Aihe: Blackstar HT-5H nuppi/combo
1 2 3 4 526 27 28 29 3035 36 37 38 39
akisetä
07.11.2010 16:28:09
Mites tuosta HT-5 nupista lähtee volumea? Nuppi + joku 2x12 kaappi (hyvä ja kohtuuhintainen?), niin riittääkö siinä äänenvoimakkuutta pärjäämään rumpalille, joka paiskoo menemään tilanteessa kuin tilanteessa täysiä ja vain ja ainoastaan täysiä? :D Siis sillein, että vahvaria ei mikitetä eikä kitaraa työnnetä mitenkään muutenkaan tulemaan pa:n kautta. Raskaampi rock ja hevi olis (ylläripylläri) musatyyli. Mulla ei tällä hetkellä ole kuin kitara ja zoom2.1u pedaali, ja en millään viitsisi laittaa tuota pedaalia suoraan mikseriin kiinni, kun se kuulostaa arvatenkin varsin paskalta. Ajattelin että vahvistimen kanssa en käytä tuosta zoomista sitten enää mitään muuta kuin delayta ja ehkä tuota kaasupoljinta volumepedaalina.

Olen katellut Ht-20 comboa käytettynä, mutta nyt rupesi kiinnostamaan tuo pikkunuppikin erityisesti sen takia, koska käytettynä saa näköjään vallan hyvään hintaan. Eli näin bändisoittoa ajattellen, olisiko järkevämpi hommata tuo ht20 combo vaiko ht5 nuppi + joku kaappi?
9292
07.11.2010 20:08:10

akisetä: Mites tuosta HT-5 nupista lähtee volumea? Nuppi + joku 2x12 kaappi (hyvä ja kohtuuhintainen?), niin riittääkö siinä äänenvoimakkuutta pärjäämään rumpalille, joka paiskoo menemään tilanteessa kuin tilanteessa täysiä ja vain ja ainoastaan täysiä? :D Siis sillein, että vahvaria ei mikitetä eikä kitaraa työnnetä mitenkään muutenkaan tulemaan pa:n kautta. Raskaampi rock ja hevi olis (ylläripylläri) musatyyli. Mulla ei tällä hetkellä ole kuin kitara ja zoom2.1u pedaali, ja en millään viitsisi laittaa tuota pedaalia suoraan mikseriin kiinni, kun se kuulostaa arvatenkin varsin paskalta. Ajattelin että vahvistimen kanssa en käytä tuosta zoomista sitten enää mitään muuta kuin delayta ja ehkä tuota kaasupoljinta volumepedaalina.

Olen katellut Ht-20 comboa käytettynä, mutta nyt rupesi kiinnostamaan tuo pikkunuppikin erityisesti sen takia, koska käytettynä saa näköjään vallan hyvään hintaan. Eli näin bändisoittoa ajattellen, olisiko järkevämpi hommata tuo ht20 combo vaiko ht5 nuppi + joku kaappi?

Eiköhän se 20 wattinen ole paljon fiksumpi ostos, jos kerta kovakätisen rumpalin kanssa soittelet. Itse olen kerran kokeillut soitella tuolla saman tyylistä musaa ja rumpali oli myös aika kovakätinen ja aika tiukkaa teki että mökää lähti tarpeeksi. Kyllä sillä selvisi, mutta hommaa ihmeessä se 20-wattinen combo
Tuomoo
07.11.2010 22:10:28
9292: Eiköhän se 20 wattinen ole paljon fiksumpi ostos, jos kerta kovakätisen rumpalin kanssa soittelet. Itse olen kerran kokeillut soitella tuolla saman tyylistä musaa ja rumpali oli myös aika kovakätinen ja aika tiukkaa teki että mökää lähti tarpeeksi. Kyllä sillä selvisi, mutta hommaa ihmeessä se 20-wattinen combo

20-wattinen soundaa kyllä mielettömän paljon huonommalta mitä vitonen. Mutta jos bändihommia ilman PA:ta soittaa, niin ehdottomasti 20-wattinen ettei jää kovakätisen rumpalin alle. Omien kokemusten mukaan 5-wattisella pärjää ihan hyvin, jos rumpali on rauhallinen eikä soita täysillä.
>< (((((*>
Boltsa
07.11.2010 22:45:57
Kyllä 5 wattia riittää aivan kevyesti. Kun sen vahvistimen/kaapin nostaa pois lattian tasosta siten, että se huutaa korvan korkeudella niin eipä ole tullut vastaan vahvistinta, joka ei tuolla tavalla riittäisi. Ei edes kovakätisten rumpalien kanssa.
Cleaneilla ei välttämättä riitä headroomia kovalla äänenvoimakkuuksilla, mutta se ei ilmeisesti ollut ongelmana eikä liiemmin tarpeena.
Boltsa
mhaarala
08.11.2010 09:27:55
Ei tuo Blackstarin kliinikanava kovin pahasti rosoudu edes täysillä ajettaessa. Tietysti jos hakee täysin kirkasta ja heleää kliiniä niin silloin joku toinen vahvistin taitaa muutenkin olla vähän parempi vaihtoehto, mielestäni HT-5:n kliini on aika perus. Ei mikään järisyttävän hyvä mutta sellainen minkä kanssa pärjää. Täpöllä siihen saa sopivasti särmää, mutta käytännön keikkatilanteissa ajan kanavaa yleensä puolella teholla. Pienemmissä tiloissa täytyy tinkiä...
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Crimsomnia
08.11.2010 13:18:25
mitja: Joo, 500T ei ole niitä sievimmin soivia mikkejä... Itse olen aina vaihtanut ne johonkin muuhun high gain mikkiin, koska tekevät aika turskia soundia.

Mä luulin että se räikkäsoundi on vaan sitä paljon mainostettua paffia. No oli tai ei, kyllä mulle maistuu ihan hyvin. Vai onko tolle jotain paremmin soivaa vastinetta mikä painisi samassa outputtiluokassa? Semmosta, että tunnistaisi soundista vielä Gibsoniksi.
Point
08.11.2010 23:05:16 (muokattu 09.11.2010 14:46:05)
Eiss, nyt alkaa tämä odottelu jo hajottamaan. Jos huomenna, tai ylihuomenna sitten.. Seurannan mukaan vasta kymmes päivä tulisi. Pitikin tilata just ennen viikonloppua. Aika säälittävää tosiaan että, viiden päivän venailu saa jo tunteet kuohumaan. Nyt kaikki tänne heti.

Mitään asiaa ei ollut, puran vaan pahaa oloani. Kerron kyllä sitten, kun se UPS-mies ja pikkuveijari kolkuttelee ovella. Toivottavasti vastaa odotuksiani.
Spiral
09.11.2010 09:08:35

AKWM: Kerron kyllä sitten, kun se UPS-mies ja pikkuveijari kolkuttelee ovella.

Kyllä minuakin jännittäisi jos odottaisin että UPS-mies kolkuttelee pikkuveijarilla ovea.
Point
09.11.2010 19:08:24
Spiral: Kyllä minuakin jännittäisi jos odottaisin että UPS-mies kolkuttelee pikkuveijarilla ovea.

Hohooohoo.. :)

No mutta tulihan se sieltä. Kaikki namiskat klo 12 ja soittamaan. Todella hvyäsoundinen vehje! Käytännössä melkein ihan sama miten sitä säätää, hyvältä kuulostaa joka tapauksessa. Ite tykkään pitää ISF:n melkolailla vasemmalla, särö n. klo 2, muut klo 12. Tuommoinen muriseva junttasärö. Ääntäkin lähtee 4x12"-kaapin kanssa pirusti.

Footswitchin kaapeli on ihan älyttömän lyhyt, hyvä kun lattialle asti ylettyy.
Line6 Floorpod ei näytä toimivan loopissa mitenkään päin, eli irtopedaaleihin on näemmä siirryttävä.

Olen kyllä erittäin tyytyväinen, en vaihtaisi pois.
Morri
09.11.2010 20:20:34
Tuomoo: 20-wattinen soundaa kyllä mielettömän paljon huonommalta mitä vitonen.

Nämä tietysti makuasioita, mutta omakohtaisella kokemuksilla molemmat vahvistimet (20:stä vielä nupin ja combon) omistaneena olen täysin päinvastaista mieltä. 20 w combo pyyhkii lattiaa tuolla 5 wattisella, varsinkin jos HT-5-nupista puhutaan, mutta kyllä myös combolla. Pahin puute 5:ssa minun mielestäni oli reverbin puute. Vielä kun tuohon 20 w comboon heittää Celestion Vintage 30:n kiinni niin avot! Näin siis IMO. Eriävät mielipiteet hyväksytään minun puolestani.
Dont mess with Keith Richards! http://www.youtube.com/watch?v=KyK0y02HvVc&feature=related " Good evening, it is good to see you all... it is good to see anybody... ;)"
Vladi
09.11.2010 21:16:00
Tänään taas aika paljon vahvaria äänitelleenä haluan jakaa mielipiteen:

Äänittelin eilen ja tänään samaa pätkää, hieman eri soundilla. Eilen vedin neljä päällekkäistä kitararaitaa ilman tubescreameria ja tänään neljä tubescreamerin avulla haetulla soundilla. Tubescreamer-versiot on kokonaisuutena hieman leikkaavammat ja murahtavammat mutta ero oli yllättävän pieni.

Jotenkin tätä vahvari tuntuu varsinkin äänittäessä vaivaavan jonkinlainen "jauhoisuus", eli soundi ei ole ärhäkän leikkaava(niinkuin esikuvansa Marshall) vaan jotenkin enemmän pörisevä. Kotisoittelua se ei hirveästi haittaa, mutta äänittäessä on vaikea saada hyvin miksauksesta leikkaavaa soundia ja joutuu äänittämään useita raitoja, jotta soundi potkii edes jotenkin.

Kaipaisin soundiin myös selkeyttä ja isompaa botnea.

Ehkä olen vaan liikaa tottunut kaikenmaailman Mesoihin... :) Tämä on mielestäni hintaisekseen edelleen erinomainen peli.
Kyllä se siitä.
atimoc
09.11.2010 23:07:52 (muokattu 09.11.2010 23:26:05)

Aihetta on varmaan jo sivuttu matkan varrella, mutta laitteen fx-loopissa tuntuu olevan kiusallinen ominaisuus. Ostin uuden dilsan, ja kokeilin sitä myös HT5:ni luupissa, hienosti toimii ja hyvältä kuulostaa, mutta: jos vaihdat lennossa särökanavalta cleaniin delayn ollessa päällä, niin säröpuolella alkaneet dilsan "hännät" leikkaavat kanavanvaihdon yhteydessä yleiseen volatasoon nähden aivan helvetin kovaa läpi.

Kotikäytössä tuo ei juuri pääse haittaamaan, mutta livetilanteessa tuollainen volapiikki on vähän eri asia. Kokeilkaapa omilla dilsoillanne onko ongelma kuinka paha, itselläni oli käytössä Voxin Time Machine.

e: tuubista löytyikin asiaa aika hyvin havainnollistava pätkä http://www.youtube.com/watch?v=bfhGaUMCGrY
"These songs are long... and there are fast parts... so that automatically means that they're good!"
aristoteles666
09.11.2010 23:18:30 (muokattu 09.11.2010 23:19:30)

atimoc: Aihetta on varmaan jo sivuttu matkan varrella, mutta laitteen fx-loopissa tuntuu olevan kiusallinen ominaisuus. Ostin uuden dilsan, ja kokeilin sitä myös HT5:ni luupissa, hienosti toimii ja hyvältä kuulostaa, mutta: jos vaihdat lennossa särökanavalta cleaniin delayn ollessa päällä, niin säröpuolella alkaneet dilsan "hännät" leikkaavat kanavanvaihdon yhteydessä yleiseen volatasoon nähden aivan helvetin kovaa läpi.

Kotikäytössä tuo ei juuri pääse haittaamaan, mutta livetilanteessa tuollainen volapiikki on vähän eri asia. Kokeilkaapa omilla dilsoillanne onko ongelma kuinka paha, itselläni oli käytössä Voxin Time Machine.

silloin se looppi taytyy olla jostain kumman syystä ennen etuastetta, muuten tuollaista ei tapahdu mitenkään.

eli ihan sama laitatko delayn looppiin vai vahvistimen eteen, oikeasti siinä on valtava ero.
jra
10.11.2010 01:04:25 (muokattu 10.11.2010 01:08:23)
aristoteles666: silloin se looppi taytyy olla jostain kumman syystä ennen etuastetta, muuten tuollaista ei tapahdu mitenkään.

Tämmöisen joskus löysin ja taisin tähän ketjuunkin laittaa linkin:
http://acapella.harmony-central.com … post.php?p=36718236&postcount=7

Eli tuossa on epävirallinen HT-5:n schema. Itselle tuo on liian monimutkainen luettavaksi, mutta FX send ja return löytyvät kuvan keskivaiheilta oikeasta reunasta. Ovatko signaalitiellä EQ:n ja ISF:n välissä ennen volume-potikoita? Luenko väärinpäin, mutta kyllä kait tuossa etunen on ennen FX sendiä?
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Spiral
10.11.2010 08:13:07

aristoteles666: silloin se looppi taytyy olla jostain kumman syystä ennen etuastetta, muuten tuollaista ei tapahdu mitenkään.

eli ihan sama laitatko delayn looppiin vai vahvistimen eteen, oikeasti siinä on valtava ero.

Joo, ei se tuollaan ole, koska delayt tulee kuitenkin selvästikin etuasteen läpikäyneestä soundista, eli esim. särö ei vähene toiston vaimentuessa.
mhaarala
10.11.2010 08:38:16
Jotenkin tätä vahvari tuntuu varsinkin äänittäessä vaivaavan jonkinlainen "jauhoisuus", eli soundi ei ole ärhäkän leikkaava(niinkuin esikuvansa Marshall) vaan jotenkin enemmän pörisevä. Kotisoittelua se ei hirveästi haittaa, mutta äänittäessä on vaikea saada hyvin miksauksesta leikkaavaa soundia ja joutuu äänittämään useita raitoja, jotta soundi potkii edes jotenkin.

Minulla on vähän samanlainen olo kun kuuntelen keikkataltiointeja. Jotenkin se mikitetty soundi tuntuu ohuemmalta ja pörisevämmältä mitä se mitä omaan korvaan tulee livenä. Selkeydessä ei valittamista, "munakkuudessa" sen sijaan on. En tiedä sitten sopiiko vanha kunnon 57 vähän huonosti tälle nuppi/kaappi-yhdistelmälle vai pitäisikö kokeilla vaihtaa elementti Greenbackiin niin kuin joku suositteli. Voisi tietysti kokeilla seuraavalla kierroksella ottaa oma Samsonin konkkamikki mukaan, se tuntuu olevan vähän sellainen että sillä saa kaivettua melkoista jytkyä vaikka mistä... kun ei ole äänikorttia kotosalla enää niin ei oikein voi itse tehdä kokeiluja. :)
Spiral
10.11.2010 10:20:38

mhaarala: Minulla on vähän samanlainen olo kun kuuntelen keikkataltiointeja. Jotenkin se mikitetty soundi tuntuu ohuemmalta ja pörisevämmältä mitä se mitä omaan korvaan tulee livenä.

Voisiko johtua siitä että kovalla volumella se päätekin menee särölle? Minä en ainakaan ihan kauheasti pitänyt HT-5:sesta täydellä volumella.
http://maihinnousu.net/s/3123
Meni jotenkin pörinäksi ja puuroksi.
mhaarala
10.11.2010 11:41:58
En usko että ongelma olisi siitä kiinni, mulla normaali keikkavolume on aika tarkkaan puolet siitä mitä irtoaa kliininä ja örinäpuolella en nosta yleensä niinkään ylös. Pieni lavavolume on påp... :P Yhden keikan olen soittanut tähän mennessä niin että säröpuoli on ollut melkein täpöllä, silloin oli vähän isompi tila.

Ainakin korvakuulolla laite toimii minun mielestäni paremmin kun voi pitää gainin aika pienellä ja volumea taas oikein reilusti.
Crimsomnia
10.11.2010 11:58:16
Spiral: Minä en ainakaan ihan kauheasti pitänyt HT-5:sesta täydellä volumella.
http://maihinnousu.net/s/3123
Meni jotenkin pörinäksi ja puuroksi.

Heh, mulla kuulostaa H&K:n Switchblade JUST samalta jos kanavavola on täysillä... Koitin siinä jossain ketjussa kuvailla miten se menee tollein "rikkinäiselle" murolle, mutten oikein osannut pukea sitä sanoiksi ja porukka meinasi että putket olisi paskana tai jotain, mutta niin vähän soiteltu ettei ne vielä lopussa voi olla.

Mutta joo, täsmälleen samanlaiseksi menee.
Spiral
10.11.2010 12:03:44

mhaarala: Ainakin korvakuulolla laite toimii minun mielestäni paremmin kun voi pitää gainin aika pienellä ja volumea taas oikein reilusti.

Joo, en nyt totta puhuen muista missä kohtaa gain oli tuossa klipissä. Hölmöltä tuntuisi jos olis ollut täysillä, toisaalta, olen tehnyt hölmöyksiä ennenkin elämässäni. :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)