei halua maksaa ennen kuin saa pianon. Totesimme molemmat että kummallakin on perusteet kunnossa ja niinhän se onkin:) Mutta mikä on viisain ratkaisu tähän niin että kumpikaan ei tule huijatuksi? Postiennakko käynyt jo itsellä mielessä mutta mitä jos sitä ei noudeta? Onko siis jotain muuta keinoa kuin ajaa 700km suunta mikä maksaa jo melkein puolet soittimen hinnasta. Haluaisin vain varmistua että ei tarvitse jälkikäteen selvittää. Toivottavasti oikea ketju. Tehkää kompromissi. Ostaja maksaa sulle bensakulut ja tulee johonkin kohtaa vastaan, ettei sun tarvitse ajaa koko 700 km matkaa. Laughter is the most powerful banishing ritual. Lakkaus on raki! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)