Aihe: Muusikoiden.netin keskustelujen taso
1 2 3 4 524 25 26 27 2833 34 35 36 37
Lunnu
04.01.2017 10:10:47
Shredator: Itsellä löytyy kaudet dvd:llä :)

Onneksi siitä ei sentään ole tehty kämästä uudelleenlämmitystä jossa olis pääosassa joku BenStillerAdamSandler -tyylinen puupää
Nostalgy is not what it used to be
Jukka Häikiö
04.01.2017 11:31:13

Guitarfreak: Pistähän threadia pystyyn niin saadaan taas jotain some-kauhisteltavaa tänne ketjuun vrt mummelit kahvilla matkahuollon kahviossa bingon jälkeen ;)

Haa, ei oo yhtään threadia tullut pistettyä pystyyn, joten ei alkukantaisintakaan hajua siitä, hau tu meik it? Jos joku kokee et moinen otsikko ois paikallaan ja osaa tehdä sen niin?...
Pelimanni pizzerian nurkasta päivää...
Haeroe
04.01.2017 14:23:34

Koska suuri konsensus tuntuu olevan, että muusikoiden.net:ssä kaikki on siitä ruotsalaisia saaristolaisvalsseja tuottavasta soittimesta, tulin antamaan eriävän mielipiteen. Olen useasti kysynyt tyhmiä ja vähemmän tyhmiä, ja useimmiten olen saanut fiksuja vastauksia ilman pään aukomista. Jos kysymyksien esittäminen ja niihin vastaaminen lasketaan keskusteluksi, olen hyvinkin tyytyväinen keskustelujen tasoon.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
Jucciz
04.01.2017 14:31:16
Haeroe: Koska suuri konsensus tuntuu olevan, että muusikoiden.net:ssä kaikki on siitä ruotsalaisia saaristolaisvalsseja tuottavasta soittimesta, tulin antamaan eriävän mielipiteen. Olen useasti kysynyt tyhmiä ja vähemmän tyhmiä, ja useimmiten olen saanut fiksuja vastauksia ilman pään aukomista. Jos kysymyksien esittäminen ja niihin vastaaminen lasketaan keskusteluksi, olen hyvinkin tyytyväinen keskustelujen tasoon.

Tää on niinkuin Postin toiminta: muutamat ovat saaneet hyvääkin palvelua. Koetetaan muistaa, että ihan kaikki ei ole sieltä palkeiden välistä.
BugBadWolf
04.01.2017 14:34:42
Keskusteluiden tasossa ei ole mitään vialla. Muutamat eivät vain sulata ajatusta siitä, että keskustelua käydään ylipäätään.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
LaMotta
04.01.2017 17:32:24

Kyllä täällä on vähän sellaista henkeä, että kun silmiin osuu mamman marjapiirakan vastaisia näkemyksiä niin mennään helposti räksytyslinjalle.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Guitarfreak
04.01.2017 17:57:53
Jucciz: Tää on niinkuin Postin toiminta: muutamat ovat saaneet hyvääkin palvelua. Koetetaan muistaa, että ihan kaikki ei ole sieltä palkeiden välistä.

Jotkut on tullu maailmaan keisarinleikkauksellakin ;) vai mitä tarkoitit palkeilla?
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
antnis
04.01.2017 18:09:27
LaMotta: Kyllä täällä on vähän sellaista henkeä, että kun silmiin osuu mamman marjapiirakan vastaisia näkemyksiä niin mennään helposti räksytyslinjalle.

Ne on varmaan taas niitä humanisteja jotka niin tekee.
LaMotta
04.01.2017 18:10:32

antnis: Ne on varmaan taas niitä humanisteja jotka niin tekee.

Varmaan jotain punaniskakitaransoitteli-oita.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
mpekkanen
04.01.2017 18:15:50
Minusta omia näkemyksiä voi aiheista kirjoittaa. Niistä ei tarvitse olla myöskään samaamieltä. Eihän sellainen mitään keskustelua edes olisi muutenkaan...
Harmillisen monta tapausta on kyllä sellaisiakin, etteivät he tuo mihinkään keskusteluihin mitään omakohtaista asiaa tai järkevää mielipidettä. Onhan sekin tietysti mielipide, että joku on väärässä ja ilmoittaa tämänlaisen lähes joka keskustelussa. Jos joku kuitenkin vänkää aina ja ihan joka asiasta, kuitenkaan kertomatta sitä mitä mieltä itse oikeasti on tai miten sen asian pitäisi olla. Niin se ei ole minusta ihan kaikkien kohdalta keskustelua.
Väittämistä, trollaamista, riidan kylvämistä. Sitä se on joidenkin kohdalla, ikävä kyllä.

Vaikka tällainen ei niin vakavaa aina olekkaan, niin moni muutoin mielenkiintoinen asia on jo muutaman viestin jälkeen aloittajan aiheesta...jotain sellaista, että hiekkalaatikolla on paljon järkevämpiä keskusteluita.
VIPMetal
04.01.2017 22:21:40

Monesti täällä on ihan mukaviakin keskusteluja.

Varmasti jonkinlainen draaman kaari on siinäkin, että alkuun tyypit kyselee ja on nöyriä, mutta muutaman vuoden kamarumban jälkeen on kauhean kovia näkemyksiä asiaan kuin asiaan. Ainakin pistänyt silmään tämmöinen trendi näin yli 13v seurannalla.
Heroes Don't Ask Why facebook.com/hdawband
Laulava Kylätohtori
04.01.2017 22:27:06
VIPMetal: Monesti täällä on ihan mukaviakin keskusteluja.

Varmasti jonkinlainen draaman kaari on siinäkin, että alkuun tyypit kyselee ja on nöyriä, mutta muutaman vuoden kamarumban jälkeen on kauhean kovia näkemyksiä asiaan kuin asiaan. Ainakin pistänyt silmään tämmöinen trendi näin yli 13v seurannalla.

Mä olen ainakin yrittänyt säilyttää ymmärryksen siitä, etten mä ymmärrä näistä mitään ja sitä kauttaa pitää myös terveen nöyryyden näissä neuvomisissa. Tiedä sitten, miltä tilanne näyttää ruudun sillä puolen...

Toisaalta en ole koskaan suoraan paheksunut pientä isällistä vittuilua offtopiceista. Sellaista lempeää ja hyväntahtoista, nöyrää vittuilua. ;)
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
BugBadWolf
04.01.2017 22:59:02
Kaikille niille, jolle keskustelu tuottaa ongelmia, ehdotan perehtymistä ihmistenväliseen kommunikaatioon tosielämän puolella. Siellä harvemmin kuulee mitään tyyliin "et sä saa tästä asiasta olla mitään mieltä ku...".

Ja jos pysyy pois feministien kekkereistä, uskonnollisista tilaisuuksista ja vastaavanlaisten pitkän putken läpi yhdellä silmällä maailmaa katsovien kansalaisten porukoista, sana harvemmin voidaan muuttaa sanapariksi ei koskaan.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Krice
04.01.2017 23:17:29

BugBadWolf: Kaikille niille, jolle keskustelu tuottaa ongelmia, ehdotan perehtymistä ihmistenväliseen kommunikaatioon tosielämän puolella. Siellä harvemmin kuulee mitään tyyliin "et sä saa tästä asiasta olla mitään mieltä ku...".

Siis missä päin maailmaa tosielämässä keskustellaan ilman riitelemistä tai sivuraiteille joutumista kuten täälläkin?
BugBadWolf
04.01.2017 23:44:58 (muokattu 04.01.2017 23:46:48)
Krice: Siis missä päin maailmaa tosielämässä keskustellaan ilman riitelemistä tai sivuraiteille joutumista kuten täälläkin?

Ei missään. Mnetin keskustelu on siis aivan normaalia keskustelua, eikä siitä kannata erikseen valittaa. Sivuraiteet, toisistaan poikkeavat mielipiteet jne. Ihan normaalia.

Epänormaalia on joskus silmillehyppimisen taso joissain piireissä. Oikean elämän puolella sellainen ei varmaan onnistuisi pitkään.

Edit: Normaalielämässä kuitenkin pääsääntöisesti keskustellaan ilman että valitetaan keskustelutavoista ja/tai keskustelijoista. Harvemmin löytyy paikalle modea, jolle kannella vääristä mielipiteistä ja siitä että sai korvilleen heti kun pyysi. ;D
Rämppy
05.01.2017 08:56:38
Munsta rönsyt kuuluu keskusteluun. Eihän tämä mnetti kuitenkaan varsinainen kysymys-vastaus -palvelu ole. Välillä keskusteluissa tulee koomis-viihteellisiä kiehahduksia joidenkin taisteluparien välille, mutta kait sekin on vain elämää. Ehkä huonoita antia on jokunen hyökkäävästi kirjoitteleva ja toisten näkemyksiin ylimielisesti suhtautuva besserwisser, joilla on pakkomielteinen tarve olla aina oikeassa. Mutta kaikenkaikkiaan ihan plussan puolella tämä foorumi mummiälest on.
In Finland we have this thing called "diu diu".
BugBadWolf
05.01.2017 15:53:52
Rämppy:...okunen hyökkäävästi kirjoitteleva ja toisten näkemyksiin ylimielisesti suhtautuva besserwisser, joilla on pakkomielteinen tarve olla aina oikeassa..

Kohdatessasi tällaisen, neuvon sinua osoittamaan kiistämättömästi perustellen, missä hän on väärässä. Tällä menetelmällä oikaiset maailmassa olevan virheen ja besserwisserisikin jatkaa oikeassaolemista uuden tiedon varassa.

Joskus voi toki olla niinkin että jos ja kun niitä perusteita ei löydä, yksinkertainen selitys perusteiden puuttmiseen kuuluu: Olen väärässä. Silloin ei tule hävetä, vaan kiireenvilkkaa siirtyä oikeassa olevan kritisoinnista väärässäolijan - ts itsen - moitiskeluun.

Pyrkimys ymmärtää maailman toiminta - ts oikeassaolo - on mielestäni positiivinen asia. Itse huolestuisin paljon enemmän standardista, jossa oikeassaoleminen olisi jonkinlainen rikos. Ajattele, jos olisi sellainen lauma jossain, jossa mustakin valehdeltaisiin valkoiseksi vain siksi että niin on joskus konsensuksessa päätetty. Eikö siihen laumaan kuuluvia voisi pitää jotenkin eksyneinä?

Oikeassaoleminen ei ole ylimielisyyttä. Kyllä 2 + 2 on aina 4, vaikka joku viitosia rakastava siitä mielensä pahoittaisikin.
Jukka Häikiö
05.01.2017 16:21:15

...taas näitä väsyneitä kliseitä:Totuuden puhujalle ei ole sijaa majatalossa. On vaan niin TOTTA, tänäkin päivänä.
Pelimanni pizzerian nurkasta päivää...
BugBadWolf
05.01.2017 16:26:46
Jukka Häikiö: ...taas näitä väsyneitä kliseitä:Totuuden puhujalle ei ole sijaa majatalossa. On vaan niin TOTTA, tänäkin päivänä.

Sijaa löytyy, kun ei kainostele kyynärpäiden käytössä tarpeen tullen ;D

Minusta totuuden etsiminen porukalla olisi huomattavasti hyödyllisempää kuin se, että yritetään laumassa hymistellen saada yleinen konsensus hyväksymään juuri omat valinnat oikeina.
toivase
05.01.2017 16:49:28
BugBadWolf: Sijaa löytyy, kun ei kainostele kyynärpäiden käytössä tarpeen tullen ;D.

Epäilemättä näin kyllä tosiaan on! Itse tosin tykkään enempi käyttää Serlaa tai Emboa...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)