Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5239 240 241 242 243444 445 446 447 448
StaggerLee
02.02.2018 20:32:23
hallu: Sähän myit mulle juuri tuollaisen vahvistimen :-D. Tosin tosin olisi aika mageeta itsekin kokeilla jos Bluetone tekisi mark V:stä vielä parannellun version (pääteputkien sekoittaminenhan ei taida vitosmarkulla olla mahdollista.).

Ei. Eikä siitä saa JCM800 / Friedman soundia ulos millään.
hallu
02.02.2018 20:39:59
StaggerLee: Ei. Eikä siitä saa JCM800 / Friedman soundia ulos millään.

No kaikkea ei voi saada :-). Tai siis voi jos tilaa Bluetonelta, ne varmaan osais sulle tommosen rakkineen tehdä en epäile hetkeäkään.
Elämä on reiässä rattoisaa......
steelduck
02.02.2018 21:13:42

StaggerLee:

se etulevy missä on VOLUME TREBLE MIDDLE BASS jne.. fontissa tai sovittelussa tms jossain joku mättää. En osaa sanoa missä tai miksi.

Sovittelut ja fontitkin on itse päätettävissä. Olen nähnyt Bluetonen Comic Sans fontillakin. Siitä vaan suunnittlemaan semmoinen mikä miellyttää silmää. ;)
StaggerLee
02.02.2018 21:16:13
steelduck: Sovittelut ja fontitkin on itse päätettävissä. Olen nähnyt Bluetonen Comic Sans fontillakin. Siitä vaan suunnittlemaan semmoinen mikä miellyttää silmää. ;)

Se Comic Sans munkin silmiin on jäänyt pahiten kummittelemaan, se tulee aina mieleen ku joku sanoo Bluetone :D
harryk
02.02.2018 21:21:10

StaggerLee: Se Comic Sans munkin silmiin on jäänyt pahiten kummittelemaan, se tulee aina mieleen ku joku sanoo Bluetone :D

Comicilla on tehty ehkä 1-2 vahvistinta aikojen saatossa asiakkaan toiveesta.
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
Gary the pine
02.02.2018 21:24:51
mpekkanen: Jollain viitos soinnulla kun alkoi vauhtimusaa sahailee, niin tuntui kuin olisi joku atomipommi räjähtänyt korvan vieressä välittömästi. Molemmissa korvissa napsahti kuin olisi joku kalvo revennyt ja tinnitus kesti useita päiviä.

Tästä tuli suoraan mielikuva Gerhard Rihmakallosta :-)
Tulin, näin, paskoin housuun.
StaggerLee
02.02.2018 21:34:41 (muokattu 02.02.2018 21:40:51)
harryk: Comicilla on tehty ehkä 1-2 vahvistinta aikojen saatossa asiakkaan toiveesta.

Se on se joku louder tms. mikä silloin tällöin Torilla myynnissä. :)

Se on näitä "what has been seen cannot be unseen" juttuja :D

Tästä keskustelusta innostuneena menin selailemaan ja tutkimaan bluetonen sivuja.
Tämä nuppi on taas ihan uskomattoman nätti ja hieno!

http://www.bluetone.fi/wp-content/u … -Head-Red-tweed-Front-20-6-2017.jpg
TTV
02.02.2018 22:03:38
harryk: Comicilla on tehty ehkä 1-2 vahvistinta aikojen saatossa asiakkaan toiveesta.

Mulle tehtiin 2: TTV One Louder ja TTV Even Louder. Todella hyviä vahvistimia, kuten muutkin omistamani Bluetomet ja noissa Comic Sans on just paikallaan. Harmi jos joillekin fontti nousee hallitsevaksi elementiksi kitaravahvistimessa ...
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Guitarfreak
02.02.2018 22:12:33
TTV: Mulle tehtiin 2: TTV One Louder ja TTV Even Louder. Todella hyviä vahvistimia, kuten muutkin omistamani Bluetomet ja noissa Comic Sans on just paikallaan. Harmi jos joillekin fontti nousee hallitsevaksi elementiksi kitaravahvistimessa ...

Kyllä se ulkonäkö on osa kokonaisuutta joillekin... kuten mulle. :P
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
LaXu
02.02.2018 22:14:58
StaggerLee: Se voi olla syy myös miksi ne ei aina myy käytettynä torilla. Custom malli on sen yhden ihmisen mikä on tilannut ulkonäkö ja sisuskalut.

Nyt kun mulla oli mielikuva että vahvistimet on rumia niin en oikein edes tiennyt miksi. Kävin katsomassa Bluetone vahvistimien kuvia niin syy miksi ne minusta ovat yleensä rumia on se etulevy missä on VOLUME TREBLE MIDDLE BASS jne.. fontissa tai sovittelussa tms jossain joku mättää. En osaa sanoa missä tai miksi.

Kävin kattomassa vähän kuvia noista ja kaikissa on mielestäni nuo potikoiden labelit aseteltu huonosti, siten että ne eivät ole tasattu oikein levyn reunojen kanssa. Switchien asentojen labelien kerning pistää silmään, koska ne ovat eri tasolla muiden kontrollien kanssa, logot välillä menevät hieman tolexin alle ja eivät ole nekään minkään mukaan tasattu. Myös pienempien merkkivalojen sijoittelu ei osu minkään kanssa yhteen.

Tuossa olisi oikeasti todella helppo tapa parantaa etupaneelin visuaalista ilmettä vähän tarkemmin tekstejä sijoittelemalla. Switcheille voisi kokeilla yksinkertaisesti pienempää fonttia, jolloin sijoittelu ei pistä niin pahasti silmään.

Muuten ihan mielenkiintoisia vahvareita, pitää jossain vaiheessa tutustua tarkemmin.
tuskiz
03.02.2018 00:01:09
Vaikea ymmärtää niitä jotka heittävät monen tonnin custom kitaran tai vahvistimen viikon jälkeen torille ensin odotettuaan mahdollisesti vuosia sen valmistumista, "ei sopinutkaan mulle"
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
kimurantti1
03.02.2018 05:56:20 (muokattu 03.02.2018 06:02:50)
Metalkallo: Bluetonehan on suomalainen tekijä ja onhan se selvää, että laatu on kohdallaan koska eivät ole mitään likuhihna tavaraa vaan customia.

Ottamatta kantaa Bluetone-vahvistinten laatuun - ei suomalaisuus ole mikään laadun tae eikä se, että joku tekee mittatilauksena. On totta, että käsin tehdessä on mahdollista käyttää rakenneratkaisuja, jotka ei robottituotannossa ole mahdollisia. Putkivahvistin ei kuitenkaan ole avaruusraketti, moni insinööri pystyy suunnittelemaan luotettavan putkivahvistimen. Sen sijaan putkivahvistin on instrumentti, sähkö-etuliite tähän meidän rakkaaseen kitaraan. Kuka tahansa teknisesti pätevä tyyppi ei osaa tehdä hyvän kuuloista instrumenttia - kitaraa tai putkivahvistinta. Mun havaintojen mukaan joka ainoalla customvahvistimia tekevällä nikkarilla ei ole korvia hyvälle soundille ja/tai ymmärrystä siitä, miten styrkkarin pitäisi reagoida soittoon. Varsinkaan niillä nikkareilla, jotka eivät itse ole kummoisia soittajia.
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Haeroe
03.02.2018 10:30:20

Pinewood: Bluetoneissa ongelmana on se, että myytte niitä jatkuvassa gasutuksessanne liian uusina. Ostajalle tulee mielikuva, ettei vahvistin olekaan ollut kovin hyvä vaikka todellisuudessa voi olla erinomainenkin.

Mulla on ollut yksi Bluetone ennen tuota nykyistä, jota olen myymässä. Kumpaakaan en ole tilannut uutena. Molemmissa tapauksissa GAS iski kyllä kokeiltuani styrkkaria.

Vaikka sillä ei tarinan kannalta olekaan suurta merkitystä, kerronpa silti. T-kauppa myi "halvalla" Helixiä ja sorruin ostamaan kokeeksi. Vakuutuin siitä niin paljon, että en enää usko jaksavani roudata Bluetonea tai mitään muutakaan isohkoa styrkkaria mihinkään. Lunchbox Sheriffini varmaan saa ajoaikaa jatkossakin runsaasti. Bluetonen saundi on kyllä parasta, mitä rahalla saa mun makuuni.

Mitä Bluetonien ulkonäköön tulee, ei voisi vähempää kiinnostaa. Jos saundi on hyvä, hieno ulkonäkö on vain hyvin pieni bonus. Sama pätee mulla kitaroihinkin, mutta niissä tuo ulkonäkö voi olla ehkä vähän isompi bonus. Rumalla miehellä ei kannata olla nättejä vermeitä. Tulee liian iso kontrasti.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
VIPMetal
03.02.2018 10:45:12

kimurantti1: Ottamatta kantaa Bluetone-vahvistinten laatuun - ei suomalaisuus ole mikään laadun tae eikä se, että joku tekee mittatilauksena. On totta, että käsin tehdessä on mahdollista käyttää rakenneratkaisuja, jotka ei robottituotannossa ole mahdollisia. Putkivahvistin ei kuitenkaan ole avaruusraketti, moni insinööri pystyy suunnittelemaan luotettavan putkivahvistimen. Sen sijaan putkivahvistin on instrumentti, sähkö-etuliite tähän meidän rakkaaseen kitaraan. Kuka tahansa teknisesti pätevä tyyppi ei osaa tehdä hyvän kuuloista instrumenttia - kitaraa tai putkivahvistinta. Mun havaintojen mukaan joka ainoalla customvahvistimia tekevällä nikkarilla ei ole korvia hyvälle soundille ja/tai ymmärrystä siitä, miten styrkkarin pitäisi reagoida soittoon. Varsinkaan niillä nikkareilla, jotka eivät itse ole kummoisia soittajia.

Kuten Jim Marshall ja Randall Smith?
Raskasta rokkia: Heroes Don't Ask Why
steelduck
03.02.2018 11:26:35

VIPMetal: Kuten Jim Marshall ja Randall Smith?

Tai Leo Fender.. :D
Tympee Huttunen
03.02.2018 12:23:04
LaXu: Kävin kattomassa vähän kuvia noista ja kaikissa on mielestäni nuo potikoiden labelit aseteltu huonosti, siten että ne eivät ole tasattu oikein levyn reunojen kanssa. Switchien asentojen labelien kerning pistää silmään, koska ne ovat eri tasolla muiden kontrollien kanssa, logot välillä menevät hieman tolexin alle ja eivät ole nekään minkään mukaan tasattu. Myös pienempien merkkivalojen sijoittelu ei osu minkään kanssa yhteen.

Tuossa olisi oikeasti todella helppo tapa parantaa etupaneelin visuaalista ilmettä vähän tarkemmin tekstejä sijoittelemalla. Switcheille voisi kokeilla yksinkertaisesti pienempää fonttia, jolloin sijoittelu ei pistä niin pahasti silmään.

Muuten ihan mielenkiintoisia vahvareita, pitää jossain vaiheessa tutustua tarkemmin.

Olen itsekin joskus koittanut rakentavaa kritiikkiä antaa tuohon sommitteluun, mutta ihan näin hyvään analyysiin en päässyt. Nyt kun valmistaja on linjoilla, niin tosiaan suosittelen hoitamaan vaikka kertaluonteisesti muotoilijan tai muun tyylinikkarin suunnittelemaan lay-outin noille fonteille yms. Mielikuvat ovat niin paljon läsnä soundihommissa, ettei kannata jättää sen varaan että tavan asiakas pystyy ohittamaan ulkoisen ensivaikutelman. Sellainen insinöörimäinen sommittelu ei välttämättä ole se paras myyntivaltti, kun kilpailu on varsin kovaa.

Toki voi myös ottaa sen lähtökohdan, että suoraan nappaa sommittelun jo valmiista paketista tai sitten lähtee tekemään jotain viimeisintä huutoa olevaa.

Jos ottaa kotimaisen esimerkin ensiluokkaisen hienosta designista niin se on tässä:
https://www.darkglass.com/creations/

Itse aiheeseen, niin hiljaista on pitkään taas ollut. Liekö syynä design, laatu vai hinta.
ÄrGee
03.02.2018 12:26:07
tuskiz: Vaikea ymmärtää niitä jotka heittävät monen tonnin custom kitaran tai vahvistimen viikon jälkeen torille ensin odotettuaan mahdollisesti vuosia sen valmistumista, "ei sopinutkaan mulle"

Vaikka joku olisikin speksien valossa unelmakitara, niin se ei välttämättä ole sitä käytännössä. Joskus ei vain natsaa, ja kampe lähtee myyntiin. Voi siihen olla muitakin syitä, mutta luulisi tuon olevan se yleisin.
TO THE STARS!!! Ibanez-pervo.
harryk
03.02.2018 12:34:02

Tympee Huttunen: Olen itsekin joskus koittanut rakentavaa kritiikkiä antaa tuohon sommitteluun, mutta ihan näin hyvään analyysiin en päässyt. Nyt kun valmistaja on linjoilla, niin tosiaan suosittelen hoitamaan vaikka kertaluonteisesti muotoilijan tai muun tyylinikkarin suunnittelemaan lay-outin noille fonteille yms. Mielikuvat ovat niin paljon läsnä soundihommissa, ettei kannata jättää sen varaan että tavan asiakas pystyy ohittamaan ulkoisen ensivaikutelman. Sellainen insinöörimäinen sommittelu ei välttämättä ole se paras myyntivaltti, kun kilpailu on varsin kovaa.

Toki voi myös ottaa sen lähtökohdan, että suoraan nappaa sommittelun jo valmiista paketista tai sitten lähtee tekemään jotain viimeisintä huutoa olevaa.

Jos ottaa kotimaisen esimerkin ensiluokkaisen hienosta designista niin se on tässä:
https://www.darkglass.com/creations/

Itse aiheeseen, niin hiljaista on pitkään taas ollut. Liekö syynä design, laatu vai hinta.

Teemme suurimman osan vahvistimista tilauspohjalta, jolloin kukin laite omaa omanlaisensa sommittelun mm. säätimien ja muiden paneelien sisältämien toimintojen osalta. Tämä asettaa aika isot haasteet hienomman designin suhteen. Olemme joskus asiakkaan pyynnöstä laittaneet jonkun erikoisemman fontin, mutta varoittaneet samalla siitä, että hämärällä lavalla niistä ei saa mitään selvää.
Jukka Häikiö
03.02.2018 12:35:31

Taas ollaan siitä onnellisessa tilanteessa, ettei ole kuin 1 keppi ja 1 nuppi, kaappeja tosin vinopino. Moni sanoo että tuolla äfbeessä menis romut paremmin kaupaksi. Oma kokemus on kyllä aivan toisenlainen, 3x oon sinne jotain laittanut myyntiin, samaan aikaan myös Torille, joka kerta ovat menneet MNetin kautta ja btw, yhteydenottovälineenä puhelin.
Mut joo, ylipäätään melkein kaiken kauppaaminen on hidasta ja butiikkiromppeet lienee sieltä hankalasta päästä, onneksi ei oo myytäviä enempiä kuin yksi cabinettos, joka sekin tulee menemään kutakuinkin pyydettyyn hintaan, ajallaan, vaikka 112 kaapiksi arvokas onkin, aika saman tuo itsellekin kait maksoi, että eiköhän täältä jokun toinenkin yhtä pöllö ostaja mun lisäksi löydy. Jotain pedaaleita vois ehkä kaivella laatikon pohjilta myyntiin. Ihan turha noiden romppeiden kanssa on alkaa hötkyilemään, tai jos on nopsaan päästävä eroon, niin se on joko tuurilla käypään hintaan, tai sitten hinnankaupalla puoli-ilmaiseksi.
Pelimanni pizzerian nurkasta päivää...
harryk
03.02.2018 12:36:49

Haeroe: Mulla on ollut yksi Bluetone ennen tuota nykyistä, jota olen myymässä. Kumpaakaan en ole tilannut uutena. Molemmissa tapauksissa GAS iski kyllä kokeiltuani styrkkaria.

Vaikka sillä ei tarinan kannalta olekaan suurta merkitystä, kerronpa silti. T-kauppa myi "halvalla" Helixiä ja sorruin ostamaan kokeeksi. Vakuutuin siitä niin paljon, että en enää usko jaksavani roudata Bluetonea tai mitään muutakaan isohkoa styrkkaria mihinkään. Lunchbox Sheriffini varmaan saa ajoaikaa jatkossakin runsaasti. Bluetonen saundi on kyllä parasta, mitä rahalla saa mun makuuni.

Mitä Bluetonien ulkonäköön tulee, ei voisi vähempää kiinnostaa. Jos saundi on hyvä, hieno ulkonäkö on vain hyvin pieni bonus. Sama pätee mulla kitaroihinkin, mutta niissä tuo ulkonäkö voi olla ehkä vähän isompi bonus. Rumalla miehellä ei kannata olla nättejä vermeitä. Tulee liian iso kontrasti.

Julkistamme ensi viikon lauantaina Helsinki Tonefestissä meidän uuden 2-kanavaisen täysputki Bluetone Fried Eye 25 nupin, joka painaa 7,8 kg ja on kooltaan vähän lunch boxia isompi. Siitä lähtee 25 W ulostulotehoa, mikä yleensä riittää aika moneen paikkaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)