Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5282 283 284 285 286347 348 349 350 351
harripoika
21.09.2023 14:28:33
Hämmästyttää että edelleen näitä höynäytettäviä löytyy.
Arkka
21.09.2023 15:12:42

harripoika: Hämmästyttää että edelleen näitä höynäytettäviä löytyy.

No osittain "näitä höynäytettäviä" löytyy juurikin sen takia, että ei kukaan halua kirjoittaa tähän ketjuun, että otti riskin ja tuli huijatuksi kun vastaanotto on tuo.
harripoika
21.09.2023 15:50:47 (muokattu 21.09.2023 15:55:02)
Arkka: No osittain "näitä höynäytettäviä" löytyy juurikin sen takia, että ei kukaan halua kirjoittaa tähän ketjuun, että otti riskin ja tuli huijatuksi kun vastaanotto on tuo.

Heh, kaikista varoituksista huolimatta surutta laitetaan rahaa tuntemattomille.
No, ainakin on varoiteltu.
Kommenttiketjut on just sitä varten että ainakin antaa viitettä kaverista.Jos se on tyhjä tai nikki vasta luotu niin suosittelen erinäisiä tarkistuksia ennenkuin maksaa. Varmaa ei ole mikään mutta keinoja löytyy ja jos ei löydy niin jättää ostamatta.
p130
21.09.2023 15:56:42

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1858998/fb

Sieltä Patekia tai Breikkua järkihintaan.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Penasol
21.09.2023 16:03:23

harripoika: Heh, kaikista varoituksista huolimatta surutta laitetaan rahaa tuntemattomille.
No, ainakin on varoiteltu.

Harvemmin tulee käytyä kauppaa tuttujen kanssa. Luottamus on yksi olennaisia kaupankäynnin elementtejä. Joskus joutuu luottamaan muihinkin kuin tuttuihin.
En tiiä saatana
-Juice-
21.09.2023 16:43:04
p130: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1858998/fb

Sieltä Patekia tai Breikkua järkihintaan.

Juu kattelin ihan samaa. "Patekin" hinnasta puuttuu varmaan kolme nollaa ja eiköhän aidosta Breitlingistakin saisi pulittaa pari-kolme tonttua enemmän. Varmaan tälläkin sivustolla väärennöksien myyminen on kiellettyä.
Twinkle
21.09.2023 16:49:50
Penasol: Harvemmin tulee käytyä kauppaa tuttujen kanssa. Luottamus on yksi olennaisia kaupankäynnin elementtejä. Joskus joutuu luottamaan muihinkin kuin tuttuihin.

sitähän se on, että tässä nyt joutuu valitsemaan riskien ja käytännöllisyyden väliltä. Tiiän että netissä tapahtuvan kaupanteon standardi on ollut vaikka kuinka kauan laittaa rahaa suoraan tilille, mutta se pitää sitten myös tiedostaa että se joka sitä rahaa laittaa kantaa riskin ihan täysimääräisesti.
Henri Henri Olavi
21.09.2023 17:04:52 (muokattu 21.09.2023 17:05:02)
Twinkle: sitähän se on, että tässä nyt joutuu valitsemaan riskien ja käytännöllisyyden väliltä. Tiiän että netissä tapahtuvan kaupanteon standardi on ollut vaikka kuinka kauan laittaa rahaa suoraan tilille, mutta se pitää sitten myös tiedostaa että se joka sitä rahaa laittaa kantaa riskin ihan täysimääräisesti.

Välillä tulee takkiin, mutta ei se ainakaan mun ostokäyttäytymistä ole muuttanut. Aina olen ollut tarkkana ja hieman liiankin varovainen.
Deminutiones in culum trudite!
Penasol
21.09.2023 18:50:35 (muokattu 21.09.2023 18:51:03)

Henri Henri Olavi: Välillä tulee takkiin, mutta ei se ainakaan mun ostokäyttäytymistä ole muuttanut. Aina olen ollut tarkkana ja hieman liiankin varovainen.

Sama. Siis siinä mielessä, että tarkkana ja varovaisena olen. Kertaakaan ei ole vielä kosahtanut, mutta kerran oli lähellä. Pahaa teki kieltäytyä vähän liian hyvästä tarjouksesta, mutta onneksi kieltäydyin ja rahat säästyi.
En tiiä saatana
ituvirtanen
27.09.2023 01:34:29

Kun tämä kitaraosio on muutenkin keskittynyt ensisijaisesti vouhkaamaan rahasta tai sen puutteesta (Mitä kannattaa maksaa/pyytää: yli 200 sivua, tori ja huijaukset: yli 280 sivua, turvonneet hintapyynnöt VOL6!: yli 470 sivua, miten menee kamat kaupaksi: yli 410 sivua), tämän ehkä voisi jopa jättää muistutukseksi niille talousrajoitteisille, jotka pitävät ääntä.

Mistä se Laulava kylätohtori mainitsikaan allekirjoituksessaan pitävänsä?
basisti1971
27.09.2023 07:52:28 (muokattu 27.09.2023 07:56:41)
Moi.

Twinkle: painan varoitusta näille, nämä viimeiset viestit vois poistaa täältä tyystin ettei ne nyt jää mihinkään hakukoneisiin elämään?

Vaikka mnetin kasvojenkohotuslinjan mukaista olisikin poistaa todisteet tiettyjen nimimerkkien ylillyönneistä, viestiketjusta riippumatta, varsin tragikoomistahan tuollainen viestien selektiivinen poistaminen on.
EDIT: Etenkin kun kirjoittajat voivat editoida itse kommenttinsa vielä tovin jos katsovat tarpeelliseksi.

Toisaalta, jos kaikki turhat "huijari"bongausinnostumiset (jollaisena tämän viimeisimmänkin näen) poistettaisiin, lähtisi tästäkin viestiketjusta~50-100 sivua samoin tein.
Ja mnetin moderoinnin tuntien, seassa katoaisi roppakaupalla relevanttiakin tietoa huijareista, tietoa joka mahdollisesti -ja TOIVOTTAVASTI- vähentää jälleen uusien uhrien joutumista huijatuksi.
Tai pahimmoillaan tehtäisiin kuten yleensä tuntuu tapana olevan, poistetaan koko ketju, ja se olisi sääli se.

T:Samuli
Gary the pine
27.09.2023 16:15:35 (muokattu 27.09.2023 16:16:14)
edit, ei mitään
Tulin, näin, paskoin housuun.
TimoPL
28.09.2023 18:01:34
Ei pastalla tapahtunut huijausyritys, vaan Facebookin MarketPlacessa, jossa mulla samat pedaalit myynnissä kuin täälläkin.

Jokin häiritsi ostajassa alusta asti, mutta ajattelin, kun ehtona on maksu etukäteen mobilepaylla, tai tilille, niin katsotaan mitä tuleman pitää.

Ostaja ilmoitti ostavansa pedaalit ja tarvitsevansa puhelinnumeroni, jonka lähetinkin , maksua varten. Ilmoitti myös Jyväskylässä sijaitsevan osoitteen, mihin paketin voi lähettää.
Parin päivän päästä ostaja lähetti viestin, että on ostoksen maksanut ja linkin, jonka kautta minun pitäisi kuitata rahalähetys. Tässä vaiheessa lähetin linkin siviilipuhelimesta työpuhelimeen (joka on joka tapauksessa huomenna menossa sopivasti vaihtoon) työpuhelimella avasin linkin, joka johti väärennetyille postin sivuille..

Tämän pidemmälle en lähtenyt asiaa "tutkimaan"

Linkki huijarin face-sivulle.

https://www.facebook.com/profile.php?id=100092306289508

En tiedä onko kaapattutili, vai valeprofiili.
Pian 45 vuotta kitaran soittoa takana, eli lupaava kitaristinalku jo vuodesta 1980.
Henri Henri Olavi
28.09.2023 18:06:42 (muokattu 28.09.2023 18:07:19)
TimoPL:

Tuo on valeprofiili. Ollut sama henkilö keskustelun aiheena ennenkin jossain FB-ryhmässä. Noita on paljon. Tuo "rajalähetyksen kuittaus" on heti se, joka paljastaa huijarin. Viimeistään.
Deminutiones in culum trudite!
Twinkle
28.09.2023 21:05:58 (muokattu 28.09.2023 21:06:58)
basisti1971: Vaikka mnetin kasvojenkohotuslinjan mukaista olisikin poistaa todisteet tiettyjen nimimerkkien ylillyönneistä, viestiketjusta riippumatta, varsin tragikoomistahan tuollainen viestien selektiivinen poistaminen on.
EDIT: Etenkin kun kirjoittajat voivat editoida itse kommenttinsa vielä tovin jos katsovat tarpeelliseksi.

Minusta tässä nyt ei ole kyse siitä näkyykö ihmisten ylilyönnit vaan minusta oli ihan oikeudenmukaista poistaa viattoman ihmisen yhteystiedot tämmöisestä ketjusta. Sitä ei minusta voi myöskään jättää vapaaehtoisuuden varaan, ne on joka tapauksessa löydettävissä riippumatta siitä kenen viestissä ne näkyy.
AngieRainbow
29.09.2023 15:09:05
Mä saan kans jonkin verran myyjänä yhteydenottoja "ostajilta" joissa jokin häiritsee alusta asti. Niissä aina pyydetään lähettämään sähköpostia johonkin osoitteeseen, mikä ei ole kuulema oma, vaan se kuuluu esim "isäpuolelle" tai jollekin. Näissä jotenkin tulee aina se olo, että he haluavat vain siirtää keskustelun sähköpostiin esim muusikoiden.net tai tori.fi viesteistä. Mä en tiedä, miten tuo keskustelu jatkuisi tai mihin se kusetus perustuu, mutta en vastaa näihin yleensä yhtään mitään, vaikka se saattaakin tarkoittaa, että jokin oikeakin ostajaehdokas siinä sitten jää välistä.

TimoPL: Ei pastalla tapahtunut huijausyritys, vaan Facebookin MarketPlacessa, jossa mulla samat pedaalit myynnissä kuin täälläkin.

Jokin häiritsi ostajassa alusta asti, mutta ajattelin, kun ehtona on maksu etukäteen mobilepaylla, tai tilille, niin katsotaan mitä tuleman pitää.

Ostaja ilmoitti ostavansa pedaalit ja tarvitsevansa puhelinnumeroni, jonka lähetinkin , maksua varten. Ilmoitti myös Jyväskylässä sijaitsevan osoitteen, mihin paketin voi lähettää.
Parin päivän päästä ostaja lähetti viestin, että on ostoksen maksanut ja linkin, jonka kautta minun pitäisi kuitata rahalähetys. Tässä vaiheessa lähetin linkin siviilipuhelimesta työpuhelimeen (joka on joka tapauksessa huomenna menossa sopivasti vaihtoon) työpuhelimella avasin linkin, joka johti väärennetyille postin sivuille..

Tämän pidemmälle en lähtenyt asiaa "tutkimaan"

Linkki huijarin face-sivulle.

What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Twinkle
29.09.2023 15:36:07
AngieRainbow: Näissä jotenkin tulee aina se olo, että he haluavat vain siirtää keskustelun sähköpostiin esim muusikoiden.net tai tori.fi viesteistä. Mä en tiedä, miten tuo keskustelu jatkuisi tai mihin se kusetus perustuu, mutta en vastaa näihin yleensä yhtään mitään, vaikka se saattaakin tarkoittaa, että jokin oikeakin ostajaehdokas siinä sitten jää välistä.

Se kuitenkaan ei vielä tarkoita mitään, tätä sivustoa käyttää pirusti väkeä jotka ei notku täällä jokaikinen päivä niin kuin me foorumin käyttäjät pyöritään. Joillekin esim. whatsapp on paljon miellyttävämpi ja välittömämpi tapa kommunikoida kuin tämä, se ei oikeastaan eroa yhtään siitä että jotkut mieluusti soittaa ennemmin kuin kirjoittaa.
TimoPL
29.09.2023 18:35:08
Henri Henri Olavi: Tuo on valeprofiili. Ollut sama henkilö keskustelun aiheena ennenkin jossain FB-ryhmässä. Noita on paljon. Tuo "rajalähetyksen kuittaus" on heti se, joka paljastaa huijarin. Viimeistään.
Tein kyseisestä profiilista facebookille ilmoituksen luottokorttitietojen kalastelusta. Tiedä sitten, onko siitä hyötyä vai ei. Ainakin huijari joutuu jossain vaiheessa luomaan uuden profiilin.
Pian 45 vuotta kitaran soittoa takana, eli lupaava kitaristinalku jo vuodesta 1980.
Henri Henri Olavi
29.09.2023 18:51:10 (muokattu 29.09.2023 18:51:23)
TimoPL: Tein kyseisestä profiilista facebookille ilmoituksen luottokorttitietojen kalastelusta. Tiedä sitten, onko siitä hyötyä vai ei. Ainakin huijari joutuu jossain vaiheessa luomaan uuden profiilin.

Mäkin teen noita ilmoituksia tietojen kalastelusta, feikkiprofiilista jne. monta viikossa, mutta äärimmäisen harvoin niille tehdään mitään. Aina tulee vain pahoittelu, että tili ei riko heidän sääntöpolitiikkaansa. Silti ne kandee munsta aina ilmoittaa.
Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin. -Jucciz
Cancun
04.10.2023 20:08:59 (muokattu 04.10.2023 20:09:15)
Sanokaas onko tässä nyt jokin mahdollisuus tulla huijatuksi, jos huonoa suomea (Google translaten läpi?) kirjoittava ostajaehdokas ottaa yhteyttä Isosta-Britanniasta ja haluaa ostaa ihan vain Suomessa myymäni tuotteen suoraan pyyntihinnalla + toimituskuluilla ja maksaa vielä tilisiirrolla? Haluaa siis vain koko nimen ja pankkitilin numeron. On nimittäin melko riskaabelin tuntuista touhua ostajan kannalta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)