![]() 26.12.2014 12:38:03 | |
---|---|
Toki lapaan voi laittaa jotain "universaalia", joka ei ole mitään henkilökohtaista. Sellaista, mitä voisi ajatella tulevan ostajankin arvostavan. Eipä tuo varsin selkeä väärennös-Fender-decaalikaan välttämättä mikään myyntivaltti ole. Jos joku laittaa tommoseen feikkiin uuden dekaalin fenderin fontilla, joka sanoo notta "Tender Lovemaster", ni saa multa kymmenen pistettä ja papukaijamerkin. | |
![]() 26.12.2014 13:13:53 | |
Laulava Kylätohtori: Käsittääkseni yhdessäkään Fenderin stratossa ei ole 12. nauhan otalautamerkit noin kaukana toisistaan. Eikä se kaula muutenkaan Fenderiltä näytä... Alkuperäinen kuva lienee hävinnyt näkymättömiin, mutta 1954-1963 Stratoissa oli 12. nauhan merkit varsin leveällä ja samaten vuodesta 1998 lähtien 57 ja 62 reissueissa: http://www.strat-talk.com/forum/pre … us-can-you-help-id.html#post1227841 Samaa mieltä muiden kanssa ettei tämä kaula ole sitä mitä se väittää olevansa. Lindström Overdrive - Joint Patrol | |
![]() 26.12.2014 13:24:29 (muokattu 26.12.2014 13:25:03) | |
TvA: Alkuperäinen kuva lienee hävinnyt näkymättömiin, mutta 1954-1963 Stratoissa oli 12. nauhan merkit varsin leveällä ja samaten vuodesta 1998 lähtien 57 ja 62 reissueissa Jos tarkoitit mun kuvaa, niin tässä on uusi jonka lisäsin joku aika sitten vanhan tilalle. Piti ottaa se 74 teksti pois kun ei ollutkaan täysin 74. http://muusikoiden.net/dyn/users/130773.jpg Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä. | |
![]() 26.12.2014 13:25:02 (muokattu 26.12.2014 13:27:57) | |
TvA: Alkuperäinen kuva lienee hävinnyt näkymättömiin, mutta 1954-1963 Stratoissa oli 12. nauhan merkit varsin leveällä ja samaten vuodesta 1998 lähtien 57 ja 62 reissueissa: http://www.strat-talk.com/forum/pre … us-can-you-help-id.html#post1227841 Samaa mieltä muiden kanssa ettei tämä kaula ole sitä mitä se väittää olevansa. Noin etäällä toisistaan, mitä aloittajan kitarassa on, 12. nauhan merkit eivät ole koskaan olleet edes pre cbs -Fendereissä tai niitä jäljittelevissä reissue-malleissa. Japaninkopioissa noita on useinkin nähty. Tuo kaula ei tosiaan muutenkaan ole Fender. Mutta varmasti hyvä kaula kuitenkin. En sitten malttanut olla sanomatta. | |
![]() 26.12.2014 13:32:41 | |
Rämppy: Noin etäällä toisistaan...eivät ole koskaan olleet... Juuei ole ollut 8| Melko erikoisen näköinen tapaus, mutta ei tee siitä tosiaankaan välttämättä yhtään sen huonompaa kuin aito F-tehtaan tuotos olisi. Lindström Overdrive - Joint Patrol | |
![]() 26.12.2014 14:22:00 | |
Itse juuri mietin, että mitähän sitä kirjoittelis lapaan jos/kun tarkoitus olisi hyödyntää lakkaamattomia ja osittain jyrsimättömiä guitarbuild ja allparts aihioita stratomallisessa kitarassa. Näyttää tyhmältä jos lavassa ei lue mitään, mutta en kyllä lapaan mitään "omaa" logoa voi laittaa. Enkä kyllä Allparts & Guitarbuild.co.uk tekstiäkään halua. Mietin josko laittaisi "Fender inspired partscaster" tms. Tai vaikka lyhennettynä: Fartscaster. Yhden Crap-O-Casterin olen jo joskus tehnyt :) | |
![]() 26.12.2014 14:52:32 | |
klobasa: Itse juuri mietin, että mitähän sitä kirjoittelis lapaan jos/kun tarkoitus olisi hyödyntää lakkaamattomia ja osittain jyrsimättömiä guitarbuild ja allparts aihioita stratomallisessa kitarassa. Näyttää tyhmältä jos lavassa ei lue mitään, mutta en kyllä lapaan mitään "omaa" logoa voi laittaa. Enkä kyllä Allparts & Guitarbuild.co.uk tekstiäkään halua. Mietin josko laittaisi "Fender inspired partscaster" tms. Tai vaikka lyhennettynä: Fartscaster. Yhden Crap-O-Casterin olen jo joskus tehnyt :) Miksi et kirjoittaisi suomeksi siihen Fenderin innoittama palakaster tai sitten vain Palakaster. Olisipa jo kevät | |
![]() 26.12.2014 16:58:13 | |
klobasa: Itse juuri mietin, että mitähän sitä kirjoittelis lapaan jos/kun tarkoitus olisi hyödyntää lakkaamattomia ja osittain jyrsimättömiä guitarbuild ja allparts aihioita stratomallisessa kitarassa. Näyttää tyhmältä jos lavassa ei lue mitään. Minulla oli taannoin tarvikeosista koottu palastrato (tai custom-kitara, kuten Suuri Kitarakirja osista koottuja kitaroita kutsuu). Kitara oli hyvin Gilmour-henkinen; musta body, musta pleksi ja vaahteraotelauta. Minua häiritsi kokoajan kun lavassa ei ollut mitään logoa. Olen kova Gilmour-fani, joten ehdinkin jo suunnitella logon kitaraani kyseisen herran hengessä. Siinä piti lukea: The Black Strat custom. Fontti oli tietenkin Fender-tyyppinen. Olin sitä jo tilaamassa, kun sattui kova kitaranostokuume ja The Black Strat ehtikin lähteä vaihdossa ennenkuin ehdin kissaa sanoa.. Blues is allright! | |
![]() 26.12.2014 17:10:53 | |
Nuorena miehenä kun lapsetti niin laitoin kauniilla fontilla Cuntcaster. Tosi lapa oli mallia jääpiikki. Naapurin pojan oli sitten pakko saada se kun annoin sille sillä kitaratunteja. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen | |
![]() 26.12.2014 18:55:32 (muokattu 26.12.2014 18:58:13) | |
Tämä mun palacaster on kyllä yllätyksiä täynnä. :D Huomasin toneja pyöritellessäni ja 5- vaihe vaihtajaa käännellen eri asentoihin, että nuo 2 tonea taitaakin olla 2 volumea eikä toneja kun vaikuttivat asennosta riippuen äänentasoon kun oli mikin vaihtaja vaikka keskiasennossa tai puoliasennoissa. Näyttäisi se kieliä lähimpänä volume olevan master volume joka sitten säätää kokonais volan. Että tällein. Mulla on 3 volaa siin kait sitten. :D Täytyy kyllä vielä testaa oliko asia näin vai olenko vaan sekaisin? Ja tosiaan, kun otin master volan hatun pois niin en enää osunut käden syrjällä siihen. Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä. | |
![]() 26.12.2014 20:02:53 | |
Metalkallo: Jos tarkoitit mun kuvaa, niin tässä on uusi jonka lisäsin joku aika sitten vanhan tilalle. Piti ottaa se 74 teksti pois kun ei ollutkaan täysin 74. http://muusikoiden.net/dyn/users/130773.jpg Heti pisti silmään että kielet menevät viritystappien läpi eli aika kaukana 74 orggisesta niidenkin osalta... | |
![]() 27.12.2014 17:13:03 | |
Metalkallo: Tämä mun palacaster on kyllä yllätyksiä täynnä. :D Tähänastisen perusteella siinä ei taida olla yhtään palaa mikä olis varmistunut FMIC:n tehtailta (Fender/Squier) lähteneeksi. Jos siitä laskutettiin edes lähelle 74-Stratojen hintaluokkaa niin homma haisee tosi pahalle. Jos hinta oli sopiva ja peli on soipa niin eipä sit mittää. | |
![]() 27.12.2014 18:22:55 (muokattu 27.12.2014 18:26:55) | |
73nd3r: Tähänastisen perusteella siinä ei taida olla yhtään palaa mikä olis varmistunut FMIC:n tehtailta (Fender/Squier) lähteneeksi. Jos siitä laskutettiin edes lähelle 74-Stratojen hintaluokkaa niin homma haisee tosi pahalle. Jos hinta oli sopiva ja peli on soipa niin eipä sit mittää. Eihän sitä koko kitaraa Fenderiksi alunperinkään arveltu (Myyjä tai huttunen) vaan aika Ibanez/Grego merkkiähän se kitara kokonaisuudessaan on. Tuo kaula vaan aiheutti hämmennystä oliko oikea Fender vai ei, ja ei ollut. En edes ostaessa tiennyt että lavassa oli Fenderin dekaali. Eli kitara on rungoltaan Ibanez/Grego mitä luultavimmin ja kaula on jotain jostain joltain ajalta, mutta vanha se on. :) Ihan ok kaula kuitenkin. Ja voihan tuohon joskus hommaa vaikka oikean Fenderin kaulan jos tulee mieli kun pultti on. 300e maksoin laukun kanssa ja kohtuullista oli kitaran laatuun nähden. Tiesin koko ajan ettei kyseessä ollut Fender 74 vaan Ibanez/Grego kopio. Tiedän itsekin jos olisi ollut Fender 74, että hinta olisi ollut paaaaaljon korkeampi. Vaikka en ole mikään strato tietäjä vieläkään, niin en mene huijauksiin kovin helposti, sen verran tiedän kuitenkin jo kitaroista ja niiden hinta-tasoista. :) Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä. | |
![]() 27.12.2014 23:34:22 | |
Metalkallo: Eihän sitä koko kitaraa Fenderiksi alunperinkään arveltu (Myyjä tai huttunen) vaan aika Ibanez/Grego merkkiähän se kitara kokonaisuudessaan on. Tuo kaula vaan aiheutti hämmennystä oliko oikea Fender vai ei, ja ei ollut. En edes ostaessa tiennyt että lavassa oli Fenderin dekaali. Eli kitara on rungoltaan Ibanez/Grego mitä luultavimmin ja kaula on jotain jostain joltain ajalta, mutta vanha se on. :) Ihan ok kaula kuitenkin. Ja voihan tuohon joskus hommaa vaikka oikean Fenderin kaulan jos tulee mieli kun pultti on. 300e maksoin laukun kanssa ja kohtuullista oli kitaran laatuun nähden. Tiesin koko ajan ettei kyseessä ollut Fender 74 vaan Ibanez/Grego kopio. Tiedän itsekin jos olisi ollut Fender 74, että hinta olisi ollut paaaaaljon korkeampi. Vaikka en ole mikään strato tietäjä vieläkään, niin en mene huijauksiin kovin helposti, sen verran tiedän kuitenkin jo kitaroista ja niiden hinta-tasoista. :) Ibanez/Greco myös laatumerkkejä, entäs jos ei osu ? . | |
![]() 28.12.2014 00:19:56 | |
mattim: Ibanez/Greco myös laatumerkkejä, entäs jos ei osu ? Tiedetään. :) Jos tarkoitat, että jos tuo runko ei olekaan Ibanez tai Grego, niin silläkään ei ole väliä koska kitara on hyvä. Merkillä ei ole niin väliä minulle kunhan toimii ja kuulostaa hyvälle. Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä. | |
![]() 28.12.2014 09:44:56 | |
lpstudio: Ehdinkin jo aloittaa uuden aiheen mutta paremminhan tämä löytää kohdeyleisönsä täältä, eli mitä mieltä ihmiset ovat näistä? Kovasti kaasuttelisi tällaisen osto: http://www.topsound.fi/fender-modern-player-strat-hss-rw-slvbst.html Tuohan on siis kiinassa tehty verme ja veikkaisin, että laadullisesti samaa luokkaa kuin kalliimmat Squierit. Voisiko tuosta esim. tallamikin vaihtamalla saada mahdollisesti hyvän kuuloisen kepukan? Haulla en juurikaan löytänyt vastauksia eikä googlekaan auttanut paljoa. Tuopa oli minulle uutta, että Modern Player onkin kiinan vehjes. Kun ajattelee, että on kuitenkin aika hinnakas halpikseksi, niin luulisi olevan hyväkin? Jos olisi tehty mehikossa, olisi kalliimpi kuin standard ja usalaisena lähes tuplahintainen AM special. "Tosta se taitaa lähteä.." | |
![]() 28.12.2014 11:01:28 | |
Nettitotuus kertoo, että Modern Playerit tulisivat samoista verstaista kuin Classic Vibet. Tiedon luotettavuus on normaalilla tasolla (= epävarmaa), mutta selvästi näissä molemmissa sarjoissa on haluttu tehdä parempaa laatua kuin halvimmissa Bullet/Affinity-sarjoissa. | |
![]() 28.12.2014 12:04:39 | |
Tässä taas kyselen vähän mielipiteitä valinnoissa :) tuli tossa netissä vastaan vuoden 2007 american standard hintaan 900e ja aloin pohtimaan, että onko se hss mikitys nyt niin paljon monipuolisempi, että on pakollinen? Pääasiallisesti kyllä tulee jtn rokkia soitettua varmaankin. Tietoa millaset poraukset tossa mahtaa olla tallamikille? Voiko pleksin alta löytyä suoraan paikka humbuckerille? Mites porukalla tietoa vuoden 2007 kaulaprofiilista sekä nauhoista? Onko nuo myös modern c ja medium jumbo? Vaihtoehtona tolla on nyt pyörinyt thomanilta http://www.thomann.de/fi/fender_deluxe_lone_star_strat_rw_3csb.htm tollanen. en ole olisi kyl uskonut sähkökitaran valinnan olevan näin helvetillinen työ :) | |
![]() 28.12.2014 12:19:24 | |
spedecaster: Tässä taas kyselen vähän mielipiteitä valinnoissa :) tuli tossa netissä vastaan vuoden 2007 american standard hintaan 900e ja aloin pohtimaan, että onko se hss mikitys nyt niin paljon monipuolisempi, että on pakollinen? Pääasiallisesti kyllä tulee jtn rokkia soitettua varmaankin. Tietoa millaset poraukset tossa mahtaa olla tallamikille? Voiko pleksin alta löytyä suoraan paikka humbuckerille? Mites porukalla tietoa vuoden 2007 kaulaprofiilista sekä nauhoista? Onko nuo myös modern c ja medium jumbo? Vaihtoehtona tolla on nyt pyörinyt thomanilta http://www.thomann.de/fi/fender_deluxe_lone_star_strat_rw_3csb.htm tollanen. en ole olisi kyl uskonut sähkökitaran valinnan olevan näin helvetillinen työ :) Se, onko tallahumbucker pakollinen, on sellainen kysymys, johon vain sinä voit vastata. :) American standardissa kait pitäisi olla (?) SSS-routtaus, eli humppari ei mene ilman puutöitä. Mutta jos olet valmis hieman tinkimään humpparisoundin autenttisuudesta, niin single coil -kokoiset humpparit ovat straton tallassa varsin loistavia. Itselläni on Seymour Duncanin JB jr., enkä ole koskaan milloinkaan kokenut, että sen tilalla olisi pitänyt olla oikea aito humbucker... Mulla on siis tällainen, mutta vanhempi versio, jossa ei ole tuollaista muovikuorta, vaan kangasta tai mitä lie kierretty mikin ympärille... http://www.thomann.de/fi/seymour_du … id=3830b270e8443fde03810fa2f55537bb Believe what you want, it doesn't mean you're right... | |
![]() 28.12.2014 12:57:25 | |
Samaa mieltä Tohtorin kanssa. Kyllä minihumppari stratossa asiansa ajaa. Mulla SD 59 tallapaikassa. http://muusikoiden.net/dyn/users/130758.jpg | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)