Kenis 27.06.2018 10:46:05 | |
---|
|
hallu 27.06.2018 11:32:18 (muokattu 27.06.2018 11:35:03) | |
---|
Kenis: No mutta siinä on kotterolla hintaa! https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1371936 Onko tämä https://www.thomann.de/fi/gibson_lp_standard_58_ft_vos.htm sama kitara? huomioni kiinnittyi kolmeen asiaan, nimittäin sarjanumero on tuossa torin kitarassa lyhyempi (olisko siis kuitenkin vähän arvokkaampi kapine?). Tuo Thomanin kitara painaa vain nelisen kiloa (voiko olla ilman kevennysporauksia noin kevyt???) tuon torin kitaran painoa ei ole ilmoitettu. Thomanin kitarassa näyttää osa soololoven sisäkaarteen kanttauksesta jääneen maalin alle, tuosta torin kitarasta en saanut selvää onko siinä sama homma. Thomannin kuvassa olevassa kitarassa talla on melkein kannessa kiinni!?!? eli säätövaraa alas päin ei enempää ole. E: tuossa torin kitarassa ei mun mielestä ole maalattu sen pindauksen yli soololoven sisäkaarteessa samalla tavalla kuin tuossa Thomanin kitarassa eli ei ne ole samoja varmaankaan. Thomanin kitara lienee kuitenkin joku "liukuhihnamalli" luulisin. Mun jutut on täyttä mutua.... tietolähteeksi minusta ei ole ja mielipiteeni perustuu tunteisiini eli siihen miten toivoisin maailmassa asioiden olevan järjestetty. Älä ota tosissasi puheitani...... |
Kenis 27.06.2018 12:57:22 | |
---|
hallu: Onko tämä https://www.thomann.de/fi/gibson_lp_standard_58_ft_vos.htm sama kitara? huomioni kiinnittyi kolmeen asiaan, nimittäin sarjanumero on tuossa torin kitarassa lyhyempi (olisko siis kuitenkin vähän arvokkaampi kapine?). Tuo Thomanin kitara painaa vain nelisen kiloa (voiko olla ilman kevennysporauksia noin kevyt???) tuon torin kitaran painoa ei ole ilmoitettu. Thomanin kitarassa näyttää osa soololoven sisäkaarteen kanttauksesta jääneen maalin alle, tuosta torin kitarasta en saanut selvää onko siinä sama homma. Thomannin kuvassa olevassa kitarassa talla on melkein kannessa kiinni!?!? eli säätövaraa alas päin ei enempää ole. E: tuossa torin kitarassa ei mun mielestä ole maalattu sen pindauksen yli soololoven sisäkaarteessa samalla tavalla kuin tuossa Thomanin kitarassa eli ei ne ole samoja varmaankaan. Thomanin kitara lienee kuitenkin joku "liukuhihnamalli" luulisin. Kyllä Hallu nyt menee taas täysin metsään nämä sinun mutuilut! -Kenneth |
hallu 27.06.2018 13:50:25 (muokattu 27.06.2018 13:55:22) | |
---|
Kenis: Kyllä Hallu nyt menee taas täysin metsään nämä sinun mutuilut! -Kenneth No etkö halua kertoa, miltä osin? siis oliko löytämäni kitara eri mallia, vai missä menin metsään? sitä paitsi en esittänyt väittämiä vaan kysymyksiä. E: mun mielestä on vähän halpahintaista heittää kommenttia mutuilusta ilman että perustelee sitä mitenkään :-( Mun jutut on täyttä mutua.... tietolähteeksi minusta ei ole ja mielipiteeni perustuu tunteisiini eli siihen miten toivoisin maailmassa asioiden olevan järjestetty. Älä ota tosissasi puheitani...... |
Tawsky 27.06.2018 16:51:40 | |
---|
Pääsä -Jeszse |
tuskiz 27.06.2018 17:09:49 | |
---|
hallu: No etkö halua kertoa, miltä osin? siis oliko löytämäni kitara eri mallia, vai missä menin metsään? sitä paitsi en esittänyt väittämiä vaan kysymyksiä. E: mun mielestä on vähän halpahintaista heittää kommenttia mutuilusta ilman että perustelee sitä mitenkään :-( 90% tapauksissa noihin sun Mikki Hiiri-kysymyksiin auttaa parhaiten Google. Sivistä itseäsi. Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla. |
Haeroe 27.06.2018 17:17:17 | |
---|
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
jii.haanpaa 27.06.2018 17:24:36 | |
---|
hallu: No etkö halua kertoa, miltä osin? siis oliko löytämäni kitara eri mallia, vai missä menin metsään? sitä paitsi en esittänyt väittämiä vaan kysymyksiä. E: mun mielestä on vähän halpahintaista heittää kommenttia mutuilusta ilman että perustelee sitä mitenkään :-( Molemmat ovat R8:ja. Molemmissa on vuosilukuun sopiva sarjanumero. R8:t painavat usein siinä neljän kilon kantturoilla ja ovat kevennysporaamattomia. En ole aivan varma mitä tarkoitat soololoven ja kanttinauhan maalauksella, mutta tuon ikäisissä R8:ssa on koko matkan käytetty samanlevyistä kanttinauhaa. Soololoven kohdalla nauhan alla näkyy kansipuu, ei sitä mitenkään maalattu ole. Kanttinauhojen päälle valuva punainen pigmentti kuuluu ns. asiaan ja oli normihommia myös ennenmuinoin. Tätä voi ihmetellä enemmän antamalla googlelle hakusanoiksi "gibson binding bleed". |
Jukka Häikiö 27.06.2018 19:15:18 (muokattu 27.06.2018 19:16:03) | |
---|
Noi tais olla silloin -07 siellä 2700€:n huituvissa, nää nykyvimpaimet on vähän eri specseillä, ns. enemmän "alkuperäistä", eri liimat, kaularaudan ympäriltä puuttuu muovinen suojatuubi, mikit on vaihtuneet Custombuckereiksi ja sen sellaista. Ei toi kuitenkaan sama keppi ole kuin nykyiset. On nää nykyiset mun mielestä fiinimmin duunattu ja sitä kautta arvokkaampia. Vähän eri hintaan noita on näkynyt kyllä juu, 2000-2500€ lienee olleet pyynnit. Ei noita silleen voi verrata nykyisiin, kun ovat eri specseillä ja hinnoitella käyttämällä verrokkina uutta 2018 mallia. Käytetystä 2018 mallista voi ihan hyvin pyytää 3500€. hallu: No etkö halua kertoa, miltä osin? siis oliko löytämäni kitara eri mallia, vai missä menin metsään? sitä paitsi en esittänyt väittämiä vaan kysymyksiä. E: mun mielestä on vähän halpahintaista heittää kommenttia mutuilusta ilman että perustelee sitä mitenkään :-( Pelimanni pizzerian nurkasta päivää... |
hallu 27.06.2018 20:10:34 | |
---|
Kiitoksia jii.haanpaa ja Jukka Häikiö, että vastasitte asiallisesti. Varsinkin tuo, että kansipuu pilkistää oli maalauksen alta oli hyvä huomio, koska olen tottunut siihen, että kanttaus peittää kansipuun enkä ollut tuota asiaa tullut ajatelleeksi. No niin tai näin, niin mun mielestä tuossa torin R8:sa se kanttaus leveni siellä soololoven pohjalla eli siltä osin oli erilainen, vaikka kuvasta ei kunnolla saanutkaan selvää eli saatoin myös erehtyä. Mun jutut on täyttä mutua.... tietolähteeksi minusta ei ole ja mielipiteeni perustuu tunteisiini eli siihen miten toivoisin maailmassa asioiden olevan järjestetty. Älä ota tosissasi puheitani...... |
Laulava Kylätohtori 27.06.2018 21:12:54 | |
---|
tuskiz: 90% tapauksissa noihin sun Mikki Hiiri-kysymyksiin auttaa parhaiten Google. Sivistä itseäsi. Meinaat, että sulla on kanttia kirjoitella tällaisia kommentteja? Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
tuskiz 27.06.2018 21:40:31 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Meinaat, että sulla on kanttia kirjoitella tällaisia kommentteja? Mulla ei ole kuin rautaista asiantuntemusta aiheeseen kuin aiheeseen. Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla. |
jii.haanpaa 27.06.2018 22:15:51 (muokattu 27.06.2018 22:17:17) | |
---|
hallu: ...niin mun mielestä tuossa torin R8:sa se kanttaus leveni siellä soololoven pohjalla eli siltä osin oli erilainen, vaikka kuvasta ei kunnolla saanutkaan selvää eli saatoin myös erehtyä. En oikein usko. Tuo kapea kanttilista on mun ymmärtääkseni 50-luvun juttuja ja levennys tuli vasta 60-luvun uustuotannon mukana. Mikäli olen ymmärtänyt oikein, niin reissue-sarjalaisten pitäisi tältä osin olla historic correct in engelska. meni offariksi, sori siitä. |
loner 28.06.2018 00:47:01 | |
---|
Tawsky: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1372779 Uutenahan tuo on kokonaista 120€ Ja kaiken tuon lässytyksen seasta voidaan todeta että tuohon et ole vaihdettu kuin yksi mikki. Potikoiden vaihto ei nosta hintaa tippaakaan eikä joku nauhojen päiden viilaus. Kunnon kusetus hinta. |
discominister 28.06.2018 22:08:55 | |
---|
Tässä nyt kun on asiattomat agressiiviset yksityisviestit luettu lonerilta, jossa haukutaan mm. kusettaja jobbariksi, muutama sana kyseisestä Stratosta ja kitarakaupoista ylipäätään: Hinnoista voi olla monta mieltä varsinkin silloin kun on kyseessä modattu yksilö. Joka tapauksessa elektroniikan laatu, nauhojen viimeistely ja ammattimainen set-up vaikuttaa kitaran soitettavuuteen ja soundiin olennaisesti. Minusta on näin ollen myös ihan ymmärrettävää, että vaikuttaa myös hintaan. Saa toki olla eri mieltä, mutta ei tarvii tulla rageemaan. Toisekseen minulla ei ole kiire myydä tuota, tinkivaraa on ja ei haittaa vaikka ei meniskään. Oikeus minulla myynti-ilmoitus on kuitenkin jättää? |
tuskiz 28.06.2018 22:34:34 | |
---|
discominister: Joka tapauksessa elektroniikan laatu, nauhojen viimeistely ja ammattimainen set-up vaikuttaa kitaran soitettavuuteen ja soundiin olennaisesti. Minusta on näin ollen myös ihan ymmärrettävää, että vaikuttaa myös hintaan. Tätä mieltä olen itsekkin, mutta koskaan tällä myyntipalstalla ei moiset operaatiot saa näkyä hinnassa, ainakaan ilman 80% vähennystä osien ja ammattiukon palvelujen hinnasta. Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla. |
BugBadWolf 28.06.2018 22:50:57 | |
---|
discominister:...Joka tapauksessa elektroniikan laatu, nauhojen viimeistely ja ammattimainen set-up vaikuttaa kitaran soitettavuuteen ja soundiin olennaisesti. Minusta on näin ollen myös ihan ymmärrettävää, että vaikuttaa myös hintaan.... Internetissä törmää kaikenlaisiin ihmisiin. Toiset kohtaamiset eivät välttämättä ole miellyttäviä. Voit ajatella yhteisöämme ihastuttavaksi kukkakedoksi jossa säntäilee iloisena paljain jaloin, perhosten kanssa kilpaa kirmaillen, kunnes tallaa vahingossa lehmänläjään. Huonoa tuuria se vain on. Pese jalat ja jatka matkaa ;D Mitä tulee Harley Bentoniin, kyseinen tuote on ostettuna raakile. Vähän niinkuin ostaisi rakennustarjan tai pelkät puut. Kunnon työt ja pieni sijoitus osiin tekevät halvasta koriste-esineestä oikean soittimen. Nimenomaan Bentonien kohdalla arvo nousee niin rahassa, kuin käyttöarvossa. Tämä huolimatta siitä, mitä mieltä satunnainen tahra elon kukkakedolla asiasta on. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
trih 29.06.2018 01:30:45 | |
---|
BugBadWolf: Internetissä törmää kaikenlaisiin ihmisiin. Toiset kohtaamiset eivät välttämättä ole miellyttäviä. Voit ajatella yhteisöämme ihastuttavaksi kukkakedoksi jossa säntäilee iloisena paljain jaloin, perhosten kanssa kilpaa kirmaillen, kunnes tallaa vahingossa lehmänläjään. Huonoa tuuria se vain on. Pese jalat ja jatka matkaa ;D Mitä tulee Harley Bentoniin, kyseinen tuote on ostettuna raakile. Vähän niinkuin ostaisi rakennustarjan tai pelkät puut. Kunnon työt ja pieni sijoitus osiin tekevät halvasta koriste-esineestä oikean soittimen. Nimenomaan Bentonien kohdalla arvo nousee niin rahassa, kuin käyttöarvossa. Tämä huolimatta siitä, mitä mieltä satunnainen tahra elon kukkakedolla asiasta on. Thomannin tilausmäärät on varmaankin niin vaikuttavat, että jo hyvistä osista kasattuun kiinakitaraan saadaan kiva hinta. Omasta mielestä se on ammattilaisen säätämä oman säädön jälkeen, tai sitten jonkun, joka on ihka oikea yrittäjä tuolla alalla ja takaa tämän. Harley Benton + no name parannus + Squierin hinta = Doobie |
BulletFace 29.06.2018 07:55:45 | |
---|
discominister: Tässä nyt kun on asiattomat agressiiviset yksityisviestit luettu lonerilta, jossa haukutaan mm. kusettaja jobbariksi, muutama sana kyseisestä Stratosta ja kitarakaupoista ylipäätään: Hinnoista voi olla monta mieltä varsinkin silloin kun on kyseessä modattu yksilö. Joka tapauksessa elektroniikan laatu, nauhojen viimeistely ja ammattimainen set-up vaikuttaa kitaran soitettavuuteen ja soundiin olennaisesti. Minusta on näin ollen myös ihan ymmärrettävää, että vaikuttaa myös hintaan. Saa toki olla eri mieltä, mutta ei tarvii tulla rageemaan. Toisekseen minulla ei ole kiire myydä tuota, tinkivaraa on ja ei haittaa vaikka ei meniskään. Oikeus minulla myynti-ilmoitus on kuitenkin jättää? Eipä näistä tosiaan kannatta ottaa itseensä. Kyllä maailmassa puhetta riittää. Mutta ihan pointteja kirjoittajilla kyllä on. Hetken aikaa sitten joku kauppasi "hieman" arvokkaampaa kitaraa kuin tuo harley bentonisi nimittäin kohtuullisen mintissä kunnossa olevaa Jackson RR24:sta. Pyyntinä oli 1100€ Myyjä oli vain modannut kyseisen kepukan kitarapajalla lisäämällä toisen mikin ja jotain muuta pientä kivaa. Ongelmana vain tuossakin tapauksessa oli se, että harva on valmis maksamaan siitä, että myyjä modaa kitaraa vaihtamalla siihen "arvokkaammat mikit yms" ja perustelee sillä korkeampaa hintaa. Jos kyseinen kepukka muuten liikkuu torilla vaikkapa 600€ hintaan ja myyt omaasi hintaan 750€ koska omasta mielestäsi vaihtamasi "parempi mikki" nostaa hintaa tuon verran. Voin kertoa, että ei nosta. Ainakaan kenenkään muun kuin itsesi mielestä. Ja ei kait siinä, kyllähän sitä aina pyytää saa. Get the best and fuck the rest. |
22001100 29.06.2018 08:35:35 | |
---|
BulletFace: Jos kyseinen kepukka muuten liikkuu torilla vaikkapa 600€ hintaan ja myyt omaasi hintaan 750€ koska omasta mielestäsi vaihtamasi "parempi mikki" nostaa hintaa tuon verran. Voin kertoa, että ei nosta. Ainakaan kenenkään muun kuin itsesi mielestä. Ja ei kait siinä, kyllähän sitä aina pyytää saa. Jep, kannattaakin modailessa säästää alkuperäiset mikit yms. Sitten kun/jos päättää laittaa kepin myyntiin palauttaa alkuperäiset osat ja pitää "paremmat" osat seuraavaan projektiin. Tuo toki vaikeutuu mitä vaikeampia modeja tekee (mikin jyrsiminen, kaulan pinnoitteen hiominen tms.) mutta hardwareilla onnistuu olettamuksella ettet poraile uusia reikiä tms. |