Vihapiirakka 20.02.2020 11:01:23 | |
---|
ElectroHarmonix: Ostin Gibson explorerin viininpunaisena. Ensimmäinen omistamani explorer-rungolla varustettu kitara ja olen yllättynyt, kuinka helppo tällainen on soitettavuudeltaan. Kaulan piti speksien mukaan olla slim taper, mutta huomattavasti paksumpi on, kun 2013 sg:n slim taper kaula. Hyvä tatsi ja asiallinen soundi. Nauhojenpäät ovat aika jyrkästi pyöristetty, eivät kuitenkaan pistä reunan yli. https://muusikoiden.net/dyn/users/164593.jpg Kommee! Omassa Radixin explorer johdannaisessa pitäs siirtää hihnatappi taakse niin olis nautittavampi, tuossa se taitaa olla valmiiksi takana? Level 666 goblin ping pong champion berserker from Scotland |
Jucciz 20.02.2020 15:31:57 | |
---|
Kuha: Kiitos, hyvän tuntuinen, 3,8 kiloa mahonkia. Hieno kitara on. Itse mietin, että yllättävän painava kun kyse on aika lailla Telecasterin kokoisesta kitarasta - jotka yleensä ovat vähintään puoli kiloa kevyempiä - mutta jotkut puut toki painavat enemmän kuin toiset. Mietin vaan, kun tuon painoisia ja selvästi paksumpia Les Paul Historiceja loimuvaahterakannellakin on, että siinä suhteessa Specialin pitäisi painaa jonkin verran vähemmän. |
Kuha 20.02.2020 16:02:38 (muokattu 20.02.2020 16:04:25) | |
---|
Jucciz: Hieno kitara on. Itse mietin, että yllättävän painava kun kyse on aika lailla Telecasterin kokoisesta kitarasta - jotka yleensä ovat vähintään puoli kiloa kevyempiä - mutta jotkut puut toki painavat enemmän kuin toiset. Mietin vaan, kun tuon painoisia ja selvästi paksumpia Les Paul Historiceja loimuvaahterakannellakin on, että siinä suhteessa Specialin pitäisi painaa jonkin verran vähemmän. Les Paul foorumilla oli juttua aidoista Specialeista - siis vintage - ja niissä tuntui painohaitari menevän kolmesta kilosta vähän yli neljään kiloon, joten siihen haarukkaan tämäkin istuu.Mulle tämä on mukavan kevyen oloinen kun edellinen Special painoi reilusti yli 4 kg. Old Fenders never die |
ElectroHarmonix 20.02.2020 16:18:53 | |
---|
Vihapiirakka: Kommee! Omassa Radixin explorer johdannaisessa pitäs siirtää hihnatappi taakse niin olis nautittavampi, tuossa se taitaa olla valmiiksi takana? Joo, hihnatappi on noin kahden sentin päässä kaulan liitoksesta rungossa, kuten sg malleissa. Suosittelen käyttämään jonkunlaisia hihnalukkoja, jos kiinnität hihnatapin rungon taakse. |
Jucciz 20.02.2020 22:22:25 | |
---|
Kuha: Les Paul foorumilla oli juttua aidoista Specialeista - siis vintage - ja niissä tuntui painohaitari menevän kolmesta kilosta vähän yli neljään kiloon, joten siihen haarukkaan tämäkin istuu.Mulle tämä on mukavan kevyen oloinen kun edellinen Special painoi reilusti yli 4 kg. Jeps, aika iso haarukka on kyllä. Monenlaista puuta käytetty. |
Vihapiirakka 21.02.2020 00:24:58 | |
---|
ElectroHarmonix: Joo, hihnatappi on noin kahden sentin päässä kaulan liitoksesta rungossa, kuten sg malleissa. Suosittelen käyttämään jonkunlaisia hihnalukkoja, jos kiinnität hihnatapin rungon taakse. Joo, pääsinkin tänään jo tuon operaation tekemään. Cliplockilla ajelen omiani, uskoisin riittävän Level 666 goblin ping pong champion berserker from Scotland |
kouhia666 21.02.2020 19:05:40 | |
---|
kouhia666: Mullaki 6 kielinen artisti kiikarissa. Pitää vaan ensin odottaa tulisko E sarjaan jotain uutta ja hienoa Ja sinnehhän tuli E sarjaan uutta ja heti lähti tilaus |
Kivijalka 21.02.2020 19:09:44 | |
---|
kouhia666: Ja sinnehhän tuli E sarjaan uutta ja heti lähti tilaus Komia on tuo Flame Black Bursti. Itseä mietityttää vieläkin A1.6, pitää katsella josko selmoinen jostain ilmestyisi sopivaan rakoon... "Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!" |
JuSu 21.02.2020 20:30:01 | |
---|
Kävin tänään Tampereella. Mukaan tarttui: - EVH 5150III 50W -nuppi, vanhempi malli, jossa ei erillisiä gaineja ja volumeja 1/2 kanaville. - Marshall 1922 -kaappi. - Viallista soitinelektroniikkaa, TC:n G-Major ja Behringerin midipoljin. - Vakoilijan käsikirja. JuSu "Ennen
oli kunnollista.
Nytten
ei oo kunnollista."
-Repomies |
pvais 22.02.2020 09:24:57 | |
---|
Pari pedaalia taas vaihteeksi :) Pikkulautaan modatun SD-1:n kaveriksi Bossin DA-2 ja DM-2w. Yksinkertaista ja sopivaa perua rokkiin. Näillä ajetaan marsun origin nuppia, joka hieman muroituu jo humbuckerilla ja volumella puhdistuu. Ei tullut vedettyä piuhoja dilsalle luupista, mutta hyvinhän tuo pelaa edessäkin. DA-2 oli aika mukava kokemus, erottelevuus on huikean hyvä. https://drive.google.com/file/d/1Hr … FbYvyz0weDilqJC2F/view?usp=drivesdk |
Myrkrid 23.02.2020 22:21:20 (muokattu 23.02.2020 22:22:07) | |
---|
Boss WAZA Tube Amp Expander - kuumotellut pitkään ja olen arponut Oxin ja tämän välillä, mutta viimeinen niitti oli kun Torilta löytyi ja sopivasti läheltä sijaintia jonne olin perheen kanssa menossa Lisäksi Posti-Patelta odotellaan: 5 kpl seinätelineitä kepeille Voodoo Labin PP2 virtalähde "Let the lager decide what is wrong, what is right." |
VIPMetal 23.02.2020 23:47:37 | |
---|
Music Manin JPX7 tuli taloon JP7 BFR:n seuraksi. Kyllä ny kelpaa tilutella... |
TTV 24.02.2020 20:11:30 | |
---|
TTV: Taas kävi G-kuume voittamattomaksi ja laitoin tilaukseen uuden Original sarjan 60s LP Standardin, UnBurstina tietenkin :-) Kiva saada eka poraamaton Lessu itelle. Joo lessu tuli ja lessu lähtee :-/ Tässä kitarassa on todella laimea kansipuun kuviointi ja vittumaisesti sellainen hailuburst, ei ollenkaan niin natural kuin odotin. Kaulassa ei oikein mikään tuntunut hyvältä; slimtaper profiili on liian paksu, kun olen tottunut asymmetric slimtaperiin, nauhat oli liian matalat ja otelaudan radius jotenkin outo. Ehkä nuo kaikki ovat "autenttisia" 60-luvun esikuvien mukaan, mutta mun soittoon tää kitara ei toimi. No, onneksi Thompalle toimii palautus, mitähän sitä tilalle ... Yleisesti ottaen tämä Original sarjan '60s Les Paul Standard oli melko hyvin viimeistelty, joskin bodyn bindauksessa oli selvää haparointia; punertavaa väriä reunanauhan päällä ja rungon värityksen alta näkyi ikävästi kansivaahteran vaaleampi osuus mahonkirungon ja reunanauhan välissä soololoven kohdalla. Vuoden 2018 LP Standard peittoaa tämän "new originalin" joka osa-alueella ja saa siksi säilyttää ykkös-Gibsonin paikan kitaratelineessäni :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
hullu_ukko 25.02.2020 23:08:31 | |
---|
Toinen Wylde-Epi (kuvassa vasemmalla) tuli taloon: https://i.imgur.com/ry8cmP4.jpg Vähän enemmän päädyin maksamaan kuin olin alun perin suunnitellut, mutta harvemmin noita näinkään hyvässä kunnossa tulee vastaan. Valkoinen GJ2 Concorde floikalla tuli paikkaamaan RR-tyyppisen kitaran puutetta jo aiemmin tänä vuonna kun halvalla sain eli alkaa siis olla vähitellen junnuvuosien GASin kohteet kasassa. Nyt puuttuis enää tästä Epiphonen Wylde-sarjasta se oranssi Buzzsaw sekä sitten suunnikaspuolelta joku mahdollisimman typerän värinen Razorback. Kappale kertoo maailmanlopusta, koska maailmanlopun tuoma loppu on mustattu eli blackened. -Wikipedia |
TTV 26.02.2020 06:13:14 | |
---|
Myrkrid: Boss WAZA Tube Amp Expander - kuumotellut pitkään ja olen arponut Oxin ja tämän välillä, mutta viimeinen niitti oli kun Torilta löytyi ja sopivasti läheltä sijaintia jonne olin perheen kanssa menossa Kerro kokemuksistasi tuon WAZAn osalta, mielenkiintoinen laite. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Myrkrid 26.02.2020 09:55:35 | |
---|
TTV: Kerro kokemuksistasi tuon WAZAn osalta, mielenkiintoinen laite. Heti jahka ehdin laitteen kytkeä ja päästä testailemaan. Pahinta on kun ostat jotain uutta etkä ehdi muuta kuin hypistellä sitä hyllyssä. Kotona on vielä remontin jälkeen asiat vaiheessa enkä ole ehtinyt soittokamoja kasata vaan soittorojut on levällään pitkin työhuonetta. Samaan palaan kun tuli myös uuden tietokoneen vaihto ja korkealentoiset suunnitelmat omasta kotistudiosta. Palaan asiaan heti kun pääsen kunnolla kokeilemaan. "Let the lager decide what is wrong, what is right." |
Kaihua 26.02.2020 16:56:01 | |
---|
Onneksi meillä on hotellihuoneessa MacGyverin lämpöistä kaljaa |
miikamustanaamio 28.02.2020 08:12:52 (muokattu 28.02.2020 08:33:30) | |
---|
Kahden hetki sitten hommatun ESP Kamikazen lisäksi tuli vaihtokaupoilla Caparison Horus itselle sekä siitä innostuneena ostin torilta Caparison TAT II kitaran. Eilen vaihdoin 7-kieleisen Bluetonen TVV Even Louder vahvistimeen. Even Louder nyt minulla jo toista kertaa. Toivotaan että enää ei tarvitse luopua siitä. Josko noilla ny hetken pärjäisi. :D Eet Fuk. |
Guitarfreak 29.02.2020 21:20:27 | |
---|
Juuh. Mesan 1x12 Thiele tuli hommattua EVM-12L töötillä. Ei oo kyl tullu parempaa all-around kaappia vastaan. Yksi oli jo ainakin +10v mut kaasu vei mennessään... Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
munkero 01.03.2020 11:49:55 | |
---|
Itekki joskus soitellu. |