tuskiz 28.03.2016 14:33:24 | |
---|
En tiedä miten oikeasti kitarateknikoilla, mutta kuvittelisin jotenkin ettei ihan pikaliimalla noita satuloita liimailla vaan juurikin kunnollisella puuliimalla tai muulla hommaan sopivalla, pseudotieteellisesti pähkäilisin että moiset tökötit resonoi paremmin kun perus pikaliimat ja luovat paremman liitoksen. Siitä kyllä oon samaa mieltä että tippa riittää oli aine mikä tahansa, olisi varmasti hyvä myös joskus saada se satula irtikin vielä jos vaikka hajoaa tai kuluu. |
73nd3r 28.03.2016 17:16:08 | |
---|
Ja seuraavan useampisatasivuisen topicin aihe: satulan liiman vaikutus soundiin. |
Krice 28.03.2016 17:59:17 | |
---|
73nd3r: Ja seuraavan useampisatasivuisen topicin aihe: satulan liiman vaikutus soundiin. 2010 käydyssä keskustelussa jäsen mitja kertoo: "Titebond kuitenkin liimaa puuta puuhartseilla jotka ei tartu juurikaan synteettisiin materiaaleihin." Aha? |
Laulava Kylätohtori 28.03.2016 21:56:49 | |
---|
73nd3r: Ja seuraavan useampisatasivuisen topicin aihe: satulan liiman vaikutus soundiin. Vaikutus on todella radikaali. Like day and night sanoisi hifistiköitynyt kultakorvainen lajitoverimme Amerikan maalta... ;) They pass too much electricity. -SRV |
tuskiz 28.03.2016 22:07:34 | |
---|
73nd3r: Ja seuraavan useampisatasivuisen topicin aihe: satulan liiman vaikutus soundiin. Jo oli aikakin! |
LaMotta 28.03.2016 22:24:20 | |
---|
Prs custom artist olisi hieno koriste. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
BugBadWolf 28.03.2016 22:57:34 | |
---|
LaMotta: Prs custom artist olisi hieno koriste. Äh. Tiedähäntä... Mutta jos se olisi tukevasti titebondilla liimattu laadukkaaseen satulaan, niin ehkä ;D En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Krice 29.03.2016 12:37:18 | |
---|
Olen päätynyt tutkimuksissani siihen tulokseen, että kova pikaliima (syanoakrylaatti) on paras vaihtoehto satulan liimaamiseen. Ongelma on siinä, että en voi tilata mitään kitarakamaa ennenkuin olen saanut ensimmäisen kappaleeni valmiiksi, tein sellaisen säännön itselleni. Liima ei ole kitarakamaa, mutta aion samalla tilata bassovahvistimien (Verkkokaupasta saa molempia). Sitten kun olen saanut eka biisin valmiiksi. |
s8na 29.03.2016 13:12:12 | |
---|
Krice: Olen päätynyt tutkimuksissani siihen tulokseen, että kova pikaliima (syanoakrylaatti) on paras vaihtoehto satulan liimaamiseen. Ongelma on siinä, että en voi tilata mitään kitarakamaa ennenkuin olen saanut ensimmäisen kappaleeni valmiiksi, tein sellaisen säännön itselleni. Liima ei ole kitarakamaa, mutta aion samalla tilata bassovahvistimien (Verkkokaupasta saa molempia). Sitten kun olen saanut eka biisin valmiiksi. Samaa pikaliimaa saat lähimarketista muutamalla eurolla. Ostat lihapiirakoita samalla niin se menee ihan normiostoksista. |
Joees 29.03.2016 16:42:03 | |
---|
Krice: Olen päätynyt tutkimuksissani siihen tulokseen, että kova pikaliima (syanoakrylaatti) on paras vaihtoehto satulan liimaamiseen. Ongelma on siinä, että en voi tilata mitään kitarakamaa ennenkuin olen saanut ensimmäisen kappaleeni valmiiksi, tein sellaisen säännön itselleni. Liima ei ole kitarakamaa, mutta aion samalla tilata bassovahvistimien (Verkkokaupasta saa molempia). Sitten kun olen saanut eka biisin valmiiksi. Onnittelut, lienet tullut tulokseen jota harva soitinrakentaja suosittelee. Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
Myrkky Nuoli 30.03.2016 02:47:23 (muokattu 30.03.2016 02:48:01) | |
---|
Krice: Olen päättänyt ostaa titebondia, minulle on tullut pakkomielle siitä. Osta ihmeessä, mutta elä rupee satulaa sillä liimaamaan. Hyvää liimaa se on, mutta vain puulle. Ja satulaa ei liimata kiinni.. Tippa että se pysyy paikallaan riittää paremmin kuin hyvin. More Nintendo, less Marshall. |
Krice 30.03.2016 11:15:12 | |
---|
Joees: Onnittelut, lienet tullut tulokseen jota harva soitinrakentaja suosittelee. Mitä soitinrakentajat sitten suosittelevat? Tästä aiheesta on nopeasti tulossa sellainen, että pitää varmaan itse selvittää kun netissä on vain meemejä tästäkin aiheesta. |
Myrkky Nuoli 30.03.2016 12:18:51 (muokattu 30.03.2016 12:29:27) | |
---|
tuskiz: En tiedä miten oikeasti kitarateknikoilla, mutta kuvittelisin jotenkin ettei ihan pikaliimalla noita satuloita liimailla vaan juurikin kunnollisella puuliimalla tai muulla hommaan sopivalla, pseudotieteellisesti pähkäilisin että moiset tökötit resonoi paremmin kun perus pikaliimat ja luovat paremman liitoksen. Siitä kyllä oon samaa mieltä että tippa riittää oli aine mikä tahansa, olisi varmasti hyvä myös joskus saada se satula irtikin vielä jos vaikka hajoaa tai kuluu. Kyllä se on nimenomaan se tippa pikaliimaa mitä siellä pajoilla yleisimmin käytetään. Stewmac suosittelee titebondia ihan sen takia, että pikaliima kovettuu niin nopeesti, on enemmän peliaikaa. En oo koskaan kokenut ongelmaksi. Loppupeleissä se on ihan sama mitä liimaa käyttää (kunhan nyt ei mitään epoksia), kunhan sitä laittaa sen yhden pienen pisaran ja that's it. Sen liiman tehtävä ei oo mikään muu kuin estää satulaa lipsahtamasta paikoiltaan kovissa bendeissä. Kielten paine hoitaa kyllä loput. Titebondikin riittää, vaikka periaatteessa puuliima ei oo luun liimaamiseen kovin ideaali. More Nintendo, less Marshall. |
Laulava Kylätohtori 30.03.2016 12:30:03 | |
---|
Se ainakin on ihan varma asia, ettei eri liimojen eroa kuule soundissa edes itse jeesus kristustus... They pass too much electricity. -SRV |
Gabe 30.03.2016 12:33:23 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Se ainakin on ihan varma asia, ettei eri liimojen eroa kuule soundissa edes itse jeesus kristustus... Ei kuule ei, eikä sillä ole käytännönkään kannalta mitään väliä. Kuten sanottu niin kielten paine kyllä pitää sen siinä jo ihan hyvin. Vittumaista vain tulee olemaan seuraava satulanvaihto jos sen liiman kanssa riehuu ihan mielettömästi.. |
antnis 30.03.2016 12:51:15 | |
---|
Yhessä (laadukkaassa) kitarassa oli mulla irti satula enkä huomannut mitään outoa, ihan samalta kuulostikin sitten kun sen liimasin. |
Milkop 30.03.2016 12:53:18 | |
---|
Joku vibe-spedu olisi kiva. Uudet mikit sähkikseen entisten paskojen tilalle. Tele. Kokopuinen akkari. Putkicombo. Lespa. Onhan näitä. "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
vvaltsu 30.03.2016 12:53:42 | |
---|
antnis: Yhessä (laadukkaassa) kitarassa oli mulla irti satula enkä huomannut mitään outoa, ihan samalta kuulostikin sitten kun sen liimasin. Mullakin oli Tokain LC-85:ssä satula irti koko sen vuoden ajan, mitä sen omistin. Myydessä sitten laitoin satulan kiinni päivää ennen lähettämistä. Tipalla pikaliimaa, niinkuin asiaan kuuluu. Dulce et decorum est lapis esse sidus |
Antti1 30.03.2016 12:56:21 | |
---|
Myrkky Nuoli: Titebondikin riittää, vaikka periaatteessa puuliima ei oo luun liimaamiseen kovin ideaali. Titebondillakin on erilaisia liimoja luuliimoista nahkaliimoihin, syanoakrylaateista uretaaneihin, erilaisia PVA-yhdistelmiä jne. Porukka puhuu täällä käytännössä Originalista, joka on vähän terästettyä PVA-liimaa. Se on esimerkiksi teflonia sisältäville satuloille täysin väärä liima, ei pidä kiinni juuri lainkaan. Luuhun tarttuu huokoisuuden vuoksi jonkin verran, moniin muoveihin aivan onnettomasti. Mä käytän itse aina syanoakrylaattia, niitäkin saa eri nopeudella kuivuvia. Titebondikin tarjoilee neljää eri vaihtoehtoa, jos haluaa olla kovin merkkiuskollinen. |
pappasfin 30.03.2016 13:20:40 (muokattu 30.03.2016 13:23:49) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Se ainakin on ihan varma asia, ettei eri liimojen eroa kuule soundissa edes itse jeesus kristustus... Älä sano, jos vaikka puuliima kuullostaisi puiselta ja muoviliima muoviselta ja metalliliima kylmän terävältä ja nahkaliima liian pehmoiselta ;D Miksiköhän ei ole keksitty satulasysteemiä jossa siinä satulassa olis muutama sopiva uloke alapuolella jotka istuis vastaaviin kaulan koloihin, ei tarvis liimaa ollenkaan kun kielet pitää paikallaan ylös-alas-suuntaisesti ja ne ulokkeet koloissaan taasen sivusuuntaisesti, toki tuollainen systeemi vaatisi sitten satulan, jossa olis aina ne sopivat ulokkeet. PappaSFin |