![]() 07.03.2006 22:06:55 | |
---|---|
Ehkä joillain myyjillä (liikkeillä) on mielestään varaa vaikka mihin...?? No onhan KeskusMusiikki aika suvereenisti Lahden johtava musiikkikauppa, joten kai heillä varaakin olisi :) Kertoivat tuossa viime jouluna, että heillä käy yhtenä päivänä joulun tienoolla enemmän asiakkaita kun muissa lahden kaupoissa joulusesongin aikana yhteensä. V.U.K #24 | |
![]() 08.03.2006 13:06:52 | |
Tänään tapahtunutta: Katselin erästä kitaracomboa, myyjä vei sen kokeiluhuoneeseen ja sain testata ihan rauhassa. Ehkä puolentunnin kuluttua myyjä palasi kysellen mielipidettä laitteesta, kysyin tarjousta jne. Koko hörskälle hintaa olisi tullut n. 1000euroa, pidin summaa hyvin kohtuulisena. Keskustelimme pienen tovin vahvistimen säädöistä ja soundista. Juuri kun olin lähtemässä, myyjä vetäisee ässän hihastaan: "Siinä (combossa) on kaksi Celestion Vintage kolmekymppistä, hyvät ämyrit. Just myin yhden kaapin, jossa oli noita neljä, tonnilla." Hoho! Juttu ei ehkä avaudu tässä, mutta aika hupaisaa. Tarkoituksena oli ilmeisesti esittää: 4x12" V30 = 1000euroa, 2x12" V30 = 500euroa, ja maksaisin siis itse vahvarista ainoastaan 500euroa. | |
![]() 08.03.2006 18:17:37 | |
Tammer-Pianossa ostin kerran plekuja.Otin niitä jotain 20,laskin parissa sekunnissa paljon ne tulee maksaan(80snt/kpl) Myyjä:20 plektraa...se tekee...(otti laskimen) Mä sanoin hiljasella äänellä paljon se oikeesti tekee,mutta tää myyjä ei kai kuullu vaan laski vielä. Myyjä:Joo se tekee 9€ Annoin rahat ja ajattelin,että onpa tyhmä myyjä.Ei edes laskimella osanu laskee. Voiko ton laskee kommentiks?Eikös palveluammatissa olevien(varsinkin kassojen)pitäis osata laskee? Mun kaveri kerto,että,kun se oli ostamassa synaa,niin se ei saanu ite testata,vaan myyjä muka "oikeesti" alko soittaan jotain helvetin joululauluja,vaikka oikeesti ne oli tullu suoraan siitä synasta ja tää myyjä oli vaan hakannu siihen päälle jotain xD Myyjä sano:Tällä pystyy soittaan joululauluja(sillon oli syksy)! Kaveri:Joo kiva(ja oli revetä nauruun myyjän esittäessä "soittoaan") | |
![]() 08.03.2006 18:26:09 | |
Tammer-Pianossa ostin kerran plekuja.Otin niitä jotain 20,laskin parissa sekunnissa paljon ne tulee maksaan(80snt/kpl) Myyjä:20 plektraa...se tekee...(otti laskimen) Mä sanoin hiljasella äänellä paljon se oikeesti tekee,mutta tää myyjä ei kai kuullu vaan laski vielä. Myyjä:Joo se tekee 9€ Annoin rahat ja ajattelin,että onpa tyhmä myyjä.Ei edes laskimella osanu laskee. Voiko ton laskee kommentiks?Eikös palveluammatissa olevien(varsinkin kassojen)pitäis osata laskee? Sehän voi myös olla mahdollista, että myyjä oli vaan reilu ja antoi alennusta, kun ostit niitä plektroja noin paljon. | |
![]() 08.03.2006 18:27:48 | |
Tammer-Pianossa ostin kerran plekuja.Otin niitä jotain 20,laskin parissa sekunnissa paljon ne tulee maksaan(80snt/kpl) Myyjä:20 plektraa...se tekee...(otti laskimen) Mä sanoin hiljasella äänellä paljon se oikeesti tekee,mutta tää myyjä ei kai kuullu vaan laski vielä. Myyjä:Joo se tekee 9€ Annoin rahat ja ajattelin,että onpa tyhmä myyjä.Ei edes laskimella osanu laskee. Voiko ton laskee kommentiks?Eikös palveluammatissa olevien(varsinkin kassojen)pitäis osata laskee? Myydäänkö sulle yleensä sitten 20 plekua niin että jokaisesta veloitetaan se 80 senttiä? | |
![]() 08.03.2006 18:36:00 | |
Myydäänkö sulle yleensä sitten 20 plekua niin että jokaisesta veloitetaan se 80 senttiä? Jep, kyseessä todennäköisesti perinteinen määräalennus. | |
![]() 08.03.2006 19:49:56 (muokattu 08.03.2006 19:51:34) | |
Niimpä niin, 20 plektraa 80snt kappale, tekee kylläkin 16 euroa. Vähän jäi mulle hämäräksi että tarkoititko että sanoit saman summan jonka myyjä laski laskimella vai mitä hä, mutta antaa jo olla. Edit: eiku joo nyt vasta aukes ku luin pari kertaa uusiks, eli määrä-ale niinkun jo sanottiin. | |
![]() 08.03.2006 19:54:24 | |
Sellainen topikki olis hyvä mis musaliikkeen myyjät kertois tyhmimpiä kommentteja asiakkailta... | |
![]() 08.03.2006 20:07:05 | |
Sellainen topikki olis hyvä mis musaliikkeen myyjät kertois tyhmimpiä kommentteja asiakkailta... Luultavasti paljon hauskempia juttuja löytyisi niin päin. | |
![]() 08.03.2006 20:23:48 | |
Myydäänkö sulle yleensä sitten 20 plekua niin että jokaisesta veloitetaan se 80 senttiä? Kaikista hauskintahan tässä oli se, että sama henkilö vielä vaahtosi viikonloppuna kuinka saa kaikesta alennusta ilman että kysyy edes. voi elämä tämmöistä menoa. | |
![]() 08.03.2006 20:29:37 | |
Sehän voi myös olla mahdollista, että myyjä oli vaan reilu ja antoi alennusta, kun ostit niitä plektroja noin paljon. Mutta oon ostanu vähemmänkin eikä se oo osannu laskee! | |
![]() 08.03.2006 20:33:51 | |
Kaikista hauskintahan tässä oli se, että sama henkilö vielä vaahtosi viikonloppuna kuinka saa kaikesta alennusta ilman että kysyy edes. voi elämä tämmöistä menoa. En väittäny,että saan kaikesta. Ja kyse oli oikeesti vaan siitä, että se myyjä ei osannu laskee EDES laskimella. | |
![]() 08.03.2006 20:34:17 | |
Mutta oon ostanu vähemmänkin eikä se oo osannu laskee! Niin siis et vieläkään ole ymmärtänyt sitä, että mihinkään musiikkiliikkeessä olevaan hintalappuun ei oikeasti kannata uskoa? | |
![]() 08.03.2006 20:34:53 | |
Mutta oon ostanu vähemmänkin eikä se oo osannu laskee! Tosissaan plektroista annetaan varmaan ihan joka paikassa määräaleennusta. En ole itse ainakaan vielä törmännyt kauppaan missä pikkuhilppeen hinta olisi sama yksittäin kuin suuremmissakin määrin. "Kysymys kuulostaa kysymykseltä." | |
![]() 08.03.2006 20:35:37 | |
Niin siis et vieläkään ole ymmärtänyt sitä, että mihinkään musiikkiliikkeessä olevaan hintalappuun ei oikeasti kannata uskoa? No siellä nyt kiskotaan yleensä enemmänkin ylihintaa,kun alennusta. | |
![]() 08.03.2006 20:36:28 | |
Tosissaan plektroista annetaan varmaan ihan joka paikassa määräaleennusta. En ole itse ainakaan vielä törmännyt kauppaan missä pikkuhilppeen hinta olisi sama yksittäin kuin suuremmissakin määrin. Miks sitten mun kaverit ei oo saanu määräalennusta?ainakin 5 ostaa sieltä plekuja. | |
![]() 08.03.2006 20:37:04 | |
En väittäny,että saan kaikesta. Ja kyse oli oikeesti vaan siitä, että se myyjä ei osannu laskee EDES laskimella. Jos se myyjä-setä laski sen oikean summan ja vähensi siitä sen tietyn prosentin minkä noissa pikku napuskoissa annetaan? Vai meinaatko että se myyjä laski vain väärin ja siksi myi sinulle halvemmalla ne 20 plektraa? | |
![]() 08.03.2006 20:37:57 | |
No siellä nyt kiskotaan yleensä enemmänkin ylihintaa,kun alennusta. Niin.. hintalapuissa on ylihintaa sen takia että melkeinpä jokainen einari kaupassa käydessään kuitenkin yrittää tinkiä edes vähän. Helpompi antaa pois ylimääräisestä katteesta ja kivempi ottaa ylimääräistä katetta jos asiakas ei tingi. | |
![]() 08.03.2006 20:40:31 | |
Jos se myyjä-setä laski sen oikean summan ja vähensi siitä sen tietyn prosentin minkä noissa pikku napuskoissa annetaan? Vai meinaatko että se myyjä laski vain väärin ja siksi myi sinulle halvemmalla ne 20 plektraa? Se yritti monta kertaa laskee ja aina väärin. | |
![]() 08.03.2006 20:42:07 | |
Se yritti monta kertaa laskee ja aina väärin. Ok. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)