Aihe: Axe-Fx II
1 2 3 4 525 26 27 28 2987 88 89 90 91
jhkj
28.09.2012 13:26:31
JeKo: Miten hyvin Axe reagoi eri kitaroiden soundiin - puihin, mikkeihin yms.? Kuulostaako tele teleltä, strato stratolta jne.

Itsellä se tilanne että joutuu tekemään presetit erikseen passiivimikilliselle ja aktiivimikilliselle joten kyllä skeba vaikuttaa.

Ja tos kasissa tuli kyl ainaki rässimiehille kivaa chuggaa lisää saundiin. Imeisesti tuo presence muutos on siinä takana. Tai en mie tiiä, vaan soitan ja nautin.
mattim
28.09.2012 18:42:57

jhkj: Itsellä se tilanne että joutuu tekemään presetit erikseen passiivimikilliselle ja aktiivimikilliselle joten kyllä skeba vaikuttaa.

Ei kait soittotatsi tai kuuntelutila kanssa vaikuta ?
F_Lame
26.10.2012 08:50:56 (muokattu 26.10.2012 08:52:29)
Onko tosiaan niin että äänityskäytössä Axen kanssa projektit täytyy väkisin pyörittää 48kHz sample ratella? Enkö voi 44.1kHz raitoja reampata axella ellen ensin konvertoi niitä 48kHz formaattiin?

E: Tarkoitan tässä siis reamppauksella USB:n kautta ilman AD- ja DA-muunnoksia. Analogisena tietty vois mutta ei lähetä siihen.
"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
www.DREAMTALE.org
Remove
26.10.2012 11:42:32
JeKo: Onko Axessa muuten kelvollinen akustisen kitaran mallinnus? Se voisi painaa jonkun verran vaakakupissa hankinnan suhteen...

Fractal Audion FB-sivulla oli joku fiilistelykuva upeesta akkarisoundista, joka saatiin piezolla. Kannattanee kokeilla jos on piezo jossain käsillä. Tai reisillä.
LaXu
26.10.2012 13:25:37
F_Lame: Onko tosiaan niin että äänityskäytössä Axen kanssa projektit täytyy väkisin pyörittää 48kHz sample ratella? Enkö voi 44.1kHz raitoja reampata axella ellen ensin konvertoi niitä 48kHz formaattiin?

E: Tarkoitan tässä siis reamppauksella USB:n kautta ilman AD- ja DA-muunnoksia. Analogisena tietty vois mutta ei lähetä siihen.

Näin taitaa olla. Käsittääkseni digitaalisena se ei syö mitään muuta kuin 48 kHz matskua.
Norppa78
26.10.2012 21:15:11
9.0 beta-firmiksellä akkarisoundia piezon kanssa.

http://maihinnousu.net/s/17961
Remove
26.10.2012 22:31:45
Norppa78: 9.0 beta-firmiksellä akkarisoundia piezon kanssa.

http://maihinnousu.net/s/17961

Nättiä nättiä!
askomiko
17.12.2012 23:16:42 (muokattu 17.12.2012 23:37:05)
Mitäs Axeväelle taas kuuluu? Pitää laittaa itelle taas Axe2 tilaukseen joulun jälkeen...

E: tai niinno.. jospa sen verran viisastus viime vuodesta että odottelis verottajan mietteet mun toiminnasta ennen hirmuisia investointeja. :D
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Noll_a
18.12.2012 10:40:49 (muokattu 18.12.2012 10:41:51)
E: tai niinno.. jospa sen verran viisastus viime vuodesta että odottelis verottajan mietteet mun toiminnasta ennen hirmuisia investointeja. :D

Pffff... Tilaukseen.

Ja noin muuten, niin eilen tuli viimeeksi mainittua kaverille että ei ole yhtään ikävä oikeaa vahvistinta enää. Tuon mustan lootan monipuolisuus on vaan jotakin ihan mystistä. Mullakin pyöriny käytössä jo kuitenkin melkein vuoden verran ja aina uuden firmiksen tullessa tulee vastaan jotakin uutta opittavaa.

9.01:ssä nuo scenet oli kyllä hyvä setti. Pystyy simuloimaan esim. vahvistimen kanavanvaihtoa sulavammin kuin ennen, koska varsinaisten presettien kanssa ei tarvitse räplätä.

Kolme keikkaa tullut Axella vedettyä suoraan linjaan kolmessa eri paikassa ja joka paikassa äänimies oli skeptinen, eikä ollut siis kuullutkaan koko härvelistä ennen keikkaa. Keikan jälkeen jokainen mainitsi, että ei ole vähään aikaan saanut noin käyttökelpoista ja tasalaatuista soundia ulos noin pienellä vaivalla.

Eli joo, mää oon tyytyväinen.
"Rock 'n Roll: The most brutal, ugly, desperate, vicious form of expression it has been my misfortune to hear." -Frank Sinatra
Metalliac
18.12.2012 18:25:29
9.01-firmis täälläkin käytössä. Vielä ei ole skenejä jaksanut integroida omaan setuppiin mutta täytyy sanoa että tatsi ja soundi on muuttunut yhä paremmaksi trankkupäättärin + kitaraskoben läpi tän uuden firmiksen myötä.
juso
29.12.2012 18:41:18

Metalliac: 9.01-firmis täälläkin käytössä. Vielä ei ole skenejä jaksanut integroida omaan setuppiin mutta täytyy sanoa että tatsi ja soundi on muuttunut yhä paremmaksi trankkupäättärin + kitaraskoben läpi tän uuden firmiksen myötä.

Moro
oon aika tuore axen käyttäjä ja en tosiaankaan oo mikään nörtti, joten kysäsisin vähä neuvoa etukäteen mitä tapahtuu, jos tuon uusimman firmiksen imasee koneeseen? Tarkennan vielä että oon saanu ruuvattua axesta tän hetken tarpeisiin haluamani saundit ja erityisesti kiinnostaa että buuttaako se nuo jotenki ja ajaa uudet tehdas presetit päälle vai säilyykö nuo omat ruuvaukset tallessa?
Norppa78
29.12.2012 18:51:54
juso: Moro
oon aika tuore axen käyttäjä ja en tosiaankaan oo mikään nörtti, joten kysäsisin vähä neuvoa etukäteen mitä tapahtuu, jos tuon uusimman firmiksen imasee koneeseen? Tarkennan vielä että oon saanu ruuvattua axesta tän hetken tarpeisiin haluamani saundit ja erityisesti kiinnostaa että buuttaako se nuo jotenki ja ajaa uudet tehdas presetit päälle vai säilyykö nuo omat ruuvaukset tallessa?

Presettien asetukset säilyy päivityksen jälkeen, mutta jos meet presettiin ja vaihdat esim AMP mallinnuksen toiseen ja takaisin , niin siinä tapauksessa se resetoi sen vahvistimen sisäiset asetukset.
Eli jos haluat että soundit pysyy samoina, niin muista vaan ettet mene resetoimaan AMP asetuksia tuolla tavalla. (tai ainakaan tallenna sitä vanhan asetuksen päälle).

Ja nykyään on hyvä kun voi valita sen mallinnuksen firmisversion global asetuksista.
Mä pidän kyllä kaikkia vanhojakin presettejä v9.0 mallinnuksella.
TTV
06.01.2013 11:22:34 (muokattu 06.01.2013 11:23:53)
Onkos kollegat havainneet outouksia Axe Editissä tuon rautasoftan päivityksen jälkeen? Itellä ilmeni sellainen juttu, että kun päivitin Axeeni 9.02 softan (pelkän firmiksen, en presettejä), niin Axe Edit ei enää tajua kaapien nimiä, vaan ne näkyy käsittämättöminä symbolijonoina. Kuva ongelmasta profiilissani. Kaappien parametereja kyllä pystyy tuunaamaan, mutta olis kiva tietää, millaista kaappia milloinkin käytetään. Axen paneelista katsottaessa ne kaappien nimet näkyy ihan oikein.

Saman softapäivityksen jälkeen Axe Edit ei myöskän automaattisesti suostu lataamaan käytetyn Presetin tietoja ruudulle, vaan ne pitää erikseen käskyttää Recallin kautta.

Mistähän moinen mahtaa johtua ja kuinka sen sais korjattua. Laitoin kyllä Fractalille jo kuvan ja kysymykset, mutta josko täälltä sais pikaisemmin apuja :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Samuel P.
06.01.2013 11:34:18

Sanovat Fractalin sivuilla että Axe Edittiä ei pidä käyttää uusimpien 8.x ja 9.x firmisten kanssa. Ei toimi oikein.

Mulla on käsitys että ne koodaa Edittiä uusiksi, mutta milloin se valmistuu, ei kellään liene harmainta käsitystä.
Metalliac
06.01.2013 11:35:42
Cliff on fractalin foorumeilla vastannut axe-edittiin liittyviin ongelmaraportteihin jo pitkään seuraavalla tavalla:

DO NOT USE AXE-EDIT WITH FIRMWARE 9.xx!!!

Uusin firmis rikkoi yhteensopivuuden AE:n kanssa ja päivitystä on luvassa ehkä tammikuun aikana.
TTV
06.01.2013 11:46:31
Metalliac: Cliff on fractalin foorumeilla vastannut axe-edittiin liittyviin ongelmaraportteihin jo pitkään seuraavalla tavalla:

Uusin firmis rikkoi yhteensopivuuden AE:n kanssa ja päivitystä on luvassa ehkä tammikuun aikana.

Oooh jeees, onneksi tuli tuunattua mieleinen saundi kohilleen jo toimivan editorin aikaan :-) Päivitystä odotellessa . . .
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Samuel P.
06.01.2013 12:14:25

Onko kellään kokemuksia ja suosituksia monitorin hankintaan? Olen ajatellut siirtyä 4X12 kaapista frfr meininkiin ja ajatuksena on että monitoria voisi käyttää treeneissä ainoana äänenlähteenä ja keikoilla joko monitorina tai backlinena.

Mulla on tällä hetkellä listalla EV ELX 112, jota on Fractalin keskustelusivuilla jonkin verran kehuttu, josko sitten toisaalta kaikki eivät siitä ole pitäneet. Toinen vaihtoehto olisi RCF Art 312P. Noita RCF:n kalliimpia monitoreja on kehuttu, mutta tarkoituksena olisi pysyä alle 500 euron hintaluokassa.

Pääteasteena on Matrixin GT1000FX.
F_Lame
06.01.2013 15:38:47
Samuel P.: Sanovat Fractalin sivuilla että Axe Edittiä ei pidä käyttää uusimpien 8.x ja 9.x firmisten kanssa. Ei toimi oikein.

Mulla on käsitys että ne koodaa Edittiä uusiksi, mutta milloin se valmistuu, ei kellään liene harmainta käsitystä.

Mä oon käyttäny tässä pari pävää AxeEdittiä 9.02 firmiksen kanssa enkä oo huomannu mitään muuta kuin että joidenkin vahvistinmallien nimet ei tullu ruudulle. Muuten on toiminu ihan moitteetta.

Toivottavasti saatais silti se uus AxeEdit pian pihalle koska esim noita 9 firmiksessä tulleita scenejä toi vanha ei vissiin ymmärrä. Noi scenet vaikuttaa parhaimmalta idealta koko digimuljuttimien historiassa.
"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
www.DREAMTALE.org
Samuel P.
06.01.2013 16:16:10

F_Lame: Mä oon käyttäny tässä pari pävää AxeEdittiä 9.02 firmiksen kanssa enkä oo huomannu mitään muuta kuin että joidenkin vahvistinmallien nimet ei tullu ruudulle. Muuten on toiminu ihan moitteetta.

Toivottavasti saatais silti se uus AxeEdit pian pihalle koska esim noita 9 firmiksessä tulleita scenejä toi vanha ei vissiin ymmärrä. Noi scenet vaikuttaa parhaimmalta idealta koko digimuljuttimien historiassa.

Ok, tuo taitaa olla vähän tapauskohtainen juttu, toisilla toimii ja toisilla ei. Mulla ei omalla läppärillä koko AxeEdit ole koskaan toiminut millään lailla, lainakoneella taas on kaikki toiminut kuin unelma.

Mä käytän vielä 8.x firmwarea. Onko noista sceneistä mitään iloa, jos ei omista tuota Axen omaa poljinlautaa? Mä olen ohjannut omaa laitetta HK Switchbladen kanavanvaihtimella ja/tai Boss GT8:lla, riippuen siitä kumpi on pyörinyt jaloissa.
F_Lame
06.01.2013 16:45:45
Samuel P.: Ok, tuo taitaa olla vähän tapauskohtainen juttu, toisilla toimii ja toisilla ei. Mulla ei omalla läppärillä koko AxeEdit ole koskaan toiminut millään lailla, lainakoneella taas on kaikki toiminut kuin unelma.

Mä käytän vielä 8.x firmwarea. Onko noista sceneistä mitään iloa, jos ei omista tuota Axen omaa poljinlautaa? Mä olen ohjannut omaa laitetta HK Switchbladen kanavanvaihtimella ja/tai Boss GT8:lla, riippuen siitä kumpi on pyörinyt jaloissa.

En oo vielä ottanu scenejä todelliseen käyttöön mutta tosta scenemanuaalista olin tulkkaavinani että ihan normaalin program change -komennon voi mapata osoittamaan tietyn presetin tiettyyn sceneen. Eli jos olen oikeassa niin scenejen edut saa käytännössä millä tahansa controllerilla käyttöön.

http://fractalaudio.com/downloads/m … e-Fx-II-Scenes-Mini-Manual-1.02.pdf

Itelläkään ei (ainakaan vielä) ole tota Axen omaa pedaalia. Houkuttelis kyllä mutta on vähän hintava. Tällä hetkellä käytän Yamahan MFC10 midipedaalia.
www.DREAMTALE.org
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)