![]() 12.07.2017 16:58:32 | |
---|---|
elon arska: Jaa-a, mitä lie uutena? Äkkiseltään spekseiltään ihan jiirissä tuntuis pyynti olevan. Ehkä jengillä on sen verran killingit jonossa, että pienetkin "entä jos"-jutut kitarassa tekee ostamattajättöpäätöksen. paha sanoa mitä uutena kun näitä on valmistettu 85-87. mutta orkkiskunnossa tosiaan näytti tonnillaan menneen käytettynä Reverbissä would you like to see the pope by the end of the rope | |
![]() 12.07.2017 17:46:04 | |
misfit: Kertokaa, oi kitaravelhot, pyydänkö mä ihan liikoja kitarasta vai eikö tämä vain sytytä ketään. https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1274454 Mä oon kova Brad Gillis diggari, enkä karsasta sigukitaroita; tällä hetkellä mulla on 4 kpl:tta kalustossa (Musareita, Iba ja Jackson). Ja että mikä voisi "tökkiä" tossa sun kitarassa, jos haluaisin "bradgilliskitaran": - Gillis käyttää hevisti modattua '62 Fender Stratocasteria, jota tuo Fernandes vain jäljittelee ja sitäkin tosi heikosti: eri raudat, mikit yms. Tuo Fernandes on tosi kaukana siitä, mitä mä "signaturekitarakonseptilla" ymmärrän - Brad Gillisiä on käytännössä tuo nimmari lavassa. - käsittääkseni tuota Fernandesia tehtiin vain punaisena ja mustana (?) - nyt entisöity burstiksi. Väri mun silmään OK, mutta onko originaali. Ja siksi potentiaalista keräilijää kiinnostava. Nuo Reverbin hinnat maksaa tod. näk. japanilaiset keräilijät, jotka hakee autenttista BG kitaraa - ei satunnaiset kitaranostajat, joka on sun todennäköisin kohderyhmäsi. "Where Zen ends, ass-kicking begins." | |
![]() 12.07.2017 20:45:55 | |
MusikMan: Mä oon kova Brad Gillis diggari, enkä karsasta sigukitaroita; tällä hetkellä mulla on 4 kpl:tta kalustossa (Musareita, Iba ja Jackson). Ja että mikä voisi "tökkiä" tossa sun kitarassa, jos haluaisin "bradgilliskitaran": - Gillis käyttää hevisti modattua '62 Fender Stratocasteria, jota tuo Fernandes vain jäljittelee ja sitäkin tosi heikosti: eri raudat, mikit yms. Tuo Fernandes on tosi kaukana siitä, mitä mä "signaturekitarakonseptilla" ymmärrän - Brad Gillisiä on käytännössä tuo nimmari lavassa. - käsittääkseni tuota Fernandesia tehtiin vain punaisena ja mustana (?) - nyt entisöity burstiksi. Väri mun silmään OK, mutta onko originaali. Ja siksi potentiaalista keräilijää kiinnostava. Nuo Reverbin hinnat maksaa tod. näk. japanilaiset keräilijät, jotka hakee autenttista BG kitaraa - ei satunnaiset kitaranostajat, joka on sun todennäköisin kohderyhmäsi. Joo kyllä sitä tehtiin ainoastaan punaisella bodyllä. Kun sain kitaran se oli maalattu mustaksi ja sitä teininä itsekin turailin vaikka millaiseksi. En vaan itse kestänyt ajatusta että oisin maalauttanut sillä alkuperäisellä punaisella. Kyllähän ne taitaa kaikki signaturet olevan jotain vähän sinne päin mitä itse artisti käyttää. Varsinkin jos modaavat itse vielä rankasti. Noh pitää miettiä tuota hintaa. Sillä sitä vähemmän pyytää kun ei oo alkuperäisessä kuosissa. would you like to see the pope by the end of the rope | |
![]() 14.07.2017 17:29:34 | |
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1276068 Ohops, Orange combolaattori maltillisella 1600€:n pyynnillä. On kyllä hyvä peli, mutta tällaiset löytyy torilta jo 750€:n ja 1100€:n hinnoilla. Toisaalta on hyvinkin mahdollista, että tässä vain on jotain mitä minä en vain ymmärrä. | |
![]() 15.07.2017 13:25:33 | |
Antsa Lipsanen: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1276068 Ohops, Orange combolaattori maltillisella 1600€:n pyynnillä. On kyllä hyvä peli, mutta tällaiset löytyy torilta jo 750€:n ja 1100€:n hinnoilla. Toisaalta on hyvinkin mahdollista, että tässä vain on jotain mitä minä en vain ymmärrä. Kieltämättä saa tovin tuohon hintaan kaupitella. | |
![]() 15.07.2017 15:54:55 | |
Antsa Lipsanen: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1276068 Ohops, Orange combolaattori maltillisella 1600€:n pyynnillä. On kyllä hyvä peli, mutta tällaiset löytyy torilta jo 750€:n ja 1100€:n hinnoilla. Toisaalta on hyvinkin mahdollista, että tässä vain on jotain mitä minä en vain ymmärrä. Hinta olis suht ok, jos Orangeja olisi kaksi. Noita on tosiaan roikkunut torilla 750 euroon ja vieläpä tosi pitkään... More is less. | |
![]() 20.07.2017 19:56:00 | |
ÄrGee: Eikö nämä RG2550:t ole yleensä siinä 700e tienoilla, tämä maksaa melkein yhtä paljon kuin uutena. https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1274510 Nimenomaan. Tuo maksaa saman mitä uusi silloin 2011. Mikit on vielä noita DiMarzio/IBZ "kuraa", kun 2015 lähtien RG2550:ssa on ollut DiMarzio Tone Zone/ True Velvet / Air Norton -setti. Hinta ei siinä mielessäkään ole vertailukelpoinen uudempiin vuosimalleihin, jos niistä hakee vertailukohtaa. | |
![]() 21.07.2017 08:58:30 | |
Mikä siinä on kun näistä perus Les Pauleista (Standard/Traditional) pyydetään yli kahta tonnia tai kahden tonnin pintaan. Uusia saa Thomannilta 1600-1900e. Mielenkiintoinen ilmiö, mistä lie johtuu. "The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
"There's no money beyond the 5th fret" -Tommy Tedesco | |
![]() 21.07.2017 12:12:42 | |
JeKo: Mikä siinä on kun näistä perus Les Pauleista (Standard/Traditional) pyydetään yli kahta tonnia tai kahden tonnin pintaan. Uusia saa Thomannilta 1600-1900e. Mielenkiintoinen ilmiö, mistä lie johtuu. Gibsonin uusien kitaroiden hinnat on laskeneet paljon. Uusien stankkujen pyynnit oli pari vuotta takaperin lähempänä kolmea kuin kahta tonnia. Kaikki myyjät eivät välttämättä ole seuranneet hintakehitystä. Ajatellaan että 2800 e puolitoista vuotta sitten maksaneesta uudenveroisesta soittimesta voi pyytää 2000, joka periaatteessa on ihan kohtuullista. Ja tämä käytäntö pätee muiden soitinmerkkien kohdalla. Valitettavasti noissa 2015 Gibsoneissa iso osa hinnasta meni uudistuksiin joita kukaan ei halunnut, ja silloin myös osakkeenomistajat koittivat vähän kepillä jäällä kuinka paljon liukuhihnakitarasta voi pyytää. Vanhojen stankkujen omistajat taas nauttivat äärettömästi hinnankorotuksista, ja kuvittelevat edelleen omistavansa viimeiset kunnon Gibsonit, ja että 2005 Standard on vintage-soitin. | |
![]() 21.07.2017 13:02:00 | |
The Jack: ... ja että 2005 Standard on vintage-soitin. Jos ne on enempi matkapuhelin aikasyklissä ;) Lelut kallistuu - äijät rapistuu | |
![]() 21.07.2017 14:58:36 | |
Sehän nuissa on, jotta saa pyydellä ihan mitä ikinä haluaa, vaan jos myydä tahtoo, kyllä se jossain linjassa pitää olla. Asia ei mulle millään tavalla kuulu, mut välistä kyllä ihmetellyt tiettyjen nimerkkien hinnoittelua, samat vehkeet makaa Torilla todella pitkään ja pitkällä hinnalla, vaan kukin tekee niin kuin näkee. Pelimanni pizzerian nurkasta päivää... | |
![]() 01.08.2017 21:31:20 | |
![]() 01.08.2017 21:35:57 | |
Mr. Speed: https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1280934#comments Tuostapa halvalla LP Stankku Jeps :-) Ite ostin vastaavan, mutta 2013 mallia olevan uutena 2200 eurolla, liekö hinnat sitten just 2015 malleihin pompanneet pilviin ja nyt sitten sen perusteella tehdään tiliä? Omani möin reilulla persnetolla pois; 1600e oli Torin taso :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) | |
![]() 01.08.2017 21:43:53 | |
TTV: Jeps :-) Ite ostin vastaavan, mutta 2013 mallia olevan uutena 2200 eurolla, liekö hinnat sitten just 2015 malleihin pompanneet pilviin ja nyt sitten sen perusteella tehdään tiliä? Omani möin reilulla persnetolla pois; 1600e oli Torin taso :-) Itse ostin 90-luvulla vastaavan, hinta 5000,- Siis markkaa... Se olikin ihan hyvä diili. Siis Standard malli, hieno kuin mikä, en vaan soittamisestä tykänyt. | |
![]() 01.08.2017 22:10:23 | |
TTV: Jeps :-) Ite ostin vastaavan, mutta 2013 mallia olevan uutena 2200 eurolla, liekö hinnat sitten just 2015 malleihin pompanneet pilviin ja nyt sitten sen perusteella tehdään tiliä? Omani möin reilulla persnetolla pois; 1600e oli Torin taso :-) Thomannilla uusi LP Standard on sen 2100 euroa about samalla värityksellä. Jos tuo on jotain erikoisempaa mallia (Ei vissiin ole enää plus tjsp) niin kannattanee mainita siitä. Muutenkin nuo 2015 mallit tais olla näitä surullisen kuuluisia "More room to play" hirvityksiä, jotka meni sitten loppuvaiheessa uutena 1300 eurolla. | |
![]() 01.08.2017 22:22:50 | |
Mr. Speed: Thomannilla uusi LP Standard on sen 2100 euroa about samalla värityksellä. Jos tuo on jotain erikoisempaa mallia (Ei vissiin ole enää plus tjsp) niin kannattanee mainita siitä. Muutenkin nuo 2015 mallit tais olla näitä surullisen kuuluisia "More room to play" hirvityksiä, jotka meni sitten loppuvaiheessa uutena 1300 eurolla. Samaa muistelen minäkin tuosta 2015 tuotannosta. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) | |
![]() 02.08.2017 13:43:26 | |
Mr. Speed: Thomannilla uusi LP Standard on sen 2100 euroa about samalla värityksellä. Jos tuo on jotain erikoisempaa mallia (Ei vissiin ole enää plus tjsp) niin kannattanee mainita siitä. Muutenkin nuo 2015 mallit tais olla näitä surullisen kuuluisia "More room to play" hirvityksiä, jotka meni sitten loppuvaiheessa uutena 1300 eurolla. Tjooh. 2015 Standardien viimeisin hinta ainakin Tompalla oli jokusen euron vaille 1600e, muita malleja sai sitten vielä muutaman satasen edullisemmin. Harmillista toki niille ketkä täyden hinnan ehtivät maksaa, 3ke luokkaahan ne aluksi olivat. Edelleenkään en jaksa ymmärtää tuota "surullisen kuuluisa" ja "hirvitys" yms. heittelyä koska itse soittimissahan ei ole mitään vikaa vaan koko paskamyrsky perustui siihen ettei speksit nyt olleet les paul -puristien mieleen kun sillä lailla menivät mallia muuttamaan. Laadullisestihan nuo eivät ole muita Gibsoneita huonompia. Sillehän ei voi mitään jos vaikka kaulan mitat ei käteen istu, mutta miten se soittimesta hirvityksen tekee ja vieläpä sellaisen mitä sitten netin syövereissä neuvotaan välttelemään. Itselle taas tuo 2015 vuoden Standardin kaula oli käpälään ihan täydellinen. Tällä foorumilla monesti myydään kitaroita "koska ne eivät omaan käteen sovi" mutta silti niitä ei samalla tavalla tuomita kadotukseen. Gibson toki mokasi kyseisenä vuonna siinä mielessä että eivät antaneet ostajille valinnanvapautta vaan tuputtivat kaikkia hienoja keksintöjään vakiona kaikkiin malleihin. Tämän uliulin jälkeen pitää tietenki nyökytellä em. myynti-ilmon pyyntihinnan turpeutta koskapa tosi on, että itsekin voisin laittaa tuon oman vastaavan stankun myyntiin tonnin halvemmalla jos vain siitä eroon haluaisin. Vaan kun en halua. No niin... No ei! | |
![]() 02.08.2017 13:51:41 | |
Iskariot: Tjooh. 2015 Standardien viimeisin hinta ainakin Tompalla oli jokusen euron vaille 1600e, muita malleja sai sitten vielä muutaman satasen edullisemmin. Harmillista toki niille ketkä täyden hinnan ehtivät maksaa, 3ke luokkaahan ne aluksi olivat. Edelleenkään en jaksa ymmärtää tuota "surullisen kuuluisa" ja "hirvitys" yms. heittelyä koska itse soittimissahan ei ole mitään vikaa vaan koko paskamyrsky perustui siihen ettei speksit nyt olleet les paul -puristien mieleen kun sillä lailla menivät mallia muuttamaan. Laadullisestihan nuo eivät ole muita Gibsoneita huonompia. Sillehän ei voi mitään jos vaikka kaulan mitat ei käteen istu, mutta miten se soittimesta hirvityksen tekee ja vieläpä sellaisen mitä sitten netin syövereissä neuvotaan välttelemään. Itselle taas tuo 2015 vuoden Standardin kaula oli käpälään ihan täydellinen. Tällä foorumilla monesti myydään kitaroita "koska ne eivät omaan käteen sovi" mutta silti niitä ei samalla tavalla tuomita kadotukseen. Gibson toki mokasi kyseisenä vuonna siinä mielessä että eivät antaneet ostajille valinnanvapautta vaan tuputtivat kaikkia hienoja keksintöjään vakiona kaikkiin malleihin. Tämän uliulin jälkeen pitää tietenki nyökytellä em. myynti-ilmon pyyntihinnan turpeutta koskapa tosi on, että itsekin voisin laittaa tuon oman vastaavan stankun myyntiin tonnin halvemmalla jos vain siitä eroon haluaisin. Vaan kun en halua. Täyttä asiaa! Hyvä kun viitsit tuoda nämä näkökulmat perustellusti esiin. Plussa. | |
![]() 02.08.2017 15:33:28 | |
Iskariot: Tjooh. 2015 Standardien viimeisin hinta ainakin Tompalla oli jokusen euron vaille 1600e, muita malleja sai sitten vielä muutaman satasen edullisemmin. Harmillista toki niille ketkä täyden hinnan ehtivät maksaa, 3ke luokkaahan ne aluksi olivat. Edelleenkään en jaksa ymmärtää tuota "surullisen kuuluisa" ja "hirvitys" yms. heittelyä koska itse soittimissahan ei ole mitään vikaa vaan koko paskamyrsky perustui siihen ettei speksit nyt olleet les paul -puristien mieleen kun sillä lailla menivät mallia muuttamaan. Laadullisestihan nuo eivät ole muita Gibsoneita huonompia. Sillehän ei voi mitään jos vaikka kaulan mitat ei käteen istu, mutta miten se soittimesta hirvityksen tekee ja vieläpä sellaisen mitä sitten netin syövereissä neuvotaan välttelemään. Itselle taas tuo 2015 vuoden Standardin kaula oli käpälään ihan täydellinen. Tällä foorumilla monesti myydään kitaroita "koska ne eivät omaan käteen sovi" mutta silti niitä ei samalla tavalla tuomita kadotukseen. Gibson toki mokasi kyseisenä vuonna siinä mielessä että eivät antaneet ostajille valinnanvapautta vaan tuputtivat kaikkia hienoja keksintöjään vakiona kaikkiin malleihin. Tämän uliulin jälkeen pitää tietenki nyökytellä em. myynti-ilmon pyyntihinnan turpeutta koskapa tosi on, että itsekin voisin laittaa tuon oman vastaavan stankun myyntiin tonnin halvemmalla jos vain siitä eroon haluaisin. Vaan kun en halua. Ota blussa! Onhan tuo puristien ulina vähän turhaa ja koomistakin. Se on totta, että Gibson teki siinä virheen, kun pisti muutokset kaikkiin malleihin, eikä jättänyt asiakkaalle valinnanvapautta (ai hitto, mutta tuossa sanassa on nykyään ikävä sivumaku).. More is less. | |
![]() 02.08.2017 22:40:56 | |
Iskariot: Itselle taas tuo 2015 vuoden Standardin kaula oli käpälään ihan täydellinen. Tällä foorumilla monesti myydään kitaroita "koska ne eivät omaan käteen sovi" mutta silti niitä ei samalla tavalla tuomita kadotukseen. Gibson toki mokasi kyseisenä vuonna siinä mielessä että eivät antaneet ostajille valinnanvapautta vaan tuputtivat kaikkia hienoja keksintöjään vakiona kaikkiin malleihin. Tämän uliulin jälkeen pitää tietenki nyökytellä em. myynti-ilmon pyyntihinnan turpeutta koskapa tosi on, että itsekin voisin laittaa tuon oman vastaavan stankun myyntiin tonnin halvemmalla jos vain siitä eroon haluaisin. Vaan kun en halua. Ota plussa multakin :) Täyttä asiaa puhut! "Satan represents man as just another animal, sometimes better, more often worse than those that walk on all-fours." | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)