hallu 31.12.2016 18:04:11 | |
---|
fox: Itse kyllä näkisin, että vuosien mittaan toi Gibson kyllä vetää "pidemmän korren" tuolla innovaatio- ja kokeilupuolella. ;) Tietty oikeastaan niin moni noista on ollut juurikin "ihan liikaa" pohjimmiltaan varsin konservatiiviselle soittajakunnalle. Ei oo ollut myyntimenestystä. Pitää olla sitä vanhaa ja hyvää meininkiä, juu. Hyperspeed Les Paul, anyone? (tosin tuo koko hyperspeed-projekti oli, jos näin asiaa vuosia myöhemmin tarkkailee, aika "raakile" eikä siitä edes kovalla kehitystyöllä sen valmihimpaa ja käyttökelpoisempaa tullut) Niinnojoo sorruin vähän yleistämään itsekin :-). Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
hollstro 31.12.2016 18:10:07 | |
---|
Perinteisen lankkusähkökitaran evoluutio tapahtui 60-luvun alkuun mennessä. Jotka tykkää sen aikakauden saundista tykkää noista kitaroista. Metallimiehet ja 7-kielisten soittajat taas tykkää niistä kitaroista eikä siinä ole mitään nokan koputtamista. Niistäkin löytyy ne esikuvat ja parhaat pelit. Siksi ei ole yhtä totuutta. On vain jokaisen kitaratyypin kohdalla päteviä "tämä on parahaimmistoon kuuluvaa" konsensusta. Jazzia soittava hakeutuu erilaisen kitaran pariin kuin droppi ööstä vetävä kirkonpolttaja. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
BugBadWolf 31.12.2016 18:12:44 | |
---|
hollstro:..Sitä kokemusta ei mikään viisastelu korvaa. Kysyminen, saati uskonnoiksi muuttuneiden yhteisten arvailujen kyseenalaistaminen ei ole viisastelua. Jos ihminen ei osaa kertoa sitä, mikä yhdessä asiassa on parempaa kuin toisessa, en usko että kyseessä on tieto tai kokemus. Silloin puhutaan uskomuksesta. Uskomus puolestaan on henkilökohtainen kokemus, eikä sillä puolestaan ole mitään tekemistä kokemuksen kanssa. Suomenkieli on ihanaa ;D Niin että mikä siinä vanhalla tallalla soittamisessa on uuden kanssa temuamista parempaa? Onko siihen vastaaminen nyt noin vaikeaa? Ei tarvitse edes arvailla, mistä ko juttu johtuu. Kun nyt vaan kerrot sen, mitä se kitara tekee paremmin. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
hallu 31.12.2016 18:13:34 | |
---|
hollstro: Itse toteat että perustelut ovat kiinostavia. Niitä sinulla ei ole. Koita nyt edes. Ja jos katselit mitä soittimia mulla on, niin niissä on ihan modernejakin pelejä. Jos tuo sinun luonnehdinta pitäisi paikkansa niin näin ei olisi. Olet oikeassa, minulla ei ole paljoa perusteluita. Se johtuu siitä, että välttelen ottamasta kovin jyrkkää kantaa oikeastaan mihinkään. Esitän mieluummin kysymysiä ja koitan ymmärtää tätä maailmaa. Minulla ei ole kantaa jota perustella ja jos huomaat minun väittäneen jotakin, niin toki yritän perustella väittämäni tai sitten peräännyn siitä. Kerro mitä haluat minun perustelevan, niin yritän perustella. Katselin kitaroitatasi esittäviä kuvia ja on ne hienoja ihan kiistatta. Minä uskon että se mitä me omistamme ei määrittele meitä, vaan se mitä teemme...... ja mielestäni sanat ovat tekoja. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
hallu 31.12.2016 18:23:08 | |
---|
hollstro: ............i ei ole yhtä totuutta. .................. Tästä olen kanssasi samaa mieltä. Jokaisen on löydettävä totuutensa. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
BugBadWolf 31.12.2016 18:26:30 (muokattu 31.12.2016 18:38:35) | |
---|
fox:..."raakile" eikä siitä edes kovalla kehitystyöllä sen valmihimpaa ja käyttökelpoisempaa tullut) Siitä nyt voisi arvailla monenkin mutkan kautta, mikä meni pieleen. Piti oikein tarkistaa netistä, että mitä kaikkea siinä oli. Itse muistin vain midin. Vaan olisiko ollut..: - soittotuntuma liian kaukana normaalin kielisetin tuntumasta - tuonaikaisten tietokonelaitteiden hitaus (muistan kun jossain messuilla kokeilin Rolandin ensimmäistä synakitaraa (se, missä oli sellainen kumma tukipuu kaulan lisänä) ja ääni tuli viikon myöhässä) - "väärä" ulkonäkö ylipäätään mikkien puuttuessa Kun miettii Gibsonin touhuja, ei tuo ole ainoa keskeneräisenä markkinoille tuotu keksintö. Robottihan tuli ainakin ihan puolivalmiina pihalle. Luulen että ihminen haluaa yleensä edetä pienemmillä askelilla. Siksi kehityksenkin kannattaa edetä pienin askelin. Kaikkinensa väittäisin midikitaraa hyväksi ideaksi. Valmiina ja kokeiltuna. ...mistä tuli mieleen Line6, mutta se ei ole vintagea ;D E: Lisätty puuttuva sana En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
hollstro 31.12.2016 18:26:58 | |
---|
BugBadWolf: Kysyminen, saati uskonnoiksi muuttuneiden yhteisten arvailujen kyseenalaistaminen ei ole viisastelua. Jos ihminen ei osaa kertoa sitä, mikä yhdessä asiassa on parempaa kuin toisessa, en usko että kyseessä on tieto tai kokemus. Silloin puhutaan uskomuksesta. Uskomus puolestaan on henkilökohtainen kokemus, eikä sillä puolestaan ole mitään tekemistä kokemuksen kanssa. Suomenkieli on ihanaa ;D Niin että mikä siinä vanhalla tallalla soittamisessa on uuden kanssa temuamista parempaa? Onko siihen vastaaminen nyt noin vaikeaa? Ei tarvitse edes arvailla, mistä ko juttu johtuu. Kun nyt vaan kerrot sen, mitä se kitara tekee paremmin. Se kitara soi paremmin. Sen kummempaa perustelua ei ole, eikä tarvita. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
BigPapa 31.12.2016 18:28:44 | |
---|
|
BugBadWolf 31.12.2016 18:29:05 | |
---|
hallu: Tästä olen kanssasi samaa mieltä. Jokaisen on löydettävä totuutensa. Tästä olen kanssasi eri mieltä. Joissain asioissa on vain yksi totuus ja kasakaupalla erilaisia uskomuksia ;D Se, onko ihmisen välttämättä tarpeen tietää totuutta jos uskomuksella tulee onnelliseksi eikä aiheuta sillä vahinkoa muille, lienee enemmänkin moraalifilosofinen kysymys. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
BugBadWolf 31.12.2016 18:32:09 | |
---|
hollstro: Se kitara soi paremmin. Sen kummempaa perustelua ei ole, eikä tarvita. Valitettavasti tällä ei saada montaakaan ihmistä uskomaan vanhan tallan paremmuuteen. Mutta ookkei. Kaikki ... *diplomatiapohjaista pohdintaa* ...PRS:t ovat paskoja. Siihen ei tarvita sen kummempaa perustelua. Kuulostanko minä nyt vakuuttavalta? En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
BugBadWolf 31.12.2016 18:33:32 | |
---|
BigPapa: https://youtu.be/wlyunWX6Y9s Tuo on kyllä jo vähän epäoikeudenmukaista. Jeffin kynsissä kakkosneloseen naulattu rautalanganpätkäkin kuulostaisi hyvältä ;D En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
hollstro 31.12.2016 18:33:58 | |
---|
BugBadWolf: Valitettavasti tällä ei saada montaakaan ihmistä uskomaan vanhan tallan paremmuuteen. Mutta ookkei. Kaikki ... *diplomatiapohjaista pohdintaa* ...PRS:t ovat paskoja. Siihen ei tarvita sen kummempaa perustelua. Kuulostanko minä nyt vakuuttavalta? En ole ainoa joka näin ajattelee. Soundi on jokatapauksessa erilainen. Joku voi pitää toista parempana. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
fox 31.12.2016 18:45:12 | |
---|
BugBadWolf: Kun miettii Gibsonin touhuja, ei tuo ole ainoa keskeneräisenä markkinoille tuotu keksintö. No, niin no. "Jos ei mitään tee, ei tee virheitäkään" sano isäukkoni. Ja en tarkoittanu että yleensä pitäs kuoriämpäriä kipata tuon firman R&D -porukan niskaan saati luokitella yksinomaan "Gibsonin touhuiksi".. tuo nyt oli vaan esimerkin omaiseksi tarkoitettu. Aattelepa jos ne oliskin hakeneet eksklusiivista patenttia säädettävälle kaularaudalle, siinäpä sitä olis nikottelemista soitinfirmoilla.. ;) Hyperspeed-projektin suuria ylikäymättömiä ongelmia oli opto-triggeröinti, laitteitten latenssi (eli viive) sitten myös. Mutta tulihan pähkäiltyä. |
BugBadWolf 31.12.2016 18:52:46 | |
---|
fox: No, niin no. "Jos ei mitään tee, ei tee virheitäkään" sano isäukkoni...."Gibsonin touhuiksi"... Juu. Kaikille sattuu, kun yrittää. Asiayhteys sai vain pohtimaan Gibsonia tässä yhteydessä. Ne, jotka eivät edes yritä, eivät kehity. ...Aattelepa jos ne oliskin hakeneet eksklusiivista patenttia säädettävälle kaularaudalle... Maksaisimme joka kitarassa Gibson-veroa. Alkaisi Harley Bentonkin olla arvotavaraa ;D ...Hyperspeed-projektin suuria ylikäymättömiä ongelmia oli opto-triggeröinti, laitteitten latenssi (eli viive) sitten myös. Mutta tulihan pähkäiltyä. Tykkäsiköhän väki lopulta kuuden B-kielen soittotuntumasta? Onhan se tavallaan helpoimmin soitettava kieli koko kasassa. Itse ihmettelisin soittotuntuman muuttumista varmaan eniten. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
BugBadWolf 31.12.2016 18:58:06 | |
---|
hollstro:...Soundi on jokatapauksessa erilainen. Joku voi pitää toista parempana. Millä - kautta ikuisesti pyhän, kaikkitietävän ja erehtymättömän Urho Kekkosen haamun - tavalla erilainen?!??!?! Ja jos joku pitää toista parempana, eihän se silloin ole mahdollista että vanha on ehdottomasti parempi. Haluatko muuten, että tällaisena nuorena ja kokemattomana vastaan puolestasi aikaisemmin esittämääni kysymykseen? En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
MadMatt 31.12.2016 19:09:21 | |
---|
BugBadWolf: Valitettavasti tällä ei saada montaakaan ihmistä uskomaan vanhan tallan paremmuuteen. Mutta ookkei. Kaikki ... *diplomatiapohjaista pohdintaa* ...PRS:t ovat paskoja. Siihen ei tarvita sen kummempaa perustelua. Kuulostanko minä nyt vakuuttavalta? Miksi jokainen asia ja mielipide pitäisi vääntää sulle erikseen rautalangasta. vaikuttaa kovasti että kaikki nuo vasta-argumentit perustuvat vain siihen että pääsisit jotenkin verbaalisesti pätemään, osoittamaan omaa erinomaisuuttasi ja lopuksi toteamaan muiden mielipiteet vääriksi. Sivistyneeseen ja rakentavaan keskusteluun kuuluu että puhutaan omista näkemyksistä ja kokemuksista ja vaihdetaan niitä. Missään musiikkiin liittyvässä asiassa ei koskaan tule olemaan yhtä totuutta ja helvetin hyvä niin.. |
hallu 31.12.2016 19:14:07 | |
---|
hollstro:............... Joku voi pitää toista parempana. Hemmetti, taas mä olen kanssasi samaa mieltä :-). Ei tämä elämä enää näytä toivottomalta. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
LaMotta 31.12.2016 19:15:15 | |
---|
BugBadWolf: PRS:t ovat paskoja. Siihen ei tarvita sen kummempaa perustelua. Tästä tuli mieleen jotain niin provosoivaa, etten edes tohtinut kirjoittaa sitä.....vielä. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
hallu 31.12.2016 19:31:34 (muokattu 31.12.2016 19:37:30) | |
---|
hollstro: Se kitara soi paremmin. Sen kummempaa perustelua ei ole, eikä tarvita. Päin vastoin juurikin se mikä on hyvää ja miksi, vaatii perusteluja. Kitaran soinnin hyvyys ei ole absoluuttinen asia, vaan perustuu sopimuksiin. Jos asetut ottamaan kantaa hyvä ja huono akselilla, niin silloin olisi ystävällistä tuoda esille minkälaisen sopimuksen valossa se sitä on. E: ja tarkoitan tällä tällä sitä, että julistaa jonkn asian yleiseksi tosiasiaksi, niin se vaatii ehdottomasti perusteluja. Jos liittäisit kommenttiin sellaisia sanoja kuin "minun mielestä" tai "minä pidän" etc. niin mitään perusteluja ei tarvittaisi, koska se että se on mielipiteesi riittää kyllä perusteluksi. Mutta jos yksikantaan julistat jonkin asian olevan jollakin tavalla ilman kompromisseja, niin se vaatii ihan erilliset perustelut. Muuten se on vain mutinaa tuuleen. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
BugBadWolf 31.12.2016 19:32:20 | |
---|
MadMatt:...vaikuttaa kovasti että kaikki nuo vasta-argumentit perustuvat vain siihen että pääsisit jotenkin verbaalisesti pätemään, osoittamaan omaa erinomaisuuttasi ja lopuksi toteamaan muiden mielipiteet vääriksi... Jep jep. Haluan tietää, ovatko asiat totta, vai huuhaata. Jos minulle ensin sanotaan että vanha talla on uutta parempi ja annetaan - yleisesti nimeämättömässä paikassa olevaan - "kaikkien" mielipiteeseen pohjaavia lausuntoja, haluan tietää tarkempia yksityiskohtia. Ja jos niitä ei tule, arkistoin ko kirjoittajan osastoon "luki huuhaata netistä ja uskoi siihen. Nyt julistaa samaa asiaa tietämättä aiheesta mitään". Jos samainen kirjoittaja nakkelee vielä henkilökohtaisuuksia itsensä kanssa eri mieltä olevien suuntaan, kiinnostun toki aiheesta tavanomaista enemmän. Tässä yhteydessä voit lohdutella itseäsi sillä, että olen vain niin vittumainen mies. En ole, Matt Hyvä, monestikaan samaa mieltä yleisen mielipiteen kanssa. Haluan ajatella omat mielipiteeni loppuun ja siihen tarvitsen tietoa. Joskus kysyn siksi, että en ymmärrä ja valitettavasti joskus siksi, että ymmärrän mielestäni enemmän kuin joku toinen (vittumainen mies, remember?). Ja kyllä Matt. Niin ikävältä kuin se kuulostaakin, niin olen melkoisen erinomainen otus. Vaadin samaa myös niiltä, jotka varmana tietona asioita maailmalla julistavat. Suomeksi: Pitää olla minnuu viisaampi, jos meinoo muuttoo miu mieljpittee jostae. Tällaisen tapahtuessa kiitän, vilkaisen nopeasti että huomasiko kukaan ja jatkan oikeassaolemista uuden mielipiteen kanssa. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |