klobasa 08.09.2015 09:29:20 | |
---|
|
Gabe 08.09.2015 10:18:33 | |
---|
|
Laulava Kylätohtori 08.09.2015 10:28:04 (muokattu 08.09.2015 10:28:47) | |
---|
Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Juzpe 08.09.2015 10:47:34 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Eikö Suomesta tosiaan löydy Fenderin American Vintage stratoja mistään? Jäsen Jniskalla on mun vanha. Ei o kuulemma myynnissä, eikä ois pitäny itekkään. Eli on niitä. Meinaavat olla pitopelejä. Tosin Stratojahan saa kyllä muitakin merkkejä ku Fenkkua... jopa ihan paikalliset on tiettävästi stratoja tehnee. Töissä "Nopeampi kaula ei ole makuasia, se on fysiikkaa." musti-peruskoira |
Laulava Kylätohtori 08.09.2015 11:08:40 | |
---|
Juzpe: Jäsen Jniskalla on mun vanha. Ei o kuulemma myynnissä, eikä ois pitäny itekkään. Eli on niitä. Meinaavat olla pitopelejä. Tosin Stratojahan saa kyllä muitakin merkkejä ku Fenkkua... jopa ihan paikalliset on tiettävästi stratoja tehnee. Kun itse ostin tuon '56:n niin myynnissä olisi ollut myös '65. Olisi pitänyt ostaa se, mutta silloin vaatimuksena oli vaahteraotelauta, joten rupu '65 jäi kauppaan. Vaahtera oli se, mitä kuvittelin haluavani. No, tässä on oikeastaan se suurin syy, miksi nämä paikallisten customit ei tällä hetkellä kiinnosta. Jokin siinä specsauksessa kuitenkin menee pieleen ja sitten pitää myydä omaa customia puoli-ilmaiseksi torilla, eikä se ole kiva juttu kenellekään - ei minulle eikä valmistajalle, koska osa jengistä (jostain käsittämättömästä syystä) tulkitsee, että em. tilanteessa se valmistaja on huono... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Skebameizi 08.09.2015 11:41:00 | |
---|
Dual Rectifier Multiwatt. Torilla liikkuu vanhempia Dualeita pilvin pimein, mutta tuota "Reborn"-nimelläkin kutsuttua viimeisintä mallia ei kyllä käytettynä näe. Ovh 2500e joten uudestakaan ei pal tartte kuin haaveilla tällä hetkellä. |
Gabe 08.09.2015 14:06:27 | |
---|
Laulava Kylätohtori: No, tässä on oikeastaan se suurin syy, miksi nämä paikallisten customit ei tällä hetkellä kiinnosta. Jokin siinä specsauksessa kuitenkin menee pieleen ja sitten pitää myydä omaa customia puoli-ilmaiseksi torilla, eikä se ole kiva juttu kenellekään - ei minulle eikä valmistajalle, koska osa jengistä (jostain käsittämättömästä syystä) tulkitsee, että em. tilanteessa se valmistaja on huono... Järkipuhetta.. ja pätee täysin myös meikäläiseen vahvistimien osalta, kitaran osaan speksata helpommin. Ei sitä customia kannata laittaa jos on sellainen epäilys takaraivossa että meneekö nappiin. Käytettyjä riittää kuitenkin testattavaksi, mutta lyö ihmeessä tuo sinun vaahteraotelaudallinen AVRI torille vaihtoon. Ties vaikka joku juuri tuskailisi ruusupuuotelaudallisen AVRInsa kanssa vaahterasta haaveillen. |
ibnz 08.09.2015 14:16:41 | |
---|
Skebameizi: Dual Rectifier Multiwatt. Torilla liikkuu vanhempia Dualeita pilvin pimein, mutta tuota "Reborn"-nimelläkin kutsuttua viimeisintä mallia ei kyllä käytettynä näe. Ovh 2500e joten uudestakaan ei pal tartte kuin haaveilla tällä hetkellä. Voin suositella Rebornia kyllä - ainakin jos haluaa tuplata moodeja kanaville (ja puhtaatkin vähän kuulaammat). Perinteisen oranssi=Vintage ja punainen=Modern -asetusten ystävälle ei muutos ole ehkä kovin iso. Varsinkaan, jos ei käytä efektiluuppia. Mutta valitsisin edelleen silti Rebornin, jos joku DR pitäisi hankkia* :) * Hommasin itse asiassa Roadsterin, mut close enough Mieluummin ei |
Skebameizi 08.09.2015 17:30:26 | |
---|
ibnz: Voin suositella Rebornia kyllä - ainakin jos haluaa tuplata moodeja kanaville (ja puhtaatkin vähän kuulaammat). Perinteisen oranssi=Vintage ja punainen=Modern -asetusten ystävälle ei muutos ole ehkä kovin iso. Varsinkaan, jos ei käytä efektiluuppia. Juurikin tuo efektiluuppi on aika tärkeä juttu meikälle, koska vanhemmissa malleissa se on kuulemma pasketta. |
ibnz 08.09.2015 18:41:01 | |
---|
Skebameizi: Juurikin tuo efektiluuppi on aika tärkeä juttu meikälle, koska vanhemmissa malleissa se on kuulemma pasketta. Tju se on rinnakkaisluuppi vanhemmassa kolmekanavaisessa - eikä sitä saa väännettyä 100% päälle. Siellä pieni 'kuiva' signaali kulkee päätteelle aina, joten modulaatioefektit menevät helposti eri vaiheeseen, mikä kuulostaa pahalta. Roidsterista lähtien näissä taitaa olla puhtaat sarjaluupit, ainakin Rebornissa se tuntui olevan identtinen asettelu Roadsterin kanssa. Muutenkin se on aika hyvä kompromissi DR:n ja Roadsterin välillä, on tehonpudotusta, kanavakohtainen tasasuuntajavalitsin ja kiva clean. Ja kirkkaampi se on saundiltaan, kuin vanhempi DR tai Roadster Mieluummin ei |
Skebameizi 08.09.2015 22:45:19 | |
---|
ibnz: Muutenkin se on aika hyvä kompromissi DR:n ja Roadsterin välillä, on tehonpudotusta, kanavakohtainen tasasuuntajavalitsin ja kiva clean. Ja kirkkaampi se on saundiltaan, kuin vanhempi DR tai Roadster Ei auta GASiin yhtään! :--D Noh, ei auta kuin kytätä toria ja toivoa että on rahaa sillä hetkellä kun joku hullu laittaa omansa myyntiin. |
s8na 09.09.2015 00:37:24 | |
---|
Karmea tilanne. Ois tarvetta toisille kamoille mut gassi ei meinaa ottaa tuulta. Ostan varmaan jonkun halvan bugeran kohta. |
ÄrGee 09.09.2015 01:20:39 | |
---|
Ibanez RGA121 Prestige... ovat vaan lähes kirjaimellisesti kiven alla. Torilla on ainoastaan yksi myynnissä, eikä tietenkään ole opiskelijana tuollaista rahasummaa. |
Epävirtuoosi 09.09.2015 11:36:21 | |
---|
Helkkari kun kaasuttaa eri lanikat. Onhan mulla jo yks gh100l mutta lisää "tarvitsee" vaikka sitten samanmoinen. Ja siihen vielä joku hauska fuzzi ja delayspede. Hallitus ei vaan tykkää mun aikomuksista perskeles. Ps. Vaihtakaa joku toi mun marsu. |
Juzpe 09.09.2015 11:54:51 | |
---|
No, tässä on oikeastaan se suurin syy, miksi nämä paikallisten customit ei tällä hetkellä kiinnosta. Jokin siinä specsauksessa kuitenkin menee pieleen ja sitten pitää myydä omaa customia puoli-ilmaiseksi torilla, eikä se ole kiva juttu kenellekään - ei minulle eikä valmistajalle, koska osa jengistä (jostain käsittämättömästä syystä) tulkitsee, että em. tilanteessa se valmistaja on huono... Ei... ku teetät vaan hyvän skeban ja sit opettelet vetään sillä. Jos ei kymmenen vuoden yhteiselon jälkeen vielä lähe, niin sit paat myyntiin. Töissä "Nopeampi kaula ei ole makuasia, se on fysiikkaa." musti-peruskoira |
metlica 09.09.2015 15:21:24 | |
---|
s8na: Karmea tilanne. Ois tarvetta toisille kamoille mut gassi ei meinaa ottaa tuulta. Ostan varmaan jonkun halvan bugeran kohta. Bugera V22 tuli treenikselle varastygeks. Putket tai joku helisee särökanavalla, mutta ihan vitun tiukat saundit.. Get it fucking done. |
novo 09.09.2015 17:38:19 | |
---|
Joees: Jos pienempi koppa ei ole este niin 339, tai jonkun muun merkin vastaava. Luulisin toimivan sun käytössä mainiosti. Mulla moinen on, tetsata saa jos saadaan aika järjestymään. Ei maksa miljuunia käytettynä. 339 on ollu mielessä sun mehuttelujen takia, mutta enpä oo koskaan päässy käpistellee moista. Jos hoitais vaikka ees sen vahvarin takas tässä joskus :D Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.." |
Laulava Kylätohtori 10.09.2015 10:06:50 | |
---|
Juzpe: Ei... ku teetät vaan hyvän skeban ja sit opettelet vetään sillä. Jos ei kymmenen vuoden yhteiselon jälkeen vielä lähe, niin sit paat myyntiin. Tämähän se olisi soittomiehen ratkaisu. Enpä tiedä. Tilannehan on se, ettei noissa nykyisissäkään ole mitään vikaa. Toki joku custom olisi varmasti noita Japanin vehkeitä parempi tietyiltä ominaisuuksilta, mutta enpä tiedä, olisiko sen vaivan ja rahan arvoista. Kuten jo kirjoitin, niin eihän se soitto ole tällä hetkellä kitaroista kiinni, vaan itsestä. Itse asiassa tuo japanilainen Fenderkin on kaikin puolin mainio peli. Ulkonäkö on kohdallaan (3T sunburst, kaulassa tummempi vintagelakka), samoin kaulan tuntuma sopii omiin tassuihin hienosti (rupuotelauta, vähän tuhdimpi kaula, olisikohan 60's C, vintage nauhat ja radius). Siihen, kun hankkisi viimeisen päälle mikit ja tallan sekä pistäisi säädöt ammattilaisella kuntoon, niin enpä tiedä, olisiko enää mitään järkeä vaihtaa sitä avriin tai mihinkään muuhunkaan. Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
s8na 10.09.2015 10:31:50 (muokattu 10.09.2015 10:35:08) | |
---|
metlica: Bugera V22 tuli treenikselle varastygeks. Putket tai joku helisee särökanavalla, mutta ihan vitun tiukat saundit.. Riittääks tossa potku rumpalin yli? Vain 2x EL84, joten 22W kuulostaa vähän optimistiselta. Toi ois kyllä muuten kova kandidaatti itsellekkin. |
iec 10.09.2015 11:10:14 | |
---|
Laulava Kylätohtori: ...Itse asiassa tuo japanilainen Fenderkin on kaikin puolin mainio peli. Ulkonäkö on kohdallaan (3T sunburst, kaulassa tummempi vintagelakka), samoin kaulan tuntuma sopii omiin tassuihin hienosti (rupuotelauta, vähän tuhdimpi kaula, olisikohan 60's C, vintage nauhat ja radius). Siihen, kun hankkisi viimeisen päälle mikit ja tallan sekä pistäisi säädöt ammattilaisella kuntoon, niin enpä tiedä, olisiko enää mitään järkeä vaihtaa sitä avriin tai mihinkään muuhunkaan. Komppaan tuota säädättämistä ammattilaisella. Omien kokemusten perusteella se on joka euron arvoista hommaa. Ja sitten sellainen vinkki, että säädön jälkeen kannattaa mittailla kotona ne säätöarvot, jos vaikka pitää kaularautaa hieman säätää vuodenaikojen mukaan. Veikaanpa että aika monilla meistä mnettiläistä on ainakin jossain kitarassa hieman huollon/säädön tarvetta ;) -iec Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |