Aihe: Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin
1 2 3 4 5252 253 254 255 256297 298 299 300 301
erty
07.09.2023 23:08:15 (muokattu 07.09.2023 23:10:59)
Pepe-13: Kiinnostaa vinkit hyvistä ja vireen pitävistä virittimistä SG 61 Maestro Vibrolaan. Haluaisin säilyttää estetiikan, eli Groverin kokonaan metalliset eivät käy. Mielellään kevyet ja lukittavat, jotta vire pysyisi rajumminkin bendatessa ja suurin piirtein kieliä hakatessa.

Tuskin on virittimistä kiinni vaan enempi satulan viimeistelystä ja vibran toteutuksesta. Satula kannattaa viilauttaa ammattilaisella kuntoon jokatapauksessa ja tarvittaessa voidella. Graph Tech on matskuna sinänsä ihan hyvää, joten sitä ei välttämättä tarvi heti olla vaihtamassa luiseen. Vibran toimintaa kannattaa myös vähän funtsia ajatuksella: pelkästään alaspäin kampeamalla vire harvemmin palautuu täysin alkutilanteeseen näillä perinnevibroilla, etenkään Vibrolalla. Useesti nää vaatii pienen liikkeen vastakkaiseen suuntaan palatakseen alkutilanteeseen. Jos kampee pelkästään alas niin helposti jää epikseen vaikka virittimiet ja satula ois priimaa. ABR-1 tallat (en oo ihan varma nykytuotannosta) myös keinuu hieman tolpillaan mikä on mun mielestä hyvä juttu ja edesauttaa tota "takasin vireeseen kampeamista". Kieli ei juurikaan liiku tallapalan päällä kun koko talla keinuu vibran mukana, vähän kuten Jazzmaster/Jaguar/Mustang-tallat. Vibrolassa liikeen laajuus vaan on aika rajattu, jonka kanssa pitää vaan elää. Virittimiä lähtisin vaihtamaan jos ne tuntuu huonolta virittäessä, ne tuskin falskaa. Ja löysät pois kielistä kunnolla venyttämällä.

E: Ja lopuks tajusin et puhuit pelkästään bendaamisesta. Noh, samat jutut pätee siinäkin eli satula eka kuntoon ja kunnon venytykset uusille kielille. Nimimerkillä useemman pakasta vedetyn Gibsonin viilannut..
Pepe-13
08.09.2023 03:15:11
erty: Tuskin on virittimistä kiinni vaan enempi satulan viimeistelystä ja vibran toteutuksesta. Satula kannattaa viilauttaa ammattilaisella kuntoon jokatapauksessa ja tarvittaessa voidella. Graph Tech on matskuna sinänsä ihan hyvää, joten sitä ei välttämättä tarvi heti olla vaihtamassa luiseen. Vibran toimintaa kannattaa myös vähän funtsia ajatuksella: pelkästään alaspäin kampeamalla vire harvemmin palautuu täysin alkutilanteeseen näillä perinnevibroilla, etenkään Vibrolalla. Useesti nää vaatii pienen liikkeen vastakkaiseen suuntaan palatakseen alkutilanteeseen. Jos kampee pelkästään alas niin helposti jää epikseen vaikka virittimiet ja satula ois priimaa. ABR-1 tallat (en oo ihan varma nykytuotannosta) myös keinuu hieman tolpillaan mikä on mun mielestä hyvä juttu ja edesauttaa tota "takasin vireeseen kampeamista". Kieli ei juurikaan liiku tallapalan päällä kun koko talla keinuu vibran mukana, vähän kuten Jazzmaster/Jaguar/Mustang-tallat. Vibrolassa liikeen laajuus vaan on aika rajattu, jonka kanssa pitää vaan elää. Virittimiä lähtisin vaihtamaan jos ne tuntuu huonolta virittäessä, ne tuskin falskaa. Ja löysät pois kielistä kunnolla venyttämällä.

E: Ja lopuks tajusin et puhuit pelkästään bendaamisesta. Noh, samat jutut pätee siinäkin eli satula eka kuntoon ja kunnon venytykset uusille kielille. Nimimerkillä useemman pakasta vedetyn Gibsonin viilannut..

Kitaraan tehtiin hyvin perusteellinen käyttöönotto setup kaupassa. Siinä vaihdettiin kielet haluamiini ja säädettiin kaikki kunnollisen listan perusteella. G vain menee hyvin helposti epävireeseen, jos vertaa vaikkapa Jaguariin tai Mustangiin - käyttipä vibraa tai ei. Pitääpä vielä kieliä venytellä lisää. Ennen rään väristen Groverien hankintaa
Getting high in the morning / Buying things off the internet / Sports
erty
08.09.2023 19:00:33
Pepe-13: Kitaraan tehtiin hyvin perusteellinen käyttöönotto setup kaupassa. Siinä vaihdettiin kielet haluamiini ja säädettiin kaikki kunnollisen listan perusteella. G vain menee hyvin helposti epävireeseen, jos vertaa vaikkapa Jaguariin tai Mustangiin - käyttipä vibraa tai ei. Pitääpä vielä kieliä venytellä lisää. Ennen rään väristen Groverien hankintaa

Tässä tapauksessa veisin liikkeeseen takas trimmattavaks. Kyl sen ihan normivirittimillä pitäis pysyä vireessä jos on viilailtu kuntoon.
JMKM
09.09.2023 08:15:33
Pepe-13: Kitaraan tehtiin hyvin perusteellinen käyttöönotto setup kaupassa. Siinä vaihdettiin kielet haluamiini ja säädettiin kaikki kunnollisen listan perusteella. G vain menee hyvin helposti epävireeseen, jos vertaa vaikkapa Jaguariin tai Mustangiin - käyttipä vibraa tai ei. Pitääpä vielä kieliä venytellä lisää. Ennen rään väristen Groverien hankintaa

Jos kaikki perusasiat on jo jiirissä niin yksi mitä vielä kokeilla, on tippa Big Bendin tmv. rasvaa satulan ja tallan kieliuriin. Todennut ainakin omalla kohdalla toimivaksi. Vaikkei vibratalloja tm. ole, niin yhtään paksummissa kieliseteissä punomaton G on monesti jo melko jäykkää lankaa mikä osaltaan vaikuttaa kielen käyttäytymiseen.
p130
09.09.2023 09:17:41

Varmaan on asiat hyvin. Profiilikuvan -63 SG Specialia yritettiin ostaa...

https://muusikoiden.net/dyn/users/78264.jpg

Kamanvähennystalkoot päällä, mutta en ainakaan heti suostunut.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
seaman
09.09.2023 11:11:09
Olen ollut jäsen vuodesta 2011,ja tämä on ensimmäinen kirjoitukseni keskustelupalstalla.Omistan mustan Explorerin-09 ja kirsikanpunaisen SG standardin-10.Kummatkin olen ostanut "vähän käytettynä".Asiat ovat olleet siis pitkään tuplasti hyvin.Syy kirjalliseen avautumiseeni liittyy kuitenkin autoihin(nyt vasta ymmärsin nimimerkin)P130=123GT.Itse olen kuulunut erään automerkin jäsenklubiin vuodesta 1995.PS.Nyt kynnys on ylitetty ja saatampa jatkossakin jotain sepostella,jos kovasti ette mieltänne pahoita...
rosberg
01.10.2023 13:58:46
p130: Varmaan on asiat hyvin. Profiilikuvan -63 SG Specialia yritettiin ostaa...

https://muusikoiden.net/dyn/users/78264.jpg

Kamanvähennystalkoot päällä, mutta en ainakaan heti suostunut.

Mulla on tosta Custom Shop RI ja se soi hihnatapista lavan kärkeen.

Gibsoneihin liittyy tosi paljon myyttejä ja jengi menee todella pitkälle väitteiden kanssa. Olisi ihan fiksua jokaisen kuitenkin todeta asiat itse eikä lukea vain forumeilta mielipiteitä.
Juuri luin jostain tyypistä joka väitti kuulevansa Titebondin ja HHG:n eron soinnissa. Onnea vaan sille kaverille.
Paras on ainoastaan vain kyllin hyvää.
Pepe-13
02.10.2023 15:46:24
JMKM: Jos kaikki perusasiat on jo jiirissä niin yksi mitä vielä kokeilla, on tippa Big Bendin tmv. rasvaa satulan ja tallan kieliuriin. Todennut ainakin omalla kohdalla toimivaksi. Vaikkei vibratalloja tm. ole, niin yhtään paksummissa kieliseteissä punomaton G on monesti jo melko jäykkää lankaa mikä osaltaan vaikuttaa kielen käyttäytymiseen.

Nyt on vielä satulaa vähän viilattu lisää ja vielä lisätty nut lubea tippa. Elämä Gibsonin kanssa on kuin vessapaperia; hyvin pyyhkii. Kiitos neuvoista!
Getting high in the morning / Buying things off the internet / Sports
horseface
19.10.2023 10:52:09 (muokattu 19.10.2023 12:38:04)
Olen tässä nyt pari kuukautta fiilistellyt peräti uutena ostamaani ES-335:sta, josta olen puoliksi itsellänikin salaa haaveillut jo vuosia. Tämä on siis tätä Modern Collection-sarjaa satiiniviimeistelyllä. Ja on kyllä todella hyvä peli. Kevyt, kaulaprofiili mukavasti siltä väliltä ja T-type mikit oikein rapsakat. Ennen kaikkea se on punainen ja järjettömän hieno. Kyseessä on ensimmäinen omistamani puoliakustinen kitara ja pakko sanoa, että ainakin näin honey moonin aikana lankkukitarat tuntuvat yhtäkkiä vähän tylsiltä. Ainoa, mikä ei ole hyvin on se, että polvet ei taida enää kestää Duck Walkin opettelua.

E: se piti vielä mainita, että tuli suoraan tehtaalta erinomaisissa säädöissä hienovireetkin kohdillaan. Eipä tarvinnut ruuvata oikeastaan ollenkaan.
Huutamalla ne asiat selviää.
quiver
19.10.2023 11:41:53
Hieman erikoisempi Tak Matsumoto dc custom ollut hetken aikaa talossa ja hyvin pyyhkii. Tässä vielä eebenlauta ajalta ennen richlitesekoiluita.
JohnnyLee
19.10.2023 13:12:53

Sain kynteni lyötyä 1990 vuoden Exploreriin.
Hieno sunburst-väritys, ei monestikaan ole täällä moisia pyörinyt.
Ei halpa, mutta toivottavasti hyvä.
Uudempi 2017 Explorer oli muutaman kuukauden ja sai lähteä, mutta toivottavasti tämän kanssa tulee pitempi hyvä taival.
Ikänsä puolesta alkanee jo jonkinmoista Mojoa aiheuttamaan allekirjoittaneen korvien välissä, ettei aivan sieluttomalta kalikalta tuntuisi.
Klikkaa musanäytettä!
rosberg
21.10.2023 11:35:02
Täältä bongasin ja melkein työkiireiden kanssa menetinkin, mutta GoldTop R7 tuli kotiin (töihin). Pleksi ja pokerchip pois (tein tinasta prikan sinne väliin ja PTFE-teipistä stopparin siihen kytkimen mutteriin) ja top wrap. Nyt olen sitten viime ajat opetellut noita Dickey Betts -liksejä vaikka Duane Allman -look onkin päällä.
Laitankin omiin kuviin näytille.
rosberg
24.10.2023 13:21:57
onko kukaan ikinä laittanut Bigsbyä kepakkoon jossa on vain wraparound talla?
FastEddie
24.10.2023 20:15:10

rosberg: onko kukaan ikinä laittanut Bigsbyä kepakkoon jossa on vain wraparound talla?

Pitää vähän porailla ja pienentää jo porattuja reikiä.
Itse jätin väliin, vaikka niin olisin halunnut G:hen B:n.
If you think you are too old to rock n roll, then you are.
rosberg
24.10.2023 20:57:58
pakko yrittää ilman porailua
p130
24.10.2023 21:12:28

rosberg: onko kukaan ikinä laittanut Bigsbyä kepakkoon jossa on vain wraparound talla?

Ei ole Bigsby, mutta laittaisin lyhyen vibrolan: https://millbrook.fi/tuotteet.php?k … odi=VIBRO-SNS&tuoteryhma_id=140

Ilman ylimääräisiä reikiä ei taida päästä, tästä tulee kolme pientä.

Uusi kama ei ole aina samanlaista, kuin alkuperäinen. On löysempi tuntuma eikä vireenpito pärjää vanhalle, jolla lähtee myös flutterit kuin hyvällä floikalla. Kaivelisin itse vanhan jostain, tai lueskelisin käyttäjäkokemuksia uudesta. Valmistajia on kuitenkin useita.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
rosberg
25.10.2023 12:32:01
Mulla on nyt synkkä visio.
Vibrolat kyllä innostaisi myös.
horseface
26.10.2023 15:53:30
Onko kellään muuten tietoa, valmistaako/myykö mikään firma näitä humbuckerin kuoria, joihin on stanssattu Gibsonin logo? Alkuperäisiä 70-luvun alun kuoria löytyy kyllä Reverbistä ja Ebaystä suolaiseen hintaan ja ihan niin kovasti en niitä halua. Piraattikamaahan se kai joka tapauksessa olisi, ellei itse Gibson ole asialla. Omilla nettihauilla en löydä sellaisiakaan.
rosberg
27.10.2023 07:09:20 (muokattu 27.10.2023 07:17:05)
Freddie King -vibat tulee noista logo-mikeistä.
Kiinalaisilta saa mitä vaan, että jos kysyy niin eiköhän ne hinnan keksi.

Ei muuten tullut googlaamalla mistään vastaan. En tiedä miten vaikeata olisi ostaa kuoria, kaivertaa ne ja sitten uudelleen niklata (onko oikea sana)?
horseface
27.10.2023 09:00:59
rosberg: En tiedä miten vaikeata olisi ostaa kuoria, kaivertaa ne ja sitten uudelleen niklata (onko oikea sana)?

https://reverb.com/item/4385937-197 … -set-vintage-les-paul-custom-es-345

En tiedä, millainen valmistusprosessi näissä on mutta ei taida kotikonstein tai kaivertamalla onnistua tällainen. Kovasti himottaisi tuollaiset Essiin ja miksei myös tuo vibrola ja Custom Made -lätkä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)