sustain65 08.09.2016 18:58:19 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Sori. Mutta yritetään.... Kaikki kitarat näyttävät rumilta tuon jälkeen, koska se on niin hieno. Muut kitarat tuntuvat surkeilta tuon jälkeen, koska se on niin hyvä. Etkä ehkä halua enää koskaan ostaa uutta kitaraa tuon jälkeen, mikä olisi varsin kauheaa. Sulla jäisi monta tärkeää asiaa tekemättä, koska jämähtäisit soittamaan tuota hurmoksen kaltaisessa tilassa ja kadottaisit ajantajusi... No tästä oli jo oikeasti apuja, koska toi esiin niin selvästi koko kaasuttelun korniuden. |
Muovinen 08.09.2016 19:07:59 | |
---|
sustain65: Sehän se merkittävä osa varsinaista pihviä tuossa onkin. Ei ole yök. Mutta mikit on ainaskii ihan eh eh juum komodo. |
Aurora Borealis 12.09.2016 12:59:01 | |
---|
Melkein ostin spekseiltään täydellisen kitaran, mutta joku ehti ensin. Nyt kaasuttaa sitten oikeastaan kaikki mahdollinen; essit, stratot, superstratot, mikä vaan missä on p90... Pitäisikö tässä koettaa jarrutella hieman, vai pitää ostohousut jalassa? Hmm, vaihtokin menisi tässä tilanteessa ihan ok, jos Roadstarin vaikka laittais menemään. Angst-maailmassa elävä cyberpunikki, abstraktin kapitalistin vastustaja. |
iec 12.09.2016 13:21:25 | |
---|
Aurora Borealis: Melkein ostin spekseiltään täydellisen kitaran, mutta joku ehti ensin. Nyt kaasuttaa sitten oikeastaan kaikki mahdollinen; essit, stratot, superstratot, mikä vaan missä on p90... Pitäisikö tässä koettaa jarrutella hieman, vai pitää ostohousut jalassa? Hmm, vaihtokin menisi tässä tilanteessa ihan ok, jos Roadstarin vaikka laittais menemään. Vaihda Roadstariin P90-mikit. Vaikka humpparikokoiset SD Phat Catit. Se on yksi vaihtoehto koko kitaran vaihtamiselle. On muuten ihan asiallisia nuo Roadstarit. Mulla ei ole yksikään sähkökitara soinut niin hienosti akustisesti kuin RS II vuodelta 1983. Ja oli siinä myös hyvä kaula. Meni sitten kuitenkin vaihtoon kun poika tarvitsi hieman erilaista kitaraa. Mulla taas on sen verran GASittelua, että LesPaul vaihtuu Thinline teleen. Jospa tuossa parin viikon päästä saisin vaihdon suoritettua viimein face to face. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
askomiko 12.09.2016 15:25:18 | |
---|
P90 on kyllä hieno asia. Mukavaa twängiä ja potkua samassa paketissa. Tosin kaupan päälle tulee ämpärillinen hurinaa jos ei Kinmaneja laita, mutta sehän on vaan rok. Minummielestä P90 kantsii olla matalalla ulostulolla, koska sekin on yksikelaiseen verrattuna roppakaupalla kuuma. Kuumat P90:t on sitten aika tummia niin häviää sitä mukavaa räminää pois, ja hurisee vieläkin enemmän. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
vvaltsu 12.09.2016 17:21:38 | |
---|
ENGL Steve Morsea ois kiva päästä testaamaan. Ei voi GASista vielä puhua, mutta kuitenkin. Dulce et decorum est lapis esse sidus |
sustain65 12.09.2016 17:46:54 | |
---|
Muovinen: Mutta mikit on ainaskii ihan eh eh juum komodo. Valista tietämätöntä, miksi? |
Laulava Kylätohtori 12.09.2016 18:44:29 | |
---|
sustain65: Valista tietämätöntä, miksi? Ei kai ne olekaan, jos hakee vähän modernimpaa ja tymäkämpää soundia, mutta kylmille vintagemiehille taitavat olla liian modernit ja kuumat... Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
sustain65 12.09.2016 18:56:59 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Ei kai ne olekaan, jos hakee vähän modernimpaa ja tymäkämpää soundia, mutta kylmille vintagemiehille taitavat olla liian modernit ja kuumat... No voi, sittenhän ne voisivat olla juuri passelit. |
Aurora Borealis 12.09.2016 23:52:41 | |
---|
iec: Vaihda Roadstariin P90-mikit. Vaikka humpparikokoiset SD Phat Catit. Se on yksi vaihtoehto koko kitaran vaihtamiselle. On muuten ihan asiallisia nuo Roadstarit. Mulla ei ole yksikään sähkökitara soinut niin hienosti akustisesti kuin RS II vuodelta 1983. Ja oli siinä myös hyvä kaula. Meni sitten kuitenkin vaihtoon kun poika tarvitsi hieman erilaista kitaraa. Mulla taas on sen verran GASittelua, että LesPaul vaihtuu Thinline teleen. Jospa tuossa parin viikon päästä saisin vaihdon suoritettua viimein face to face. Tuota mikkien vaihtoa olen harkinnutkin, ja nimenomaan humpparin kokoiseen pysäriin. Pidän kuitenkin alkuperäisistä humppareista myös. Päheä kitara on kyllä, mutta kaulasta pitäisi ainakin lakat sipaista pois ja talla saada joko pitämään vire tai sitten blokata. Angst-maailmassa elävä cyberpunikki, abstraktin kapitalistin vastustaja. |
Muovinen 13.09.2016 08:33:37 | |
---|
sustain65: Valista tietämätöntä, miksi? Minusta ne oli vaan tuhnut ja tukkoiset. |
sustain65 13.09.2016 17:45:01 | |
---|
Muovinen: Minusta ne oli vaan tuhnut ja tukkoiset. No sitten eivät ehkä minunkaan makuuni. Kiitos. |
antnis 15.09.2016 16:46:54 | |
---|
Himoittais Lollarin low wound tai fifties wound p90 neck soapbar, creme. Myykää mulle. |
Åboensis 15.09.2016 17:25:10 | |
---|
Jumaperskules. Just vaihdoin transistoreihin ja olin tyytyväisempi kuin pitkään aikaan. Ja nyt torille pamahti Groove Tubes Soul-O 45 1x12" sielua kiusaamaan. Omistin nimittäin aikoinaan melkein vastaavan nupin ja myin pois koska ei ollut kombo... Yksi ainoita kauppoja joita olen koskaan katunut. No nyt olisi mokoma tyrkyllä... Äkkiä joku käy ostamassa sen pois ennen kuin liha lakkaa tottelemasta kuria. "I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt - |
hallu 15.09.2016 18:42:06 | |
---|
Åboensis: Jumaperskules. Just vaihdoin transistoreihin ja olin tyytyväisempi kuin pitkään aikaan. Ja nyt torille pamahti Groove Tubes Soul-O 45 1x12" sielua kiusaamaan. Omistin nimittäin aikoinaan melkein vastaavan nupin ja myin pois koska ei ollut kombo... Yksi ainoita kauppoja joita olen koskaan katunut. No nyt olisi mokoma tyrkyllä... Äkkiä joku käy ostamassa sen pois ennen kuin liha lakkaa tottelemasta kuria. Minkä transistorin laitoit? hyvinkö pelittää ? olen huomannut että muusikoiden netissä on enenevästi porukkaa jotka ei enää katso kieroon trankkukoneita, mikä on mielstäni hyvä koska silloin niistä voi keskustella ja niitä voi arvioida neutraalimmin. Nekin kun tuppaa olemaan vähän yksilöitä :-). Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
Åboensis 15.09.2016 20:16:45 (muokattu 15.09.2016 20:17:52) | |
---|
hallu: Minkä transistorin laitoit? hyvinkö pelittää ? olen huomannut että muusikoiden netissä on enenevästi porukkaa jotka ei enää katso kieroon trankkukoneita, mikä on mielstäni hyvä koska silloin niistä voi keskustella ja niitä voi arvioida neutraalimmin. Nekin kun tuppaa olemaan vähän yksilöitä :-). Ihan trankkusten perusklassikon, eli Tech 21:n Trademark 60:n sekä sille kaveriksi isommille keikoille saman puljun Power Engine 60:n. Erittäin hyvin ovat toimineet niin kotona, treeneissä kuin keikoillakin tähän mennessä. Ovatten kevyitä kantaa, kovaäänisiä, kestäviä ja hemmetin hyväsoundisia pelejä. Olin jo pitkään pohdiskellut puolitosissani mokomein hommaamista, mutta putkipuristi sisälläni pisti aina vastaan. Sitten jossain vaiheessa alkoi reilu 36 -kiloisen Riveran ronttaaminen otsasuonet tykyttäen kyllästyttää ja laitoin sen torille. Nyt pääsee roudaamisessa huomattavasti vähemmällä eikä PE:n ansiosta tarvitse tinkiä äänenpaineestakaan, jos ei halua ;D. Soundeihin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Käytän vahvaimen kumpaakin kanavaa ja vain yhtä pedaalia, chorusta efektilenkissä leslietä matkimassa. Eli särötkin otan suoraan styrkkarista. Toimii. Reagoi erinomaisesti soittotatsiin, puhdistuu hyvin volapotikalla. Dynaaminen ja elävä soundi. Lämpöiset kliinit. Himassa soittelen pääsääntöisesti Tech 21 FlyRig 5:n ja PE:n läpi (erittäin hyvät soundit pienellläkin volalla), treeniksellä ja keikoilla sitten TM60:llä ja FlyRig on mukana varalla. "I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt - |
Guitarfreak 16.09.2016 22:12:03 | |
---|
Åboensis: Ihan trankkusten perusklassikon, eli Tech 21:n Trademark 60:n sekä sille kaveriksi isommille keikoille saman puljun Power Engine 60:n. Erittäin hyvin ovat toimineet niin kotona, treeneissä kuin keikoillakin tähän mennessä. Ovatten kevyitä kantaa, kovaäänisiä, kestäviä ja hemmetin hyväsoundisia pelejä. Olin jo pitkään pohdiskellut puolitosissani mokomein hommaamista, mutta putkipuristi sisälläni pisti aina vastaan. Sitten jossain vaiheessa alkoi reilu 36 -kiloisen Riveran ronttaaminen otsasuonet tykyttäen kyllästyttää ja laitoin sen torille. Nyt pääsee roudaamisessa huomattavasti vähemmällä eikä PE:n ansiosta tarvitse tinkiä äänenpaineestakaan, jos ei halua ;D. Soundeihin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Käytän vahvaimen kumpaakin kanavaa ja vain yhtä pedaalia, chorusta efektilenkissä leslietä matkimassa. Eli särötkin otan suoraan styrkkarista. Toimii. Reagoi erinomaisesti soittotatsiin, puhdistuu hyvin volapotikalla. Dynaaminen ja elävä soundi. Lämpöiset kliinit. Himassa soittelen pääsääntöisesti Tech 21 FlyRig 5:n ja PE:n läpi (erittäin hyvät soundit pienellläkin volalla), treeniksellä ja keikoilla sitten TM60:llä ja FlyRig on mukana varalla. Mieki joskus kuvittelin tuohon pystyväni (tech 21een siis) mutta ne ei kuitenkaan puhunut mun sieluun. Mesaa lauteille... Ei kellää ois halvalla Mesan Roadster kaappia? 1x12 tai 2x12? Lelut kallistuu - äijät rapistuu |
Åboensis 18.09.2016 12:50:31 | |
---|
Guitarfreak: Mieki joskus kuvittelin tuohon pystyväni (tech 21een siis) mutta ne ei kuitenkaan puhunut mun sieluun. Mesaa lauteille... Hyvin pitkälti ovat kyllä maku- ja toisaalta käyttötarkoitusasioita nämä ;D. Jos ei joku vermes tai soundi puhuttele niin siihen ei yleensä kannata käyttää turhaa aikaa. Onneksi nykyään on varaa mistä valita :D. Omalta osalta valintaan vaikuttivat soundipoliittisten kysymysten lisäksi pitkälti myös käyttövarmuus ja rooudattavuus. Toisaalta viimeksi eilen tuli kiitosta keikan jälkeen nimenomaan kitarasoundista, eli ei se vissiin ihan huonolta voi kuulostaakaan ;D? Tai sitten olivat vain kohteliaita... "I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt - |
Mr. Speed 18.09.2016 13:09:53 | |
---|
vvaltsu: ENGL Steve Morsea ois kiva päästä testaamaan. Ei voi GASista vielä puhua, mutta kuitenkin. Munsta Morse on esim. Invaderia aika reilusti kivampi |
FastEddie 20.09.2016 12:56:04 | |
---|
Luulin jo päässeeni GASista kokonaan, mutta vahvistimeni kyykättyä kahdella keikalla, huomaan haluavani uutta vahvistinta. Putki, hybridi, trankku... kaikkia on tullut nyt haikailtua. Ja tietysti kaikki purnukat, joissa lukee OD, dist, comp, delay tai melkein mitä tahansa, kiinnostaa. (Vaikka mulla on jo useampi todella toimiva lauta) Ihan vaan voisi kokeilla kaikkia maailman säröjä. Kettu, GAS, pois minusta! If you think you are too old to rock n roll, then you are |