Grugi 14.10.2010 19:19:44 | |
---|
efunkelist: Täällä kun jauhetaan muistakin mustatähdistä kuin tuosta pioneerityötä tehneestä vitosesta niin markkinoillepa on tullu/tulossa 1W malli. Sitä varmaan pystyisi jo kerrostalossakin itseämiellyttävästi käyttämään kun 5w malli on just hyvä bänditreeneihin rumpalin kanssa... Kyllä mä veikkaan että 1W lähtee kanssa sitä mökää ihan kiitettävästi ainakin mitä noihin juutuubi videoihin on uskominen. Toki se sopii kotiiin siinä missä 5W. SDMF |
9292 14.10.2010 21:44:10 (muokattu 14.10.2010 21:53:43) | |
---|
Grugi: Kyllä mä veikkaan että 1W lähtee kanssa sitä mökää ihan kiitettävästi ainakin mitä noihin juutuubi videoihin on uskominen. Toki se sopii kotiiin siinä missä 5W. Katselin tänään HT-1:stä videoklippejä youtubesta niin huomasin että perhana, nehän ovat laittaneet laitteeseen kaiun. Kyllä että harmittaa kun ei tuossa HT-5 ole semmoista... Onhan sitä ilmankin pärjännyt mutta kyllä kaiku plussaa olisi |
Grugi 14.10.2010 21:47:57 | |
---|
9292: Katselin tänään HT-1:stä videoklippejä youtubesta niin huomasin että perhana, nehän ovat laittaneet laitteeseen kaiun. Perhana että harmittaa kun ei tuossa HT-5 ole semmoista... Onhan sitä ilmankin pärjännyt mutta kyllä kaiku plussaa olisi No tokihan se kaiku olla pitää mut onneks ton kanssa toimii kivasti pedaalit ja niitähän saa. SDMF |
9292 14.10.2010 21:54:38 | |
---|
Grugi: No tokihan se kaiku olla pitää mut onneks ton kanssa toimii kivasti pedaalit ja niitähän saa. Jep. Itse olen Biyangin kimppaa odotellut ja ajatellut sieltä ammentaa pedaalivarastoa suuremmaksi |
Tuomoo 15.10.2010 09:30:50 (muokattu 15.10.2010 09:31:03) | |
---|
efunkelist: Täällä kun jauhetaan muistakin mustatähdistä kuin tuosta pioneerityötä tehneestä vitosesta niin markkinoillepa on tullu/tulossa 1W malli. Sitä varmaan pystyisi jo kerrostalossakin itseämiellyttävästi käyttämään kun 5w malli on just hyvä bänditreeneihin rumpalin kanssa... Aika suolainen hinta kyllä. http://www.thomann.de/fi/blackstar_ … id=5d6b349bdeef4817455a31a7a2054ef7 >< (((((*> |
Vladi 15.10.2010 10:31:25 | |
---|
Kyllä se siitä. |
arppah8 15.10.2010 10:39:27 | |
---|
Vladi: Oho, toivottavasti tulee tuosta alas. Samalla rahalla saa käytetyn HT-5:sen joka on kuitenkin hiukka monipuolisempi kuin tuo. No on kyllä melekosta, kyllähän uus vahvari pitää irrota paljon halvemmalla ko uutena kalliimpi käytetty. Barrikaadeille heti! Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
Vladi 15.10.2010 10:46:00 | |
---|
arppah8: No on kyllä melekosta, kyllähän uus vahvari pitää irrota paljon halvemmalla ko uutena kalliimpi käytetty. Barrikaadeille heti! Emmää sitä, mutta mietin asiaa näin ostajan näkökulmasta. Onko tuo 1w versio sen verta näppärämpi ja parempi että kannattaa maksaa siitä uutena saman verran, kuin käytettynä irtoais HT-5 joka toimii ihan yhtä lailla kotisoitossa, mutta on monipuolisempi ja piisaa tarvittaessa bändisoittoonkin hyvin. Mun mielestä ihan asiallinen kysymys. Tavallaan huvittavaa että Blackstar "joutuu" kilpailemaan itsensä kanssa. Siinäpä asema, mihin jokainen valmistaja haluaisi joutua. Kyllä se siitä. |
efunkelist 15.10.2010 11:04:20 | |
---|
Riippuu ihan ostajasta (ehkä myyjästäkin, heh) kilpaileeko nuo kaksi laitetta keskenään. Mulle tuo 5w / 10" combo on täysin väliinputoaja laite, mun tarpeisiin tuo 1w/8" on täsmäiskumpi tuote. Mun mielestä on myös helppoa jos hinta on sama, silloin kilpailevia ominaisuuksia on tavallaan vähemmän. Mun mielestä on sinänsä absurdia ajatella että "kannattaa ostaa isompi ihan vain siksi että se on isompi" - itse arvioin hankintani tarpeen mukaan. Joku tarvinnee ennemmin vitosmallia, minä taas tuota ykkösmallia. Joku sit taas vaikka 20w tai 50w tai 100w mallia... Joku kenties niitä kaikkia... "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |
vhei 15.10.2010 15:48:29 (muokattu 16.10.2010 21:42:52) | |
---|
|
Stratoholic 15.10.2010 17:55:54 | |
---|
vhei: Tuosta 1W on myös ilman reverbiä oleva versio http://www.thomann.de/fi/blackstar_ht_1_combo.htm. Vaikka ei olekaan niin kiinnostava, niin ainakin parempi vertailukohta HT-5:lle. Ja se on halvempi kuin HT-5 käytettynä :) Linkhistä pittääpi ottaa lopusta piste pois jotta se toimisi. "Onko tässä säröä??" |
Point 21.10.2010 16:49:06 | |
---|
Kokeilin liikkeessä Ht-5 nuppia, pakko saada. Overdrive-kanava tarttis kuitenkin pientä säröboostia, jos innostuu joskus jotain metallimpaa räpläämään. Bad Monkey on vissiin omassa hintaluokaasaan ihan ykkönen? |
Vladi 21.10.2010 18:28:43 | |
---|
AKWM: Kokeilin liikkeessä Ht-5 nuppia, pakko saada. Overdrive-kanava tarttis kuitenkin pientä säröboostia, jos innostuu joskus jotain metallimpaa räpläämään. Bad Monkey on vissiin omassa hintaluokaasaan ihan ykkönen? Bad Monkey on oikein hyvä. Jos satut torilta löytämään Biyang OD-10:n niin osta se, mielestäni monipuolisempi ja itsellä ainakin toimii HT-5:sen edessä mainiosti. Kyllä se siitä. |
vvaltsu 21.10.2010 21:33:28 | |
---|
Metal Muffista loppu paristot ja pistin vahvistimen oman särökanavan päälle. Vitti pitää ostaa joku boosti tuohon, paljon ihnumman kuulonen toi vahvistimen oma särö. Olin kyllä hölmö kun ostin tuon Muffin. stna. Uskon jumalaan, joka viinin Gambinaksi pystyy muuttamaan. |
Grugi 21.10.2010 21:53:44 | |
---|
vvaltsu: Metal Muffista loppu paristot ja pistin vahvistimen oman särökanavan päälle. Vitti pitää ostaa joku boosti tuohon, paljon ihnumman kuulonen toi vahvistimen oma särö. Olin kyllä hölmö kun ostin tuon Muffin. stna. No jaa ehkä ei hölmöä mutta turhaa jos kerta piisaa vaffarin oma särö :D Kyllä mä tykkään päristellä Metal Muffilla välillä, sillä kun saa periaatteessa sen kolmannen kanavan tohon. SDMF |
vvaltsu 22.10.2010 06:55:42 | |
---|
Grugi: No jaa ehkä ei hölmöä mutta turhaa jos kerta piisaa vaffarin oma särö :D Kyllä mä tykkään päristellä Metal Muffilla välillä, sillä kun saa periaatteessa sen kolmannen kanavan tohon. Molemmissa on kyllä hyvät puolensa. Muffilla tulee soundista vaan vähän muussia, kun vahvarin oma särö taas on kivasti erotteleva. Saattaa kyllä johtua huonosta EQ-ruuvaamistaidoistani. Ärsyttävää kun tuo Tähden oma särö on niin pienestä kiinni että riittäs mun soitoille :D Uskon jumalaan, joka viinin Gambinaksi pystyy muuttamaan. |
Grugi 22.10.2010 08:31:28 | |
---|
vvaltsu: Molemmissa on kyllä hyvät puolensa. Muffilla tulee soundista vaan vähän muussia, kun vahvarin oma särö taas on kivasti erotteleva. Saattaa kyllä johtua huonosta EQ-ruuvaamistaidoistani. Ärsyttävää kun tuo Tähden oma särö on niin pienestä kiinni että riittäs mun soitoille :D Oletkos kokeillut vaihtaa sinne putkea, vaikka Tung-Sol niin saapi sitä säröä pikkasen enempi. SDMF |
dropD 22.10.2010 08:32:52 | |
---|
vvaltsu: Metal Muffista loppu paristot ja pistin vahvistimen oman särökanavan päälle. Vitti pitää ostaa joku boosti tuohon, paljon ihnumman kuulonen toi vahvistimen oma särö. Olin kyllä hölmö kun ostin tuon Muffin. stna. Kokeileppa ihan ensimmäiseks boostata muffilla (särö nolliin, keskialuetta koholleen, bassoa pienemmälle ja top-boostia vähän auki). Ainakin nano metal muff toimi todella hyvin "attack" -boostina putkivahvaimille. Tolla isommalla en koskaan tullut kokeilleeksi. Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus |
vvaltsu 23.10.2010 00:37:58 (muokattu 23.10.2010 17:51:27) | |
---|
dropD: Kokeileppa ihan ensimmäiseks boostata muffilla (särö nolliin, keskialuetta koholleen, bassoa pienemmälle ja top-boostia vähän auki). Ainakin nano metal muff toimi todella hyvin "attack" -boostina putkivahvaimille. Tolla isommalla en koskaan tullut kokeilleeksi. No mulla tää isompi hurisee ihan vitin paljon jos boostaan Blackstarin särökanavaa. Ja nyt ku on uus paristo ni muuttukin mieli, on tää ihana spedu loppujen lopuks :D Ja Grugi: Kyllä on käyny mielessä että ostasin Tung-Solin etuseen, eihän se maksakaan kun reilun kympin Uraltonella. Mut sitten mietin että en osaa kuitenkaan vaihtaa sitä oikein (vaikka etuasteputken vaihto onkin maailman helpoin homma) niin jäi ostamatta sitten. Uskon jumalaan, joka viinin Gambinaksi pystyy muuttamaan. |
askomiko 23.10.2010 14:15:44 | |
---|
Rämpytin kauppa-vierekkäistestinä HT 20, 40 ja 60, ja loppupäätelmä on että tuossa 40:ssa on tehty jotain pahasti väärin, ei ainakaan stratolle sovi yhtään, imo. Säröpuoli sirisee koko ajan ihan liian kirkkaasti. 20 ja 60 on siltä osin järkevämpiä, ja 60:ssa vieläpä gain-säädössä on joku järki, eikä humbuckereilla olla heti ensi risahduksen jälkeen hirmu ahtosärössä. Eli 60 voitti tämän erän. 20-mallissa on eri kajari kuin 40:ssä, alkuun epäilin olisiko se syynä riipivyyteen, mutta 60:ssa on sitten taas sama kajari kuin 40:ssa, ja siinä on tolkkua soundissa. Nelikympinkin kanssa vietti kyllä ihan mielellään aikaa reenikämpällä, kunnollisen metelitason kanssa, mutta jäi se yläpää sielläkin vaivaamaan. Seuraavana sitten reeniksellä jatkotesti 60:lla. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |