Aihe: torin turhat myynti-ilmoitukset
1 2 3 4 524 25 26 27 28 29 30 31 32
hollstro
29.03.2017 15:17:15

Onko se myyntiargumentti ettei ole keikkailtu? Mulle se kertoo enemmän siitä että ei ole joko myytävä kohde tai myyjä kelvannut keikalle.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Dinorocker
29.03.2017 16:04:57
hollstro: Onko se myyntiargumentti ettei ole keikkailtu? Mulle se kertoo enemmän siitä että ei ole joko myytävä kohde tai myyjä kelvannut keikalle.

Aika moni ei keikkaile. Ymmärsin kyllä pointin.
tuskiz
29.03.2017 16:09:49
hollstro: Onko se myyntiargumentti ettei ole keikkailtu? Mulle se kertoo enemmän siitä että ei ole joko myytävä kohde tai myyjä kelvannut keikalle.

Onko se että on keikkailtu? Soittaahan sitä vaikka millä ritsalla jotkut mummohumppaorkesterit.
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus sisältää mielipiteen.
RaskasMielinen
29.03.2017 16:50:04

Paukkumaissit valmiiksi :D
"Satan represents man as just another animal, sometimes better, more often worse than those that walk on all-fours."
hallu
29.03.2017 17:06:06

Jollekin on, sulle ei ole. Myyminenhän on sitä, että yrittää keksiä myytävästä tuotteesta hyviä puolia. Muusikoiden netin torilla ei varmasti hyviä myyntiargumentteja olekaan, koska suurin osa meistä soittajista tietää mitä on ostamassa ja meitä ei voi "puhua ympäri".

Itse arvostan eniten sellaisia myynti-ilmoja joissa myytävän tuotteen historia ja kunto on selvitetty mahdollisimman hyvin...... tosin "putkissa on vielä hönkää...." on täysin turha kommentti koska se ei tarkoita yhtään mitään. Sen sijaan laitteen ikä (valmistusvuosi) tai kuinka monta omistajaa on ollut (jos tiedossa, edes suunnilleen), mahdolliset viat ja puutteet, ovat jo ihan hyödyllistä tietoa ja auttaa haarukoimaan kiinnostavia yksilöitä.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
J.Nikkanen
29.03.2017 17:07:16 (muokattu 29.03.2017 17:10:45)

Kyllä mä sen koen sellaiseksi. Harrastelijoilla saattaa tulla hieman liian helpolla osumaa ja tärinää laitteisiin. Itse tööttään 2U nupin mielellään vaimennettuun räkkiin jos keikka on vähääkään kauempana, jos on tässä kylillä niin saattaa mennä pehmeässä räkissä. Mitä on tullut huomattua niin ihan joka jampalla ei näin ole, vaan kamat viskotaan pakuun/kärryyn sellaisenaan ja toivotaan toivotaan meiningeissä keikkareissu läpi. Ei semmoinen ainakaan laitetta paremmaksi tee ja noita juotoksistaan irroineita komponentteja on tullut vastaan muutamissakin nupeissa ja komboissa mitä olen omistanut/korjannut/myynyt romuna eteenpäin. Osa varmasti antautunut heikkouttaan, osa vain ei kestä keikkaleikkejä huonolla pidolla.

edit: lisätään listaan vielä pari bassokaappia, olisi menneet treeniksellä/makuuhuoneessa monta vuotta mutta keikkaa nähneinä toisen korjasin ja modasin, toinen oli niin paska että syötin sirkkelille.
hollstro
29.03.2017 18:14:07

Kuntohan se ratkaisee, ei se onko vehkeellä tehty keikkaa.
mpekkanen
29.03.2017 19:00:53 (muokattu 29.03.2017 19:13:50)
J.Nikkanen:...osa vain ei kestä keikkaleikkejä huonolla pidolla.

Tässä minusta tämä oleellinen. Eihän mikään kitara tai vahvari kestä huonolla pidolla. Käytetään sitä keikoilla tai viskotaan ja potkikaan kotona...
On varmasti varsinkin vahvareissa sellaisia, jotka ovat keikkailuun paremmin kestäviä kuin jotkut toiset. Aika reilusti siihen kuitenkin vaikuttaa se, miten niitä roudaa jne.
Itsellä on keikoilla hyvin kestäneet myös mallintavat Line6 ja vastaavatkin vehkeet. Myöskään kaikki putkilaitteiden korjaus ei ole niiden rakenteen vuoksi ihan edullista. Tuollaisen mallintavan vahvarin hinta voi olla edullisempi kuin vaikeasti korjattavan putkivahvarin huollossa korjaaminen toimintakuntoiseksi. Enkä puhu nyt mistään putkiremontista, vaikka kyllähän nekin jonkinlaista kustannusta joskus tulevat tekemään.

Kitaroiden kohdallakin on ihan samoin. Jos niitä heitellään ja kolhitaan, sekä viedään kovassa pakkasessa ja sieltä suoraan lavalle-->Luultavasti tällöin soitin on huonommassa kunnossa kuin kotona silkkihansikkain soitettu yksilö. Voi niihin kyllä tulla kaikenlaisia jälkiä ja muitakin vikoja ihan kotonakin...
Toisaalta aktiivisessa keikkailussa oleva soitin on luultavasti huollettu ja toiminta varma.

Näinhän ei ole välttämättä aina, jos kotona ollaan säilytetty soitinta kun soittoharrastus on loppunut. Osa kielistä puuttuu ja siihen ei ole koskaan tehty itse tai kenenkään toimesta mitään säätöjä/huoltoja. Tällöin myyjä/omistaja voi luulla, että hänen kauppaamansa kitara/soitin on todella hyvässä kunnossa tai uutta vastaava. Se on majaillut jossain ullakolla ja vain muutamia kieliä vailla, niin olisi uuden veroinen. Ei naarmuja ja ei siellä ullakolla ole ihan pakkastakaan...
Tällainen soitin voi siis olla ulkoisesti kuin uusi, mutta säilytyksestä ja ehkä soittimen laadusta(myös) johtuen paljon paljon huonommassa kunnossa kuin satoja keikkoja nähnyt soitin.
Varmasti tuollaisenkin kierokaulaisen voi korjauttaa, mutta ihan jokaisen soittimen kohdalla ei ole siinäkään mitään järkeä.
Kaikkea huonolla pidolla pidettyä kun ei ole rahallisesti järkevää korjata ja monikaan ei osaa ihan kaikenlaisia puu ja sähkötöitä tehdä itse. Kyllä noille ihan romuillekkin näyttää omat ostajat olevan, vaikka en ole ihan aina varma tuleeko niistä enää sitten soittimia.

Ei keikkailu tai sen puute ole vielä kovinkaan suuria takeita itse laitteen kestävyydelle ja toimivuudelle. Samoin on sen vähäinen käyttökin...olipa sitä sitten käytetty keikoilla tai vain makuuhuoneessa. Jotkut vanhemmat vahvarit ja soittimet ovat luultavasti parempia, mikäli niitä on oikeasti käytetty. Viat on korjattu, eikä osat ole hapettuneet käytön vähyydestä jne.
Parempi olisi kun itse ainakin tarkastaisi kaikki soittimet ja laitteet niin hyvin kuin vain itse pystyy ja ostaa vasta sitten kun on aivan varma sen toiminnasta. Mikäli ei halua ostaa jotain projektia itselleen.

Kuitenkin sekin on hyvä muistaa, että olipa vahvistin/efekti/kitara ihan miten laadukas tahansa--->Aina voi sattua vahinkoja ja mikään ei ole kuitenkaan ikuista. Käytetty on aina käytetty ja siinä ei ole uuden soittimet/tavaran takuuta.

E: Tosin jo hiemankin paremmat soittimet ovat oikeanlaisella säylytyksellä varsin hyvin kestäviä laitteita. Ei tarvitse välttämättä olla useidenkaan satasienkaan soitin, niin ihan maalaisjärkeä käyttämällä se on toimiva peli todella pitkään. Voi olla jopa pitkäikäisempi kuin soittaja itse...
J.Nikkanen
29.03.2017 19:57:15
hollstro: Kuntohan se ratkaisee, ei se onko vehkeellä tehty keikkaa.

Olenko väittänyt jotain muuta?

Laitoin myös perusteet miksi näen ja koen asian niinkuin näen ja koen. Kokemuspohjalta.

Melkonen kaiffari saa kyllä olla että näkee laitteen kunnon. Toki jos myyjä antaa luvan purkaa esmeks jonkun kombon atomeiksi ennen ostopäätöstä niin mikä jottei.
hollstro
29.03.2017 20:17:28

J.Nikkanen: Olenko väittänyt jotain muuta?

Laitoin myös perusteet miksi näen ja koen asian niinkuin näen ja koen. Kokemuspohjalta.

Melkonen kaiffari saa kyllä olla että näkee laitteen kunnon. Toki jos myyjä antaa luvan purkaa esmeks jonkun kombon atomeiksi ennen ostopäätöstä niin mikä jottei.

Kyllä ne kunnon vehkeet kestää keikkailun, ulkoinen kunto näkyy silmillä ja ääni kuuluu korvilla. En osta mitään millä ei voi keikkaa tehdä.
mpekkanen
29.03.2017 20:21:54 (muokattu 29.03.2017 20:23:44)
J.Nikkanen:

Niin, tämähän ei ole ongelman pelkästään noissa vahvistimissa. Vaikka ostajalla olisikin osaamista ja tietämystä-->Niin eipä niitä käytettyjä vahvareita ja kitaroita useinkaan pureta ihan atomeiksi.

Kitaroiden kohdalla monenkinlaiset palacasterit taikka ihan aidoiksikin sanotut kalliimmat soittimet, voivat paljastua vasta myöhemmin ettei vaikka mikit olekkaan sellaiset kuin piti. Ei niistä kaikista ulkoapäin näe, mitä ne ovat.
Erikoisimmasta merkeistä ei aina löydy netistä eikä kunnolla mistään tietoa. Sekin tieto voi olla hyvinkin ristiriitaista, vaikka olisi ihan laadukaskin ja tunnettukin valmistaja. Täälläkään M.netissä ei varmaan ole mitään keskustelua, jossa porukka olisi samaa mieltä jonkun laitteen tai merkin laadusta, toimivuudesta tai kestävyydestä...

Jos johonkin patterimarsuun kokeillaan jossain parkkipaikalla sitä ostettavaa kitaraa, niin eipä sen kitaran soundeista voi mitään sanoa. Saattaa kyllä huomata, että kytkimet toimivat, mutta ei muuta. Itselle oudoilla, hyvilläkään, kitaravahvareilla ns. laadukas kitara keskinkertaisilla mikeillä on jo aika älytön erottaa. Jos joku haluaa siis olla epärehellinen, niin käytetyn kohdalla on aina riskinsä...Harva kuitenkaan ostaa sellaisia kitaroita, joita on jo aikaisemminkin omistanut ja ei ne tosiaan kaikenlaisien vahvareiden kanssa soundaa samalle. Säädöistä ja monista muista seikoista johtuen ei soundaa samalle välttämättä muutenkaan...
J.Nikkanen
29.03.2017 20:32:25
hollstro: Kyllä ne kunnon vehkeet kestää keikkailun, ulkoinen kunto näkyy silmillä ja ääni kuuluu korvilla. En osta mitään millä ei voi keikkaa tehdä.

Kyllä, hyvät vehkeet kestää ja hyviä vehkeitä (toki myös hinnakkaampia) kannattaa suosia joissakin, mutta ei välttämättä kaikissa tuoteryhmissä.

Mutta jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee. Itse, jonkinmoisena kamarunkkarina ja sulovileeninä arvostan tuota periaatettasi. Tuohon yritän itsekkin pyrkiä mutta aina välillä nurkkiin vaan ilmestyy jotain hämärää paskaa!

Njoo, menee jo melko OT. Pahoittelut.
tuskiz
29.03.2017 20:45:21
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1245946

Mitähän tämmöisestä pitäisi olla mieltä, myydään tuotetta mitä ei edes ole?

Huvituttaa myös tollaset ilmot missä myynnissä useamman tonnin hintalapun omaava soitin mutta kuvauksena kaks tai kolme riviä lakonisia lauseita ala "tietäjät tietää"
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus sisältää mielipiteen.
Kefiiri
29.03.2017 21:28:15
tuskiz: Huvituttaa myös tollaset ilmot missä myynnissä useamman tonnin hintalapun omaava soitin mutta kuvauksena kaks tai kolme riviä lakonisia lauseita ala "tietäjät tietää"

Mun mielestä tuo on just looginen lähestymistapa. Useamman tonnin pelejä ostavat vain tietäjät, eikä siinä turha sössöttäminen auta.
En ole musiikin asiantuntija.
mpekkanen
29.03.2017 22:14:42
Tässä on muuten laitettu, että vaihdot kelpaa. Ei tosin toisiin soittimiin, eikä sitä ole eritelty mihinkä:
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1246005
Pitäisikö tämäntyylisiin ilmoihin alkaa arvaamaan, mikä mahdollisesti on se haluttu vaihtotavara?
Tietenkin tuon rahalla saa, mutta tokihan sitä jokainen itselle ylimääräisestä luopuisi...

Tästä laitoinkin jo aikaisemmin ja nyt on vaan lisääntynyt nuo vaihdossa kelpaavat tuotteet. Tosin hintaluokka ei ole tiedossa ja kitarasta on edelleenkin esimerkillisen __paljon__ tietoa. Hänellä olen myös siitä laittanut viestiä ja eräs toinenkin, mutta ei tunnu tulevan tarkennuksia kitaran malliin, väriin, onko pulttikaulainen/liimaliitoksella/läpirunkoinen, montako mikkiä ja minkälaisia ne EMG Select mikit ovat, nauhojen määrä jne.
Aika monessa Washburn kitarassa on se malli siinä kaularaudanlätkässä, mutta voihan se olla hukassa...
Hänelle tosin ehdotin, että laittaisi netistä samanlaisen kitaran kuvan jos ei voi omasta soittimesta laittaa kuvia. Turhaan.
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1245943
Mielestäni aika turha ilmoitus. Hyvällä tuurilla joku voi toki tehdä ihan ok kaupat, mutta kuka jaksaa noin kovan vaivan jälkeen kysellä. Kun ei neuvoistakaan huolimatta tehdä asian eteen mitään, että se vaihto tai myynti olisi itsellekin helpompaa.
Minulle ainakin kävi selväksi, ettei halua tehdä kauppaa kanssani kun tarkemmin kysyin mallia ja yritin neuvoa miten kuvan saa tuonne netistä...Enkä kaverille edes laittaut mitään vaihtotarjouksia tai hän olisi sitä voinut tietää, mitä voisi vaihdossa löytyä...

Eihän kukaan tietenkään kiellä, jos haluaa asiat tehdä jostain syystä mahdollisimman vaikeaksi. Aika turhaa on vain tällaisenkin ilmoituksen jatkuva nosto, kun varmasti itsekkin kyllä ymmärtää että tuossa ei puhuta koko kitarasta juurikaan mitään olennaista. Myöskään jos ei vastaa toisten ihan asiallisiinkaan juttuihin, niin voihan sitä sitten ihmetellä kun ei tavara vaihdu...

Yksi on kanssa ihan hauska, vaikka onkin asiallinen teksti ilmoituksessa.
Tällä kertaa ei vaihtoja.
Tämä on siis ihan asiallinen, mutta hauskaksi sen tekee se, että aika monikin sama ilmoittaja joka myy sitä samaa soitinta vuodesta toiseen...laittaa sen joka kerta. Toki kaikki tällaisien ilmoitusten laittajat eivät ole jatkuvia "tehomyyjiä".
Voisi siis kysyä, että milloin on ne kerrat kun vaihdot käy ;)
Matias.
30.03.2017 14:46:30
Kouvolan suunnalla oli myynti-ilmoitus muutamasta kitarasta ja vahvistimista. Myyntitilissä. Olin kiinnostunut myytävästä Godinista ja laitoin viestiä ja hintatiedustelua.. Vastaus tulikin nopeasti. Mutta tietoa ei saanut. Kohtuuhinta kuulemma mutta mitään ulosheittohintaa ei ole ja myyjä on varakas....
No, mulla oli tuollaisesta vähän tarvetta ja jos hinta olisi ollut ok eli samaa luokkaa mitä niistä pyydetään ja kunto ok niin olisin tänään hakenut sen. No, tulee varmaan sellaisiakin myyntiin mistä on selkeä hintatieto ilmoituksessa. Vihelsin pelin poikki koska vähän hämärältä tuntuu...

Mielestäni aika turha myynti-ilmoitus.......
Bluesia, bluesia ja vähän folkkia...
Laulava Kylätohtori
30.03.2017 17:20:49
Matias.: Mutta tietoa ei saanut. Kohtuuhinta kuulemma mutta mitään ulosheittohintaa ei ole ja myyjä on varakas..

Ei helvetti! :D
Less is more.
hallu
30.03.2017 18:43:21 (muokattu 30.03.2017 18:44:26)
No jos ottaisi tämän ketjun opetuskanavana, niin minä voisin antaa yhden neuvon. On oikein kertoa myytävän tuotteen puutteista, mutta älä ikinä vähättele niitä äläkä yritä arvioida sitä puutetta ostajan puolesta, koska se ei mene läpi. Tyyliin "myynnissä hyvä ja virheetön tuote, mutta tässä on ihan pikkuinen vika joka on helppo korjata...." . Ei se ole. Perus sääntö on, että jos vika on helppo korjata, niin se on korjattu. Jos vika on jätetty korjaamatta, niin siihen on joku syy ja luultavasti vielä semmoinen syy, että se on syytä hinnoitella..... tai sitten vaan korjaa sen vian ja unohtaa koko jutun ja myy tuotteen priimana jos se kerran on niin helppoa.

Käytettyjen autojen kauppiaat tekivät ennen vanhaan niin, että laittoivat auton tarjolle kaikkine "pikku" vikoineen (särö tuulilasissa, naarmuja siellä täällä etc.) jotka oikeasti on helppo ja liikkeelle halpoja korjata. Siitä tuli semmoinen hyöty, että mahdollinen asiakas huomasi ne jolloin myyjä voi "hövelisti" luvata korjata ne ilman lisäveloitusta ja näillä "bonuksilla" torpata tinkimisyritykset jolloin asiakas luulee tekevänsä hyvän kaupan. Samalla nämä korjattavissa olevat "pikkuviat" vetävät kätevästi asiakkaan huomion pois mahdollisista todellisista ongelmista. Tällaista halpahintaista vedätystä en soisi soittajien kesken tapahtuvan.

Kerro siis viasta jota et ole pystynyt saanut korjattua, mutta älä yritä uskotella, että kyse olisi pikkujutusta, vaan jätä se asia ostajan arvioitavaksi. Ainakin minä haluan hinnoitella kaikki pikkuviat, mutta tällaisen rumban jälkeen varsinainen tinkiminen on vähän työlästä. Voi tietenkin yrittää lisäkaneetilla "huomioitu hinnassa" josko se menisi jollekulle läpi.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Osteri
30.03.2017 20:12:37
hallu: ....opetuskanavana.....Käytettyjen autojen kauppiaat .....

Hyvä pointti. Ihan varmaa on että moni jangsteri tavallaan opettelee sitä myymistä just täällä ja ilmoitukset on sitten mitä on. Mutta jostain on aloitettava, että sisältö kehittyy ja hyvä niin. Joistain kasvaa ihan jopa käytettyjen kauppiaita.
Minua se ilmoituksen sisältö ei häiritse pätkääkään, koska jos ilmoitus ei myy tuotetta niin myyjähän siitä varmaan eniten kärsiin. Mulle riittää hyvän tekstinkin lukeminen. Mitä räiskyvämpi tarina, sen parempi ilmoitus.
- Rock ... erityisesti kasarirock ! -
Durty
31.03.2017 23:02:45
J.Nikkanen: Hyvä ruoka, parempi mieli!

Olipas muuten hyvää.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)