Aihe: Hei! Ostin taas kitarakamaa.
1 2 3 4 5253 254 255 256 257419 420 421 422 423
ha55i
21.12.2019 17:54:13
Jucciz: Sitä vipua ei ole pakko käyttää. Itte tykkään 906:n soundista enemmän ja se tuntuu olevan helpompi kohdistaa, ts. helppo saada käyttökelpoinen soundi. Molemmilla pääsee kyllä maaliin.

Vaan MD409 se vasta onkin herkku. :)

Komppaan tässä Juccizta. Mä käytin 57:aa kitaracombon mikittämiseen vuosikaudet, mutta nyt viimeiset 4-5 vuotta on menty 906:lla. Käyttökokemus on sama kuin Juccizella, 906 antaa enemmän anteeksi kohdistamisessa kuin 57. Samoin 906:n soundi on jollain tapaa mun korvaan miellyttävämpi kuin 57:n (jonka soundi ei ole missään nimessä ole huono - makuasiat vain ovat makuasioita).

Molemmat mikit on kyllä aina laukussa mukana. 57 on musta yksi parhaita yleis/vara/hätämikkejä, mitä löytyy. Vielä ei ole tullut vastaan paikkaa, mihin sitä ei voisi laittaa. Lisäksi sitä on vaikea saada rikki...
Non omnes, qui citharam habent, citharoedi sunt.
Jucciz
21.12.2019 19:30:33
Viisseiska on hyvä olla plakkarissa jo pelkästään niitä tilanteita varten, jos sattuisi tarvitsemaan vasaraa tai oven pönkkää. Niin ja lisäksi se on kelpo mikki moneen tilanteeseen.
Pauli Lappalainen
21.12.2019 19:57:32
ha55i: Komppaan tässä Juccizta. Mä käytin 57:aa kitaracombon mikittämiseen vuosikaudet, mutta nyt viimeiset 4-5 vuotta on menty 906:lla. Käyttökokemus on sama kuin Juccizella, 906 antaa enemmän anteeksi kohdistamisessa kuin 57. Samoin 906:n soundi on jollain tapaa mun korvaan miellyttävämpi kuin 57:n (jonka soundi ei ole missään nimessä ole huono - makuasiat vain ovat makuasioita).

Molemmat mikit on kyllä aina laukussa mukana. 57 on musta yksi parhaita yleis/vara/hätämikkejä, mitä löytyy. Vielä ei ole tullut vastaan paikkaa, mihin sitä ei voisi laittaa. Lisäksi sitä on vaikea saada rikki...

Eihän 57 tarvitse kuin pienen napautuksen grillin kylkeen ja se lentää huit helkkariin.
Muutenhan se on hyvä yleismikki.
Jucciz
21.12.2019 23:37:17
Kaiken saa rikki jos tahallaan särkee. Kyllä viisseiska silti työjuhdan määritelmän täyttää, jos se ns. normaalissa käytössä (ei varta vasten piesty, muttei myöskään erityisesti silkkihansikkain käsitelty) edelleen näyttää liki uudelta usean sadan käyttökerran jälkeen.
Jucciz
21.12.2019 23:39:34
Sivumennen sanottuna oon viime aikoina kaivanut suosikkikitarasoundini Shure SM57 + Royer R-122 -yhdistelmästä: Shuresta preesens ja purevuus, Royerista lämpö ja läheisyys. Yleensä käy sillä tavalla, että ekvalisaattoriin ei tarvitse edes koskea kun noiden kahden mikin kaappaamat soundit yhdistetään. Toki alimmat alakerrat tulee leikattua tarpeettomina pois, mutta muilta osin soundi ns. laakista valmis.
kosmonausea
22.12.2019 09:25:26 (muokattu 22.12.2019 09:51:14)
Jucciz: Sivumennen sanottuna oon viime aikoina kaivanut suosikkikitarasoundini Shure SM57 + Royer R-122 -yhdistelmästä: Shuresta preesens ja purevuus, Royerista lämpö ja läheisyys. Yleensä käy sillä tavalla, että ekvalisaattoriin ei tarvitse edes koskea kun noiden kahden mikin kaappaamat soundit yhdistetään. Toki alimmat alakerrat tulee leikattua tarpeettomina pois, mutta muilta osin soundi ns. laakista valmis.

Tämä on sattumalta myös yhdistelmä, jota käytän Akse-FX:ssä kaappimallinnuspuolella ainakin Fender-henkisissä patcheissani (ja toki Mikon tekemillä mainioilla impulssivasteilla).
Minä oon Hautamäjen Anssi.
TTV
22.12.2019 13:49:51
horseface: Friedman BE 100 Deluxe on Matkiksen kyydissä. Hyvää joulua minulle. Lääh...

Todellakin hyvää joulua :-) Laitteleppas fiiliksiä ja kokemuksia, jahka pääset nupin kimppuun. Vastaavaa joululahjaa olen itsekin kaavaillut....
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
juici
22.12.2019 14:19:13

Boss DS-2:n ostin viimein.
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
HraBeaver
22.12.2019 18:32:35
Acapulco Gold klooni lähti kiertoon, tilalle on tullut VFE:n Alpha Dog v2 ja viimeisimpänä EHX:n Flatiron Fuzz. Rouheeta ruttua irtoaa molemmista, aika näyttää kumpi jää lautaan.
Guitarfreak
25.12.2019 18:43:24
En mää ostanu mut vaimo. Eikä oikeastaan kitarakamaa, mut AKG K240 Mk II luurit tuli Katanan kaveriks. Ilmeisesti Diezel D-Moll ja ED on vähän liikaa rivarissa ;)...

On muuten kovat soundit suoraan luureihin. Ei ees ärsyttänyt soittaa luureilla kuten yleensä.
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
sustain65
25.12.2019 21:45:15
Guitarfreak: En mää ostanu mut vaimo. Eikä oikeastaan kitarakamaa, mut AKG K240 Mk II luurit tuli Katanan kaveriks. Ilmeisesti Diezel D-Moll ja ED on vähän liikaa rivarissa ;)...

On muuten kovat soundit suoraan luureihin. Ei ees ärsyttänyt soittaa luureilla kuten yleensä.

AKG K240 Mk II -luurit ovat minullakin olleet pitkään käytössä Axen kanssa. Ovat varsin hyvät siihen käyttöön.
peterbang
02.01.2020 10:24:33
Vuos 2019 oli ihan ok suorittamista kitarakamarintamalla.

Muutama unohdus toki joukossa, mutta nämä tuli hankittua vuoden 2019
aikana:
Charvel san dimas, Gibson les paul junior special, epiphone flying V (koreassa 94 tehty), harley benton sc-custom, harley benton dc-junior, blackstar 4x12, edellämainittuun kaappiin V30 kajarit, orange 4x12 kaappi, orange th100 nuppi, muutamia pedaaleita, läjä eri mikkejä kitaroihin ja muuta sälää jota ei edes muista.

Yllämainituista blackstarin kaappi ja HB:n dc-junnu on vaihtanut omistajaa ja Charvelia kaupustelen kun en sitä tule soittaneeksi (vinkvink).

Ja jotta ei menisi ohi aiheen niin eilen tilasin vuoden 2020 ensimmäisen päivän kunniaksi Gibsonin les paul studion alpine white värillä kun oli mukamas musicstore.de kohtuullinnen hinta (888e).
"If a record takes more than a week to make, somebody's fucking up." - Steve Albini
Shredator
04.01.2020 14:54:28

Aloitetaan vuosikymmen pedaaliostoksilla;

- Wampler Tumnus Deluxe
- BTA Pharaoh Fuzz

Tumnus on kyllä hypen arvoinen. Kerrassaan ihana särö. Aiemmin mulla oli se miniversio, mutta tämä on kyllä rutkasti parempi.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
velipekka
04.01.2020 19:04:18
Shredator :
Tumnus on kyllä hypen arvoinen. Kerrassaan ihana särö. Aiemmin mulla oli se miniversio, mutta tämä on kyllä rutkasti parempi.

Onko parempi kuin J.Rockett Archer?
Shredator
04.01.2020 21:24:01

velipekka: Onko parempi kuin J.Rockett Archer?

En ole Archeria päässyt testaamaan, mutta näin moni sanoo.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Appe79
06.01.2020 18:30:50
Perjantaina UPS toi Solar S1.6PB. Paketista pois ottaessa vireys oli täydellinen, kuten Evertunella on luvattu olevankin. Muutoin oikein hyvä peli, mutta korkeampi E-kieli näpähti irti viritintapista. No muutenkin kielet oli tarkoitus vaihtaa paksummat kielet, niin asia ei nyt suoranaisesti siinä hetkessä haitannut. Mutta sitten sama homma uudestaan kun kielet vaihdettu ja viritetty, tällä kertaa tosin kitara roikkui seinällä kun kieli pamahti irti. No Solarille viestiä laittamaan niin laittavat uuden viritystapin tulemaan. Kuulema pitäisi ongelman poistua myös virityspotikan terävyyttä paksummalla kielellä hinkkaamalla. Mutta katsotaan.

Muutoin kyllä erittäin siisti ja soiva peli.
Krice
06.01.2020 18:50:08

Appe79: Kuulema pitäisi ongelman poistua myös virityspotikan terävyyttä paksummalla kielellä hinkkaamalla.

Lähtikö kieli irti vai katkesi? Squier Contemporaryssä oli vähän samanlainen ongelma, viritintappi niin huono että ohut 9-setin e-kieli ei pysynyt siinä vaan luisti pois. Tuon ongelman voi ratkaista niin, että sitoo kielen "itsensä yli" menetelmällä kun sen pyöräyttää tappiin, mitä jotkut käyttää ihan normaalitilanteissakin, tosin itse en yleensä käytä sitä.
Appe79
06.01.2020 19:15:42
Krice: Lähtikö kieli irti vai katkesi? Squier Contemporaryssä oli vähän samanlainen ongelma, viritintappi niin huono että ohut 9-setin e-kieli ei pysynyt siinä vaan luisti pois. Tuon ongelman voi ratkaista niin, että sitoo kielen "itsensä yli" menetelmällä kun sen pyöräyttää tappiin, mitä jotkut käyttää ihan normaalitilanteissakin, tosin itse en yleensä käytä sitä.

Alunperin oli 9-42 kielisetti ja irtosi, kun vaihdoin settiä 10-52 niin samalla keinoin irtosi. Pitää kokeilla säätää.
JuSu
06.01.2020 19:54:38
Piti saada Charvel Model 3:een mikit. Noissa on pieni haaste, kun normisinkulat ei mahdu, pitää pohjalevynolla ovaalin, eikä saa olla sitä lippaa.

Amazonista löytyi Vanson -halpisrailsit suorilla reunoilla. Tilasin saman lafkan '59 alnicohumpparin samaan konkurssiin. Äsken lätkin kiinni.

https://1drv.ms/u/s!Aifwcmj3L0KTieUUdApeNmjDEVWe4g

Kytkin railsit rinnan, tavoitteena yksikelamaisempi soundi.

Yllättävän hyvä satsi about seitsemään kymppiin. Verrokkina Model 4 orkkismikeillä ja JE-1200 boostilla jää toiseksi. Todella hämmentävää.

JuSu
"Ennen oli kunnollista. Nytten ei oo kunnollista." -Repomies
The Jack
06.01.2020 20:44:34 (muokattu 06.01.2020 20:53:31)
Ostin ison läjän Ernie Ballsin 2221 Regular Slinkyjä, Rockboardin piuhoja ja pussillisen Dunlopin plektroja Thomannilta. Noilla pärjääkin varmaan pari vuotta, ja viimeinen tilaus Tompalta oli näköjään vuodelta 2018. Taitavat kielet ja plektrat olla niitä harvoja tuoteryhmiä missä Thomann on enää nykyään kotimaisia halvempi. Odotin pari kuukautta samaan tilaukseen jotain kunnollista -50% pedaalitarjousta, mutta ei sellaista tullut. Ennen Thomannin Hot Dealsit ja erikoistarjoukset oli oikeasti nimensä mukaisia ja saattoi olla jopa -70% tyylisiä alennuksia. Nykyisin suurin osa alennuksista on hädintuskin -10%, ja suomalaisista liikkeistä voi saada kyseisen tuotteen hyvinkin samaan hintaan. Thomannilta lähtee Regular Slinkyt 5,30 e /setti, mutta enää ei saanut paljousalennusta kuten ennen. DLX musiikilta olisi saanut 12 packin 69 eurolla eli 5,75 e/kpl mikä oli paras suomalainen hinta. Yksittäisten kielipakettien kohdalla Regular Slinkyjen hinta on Suomessa jopa 8 euroa, joten ehkä nelisenkymppiä säästää kielikuluissa vuodessa tilaamalla isomman satsin kerralla. Koskaan ennen ei ole tilaus ollut yhtä tylsä ja saapuminen näin vähän odotettu.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)