Laulava Kylätohtori 18.05.2020 14:05:55 | |
---|
PIM: Ihan vaan mielenkiinnosta kysyisin, että kuinka pitkälle sinä olisit valmis kuskaamaan tollasen rohjakkeen satasella? Tarkoitatko nyt, että minä ja Matkahuolto ollaan rahdin kuljetuksessa suoraan verrannollisia, vai mikä oli kysymyksen pointti. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Laulava Kylätohtori 18.05.2020 14:11:48 (muokattu 18.05.2020 14:16:34) | |
---|
Pinewood: Minä luulen, että hinnoittelu on tuollainen sen vuoksi, ettei niitä juurikaan haluta kuljettaa. Ovat sen kokoisia ja panoksia, etteivät kovin helposti sovi yhden henkilön käsiteltäviksi ja kuljetettavaksi jossain bussin matkatavaratilassa. Lisäksi käsittely viivästyttää entisestäänkin kireitä aikatauluja noudattavia busseja. En kyllä näe paljon valittamisen aihetta hinnoittelussa. Ei varmaan kiinnosta, se on selvä. Varmaan helpompaa tehtailla kartelleja ja vaatia yhteiskunnalta tukiaisia uhkaamalla ajaa vuoroja muuten kannattamattomina alas. Ja kokonaiskuvaa ajatellen, onhan se sivistyneessä yhteiskunnassa välttämättömyys ihan talouden toiminnan kannalta, että yksityiset ihmiset/firmat kykenevät lähettämään ja vastaanottamaan rahtia järkevillä hinnoilla. e. taitaisi olla kaikkien etu ajaa Matkahuolto konkkaan ja saada todellista kilpailua tilalle. https://www.vihrealanka.fi/uutiset/ … 6nen-matkahuolto-on-uhkaillut-minua e. laitetaan nyt vielä uutinen niistä kartelleista tai paremminkin niiden tuomioista. https://www.hs.fi/talous/art-2000006209819.html Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Pauli Lappalainen 18.05.2020 14:22:39 | |
---|
PIM: Ihan vaan mielenkiinnosta kysyisin, että kuinka pitkälle sinä olisit valmis kuskaamaan tollasen rohjakkeen satasella? Minulle tuli vähän aikaa sitten autonmoottori Turusta Mikkeliin pihaan toimitettuna jollain kiidon kaukolla tms. Rahti oli 100€ Nuo kuljetusfirmat eivät ole kovinkaan pahahintaisia jos pitää vähääkään isompaa tai painavampaa kuskata |
Laulava Kylätohtori 18.05.2020 14:57:03 | |
---|
Pauli Lappalainen: Minulle tuli vähän aikaa sitten autonmoottori Turusta Mikkeliin pihaan toimitettuna jollain kiidon kaukolla tms. Rahti oli 100€ Nuo kuljetusfirmat eivät ole kovinkaan pahahintaisia jos pitää vähääkään isompaa tai painavampaa kuskata Kyllä siinä mielestäni jotain outoa on, ettei Matkahuolto saa samalla rahalla pistettyä 4x12" kaappia sinne rahtitilaan. Mutta tämä nyt on oma subjektiivinen mielipiteeni. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Shredator 18.05.2020 14:58:21 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Kyllä siinä mielestäni jotain outoa on, ettei Matkahuolto saa samalla rahalla pistettyä 4x12" kaappia sinne rahtitilaan. Mutta tämä nyt on oma subjektiivinen mielipiteeni. Puhumattakaan että kv-rahtifimat tuo kaappeja toiselta puolen Eurooppaa huomattavasti halvemmalla. Ja nopeasti. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
Vainottu 18.05.2020 17:26:20 (muokattu 18.05.2020 17:28:09) | |
---|
Viimeisimpänä uutta kitaraa talouteen Gamble Rockfire Special lähti matkahuollon kyydissä tulemaan. Saa nähdä onko nettikeskusteluiden arvoinen keppi. Nätti kitara ainakin (mummiälest). Lisäksi mikkijumppaa harrastettu LTD-straton kanssa. Tallahumpparina on käynyt Seymour Duncanin Custom 5, sekä Distortion ja nyt viimeisimpänä Dimarzio Gravity Storm. Duncanit ei oikein lämmittäneet kumpikaan mutta Dimarzio toimii kyllä pirun hyvin. Hyvin erotteleva mikki jossa on riittävästi alapäätä. Eipä ole paljon aiempaa kokemusta Dimarziosta, mutta ainakin tämän perusteella voisi testailla muitakin mikkejä. Ja laitoin myös Uraltonelta ja Bauhausista tehdyt ostokset nippuun ja värkkäsin 2x10" kaapin isäukolle. https://muusikoiden.net/dyn/users/165773.jpghttps://muusikoiden.net/dyn/users/165774.jpgHymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause. Jos et tottele, olet päissäsi tai on päässäsi aivohalvaus. |
Pinewood 18.05.2020 17:38:02 | |
---|
Pauli Lappalainen: Minulle tuli vähän aikaa sitten autonmoottori Turusta Mikkeliin pihaan toimitettuna jollain kiidon kaukolla tms. Rahti oli 100€ Nuo kuljetusfirmat eivät ole kovinkaan pahahintaisia jos pitää vähääkään isompaa tai painavampaa kuskata Sittenhän kannattaa käyttää niitä eikä tuskailla Matkahuollon kanssa. No problem? |
Pinewood 18.05.2020 17:46:23 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Kyllä siinä mielestäni jotain outoa on, ettei Matkahuolto saa samalla rahalla pistettyä 4x12" kaappia sinne rahtitilaan. Mutta tämä nyt on oma subjektiivinen mielipiteeni. Käy katsomassa linja-autoasemalla, miten se homma käytännössä toimii. Kuvittele sitten sinne päälle se sun 4 x 12 -komero - ja itsesi sitä duunia tekemässä. Hämeenlinnassa olen sitä touhua useammankin kerran katsonut ja viimeksikin kävi kuskia suorastaan sääliksi... Koittakaapa huviksenne ajaa joku linja samalla kertaa sekä aikataulujen että liikennesääntöjen mukaan ja katsokaa, paljonko jää aikaa pysäkkipysähdyksille, rahastamiselle sekä pakettien purkamiselle ja lastaamiselle. Ja jos joku epäilee, en aja itse bussia eikä aja kukaan tuttukaan. Ei mulla tähän muuta. |
Laulava Kylätohtori 18.05.2020 17:57:33 | |
---|
Pinewood: Käy katsomassa linja-autoasemalla, miten se homma käytännössä toimii. Kuvittele sitten sinne päälle se sun 4 x 12 -komero - ja itsesi sitä duunia tekemässä. Hämeenlinnassa olen sitä touhua useammankin kerran katsonut ja viimeksikin kävi kuskia suorastaan sääliksi... Koittakaapa huviksenne ajaa joku linja samalla kertaa sekä aikataulujen että liikennesääntöjen mukaan ja katsokaa, paljonko jää aikaa pysäkkipysähdyksille, rahastamiselle sekä pakettien purkamiselle ja lastaamiselle. Ja jos joku epäilee, en aja itse bussia eikä aja kukaan tuttukaan. Ei mulla tähän muuta. En mä tässä ole kuskeja kritisoinut - ehdittomasti päinvastoin, hienoa työtä tekevät, enkä muista, että linja-autot aiheuttaisivat ikinä harmia tien päällä - vaan Matkahuoltoa. Tuohan on juurikin yksi todiste lisää, miten Matkahuolto perseilee hommat. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Pinewood 18.05.2020 18:08:50 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Ei varmaan kiinnosta, se on selvä. Varmaan helpompaa tehtailla kartelleja ja vaatia yhteiskunnalta tukiaisia uhkaamalla ajaa vuoroja muuten kannattamattomina alas. Ja kokonaiskuvaa ajatellen, onhan se sivistyneessä yhteiskunnassa välttämättömyys ihan talouden toiminnan kannalta, että yksityiset ihmiset/firmat kykenevät lähettämään ja vastaanottamaan rahtia järkevillä hinnoilla. e. taitaisi olla kaikkien etu ajaa Matkahuolto konkkaan ja saada todellista kilpailua tilalle. https://www.vihrealanka.fi/uutiset/ … 6nen-matkahuolto-on-uhkaillut-minua e. laitetaan nyt vielä uutinen niistä kartelleista tai paremminkin niiden tuomioista. https://www.hs.fi/talous/art-2000006209819.html Kyllähän tuota bussikilpailuakin on viime vuosina avattu ja kyllähän homma toimii kaupunkien välillä nätisti. Jonnekin oman mökin läheisyyteen onkin sitten turha koittaa julkisilla, kun ei sinne mitään vuoroja kulje kuten ennen vanhaan. Onneksi on oma auto. VR:lle toivoisin itse kilpailua, kun sitä ei nykyään hämeenlinnalaisten palvelu aina kiinnosta, vaikka täältä käy muutama tuhat päivittäin pääkaupunkiseudulla töissä. Eivät aina kerkiä Tampereen junat pysähtyä matkalla Helsinkiin (ja päinvastoin), kun veisi muutaman minuutin enemmän aikaa. Postikin on saanut kilpailijoita kovasti. Jotenkin vain tuntuu kovin tyytymättömältä porukka nykymenoa kohtaan. Mikseivät käytä niitä halpoja kuriireja? Onhan kilpailu ylipäätään hyvä asia. Ulkomailta saa halvalla vaikka soittimia, kuriirit kuskaa kamaa Suomeen ihan ilmaiseksi kun ostaa vähän enemmän... ja silleen. ps. Tuon Vihreän langan uutinen oli jo vuodelta 2013. Hesarin uutinen sentään viime vuodelta. |
Pinewood 18.05.2020 18:09:43 | |
---|
Laulava Kylätohtori: En mä tässä ole kuskeja kritisoinut - ehdittomasti päinvastoin, hienoa työtä tekevät, enkä muista, että linja-autot aiheuttaisivat ikinä harmia tien päällä - vaan Matkahuoltoa. Tuohan on juurikin yksi todiste lisää, miten Matkahuolto perseilee hommat. Peukku tälle! |
jpaa 18.05.2020 19:11:29 | |
---|
Metalrock: Saksasta saa tilattu https://www.loopersparadise.de/en/index.php?k=139 Näitä samoja kaappeja jo eilen zoomailin ja sinänsä tuo hinta olisi jo ihan ok ja sinne päin mutta rahti toki melko arvokas. Quick Rodia Marshallin 1960BHW:llä tuossa 1,5h testailin ja soundaa hunajalle, joten eipä tuolle nyt niin pakottavaa tarvetta ole. Olen kyllä kiinnostunut jos kävelee Splawnin 4x12 kaappi jostain vastaan. Noista rahdeista sen verran että itse olen hyvässä asemassa kun firmalla on Matkahuollon kanssa tosi hyvät sopimukset. Muistaakseni viimeksi 4x12 maksoi veroineen jotain 22 euroa. Tavarakin kulkee kyllä hyvin meidän suuntaan kun vitostien varressa lymytään. Mutta kyllä sitä kuskia varmaan korpeaa 50kg maksimipainolähetyksiä yksin käsitellä. "To be is to do" - Socrates
"To do is to be" - Jean-Paul Sartre
"Do be do be do" - Frank Sinatra |
Pauli Lappalainen 18.05.2020 19:22:19 (muokattu 18.05.2020 19:23:22) | |
---|
Pinewood: Sittenhän kannattaa käyttää niitä eikä tuskailla Matkahuollon kanssa. No problem? Minulla ei ole ollut ongelmia postin, matkahuollon, tai oikeastaan minkään muunkaan kuljetusyrityksen kanssa vuosikausiin. Kaikki mitä olen lähettänyt ja mitä olen tilannut ovat kohteensa saavuttaneet. Kunhan mainitsin, että on muitakin kuin posti ja MH |
PIM 18.05.2020 21:19:12 | |
---|
JuSu: Kuinka kauas veisit kirjeen 1,60 eurolla? =) No jos autolla menisin niin n. 5 km, mutta minä en olekaan valittanut kuljetuskustannuksia. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
PIM 18.05.2020 21:26:38 (muokattu 18.05.2020 21:27:45) | |
---|
Kokeilkaapa paljonko maksaisi lähtettää 4x12" komeroita taksilla. ;) Onko se nyt niin saatanan vaikea tajuta, että tuollaiset isot ja painavat esineet ei kulje kätevästi linja-auton kyydissä kun linja-autot eivät ole tarkoitettu isojen ja painavien pakettien kuljettamiseen. Mutta jos joku aivan välttämättä haluaa sen komeronsa kulkevan bussikyydissä eikä esim. jonkun kuriirifirman jakeluautolla niin siitä ilosta joutuu sitten vähän maksamaan. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
Laulava Kylätohtori 18.05.2020 21:56:24 | |
---|
PIM: Kokeilkaapa paljonko maksaisi lähtettää 4x12" komeroita taksilla. ;) Onko se nyt niin saatanan vaikea tajuta, että tuollaiset isot ja painavat esineet ei kulje kätevästi linja-auton kyydissä kun linja-autot eivät ole tarkoitettu isojen ja painavien pakettien kuljettamiseen. Mutta jos joku aivan välttämättä haluaa sen komeronsa kulkevan bussikyydissä eikä esim. jonkun kuriirifirman jakeluautolla niin siitä ilosta joutuu sitten vähän maksamaan. Vertaa, mitä maksaa tikkunekun lähettäminen Antonovilla, niin onhan taksi käytännössä ilmainen. Ja kyllä tuollaiset kulkevat linja-auton kyydissä yhtä kätevästi kuin jonkun muunkin kyydissä. On kymmenet vuodet kulkenut. Täällä on esitetty kritiikkiä Matkahuoltoa kohtaan. Jos olet sitä mieltä, että kritiikki on aiheetonta, niin varmasti todistat sen meille argumentoinnin keinoin, niin saadaan jotain tolkkua tähän touhuun ja vähän keskusteluakin aikaiseksi. Tällaiset tunne peräiset mutut nyt on yhtä tyhjän kanssa. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Karvanaama-Zakk 18.05.2020 23:58:26 | |
---|
Blackstar Gas G Blackfire 200 tuli ostettua. Aina tykännyt mm. Blackstar HT 100 Stagesta ja noin 10v käyttänyt HT1 kotivahvarina niin ajattelin moista mörssäriä koittaa bänditouhuissa. Karvojen kasvatus on miesten hommaa! |
Kjukka 19.05.2020 05:30:53 | |
---|
|
VIPMetal 19.05.2020 09:21:36 | |
---|
Pinewood: Käy katsomassa linja-autoasemalla, miten se homma käytännössä toimii. Kuvittele sitten sinne päälle se sun 4 x 12 -komero - ja itsesi sitä duunia tekemässä. Hämeenlinnassa olen sitä touhua useammankin kerran katsonut ja viimeksikin kävi kuskia suorastaan sääliksi... Koittakaapa huviksenne ajaa joku linja samalla kertaa sekä aikataulujen että liikennesääntöjen mukaan ja katsokaa, paljonko jää aikaa pysäkkipysähdyksille, rahastamiselle sekä pakettien purkamiselle ja lastaamiselle. Ja jos joku epäilee, en aja itse bussia eikä aja kukaan tuttukaan. Ei mulla tähän muuta. Samaa mieltä. Eihän ne kuskit mitään bull mentuloita ole. Ja seki väsähti, vaikkei komeroita nostanutkaan joka päivä. |
Laulava Kylätohtori 19.05.2020 09:55:56 | |
---|
VIPMetal: Samaa mieltä. Eihän ne kuskit mitään bull mentuloita ole. Ja seki väsähti, vaikkei komeroita nostanutkaan joka päivä. Sehän olisi Matkahuollon velvollisuus hoitaa työergonomia ja turvallisuus kohdilleen. Kuten jo kirjoitin, niin se, että random kuskit joutuvat repimään noita yksinään, on yksi osoitus lisää siitä, kuinka perseestä Matkahuolto on. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |