mike tapping 28.08.2020 17:33:16 | |
---|
|
PIM 29.08.2020 21:14:07 | |
---|
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
peterbang 31.08.2020 10:23:44 | |
---|
Viime viikolla hankin kotisoitteluun Marshall DSL1 vahvistimen ja hyvin toimii! Erityisplussa tulee tehon tiputtamisesta 0.1w kun kerrostalossa ei ole varaa hirveänä metelöidä. Samaan syssyyn päivitin minulla jo olleisiin 1x10 (2kpl) kaappeihin 8ohmin Jensenin kajarit niin nyt saa ohmit täsmäämään nuppiin palmerin cabmergerin avulla (16ohm). Ison eron teki noihn ministäkin skobeihin kajarinvaihto, vaikka halpa jenseniä onkin. Kuin viltin olisi vetänyt kaappien edestä pois. Hyvä ensi kosketus jenseneihin! Dls1 innostuneena tuli sitten eilen tilattua dsl20 nuppi treenikselle. Mielenkiinnolla odotan onko se yhtä hyvänkuuloinen omaan korvaan kuin pikkuveljensä! Jännittää myös riittääkö mökä treenisolosuhteisiin. Mesan minirecto 25w ei riittänyt kun taas vastaavasti orangen or15 riittää helposti. Katsellaan! "If a record takes more than a week to make, somebody's fucking up." - Steve Albini |
JuSu 31.08.2020 10:43:22 | |
---|
peterbang: Dls1 innostuneena tuli sitten eilen tilattua dsl20 nuppi treenikselle. Mielenkiinnolla odotan onko se yhtä hyvänkuuloinen omaan korvaan kuin pikkuveljensä! Jännittää myös riittääkö mökä treenisolosuhteisiin. Mesan minirecto 25w ei riittänyt kun taas vastaavasti orangen or15 riittää helposti. Katsellaan! Itsellä on kokemus tuosta DSL20:stä, kun sellainen omistuksessa on... Mökää kyllä riittää bänditreeneihin. Päädyin kuitenkin hankkimaan treenikselle DSL100HR:n, jotenkin ison raudan mukana tuli tiettyä auktoriteettiä mukaan. Pienemmillä volumeilla kannattaa DSL20:n perään laittaa keinokuorma tai jollain konstilla (esim. volumepedaali tms) tiputtaa volumea efektilenkissä. Jos kanavavolume (särökanavalla ) jää alhaiseksi, on soundi kovin sirisevä. Kanavavolume kannattaa nostaa ainakin sinne klo 9-10 hujakoille, ja sitten keinokuormalla tai efektiloopissa tiputtaa sopivalle tasolle. Treenivolumeilla tämä ei ole ongelma. Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta.
-JuSu- |
Mho 31.08.2020 14:26:26 | |
---|
peterbang: Viime viikolla hankin kotisoitteluun Marshall DSL1 vahvistimen ja hyvin toimii! Erityisplussa tulee tehon tiputtamisesta 0.1w kun kerrostalossa ei ole varaa hirveänä metelöidä. Samaan syssyyn päivitin minulla jo olleisiin 1x10 (2kpl) kaappeihin 8ohmin Jensenin kajarit niin nyt saa ohmit täsmäämään nuppiin palmerin cabmergerin avulla (16ohm). Ison eron teki noihn ministäkin skobeihin kajarinvaihto, vaikka halpa jenseniä onkin. Kuin viltin olisi vetänyt kaappien edestä pois. Hyvä ensi kosketus jenseneihin! Dls1 innostuneena tuli sitten eilen tilattua dsl20 nuppi treenikselle. Mielenkiinnolla odotan onko se yhtä hyvänkuuloinen omaan korvaan kuin pikkuveljensä! Jännittää myös riittääkö mökä treenisolosuhteisiin. Mesan minirecto 25w ei riittänyt kun taas vastaavasti orangen or15 riittää helposti. Katsellaan! Mulla himassa vitonen ja treeniksellä 40w, diggaan kovasti. Mulla lisäkaappi treenikämpällä ja todella hyvin riittää ainakin tolla tehot vaikka Muppet Show:n Animal kopio riehuu vieressä kannujen takana. |
peterbang 31.08.2020 15:43:03 | |
---|
Kiitos jusu ja mho kommentoinnista. Odotukset on dsl kohtaan verrattain kovat. Aika heräteostona tuli tehtyä, mutta innostus nousee mitä enemmän joutuu odottamaan että pääsee testeille! Itse ajattelin treeniksellä 412 kaapin läpi tuutata menemään, suotavaa olis, että vola riittää, muuten joutuu myyntihommiin kun ei jää sitten käyttöä. Yllättävän paljon noissa tuntuu eroa olevan kun tosiaan 15w orangella ei olee mitään ongelmaa pysyä kovaäänisen bändin kyydissä ja sen sijaan 25w mini recto ei riiittänyt alkuunkaan. Ja ettei menisi ohi aiheen, tuli eilen myös hankittua kaappipiuhaa ja pedaalilautoihin uusia patch kaapeleita. "If a record takes more than a week to make, somebody's fucking up." - Steve Albini |
kouhia666 31.08.2020 20:27:52 | |
---|
Peavey 6505 mh ja sille HB keinokuorma kaveriksi. Toistaiseksi ihan mukava setuppi |
zzy 02.09.2020 21:00:15 (muokattu 02.09.2020 21:00:53) | |
---|
She's about all I can handle, it's too much for my brain. |
Laulava Kylätohtori 02.09.2020 21:14:06 | |
---|
Source Audio Collider. Jos tällä saisi nyt korvattua kaikki vanhat delayt ja reverbit. Ja olisihan se hirmu kätevää, kun kaikki delayt ja reverbit saisi yhdestä purkista, joka on vain suht vähän normi spedua isompi. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Milkop 03.09.2020 00:51:12 | |
---|
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
korvaoo 03.09.2020 08:01:29 | |
---|
jaahas Bare Knukkelin Bootcamp Brute Force setti tuli tilailtua Thinlineen, JOsko saisi koko setin vaihtamalla vähän enempi balanssissa olevaa soundia. Samalla tuli pistettyä ihan vahingossa tilauslistalle Voxin V845 wahi, kauan kun tommosta wah pömpeliä olen harkinnut. Ai niin ja läjä nos putkia muummoassa halpiskuulokevahvistimeen, joka myös tuli nyt jo kun vasta toukokuussa tilasin :D kaikki paitsi on turhaa. |
opel99 04.09.2020 19:45:45 | |
---|
japan vintagea suzuki flying veen muodossa,ilmeisesti 70-luvun loppupuolelta(?)laukkuinen ei se ikä vaan asenne |
jarkki 04.09.2020 20:49:35 | |
---|
|
Pepe60 05.09.2020 20:13:11 | |
---|
Ruokangas Duke Special tuli hommattua vihdoin, oli sitä kuolattu jo hetken. Ei ikinä mitään koskaan missään... |
Mho 07.09.2020 19:00:01 | |
---|
Mun piti myydä tele pois mutta duunikaverin kanssa juteltuani tilasin siihen just AirNortonin tallaan. Toi G&L:n oma talla ei miellyttänyt kyllä yhtään. Annetaan vielä mahdollisuus... |
McNulty 08.09.2020 14:04:13 | |
---|
Taas tuli rompetta hankittua... Seymour Duncan STK-S4M ja STK-S7 (molemmat kermanvärisinä, oli oikein tehdastilaus kun Musamaailmalla oli hyllyssä vain valkoista ja mustaa) JAM Delay Llama Supreme + EXP (torilla tuli vastaan hiljattain ja sehän oli pakko ostaa. Ei enää valmisteta ja soundi kaikissa klipeissä joita olen kuullut, on erinomainen) TC Electronic Hall of Fame 2 (torilta tämäkin, ja pikaviesti lähti heti kun ilmoituksen näin... tuntuvat menevän nopsaa kaupaksi) EHX Hot Tubes Nano (torilta myös ja on erittäin hyvä od-purnukka hintaansa nähden) moving in stereo |
Swan 08.09.2020 14:53:55 | |
---|
Vahvarintappajiksi tuli laitettua Two Notes Le Crunch ja Nux Solid Studio. Näistä alkaa suoraan pöytään menevän puolianalogisen pedaalilaudan rakennus. Had to be me. Someone else might have gotten it wrong. |
Laulava Kylätohtori 08.09.2020 18:26:58 | |
---|
Boss SD-1. En tiiä miksi. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Shredator 08.09.2020 19:20:56 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Boss SD-1. En tiiä miksi. Koska Tubescreamereita ei ole koskaan liikaa! Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
vvaltsu 08.09.2020 21:22:42 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Boss SD-1. En tiiä miksi. No täähän on mm. paras halpa overdrive, tarviiko tuohon sen kummempaa syytä. |