Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 5266 267 268 269 270497 498 499 500 501
jhlamm
06.10.2017 21:25:31
Krice: Jos kyse ei ole cs-kitarasta niin yli 2K kitarasta on jo sillä hintatasolla, että ei puhuta enää soittamisesta vaan sijoittamisesta/keräilystä. Niillekin löytyy omat markkinat. Gibson näyttää nostaneen tehdasmalliensa hintaa, koska se nykyinen johtaja on vain rahan perässä. Saa nyt sitten nähdä miten siinä käy, riittääkö silti ostajia, varsinkin kun kitaristit nykyisin valitsee soittimensa aika pitkälle ominaisuuksien vuoksi, ei sen vuoksi että joku artisti on joskus soittanut Les Paulilla.

Totta turiset. Toisilla on arvoa enemmänkin just siinä soittimen keräilyssä arvon takia tai jopa ehkä siinä omassa kiinnostuksessa vanhaan vehkeeseen. Näille kyllä löytyy ostajia, joskin Suomesta ehkä hieman vähemmän. Mitä merkkeihin tulee, niin monesti tuntuu, että se merkkihifistely tulee kitaristeilla myöhemmässä vaiheessa. Itse olen alkanut niitä katsella vasta monen vuoden soittamisen jälkeen :D
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
StaggerLee
06.10.2017 22:15:36 (muokattu 06.10.2017 22:27:21)
Mua ärsyttää tämmöiset suoraansanoen kusetusyritykset. Jos tän tilaa joku tietämättömämpi niin mahtaa vituttaa.

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1300123

1. Myyntiilmoituksen ensimmäinen kuva netistä uudesta mallista, pari muuta kuvaa ilmeisesti oikeasta laitteesta mutta vain takaa. Takakuvien perusteella myytävä laite on vanha versio.

2. Puhutaan että toimii suomisähköllä. Mutta selvästi on jenkkipeli missä tulee välimuuntaja mukana. Tämä kannattaisi kirjoittaa.. Nyt sen tajuaa jos ostaja katsoo kuvista laitetta ja tunnistaa vahvistimen päällä olevan laitteen.

3. Kerrotaan että ostettu Suomesta.. Ehkä joo käytettynä mutta ei jenkkisähköpeliä ole ainakaan ikinä uutena suomessa myyty.

4. Ollut muutaman vuoden käytössä.. Tota vanhaa versiota ei ole tehty vuosikausiin ja jos toi on käytettynä ostanut pari vuotta sitten niin mistä tietää kuinka paljon tota on käytetty.

Ei sillä loistava päättäri ollut itselläkin samanlainen mutta oikeasti EU versio. Ja kestää varmasti vuosia mutta noin epäluotettavasta ilmoituksesta en mitään ostaisi.
Gary the pine
06.10.2017 23:57:04 (muokattu 07.10.2017 19:47:12)
Tuohon ylläolevaan jatkaisin vielä, että ei tuo ole edes halpa, semminkin kun on stepperikapine, vähänkään kun penkoo niin EU-alueelta saa tuommoisen käytetyn rahteineen apropoo 5-600e ja ilman stepperiä...

Edittiä;

Nythän tossa olis 500e samanlainen kampe ja mitä ilmeisimmin ihan Eurosähköillä rallattava...

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1300395
Tulin, näin, paskoin housuun.
korvaoo
07.10.2017 09:31:46
hallu: Jo kitara on soitinrakentaja käsin entistämä tai oikeastaan modaama, niin kyse on hyvinkin CS tason tai jopa sen ylittävästä tuotteesta. Viistonnia voi tuntua meikäläisestä isolta rahalta, mutta tuolla tampreen suunnalla on porukkaa jotka silmää räpäyttämättä voivat semmoisenkin summan maksaa ihan käyttötavarasta.

Niin ja khyyllä merkistä voi hyvinkin maksaa, enkä ole edes ainoa jolle merkit merkitsee jotakin. Toki on niitäkin jotka eivät merkistä perusta ja soittelevat sitten .... millä nyt sitten kukanenkin soittelee.

tähän vielä tartun, että soitinrakentaja nyt ei ole mikään meriitti, itsekin voisin hyvin tituleerata itseäni moisin, kun jo toista soitinta olen rakentamassa. Eri asia olisi jos olisi joku nimettynä, kuten suomesta joku top 3 rakentajasta tai joku vanhan liiton gibson rakentaja, mutta tälleen nimeämättömänä itselle tulee lähjinnä mieleen että olisihan se voinut olla vaikka kirvesmies joka sen on rakentanut...
kaikki paitsi on turhaa.
AngieRainbow
07.10.2017 10:43:25
Jaahas täällä on minun myynti-ilmoitus näköjään herättänyt tunteita. Ei siinä mitään. Tämä on vapaa maa ja keskustelupalastalla on kaikki mielipiteet sallittuja. En jaksa alkaa sen kummemmin omasta ilmostani täällä jauhamaan, kun herroista tuskin kukaan on kitaraa ostamassa. Laitan tähän kuitenkin myyjänä oman näkemyksen asiasta, jos se jotakuta kiinnostaa.

Ei hintapyynnössä ole mitään ihmellistä. Näitä on juuri tällaisia vain yksi, joten uniikki kappaletta myydään ja menee kaupaksi, jos menee. Vastaavista pyydetään enemmän:

Tässä yksi '56 konversio 40 000 dollaria: http://www.eddievegas.com/store/det … -STANDARD-BURST-CONVERSION-1956.php

Tässä '55 konversio 8000 euroa: https://reverb.com/item/4865228-les … 5-special-to-59-standard-conversion

Ei tossa mun pyynnissä ole mitään kusetusta tms. Jos jonkun mielestä pyynti on kohtuuton, niin hän ostaa varmaan jotain muuta.

Noin yleisellä tasolla tossa joku sanoikin, että kaikki yli 2k euron kitarat on keräilykamaa. Mehän tiedetään, että Tokai on yhtä hyvä kuin Gibson ja että pelimies saundaa kyllä hyvälle Yamhan Pacificalla, joten ei kitarasta kannata yli 1000 euroa maksaa. Puuta ne kaikki vain on.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että Nykyiset Gibsonin 'True Historic' kitarat maksaa siellä 7000-8000 euroa, mitä olen nähnyt ja enemmän tässä minun konverisiossa on historiaa ja vanhan kitaran fiilistä.

Hyvää viikonloppua kaikille ja muistetaan myös soittaa välillä niitä kitaroita :) Peace!
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
svilo
07.10.2017 11:20:15
AngieRainbow: Jaahas täällä on minun myynti-ilmoitus näköjään herättänyt tunteita. Ei siinä mitään. Tämä on vapaa maa ja keskustelupalastalla on kaikki mielipiteet sallittuja. En jaksa alkaa sen kummemmin omasta ilmostani täällä jauhamaan, kun herroista tuskin kukaan on kitaraa ostamassa. Laitan tähän kuitenkin myyjänä oman näkemyksen asiasta, jos se jotakuta kiinnostaa.

Ei hintapyynnössä ole mitään ihmellistä. Näitä on juuri tällaisia vain yksi, joten uniikki kappaletta myydään ja menee kaupaksi, jos menee. Vastaavista pyydetään enemmän:

Tässä yksi '56 konversio 40 000 dollaria: http://www.eddievegas.com/store/det … -STANDARD-BURST-CONVERSION-1956.php

Tässä '55 konversio 8000 euroa: https://reverb.com/item/4865228-les … 5-special-to-59-standard-conversion

Ei tossa mun pyynnissä ole mitään kusetusta tms. Jos jonkun mielestä pyynti on kohtuuton, niin hän ostaa varmaan jotain muuta.

Noin yleisellä tasolla tossa joku sanoikin, että kaikki yli 2k euron kitarat on keräilykamaa. Mehän tiedetään, että Tokai on yhtä hyvä kuin Gibson ja että pelimies saundaa kyllä hyvälle Yamhan Pacificalla, joten ei kitarasta kannata yli 1000 euroa maksaa. Puuta ne kaikki vain on.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että Nykyiset Gibsonin 'True Historic' kitarat maksaa siellä 7000-8000 euroa, mitä olen nähnyt ja enemmän tässä minun konverisiossa on historiaa ja vanhan kitaran fiilistä.

Hyvää viikonloppua kaikille ja muistetaan myös soittaa välillä niitä kitaroita :)

Konversiokitaroissa olisi tärkeää jo ilmoituksessa saada tieto kuka
on tehnyt duunin ja koska, mielellään kuvat/linkki ennen/jälkeen.

Myös kuvat ovat tärkeitä, kaulan istutus, kansi ja kaulan kulma jne,
Kuvat ilmossasi ei anna hyvää kuvaa soittimestasi, tai sen hyvyydestä.

/s
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
varakeef
07.10.2017 12:11:14
Tuossa konversiossa on kysymys jonkun rakentamasta kitarasta, jossa on käytetty varsin kallista ja vanhaa puuta.

Hyväkuntoisesta Spesiaalista voisi saada vaikka 8000, mutta sellaista ei ole enää tuossa esineessä olemassa.

Tuolle puulle soitinrakentaja luo lisäarvon tekemällä siitä hyvän ja kauniin soittimen. Hintaa voisi perustella nimekkäällä tekijällä, mutta tekijä on jätetty nimeämättä, joten aivan mahdotonta arvioida hintapyynnön kohtuullisuuttakaan.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Urban Baboon
07.10.2017 12:34:23

Kyseisen kitaran konversiosta oli aiemmin juttu kuvineen, mutta harmillisesti jatkolinkki ei enää toimi. Luin tuon silloin, kun sateenkaarimies osti kitaran. Jos en ihan väärin muista, niin alkuperäinen Special oli aivan läjässä. Vaihtoehdot olivat tehdä kitara uusiksi tai säilyttää pelkät palat tai jotain. Tarkasti en muista. Mielenkiintoinen tapaus, mun mielestä.

http://www.mylespaul.com/threads/fs … standard-rusty-anderson-335.360163/
toivase
07.10.2017 12:44:27
AngieRainbow: Jaahas täällä on minun myynti-ilmoitus näköjään herättänyt tunteita. Ei siinä mitään. Tämä on vapaa maa ja keskustelupalastalla on kaikki mielipiteet sallittuja. En jaksa alkaa sen kummemmin omasta ilmostani täällä jauhamaan, kun herroista tuskin kukaan on kitaraa ostamassa. Laitan tähän kuitenkin myyjänä oman näkemyksen asiasta, jos se jotakuta kiinnostaa.

Hyvää viikonloppua kaikille ja muistetaan myös soittaa välillä niitä kitaroita :) Peace!

Juurikin näin! Kyllä tässä sen verran pienistä rahoista on kysymys, että ihan ihmetyttää tää asian jaarittelu. "Nappikauppaahan" tämä hintatasoltaan vielä on! Monihan tupruttelee tuollaisen summan savuna ilmaan vuoden aikana... taikka sitten lotraa kurkusta alas...taikka molempia. Eiköhän tuosta kitarasta pelimies hetkessä selvitä, että "sehän on sitten siinä" taikka sitten ei ole. Jos kitara herättää soitettaessa hienoja fiiliksiä ja tunteita, niin onko siinä vaiheessa kaikkein tärkeintä se, miksi tai kuka nuo muutostyöt on tehnyt...
AngieRainbow
07.10.2017 12:57:30
toivase: Juurikin näin! Kyllä tässä sen verran pienistä rahoista on kysymys, että ihan ihmetyttää tää asian jaarittelu. "Nappikauppaahan" tämä hintatasoltaan vielä on! Monihan tupruttelee tuollaisen summan savuna ilmaan vuoden aikana... taikka sitten lotraa kurkusta alas...taikka molempia. Eiköhän tuosta kitarasta pelimies hetkessä selvitä, että "sehän on sitten siinä" taikka sitten ei ole. Jos kitara herättää soitettaessa hienoja fiiliksiä ja tunteita, niin onko siinä vaiheessa kaikkein tärkeintä se, miksi tai kuka nuo muutostyöt on tehnyt...

Kommentoin vielä sen verran, että työn on tehnyt Keller Guitars. Ammattimies ja osaa asiansa:

http://www.keller-guitars.com/Home

https://www.vintageandrare.com/builder/Keller-guitars-6064

https://www.facebook.com/kellerguitars/

Joku kysyi otelaudasta ja se on alkueräinen. Upotukset on tehty siihen. Kuvia on paljon enemmän, kuin myynti-ilmoon mahtuu ja laitan niitä kyllä ostajaehdokkaille pyynnöstä. Kokeilemaan saa tulla, jos on vähääkään hankinta aikeissa.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
steelduck
07.10.2017 12:58:29 (muokattu 07.10.2017 12:59:16)

Jep, tässä kohtaa minusta ei ole pyyntihinnassa mitään ihmeellistä. Näyttää hyvin tehdyltä ja jos on luonnossakin kaikki kohdillaa ja sopii käteen, niin kyllä minä tuommoisen mieluummin ostaisin kuin jonkun True Historic:n. Ihan mielenkiinnosta - kuka tuon konversion on tehnyt?

EDIT: Vastaus ilmestyikin tuohon, kun kirjoittelin tätä.
tuskiz
07.10.2017 14:41:51

Minun mielestäni True Historicit on silti lähempänä alkuperäistä soitinta kuin tuollaiset väännelmät jossa mm. bodyn paksuus ja kaulan rakenne on eri. Näissä kitaroissa kun tykätään korkkia haistella pienemmistäkin yksityiskohdista, niin väitän että tollanen konversio ei kuulosta samalta kuin aito tai edes TH '59 Pauli, ei edes vaikka kumpaankin laitettaisiin parhaimmat mahdolliset reproduktio PAFit tai alkuperäiset. Se ei vaan ole sama, joten teetetty työ on minusta turhaa ajan, rahan ja lähtokohtaisesti hyvän Specialin haaskausta.

Onnea kuitenkin myyntiin.
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
hallu
07.10.2017 16:03:40
AngieRainbow: Kommentoin vielä sen verran, että työn on tehnyt Keller Guitars. Ammattimies ja osaa asiansa:

http://www.keller-guitars.com/Home

https://www.vintageandrare.com/builder/Keller-guitars-6064

https://www.facebook.com/kellerguitars/

Joku kysyi otelaudasta ja se on alkueräinen. Upotukset on tehty siihen. Kuvia on paljon enemmän, kuin myynti-ilmoon mahtuu ja laitan niitä kyllä ostajaehdokkaille pyynnöstä. Kokeilemaan saa tulla, jos on vähääkään hankinta aikeissa.

Mä voisin ostaa sun kitaran jos olisi rahaa. Se on kerrassaan upea luomus eikä minun mielestä kuulu lainkaan tähän ketjuun, mutta eiköhän näille kitaroille ole ymmärtäjänsä ja jos semmoinen porukka joka ei arvosta merkkiä eikä käsityötä eikä vanhaa puuta, eikä maksaisi mistään kitarasta yli kahta kiloeuroa, kritisoi hintaa niin eiköhän sen voi jättää omaan arvoonsa. Aika näyttää meneekö se kaupaksi, toivon sinulle ja mahdolliselle ostajalle hyviä kauppoja se on kummiskin teidän kahden välinen asia eikä mikään julkinen rääpinnän aihe.
Elämä reiässä on rattoisaa......
Funkånaut
07.10.2017 16:37:35

AngieRainbow: Ei hintapyynnössä ole mitään ihmellistä. Näitä on juuri tällaisia vain yksi, joten uniikki kappaletta myydään ja menee kaupaksi, jos menee. Vastaavista pyydetään enemmän

Hei pliis, käytetään mielummin hintatason määritelmänä ostajien maksamia hintoja kuin myyjien pyytämiä. Voinhan mäkin pyytää mun bassosta sata donaa, mutta ei se tarkoittaisi sellaisten bassojen hintatason moninkertaistumista.

Ei sillä, saa pyytää mitä haluaa ja yleensä eniten jengi, joka ei tuotetta kuitenkaan ostaisi, ulisee hinnasta.
"72 naisen kansaa piti nsids sit ryypyn sa9" - haitaripartio
hallu
07.10.2017 16:46:55
Funkånaut: Hei pliis, käytetään mielummin hintatason määritelmänä ostajien maksamia hintoja kuin myyjien pyytämiä. Voinhan mäkin pyytää mun bassosta sata donaa, mutta ei se tarkoittaisi sellaisten bassojen hintatason moninkertaistumista.

Ei sillä, saa pyytää mitä haluaa ja yleensä eniten jengi, joka ei tuotetta kuitenkaan ostaisi, ulisee hinnasta.

Mistä sen voi tietää mitä niistä maksetaan kun ei maksettuja hintjoa kukaan koskaan julkaise. Torillakin lukee aina vaan, että "myyty" mutta ei halaistua sanaa millä hinnalla se kauppa sitten toteutui. Ei meillä vaan ole käytettävissä mitään muita kuin pyyntihintoja.

Mehän voitaisiin tuonne "ostin taas kitarakamaa" palstalle perustaa vaikka semmoinen osio, että mitä maksoin tuotteesta jolloin ostajat voisivat julkaista niitä toteutuneita hintoja. Kai siinä joku perkeleen "liikesalaisuus" sääntö on että toteutuneista hnnoista ei kukaan koskaan hiisku sanaakaan. Silti niihin pitäisi viitata vaikka ei kukaan niitä tiedäkään.
Elämä reiässä on rattoisaa......
toivase
07.10.2017 17:19:14
hallu: Mistä sen voi tietää mitä niistä maksetaan kun ei maksettuja hintjoa kukaan koskaan julkaise. Torillakin lukee aina vaan, että "myyty" mutta ei halaistua sanaa millä hinnalla se kauppa sitten toteutui. Ei meillä vaan ole käytettävissä mitään muita kuin pyyntihintoja.

Mehän voitaisiin tuonne "ostin taas kitarakamaa" palstalle perustaa vaikka semmoinen osio, että mitä maksoin tuotteesta jolloin ostajat voisivat julkaista niitä toteutuneita hintoja. Kai siinä joku perkeleen "liikesalaisuus" sääntö on että toteutuneista hnnoista ei kukaan koskaan hiisku sanaakaan. Silti niihin pitäisi viitata vaikka ei kukaan niitä tiedäkään.

Juuri näinhän se pitää markkinataloudessa ollakin, eli ostaja selvitelköön toteutuneen hintatason mikäli kiinnostaa. Jos joku onnistuu ostamaan jotakin "halvalla" ja yrittää myydä sitten hiukan kalliimmalla niin eikös ne kamapoliisit heti linkitä sen ilmoituksen tähän ketjuun ;).
TTV
09.10.2017 18:01:00
On tämäkin H&K Attax 100 nuppi kasvanut korkoa elämänsä aikana; uutena ostin omani vuonna 2010 hintaan 399e ja nyt käytetty maksaa vain 500e :-)

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1282630
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
pappasfin
09.10.2017 18:46:29 (muokattu 09.10.2017 18:46:52)
TTV: On tämäkin H&K Attax 100 nuppi kasvanut korkoa elämänsä aikana; uutena ostin omani vuonna 2010 hintaan 399e ja nyt käytetty maksaa vain 500e :-)

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1282630

Hmm.. vaihdossa kelpuuttaa putkivahvistimen.. kai se putkarivaihtaja täytyy maksaa vielä välirahaa tuohon, jotta saa Attaxin :D
PappaSFin
Jucciz
09.10.2017 21:00:21
Oisko se nyt vaan niin, että tuo Anssin kitara on lopultakin semmonen, että sen todellinen jälleenmyyntiarvo käy ilmi siinä vaiheessa, jos/kun kaupat syntyy? Tuommoiselle soittimelle ei ole juurikaan referenssihintaa tarjolla, joten puheet siitä, että hintapyyntö on liian kova, kuulostavat lähinnä siltä, ettei lausunnon antaja ostaisi uuttakaan tuon hintaista soitinta, ts. turhaa lätinää. Ja toinen homma on se, että jos nimekäs kitaranrakentaja/-korjaaja on tuon soittimen tuohon pisteeseen saattanut ja seisoo työnsä takana projektin päätyttyäkin, se ei takuuvarmasti ole huono soitin. En oo testannut kyseistä kitaraa, mutta mielelläni ottaisin tyypit ihan uteliaisuudesta.
AngieRainbow
09.10.2017 21:16:13
Jucciz: Oisko se nyt vaan niin, että tuo Anssin kitara on lopultakin semmonen, että sen todellinen jälleenmyyntiarvo käy ilmi siinä vaiheessa, jos/kun kaupat syntyy? Tuommoiselle soittimelle ei ole juurikaan referenssihintaa tarjolla, joten puheet siitä, että hintapyyntö on liian kova, kuulostavat lähinnä siltä, ettei lausunnon antaja ostaisi uuttakaan tuon hintaista soitinta, ts. turhaa lätinää. Ja toinen homma on se, että jos nimekäs kitaranrakentaja/-korjaaja on tuon soittimen tuohon pisteeseen saattanut ja seisoo työnsä takana projektin päätyttyäkin, se ei takuuvarmasti ole huono soitin. En oo testannut kyseistä kitaraa, mutta mielelläni ottaisin tyypit ihan uteliaisuudesta.

'55 konversio meni parissa päivässä haluamallani hinnalla. Että se siitä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)