Aihe: Suuren Suuri Pedaali- ja Efektirupattelu
1 2 3 4 527 28 29 30 31164 165 166 167 168
antnis
24.04.2014 11:12:46 (muokattu 24.04.2014 11:13:05)
Gabe: Strymon Flint

Joo mun veljellä on Flint ja se on loistava, mutta vähän voisi (vaihteeksi) koittaa budjettiratkaisua! :)

Kun tarttis se Echophonic hommaa kans.
iec
24.04.2014 13:59:57

antnis: Joo mun veljellä on Flint ja se on loistava, mutta vähän voisi (vaihteeksi) koittaa budjettiratkaisua! :)

Kun tarttis se Echophonic hommaa kans.

Mites tämä: http://www.uraltone.com/soitinkaupp … ctro-harmonix-xo-stereo-pulsar.html

Itsellä ei ole kokemusta, mutta vaikuttaa aika asialliselta ja kohtuuhintaiselta. Toisaalta itsellä noin 30 euron Joyon Tremolo on toiminut ihan hyvin, vaikkei siinä olekaan noin paljon säätöjä kuin EHX:n tremolossa.

-iec
Ja niin päin pois...
Laulava Kylätohtori
25.04.2014 08:38:43
zapateados: Kalamazoo taipuu mun mielestä hyvin sooloboostiksi, kun jättää gainin klo 9-10 paikkeille ja lisää volumea reippaasti. Tonen sekä glassin yhdistelmällä saa jonkun verran treble boostia tarvittaessa. Itse käytän sitä lähinnä komppisärönä vähemmän volumea ja enemmän gainia tyylisillä säädöillä. Gainin määrästä riippumatta Kalamazoo stäkkäytyy hyvin muiden säröjen kanssa, mikä on ainakin mulle iso plussa.

Kerro käyttökokemuksia, kun saat pedaalin.

Olihan se hyvä pedaali. Pehmeä soundinen, juuri kuten sanoit. Itsellä oli silver-versio ja se oli aika tumma, mikä ei tosin ollut huono asia. Toimi tosi hyvin toisen straton kanssa ja tuo "tummuus" tarkoittaa lähinnä sitä, että tästä pedaalista puuttui kaikenlainen räikeys ja liiallinen treblekkyys. Tuosta olisi voinut löytyä, vaikka mitä soundeja, jos en olisi vaihtanut sitä Blue Noteen.

Eli koska tässä on nyt tämä pedaaliharvennus menossa, niin oli pakko vaihtaa se, koska jos olisin vain ostanut Blue Noten, niin en olisi malttanut luopua Kalamazoosta. BN on kuitenkin mielestäni tähän mennessä testaamistani od-pedaaleista paras, joten pistän sen nyt lautaan, lopetan pedaalien ostelun ja olen tyytyväinen. Sen verran tuo jäi kuitenkin 'kaihertamaan', että varmaan jossain kohtaa tulee vielä testattua tuota gold-mallia...

Ps. Okko on myös toooodella mainio purkki. Nyt on vain siinä ja siinä, että onko siinä liikaa säätämistä vai ei. Säätöjä on paljon, mutta ne ovat loogisia ja toimivia, joten saa nyt nähdä. Tätä on pakko testata lisää ajan kanssa ennen kuin tekee päätöksen. Aika vähän siitä kuitenkin on juttua täällä. Luulisi, että noin loistavasta purkista olisi enemmänkin hehkutusta...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Gabe
29.04.2014 17:55:25
Eikö kellään tosiaan ole Pedlatrain Miniä joutilaana?

Kohta pitää ostaa uutena. Pistin jo Custom Soundsille kyselyä pystyvätkö tulemaan Thomannin hintoja vastaan. Muualta ei noita taida edes saada täältä päin?
Jucciz
29.04.2014 18:00:10
Gabe: Strymon Flint

Komp komp täältä. Samaan hintaan loistavat reverbit myös. Mainio vempeles.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Gabe
29.04.2014 18:39:02
Jucciz: Komp komp täältä. Samaan hintaan loistavat reverbit myös. Mainio vempeles.

Ja kumpaakin kolmin kappalein. Flint on kyllä yksi onnistuneimmista hankinnoista.
sustain65
29.04.2014 19:19:18
Gabe: Ja kumpaakin kolmin kappalein. Flint on kyllä yksi onnistuneimmista hankinnoista.

Tietääkö kukaan, että saako Strymonin Mobius pedaalista sopivasti ruuvaamalla täysin samat soundit kuin tuosta täällä ylistetystä Flintistä?
Huikki
29.04.2014 21:15:10

sustain65: Tietääkö kukaan, että saako Strymonin Mobius pedaalista sopivasti ruuvaamalla täysin samat soundit kuin tuosta täällä ylistetystä Flintistä?

Mobiuksessa ei ole reverbiä, joten ei saa täysin samoja soundeja. Oletettavasti samanlaiset tremolot löytyy kyllä.
sustain65
29.04.2014 21:33:27
Huikki: Mobiuksessa ei ole reverbiä, joten ei saa täysin samoja soundeja. Oletettavasti samanlaiset tremolot löytyy kyllä.

OK, tämä selvä. Kiitos!
zapateados
03.05.2014 23:34:02 (muokattu 04.05.2014 00:08:21)
Laulava Kylätohtori: Olihan se hyvä pedaali. Pehmeä soundinen, juuri kuten sanoit. Itsellä oli silver-versio ja se oli aika tumma, mikä ei tosin ollut huono asia. Toimi tosi hyvin toisen straton kanssa ja tuo "tummuus" tarkoittaa lähinnä sitä, että tästä pedaalista puuttui kaikenlainen räikeys ja liiallinen treblekkyys. Tuosta olisi voinut löytyä, vaikka mitä soundeja, jos en olisi vaihtanut sitä Blue Noteen.

Eli koska tässä on nyt tämä pedaaliharvennus menossa, niin oli pakko vaihtaa se, koska jos olisin vain ostanut Blue Noten, niin en olisi malttanut luopua Kalamazoosta. BN on kuitenkin mielestäni tähän mennessä testaamistani od-pedaaleista paras, joten pistän sen nyt lautaan, lopetan pedaalien ostelun ja olen tyytyväinen. Sen verran tuo jäi kuitenkin 'kaihertamaan', että varmaan jossain kohtaa tulee vielä testattua tuota gold-mallia...

Hyviä ajatuksia. Kiinnitin huomiota tuohon sun kommenttiin, että KM on luonteeltaan tumma ja olen kyllä samaa mieltä. Siitä puuttuu nimen omaan sellainen tietty räikeä luonne, mikä löytyy monesti säröpedaalista straton/single coilien kanssa. Vaikka tonen ja glassin ruuvaa täysille, niin silti pedaalista lähtevä treble boost on todella musikaalinen ja mielyttävän kuuloinen. Itse olen ollut todella tyytyväinen Kalamazoohon straton kanssa soittaessa.

Kuulostaa siltä, että sun tilanne BN:n kanssa on sama kuin mulla Kalamazoon kanssa. Se on "the one" säröpedaali, joka soveltuu omaan soittoon parhaiten ja siihen palaa aina uudelleen. Suhteellisen monia säröjä on tullut kokeiltua ja Kalamazoo on edelleen pedaalilaudassa. Muut on lähteneet yksi kerrallaan torille.

Eiköhän tuo pedaalien harvennusoperaatio johda kohta puolin lisääntyneeseen kirjoitteluun anonyymit gassilaiset ketjuun... ;)
"Ain't nobody now can play the blues that I play" - Junior Kimbrough
aschrode
04.05.2014 12:19:01
sustain65: Tietääkö kukaan, että saako Strymonin Mobius pedaalista sopivasti ruuvaamalla täysin samat soundit kuin tuosta täällä ylistetystä Flintistä?

Strymonin sivuilta löytyy tarkempaa erittelyäkin:

"Mobius offers every feature found in the Orbit flanger pedal as well as the tremolo side of the Flint reverb and tremolo pedal."

http://www.strymon.net/support/faqs … eatures-of-orbit-ola-lex-and-flint/

Mobius on kyllä viikon testailun perusteella oikein hyvä värkki, noista pienemmistä Strymoneista ei ole kyllä kokemusta lain.

Varsinkin Mobiuksen pre/post-ominaisuus (voi sijoittaa signaalitiessä yhtä aikaa kahteen paikkaan ja valita sijainnin preset-kohtaisesti) ja temposynkkaus Timelinen kanssa ovat olleet kivoja ominaisuuksia, vähentävät steppaamista ja Mobiuksen sijaintia on näppärä vaihtaa yhtä parametria muuttamalla sounditarpeen mukaan.
Look behind you, a three-necked guitar!
Laulava Kylätohtori
08.05.2014 22:54:16
Ensi testit Fulltonen Secret Freqin kanssa on nyt vedetty ja himppu sentään, tämä yllätti kyllä toden teolla. Kyseessä ei siis ole keskinkertainen tusina-od, johon on vain ympätty yksi taajuussäädin markkinointimielessä, vaan huikea overdrive.

Itse ajattelin, että tämä on em. kaltainen ja enemmän distortion (koska säätimessä lukee distortion), mutta tämähän on kovan luokan overdrive, ei niinkään distortion. Freq-säädin nollassa tämä on siis todella tasapainoinen, dynaaminen ja hyvä soundinen od. Ei sirinöitä eikä riipivyyttä. Toimii hienosti niin puhtailla kuin särön boostina. High-säädin on kait sama kuin cut-säädin, eli leikkaa yläpäätä pois. Tällä saa todella hienosti häivytettyä turhat yläpäät soundin muuten kärsimättä. Toimii myös clean boosterina ja mikä parasta, tätä voi käyttää 18 voltilla. Itse pidän tästä (kuten muistakin 18 v toimivista) enemmän 18 voltilla käytettynä.

Ja tietysti Freq-säädin. En täysin ymmärrä, mitä se tekee, mutta väittäisin, ettei se ole vain tavallinen mid-korostus. Toki se korostaa keskiääniä, mutta tekee sen "wah-maisesti". Melko 'veikeää' soundia löytyy, kun Freqin pistää täysille. Hauskaa sinänsä, että käyttökelpoista soundia tuntuu löytyvän vähän kaikilla säädöillä..

Positiivisin yllätys sitten... en edes muista koska olisin yllättynyt näin paljon positiivisesti. Pedaalivähennys on käynnissä, mutta tämä ei ole lähdössä mihinkään, paitsi menee suoraan lauttaan kulkematta lähtöruudun kautta...
freakingenius
08.05.2014 23:34:45
Tuli hirvee hinku saada uus särö spedu. T-rex mudhoney 2 ja Mad Professorin Sweet honey ja fuzz vaikuttais aika kovilta. Noh, ei oo kyllä vielä varaakaan ostaa. Löytyykö jengiltä noita? T-rex ois varmaan monipuolisin.
s8na
09.05.2014 00:12:17

Laulava Kylätohtori: Ensi testit Fulltonen Secret Freqin kanssa on nyt vedetty ja himppu sentään, tämä yllätti kyllä toden teolla. Kyseessä ei siis ole keskinkertainen tusina-od, johon on vain ympätty yksi taajuussäädin markkinointimielessä, vaan huikea overdrive.

Itse ajattelin, että tämä on em. kaltainen ja enemmän distortion (koska säätimessä lukee distortion), mutta tämähän on kovan luokan overdrive, ei niinkään distortion. Freq-säädin nollassa tämä on siis todella tasapainoinen, dynaaminen ja hyvä soundinen od. Ei sirinöitä eikä riipivyyttä. Toimii hienosti niin puhtailla kuin särön boostina. High-säädin on kait sama kuin cut-säädin, eli leikkaa yläpäätä pois. Tällä saa todella hienosti häivytettyä turhat yläpäät soundin muuten kärsimättä. Toimii myös clean boosterina ja mikä parasta, tätä voi käyttää 18 voltilla. Itse pidän tästä (kuten muistakin 18 v toimivista) enemmän 18 voltilla käytettynä.

Ja tietysti Freq-säädin. En täysin ymmärrä, mitä se tekee, mutta väittäisin, ettei se ole vain tavallinen mid-korostus. Toki se korostaa keskiääniä, mutta tekee sen "wah-maisesti". Melko 'veikeää' soundia löytyy, kun Freqin pistää täysille. Hauskaa sinänsä, että käyttökelpoista soundia tuntuu löytyvän vähän kaikilla säädöillä..

Positiivisin yllätys sitten... en edes muista koska olisin yllättynyt näin paljon positiivisesti. Pedaalivähennys on käynnissä, mutta tämä ei ole lähdössä mihinkään, paitsi menee suoraan lauttaan kulkematta lähtöruudun kautta...

Sain juuri hommattua stone deafin eq germanium boosterin ja sillä saa juuri tuollaisen wah piikin kaiveltua esiin. Treenejä ootellessa, josko tolla sais nyt leikattua läpi Rockerverbin säröstä sooloihin kuuluvuutta.
thunderrocks
09.05.2014 00:42:00

Laulava Kylätohtori: Ensi testit Fulltonen Secret Freqin kanssa on nyt vedetty ja himppu sentään, tämä yllätti kyllä toden teolla. Kyseessä ei siis ole keskinkertainen tusina-od, johon on vain ympätty yksi taajuussäädin markkinointimielessä, vaan huikea overdrive...

Kiva kuulla että pedaali sopi sun kamoille. Mun marsut ei hänestä oikeen tykänny.. Tai sitten se on vaan se että Rockettin Animalin vieressä on kalvennu (mun mielestä) tähän mennessä kaikki säristimet jota siinä on käyny kääntymässä. Ja laudassa on jo yks vintage tuubihuutaja joten Fulltone ei tuonu enää mitään lisäarvoo. Hyvä pedaali kyllä muuten. Voitais todeta varmaan et kaupat oli onnistuneet kun kerran sulla pelittää noin mukavasti:-)
Laulava Kylätohtori
09.05.2014 08:53:58
thunderrocks: Kiva kuulla että pedaali sopi sun kamoille. Mun marsut ei hänestä oikeen tykänny.. Tai sitten se on vaan se että Rockettin Animalin vieressä on kalvennu (mun mielestä) tähän mennessä kaikki säristimet jota siinä on käyny kääntymässä. Ja laudassa on jo yks vintage tuubihuutaja joten Fulltone ei tuonu enää mitään lisäarvoo. Hyvä pedaali kyllä muuten. Voitais todeta varmaan et kaupat oli onnistuneet kun kerran sulla pelittää noin mukavasti:-)

Jep, ostin ihan kokeilumielessä ajatuksena, että siihen hintaan saa omat pois myydessä. Odotuksia ei juuri ollut, ehkä yllätys oli juuri siksi niin suuri. Minusta tässä on parasta, että tämä on loistava od-pedaali Freq nollassa tai kello 9:ssä ja tuo Freq on tavallaan vain erittäin hyvä bonus muuten loistavassa od:ssa. Ainakin omien kamojen kanssa todella tasapainoinen, dynaaminen, oikealla tavalla transparentti, selkeä ja erotteleva od (käytän 18 voltilla). Ja Freq on omalla tavallaan hieno toiminto, jolla saa kovempaa, vähän erilaista ruttua kuin esim. normaalista tubescreamerista. Loppuun asti mietitty peli, eikä vain tavallinen od, johon lisätty freq-säädin markkinointikikaksi.

Itselläkin kävi Animal pyörähtämässä, mutta pistin myyntiin, koska pidän saman firman Blue Notesta enemmän. Samoin löytyy Maxonin VOP-9, joka hoitaa TS-osaston. Itse asiassa alunperin piti laittaa torille joko tämä tai Maxon, mutta nämä ovat kyllä molemmat niin hyviä ja sen verran erilaisia, että taidan jättää molemmat...

Katsotaan nyt, miten alkuhuuma kestää aikaa, mutta tämän kanssa on vähän samanlainen fiilis kuin noiden muutaman muunkin pedaalin kanssa, joista on tullut pitkäaikaisia pitopelejä....
Stone
09.05.2014 11:57:16

Laulava Kylätohtori: thunderrocks:

Jep, ostin ihan kokeilumielessä ajatuksena, että siihen hintaan saa omat pois myydessä. Odotuksia ei juuri ollut, ehkä yllätys oli juuri siksi niin suuri. Minusta tässä on parasta, että tämä on loistava od-pedaali Freq nollassa tai kello 9:ssä ja tuo Freq on tavallaan vain erittäin hyvä bonus muuten loistavassa od:ssa. Ainakin omien kamojen kanssa todella tasapainoinen, dynaaminen, oikealla tavalla transparentti, selkeä ja erotteleva od (käytän 18 voltilla). Ja Freq on omalla tavallaan hieno toiminto, jolla saa kovempaa, vähän erilaista ruttua kuin esim. normaalista tubescreamerista. Loppuun asti mietitty peli, eikä vain tavallinen od, johon lisätty freq-säädin markkinointikikaksi.

Itselläkin kävi Animal pyörähtämässä, mutta pistin myyntiin, koska pidän saman firman Blue Notesta enemmän. Samoin löytyy Maxonin VOP-9, joka hoitaa TS-osaston. Itse asiassa alunperin piti laittaa torille joko tämä tai Maxon, mutta nämä ovat kyllä molemmat niin hyviä ja sen verran erilaisia, että taidan jättää molemmat...

Katsotaan nyt, miten alkuhuuma kestää aikaa, mutta tämän kanssa on vähän samanlainen fiilis kuin noiden muutaman muunkin pedaalin kanssa, joista on tullut pitkäaikaisia pitopelejä....

Asiallisen kuuloinen pedaali https://www.youtube.com/watch?v=YakqdgWDXtc demon perusteella. Itse pidän videon 1:38 - 2:00 säädön soundeista. Vielä kun kuulisi, että miltä se telellä ja jollakin puhtaalla fender henkisellä vahvistimella kuullostaa, niin sehän passaisi kyllä ;)
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Stone
10.05.2014 12:17:01

Jokos tämä Suomi-Finland uutuus on huomioitu jo täällä? http://www.custom-sounds.com/simble … rdrive-ennakkotilaa-nyt-p-2259.html
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
mazer
15.05.2014 22:15:22 (muokattu 15.05.2014 22:20:22)
Täällä kun jengi hehkuttaa tota Strymon Flinttiä niin rupee kuumottaa sellanen hankkia. Tremoloa siis lähinnä tarvisin vielä laudalleni. Pientä pähkäilyä tässä nyt vaan harrastanut, kun Flintissä olisi reverbikin samassa, mikä tietysti on kiva, mutta vähän myös mietityttänyt. Ensin ajattelin että sillähän saan sitten reverb purkin poistettua laudasta kun flintissä olisi tremolo ja reverb samassa lootassa. Tällä hetkellä kuitenkin kun signaali ketju menee säröt->modulaatiot->delay->reverb. Tremolon normaalisti laittaisin juuri ennen delayta. Tämä tuottaa hieman ongelmia, tai sitten joudun pitämään myös alkuperäisen reverbini laudassa, joka taas tuottaa tilan kanssa ongelmia.

Kannattaako minun siis miettiä ollenkaan Flinttiä, vaiko ostaa pelkästään tremolo, esim Voodoo Lab Tremolo?

edit: tälläiseen törmäsin tänään: http://www.premierguitar.com/articl … ro-harmonix-east-river-drive-review

En tiedä onko täällä ollut puhetta, ainakaan haulla ei löytynyt. Eli EHX:n tube screamer JRC4558 chipillä, ja hintaa vain 55e. Pitänee varmaan tilata että pääsee testaamaan tuben rinnalla.
Gabe
15.05.2014 22:20:16
mazer: Kannattaako minun siis miettiä ollenkaan Flinttiä, vaiko ostaa pelkästään tremolo, esim Voodoo Lab Tremolo?

Kannattaa. Flintissä on reverbin lisäksi yksi parhaimmista tremoloista mihin olen törmännyt.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)