Krice 07.01.2020 09:17:52 | |
---|
Appe79: Alunperin oli 9-42 kielisetti ja irtosi, kun vaihdoin settiä 10-52 niin samalla keinoin irtosi. Pitää kokeilla säätää. Tässä videossa temppu näytetään 2:00 alkaen: https://www.youtube.com/watch?v=opmg6lK8FkY Tuon voi tehdä niinkin, että jättää kielelle hieman rullaamisvaraa tuon lisäksi eli ei tarvitse välttämättä työntää suoraan kieltä sisään. |
LaMotta 07.01.2020 09:21:22 (muokattu 07.01.2020 10:00:42) | |
---|
velipekka: Onko parempi kuin J.Rockett Archer? Mulla on molemmat. Tunnus deluxe. Archer boostaa hiukan middle aluetta eikä ole kovin kirkas. Omaan korvaan särö on tässä jotenkin hiukka rakeisempi. Tykkään molemmista. Tunnus deluxessa on 2 säröaluetta joten siitä saa tarvittaessa säröä rankallakin kädellä. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
ibnz 07.01.2020 09:57:05 | |
---|
Huomenna sitten! |
Laulava Kylätohtori 07.01.2020 12:06:02 (muokattu 07.01.2020 12:06:40) | |
---|
LaMotta: Mulla on molemmat. Tunnus deluxe. Archer boostaa hiukan middle aluetta eikä ole kovin kirkas. Omaan korvaan särö on tässä jotenkin hiukka rakeisempi. Tykkään molemmista. Tunnus deluxessa on 2 säröaluetta joten siitä saa tarvittaessa säröä rankallakin kädellä. Jos Archer on Tumnusta tummempi, niin eipä tarvitse sitä miettiä. Mulla on ollut kaksi kertaa Tumnus Deluxe ja molemmilla kerroilla olen myynyt sen. Toisella kertaa sen korvasi Matthews Effectsin Architect. Tuossa on oivana lisänä vielä no clipping/si clipping -vaihtoehdot, jos sellaisista tykkää. Ykköstykkinä Klon rintamalla on FYA Customin Klon-johdannainen, jossa on reilusti herkullisia ylätaajuuksia ja myös aavistuksen rakeisempi soundi. Samoin se boostaa keskialuetta, mutta niinhän Klonin kuuluukin tehdä. Rakeisuus (jota ilmenee lähinnä pienimmillä äänenpaineilla) ja pienemmät säätövarat ovat sinänsä miinus, mutta kokonaisuutena tämä on kyllä ihan ykkönen. Olen muutamistakin paikoista lukenut, että originaali Klon tarvitsee vähän äänenpainetta toimiakseen optimaallisesti, mutta en ole ikinä itse sellaista kokeillut. Joka tapauksessa bändikontekstissa tuo FYAn Klon on huikea tapaus, eikä haittaa rakeisuudet tai säätöjen puute. Ne on lähinnä "ongelma", jos niistä sellaisia haluaa väkisin tehdä, hiljaisemmissa kotisoitoissa. e. ostin muuten Bluetone FE10:n, näin itse otsikkoa sivutakseni. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
PIM 08.01.2020 18:35:24 | |
---|
F-Musiikin alesta tarttui mukaan Squier Bullet strato 99,90 eurolla. Hardtail stratoaa aina himoinnut eikä hintakaan hirvittänyt. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
Mho 08.01.2020 20:04:38 | |
---|
Duncanin slash setti tuli hommattua, huomenna pääsee asentelee Tokain lespaan. |
Haeroe 10.01.2020 17:47:44 | |
---|
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
Savu 10.01.2020 17:55:40 | |
---|
|
benny 10.01.2020 17:57:50 | |
---|
shitfuck inc. |
Haeroe 10.01.2020 18:06:44 | |
---|
Savu: Tohon olis sopinut valkoinen helmiäispleksi! Kävin jonkinmoisen jaakobinpainin itseni kanssa, laitetaanko pleksiä ollenkaan. Päädyin tällaiseen askeettisempaan lähestymistapaan. Luulisin, että Keeper -mallin saa myös pleksillä, jos joku sellaisen haluaa. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
TTV 10.01.2020 18:24:19 | |
---|
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
sustain65 10.01.2020 18:26:27 | |
---|
TTV: Komee just noin, ei pleksiä pilaamaan kaunista puupintaa, kromi kruunaa paketin :-) Täsmälleen juuri noin! |
L.H 10.01.2020 22:12:29 | |
---|
benny: Ois sen jakin voinut nyt ainakin sinne reunaan pistää tyyliin Tele, eikä tommosta Stratoa ilman pleksiä. Mutta nää nyt on näitä. Straton jakki ilman pleksiä ei kyllä toimi mitenkään päin. Sama homma siinä kenen se nyt olikaan Mannisen tekemässä valkoisessa "soloistissa". Muuten vois ostaa niin halvalla kokeiltavaks, mutta näyttää ihan mololta. |
Walk1net 12.01.2020 10:49:38 (muokattu 12.01.2020 10:51:10) | |
---|
https://www.thomann.de/fi/harley_benton_xt_22_paradise_flame.htm Tommosta olisin tilaamassa. Eräs kaveri youtubessa kehui ihan hyväksi. Kaverini hankki sellaisen Fusion sarjan HB straton ja olin itsekin yllättynyt kuinka hyvä se oli, joten olisiko tuo xt-22 yhtään sen huonompi? EDIT: siis ihan on pässyt jo ostoskoriin ja asti ja viimeistään illalla tilaan, ellei joku tule muuttamaan mieltäni. Soitan brutaalia fennoskandialaista grindcore deathglam punkmetallia |
Antti1 12.01.2020 12:16:47 | |
---|
Walk1net: https://www.thomann.de/fi/harley_benton_xt_22_paradise_flame.htm Tommosta olisin tilaamassa. Eräs kaveri youtubessa kehui ihan hyväksi. Kaverini hankki sellaisen Fusion sarjan HB straton ja olin itsekin yllättynyt kuinka hyvä se oli, joten olisiko tuo xt-22 yhtään sen huonompi? EDIT: siis ihan on pässyt jo ostoskoriin ja asti ja viimeistään illalla tilaan, ellei joku tule muuttamaan mieltäni. Antaa mennä vaan. Pahimmillaan sen voi sitten vaikka palauttaa. |
Snapo 12.01.2020 14:02:45 (muokattu 12.01.2020 14:05:55) | |
---|
Walk1net: https://www.thomann.de/fi/harley_benton_xt_22_paradise_flame.htm Tommosta olisin tilaamassa. Eräs kaveri youtubessa kehui ihan hyväksi. Kaverini hankki sellaisen Fusion sarjan HB straton ja olin itsekin yllättynyt kuinka hyvä se oli, joten olisiko tuo xt-22 yhtään sen huonompi? EDIT: siis ihan on pässyt jo ostoskoriin ja asti ja viimeistään illalla tilaan, ellei joku tule muuttamaan mieltäni. Itellä on TE-40 jonka ostin torilta, vaihdatin satulan ja mikit ja hyvin rokkaa. Todella kevyt ja soi hyvin. Fusion roasted tele houkuttaa kans kovasti. Eikun vaan tilaukseen! "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
Laulava Kylätohtori 12.01.2020 14:34:20 | |
---|
Snapo: Itellä on TE-40 jonka ostin torilta, vaihdatin satulan ja mikit ja hyvin rokkaa. Todella kevyt ja soi hyvin. Fusion roasted tele houkuttaa kans kovasti. Eikun vaan tilaukseen! Mulla on CST-24 ja se on aivan helvetin painava. Heittämällä painavin kitara koskaan. Soi kyllä ihan jees. Tilaisin P90-version testiin, mutta tuo paino arveluttaa, jos näissä on enemmänkin tätä painoluokkaa.. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
hallu 12.01.2020 14:39:44 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Mulla on CST-24 ja se on aivan helvetin painava. Heittämällä painavin kitara koskaan. Soi kyllä ihan jees. Tilaisin P90-version testiin, mutta tuo paino arveluttaa, jos näissä on enemmänkin tätä painoluokkaa.. Painavat soi paremmin ;-) Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-) |
Snapo 12.01.2020 15:10:56 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Mulla on CST-24 ja se on aivan helvetin painava. Heittämällä painavin kitara koskaan. Soi kyllä ihan jees. Tilaisin P90-version testiin, mutta tuo paino arveluttaa, jos näissä on enemmänkin tätä painoluokkaa.. Tuo TE-40 on lehmusta, Fusionit ja CST:t taitaa olla valtaosin jotain mahonkilajia. Liekö sillä jotain vaikutusta. Kaivettaisko puukeskustelu vaihteeksi haudasta? "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
hallu 12.01.2020 16:05:52 (muokattu 12.01.2020 16:06:53) | |
---|
Snapo: Tuo TE-40 on lehmusta, Fusionit ja CST:t taitaa olla valtaosin jotain mahonkilajia. Liekö sillä jotain vaikutusta. Kaivettaisko puukeskustelu vaihteeksi haudasta? Puukeskustelu oli mielestäni todella hyvä ja vaivan arvoinen topikki joka puhdisti ilmaa ja ainakin itse opin siitä ketjusta ihan valtavasti uutta. Se puu versus magneettimikrofoni näkökulma on jauhettu niin loppuun että siitä tuskin enää irtoaa mitään kiinnostavaa. Mutta esimerkiksi "puiden vaikutus kitaran painoon" tai "puiden vaikutus kitaran rakenteeseen" etc. voisi olla ihan hauskoja vänkäämisen lähtökohtia :-D . Tuli mieleen, että esimerkiksi Ibanez artisteista se kaikkein painavin kitara ei edes ole puuta vaan jotain messinkiä :-). Mä olen kylläkin huomannut omalla kohdallani, että mitä kompleksisempi asia niin sitä enemmän mun omat ajatusvinoumat korostuu. Siitä on hyvä esimerkki tää mun pakkomielle, että painava kitara aina soundaisi paremmalle (muutaman keskustelun aiheesta käyneenä tiedän että asia ei ole todellakaan ihan niin yksinkertainen), mutta tuskin olen ainoa joka vetelee mutkia suoriksi ja hätäisiä johtopäätöksiä omien kokemustensa perusteella :-) . Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-) |