JaaGeRMaisTeR 21.03.2015 14:29:33 | |
---|
Zeeboo: Puut eivät vaikuta tippaakaan soundiin minun Flaxwoodissa. Onko nuo Flaxwoodit mistään kotoisin. Kiinnostaisi päästä moista testaamaan vaan putiikkikaan ei enään sähköposteihin vastaa. |
Zeeboo 21.03.2015 14:56:17 | |
---|
JaaGeRMaisTeR: Onko nuo Flaxwoodit mistään kotoisin. Kiinnostaisi päästä moista testaamaan vaan putiikkikaan ei enään sähköposteihin vastaa. Totta puhuakseni, minulla on "köyhän miehen Rautia", eli diy-kitistä kasattu soitin. Schallerin raudoilla ja Bare Knucklesin Mississippi Queeneilla. Ei siis ihan oikea. Resonoi ja soi ilman sähköjä hyvin, tosin puupuoliakkariin verrattuna soundi on vähän omintakeinen. Talla P90:llä soundi on rouhea ja räyhäkkä, ihan ok soundit saa kaulastakin. Soittotuntumassa ei ole valittamista. Body tuntui alkuun ruikulta, mutta kyllä tuohon tottui. Hyviä soittimia ja hintansa väärtejä? Kovasti subjektiivinen juttu on tuo jälkimmäinen. Omani on. Kannattaa kokeilla. White men can't Monk |
JaaGeRMaisTeR 21.03.2015 15:14:53 | |
---|
Zeeboo: Totta puhuakseni, minulla on "köyhän miehen Rautia", eli diy-kitistä kasattu soitin. Schallerin raudoilla ja Bare Knucklesin Mississippi Queeneilla. Ei siis ihan oikea. Resonoi ja soi ilman sähköjä hyvin, tosin puupuoliakkariin verrattuna soundi on vähän omintakeinen. Talla P90:llä soundi on rouhea ja räyhäkkä, ihan ok soundit saa kaulastakin. Soittotuntumassa ei ole valittamista. Body tuntui alkuun ruikulta, mutta kyllä tuohon tottui. Hyviä soittimia ja hintansa väärtejä? Kovasti subjektiivinen juttu on tuo jälkimmäinen. Omani on. Kannattaa kokeilla. Juuri tuota diy kittiä koitin flaxwoodilta huudella. Olisihan se kiva kasata alusta alkaen. Pitää testata jossain moista, jos vain löytyy. Kovin ovat kehuttuja kamppeita. |
Yallup 21.03.2015 15:58:48 | |
---|
Ilelee: Luin jostain, että neck-through ratkaisu tekisi pehmeämmän soundin kuin pulttikaulaliitos... tästä seuraava väittelyn aihe ? ;) Itsellä ei ole mitään kokemusta läpikauloista. Mites ne erityisesti eroaa äänellä tai muutenkin? "Tosta se taitaa lähteä.." |
hollstro 21.03.2015 16:15:39 (muokattu 21.03.2015 16:35:50) | |
---|
Yallup: Itsellä ei ole mitään kokemusta läpikauloista. Mites ne erityisesti eroaa äänellä tai muutenkin? Ehkä yleisin neck through-kitara on reverse Firebrid, eikä sitäkään voi yleiseksi kehua. Se taas on niin omintakeinen kitara muuten, että hankala sitä on vertailla koska samanlaista mahonkikitaraa pulttikaulalla ei ole tullut missään vastaan. Lisäksi minihumparit on omanlaisensa mikit. Tallamikkisaundi mm. on todella kirkas. Johnny Winter käytti Firebridia paljon joten siitä voi jotrain päätellä. Tuossa lisää FB-soittajia: http://www2.gibson.com/news-lifesty … us/8-great-gibson-firebird-716.aspx vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
hallu 21.03.2015 16:20:10 | |
---|
Yallup: Itsellä ei ole mitään kokemusta läpikauloista. Mites ne erityisesti eroaa äänellä tai muutenkin? Akustisesti läpikalulalla on selkeästi pehmeämpi atakki ja sointi tummempi, mutta en ole varma siitä liittyykö soinnin tummuus siihen kaulaliitoksen tyyppiin vai muuhun rakenteeseen/materiaaliin. Sähköisesti ero on aika pieni, mutta mielestäni voi mennä yhtä hyvin sähköjen ja erimerkkisten mikkienkin piikkiin. Tai siis en halua kauheasta alkaa jaabailemaan puiden vaikutuksesta sähköiseen soundiin. Joka tapauksessa se ero sähköisessä soundissa tuossa mun Carvinissa ja Gibson LesPaulissa on selvästi erilainen kuin ero akustisessa soundissa. Akustisesti Carvin on atakiltaan pehmeämpi ja soinniltaan tummempi kuin LesPauli ja sähköisesti sointi on lähes samanlainen, mutta Carvin ehkä hiukan kirkkaampi soinniltaan ainakin kaulamikillä mutta ero on todella pieni. Olisipa jo kevät |
Zeeboo 21.03.2015 17:33:09 | |
---|
JaaGeRMaisTeR: Juuri tuota diy kittiä koitin flaxwoodilta huudella. Olisihan se kiva kasata alusta alkaen. Pitää testata jossain moista, jos vain löytyy. Kovin ovat kehuttuja kamppeita. Kuopiossa Viking Musiikilla on kittejä myynnissä, voisi olettaa että muualtakin löytyy. White men can't Monk |
Yallup 21.03.2015 18:28:42 (muokattu 21.03.2015 18:32:05) | |
---|
hollstro: Ehkä yleisin neck through-kitara on reverse Firebrid, eikä sitäkään voi yleiseksi kehua. Se taas on niin omintakeinen kitara muuten, että hankala sitä on vertailla koska samanlaista mahonkikitaraa pulttikaulalla ei ole tullut missään vastaan. Lisäksi minihumparit on omanlaisensa mikit. Tallamikkisaundi mm. on todella kirkas. Johnny Winter käytti Firebridia paljon joten siitä voi jotrain päätellä. Tuossa lisää FB-soittajia: http://www2.gibson.com/news-lifesty … us/8-great-gibson-firebird-716.aspx Voiko popedan saundia pitää jonkinlaisena firebird/costellobird tuotoksena? Mitä meinaat tuolla mahonkipulttikaulalla? "Tosta se taitaa lähteä.." |
hollstro 21.03.2015 18:47:05 | |
---|
Yallup: Voiko popedan saundia pitää jonkinlaisena firebird/costellobird tuotoksena? Mitä meinaat tuolla mahonkipulttikaulalla? Siis että voisi verrata Firebirdin saundia pulttikaulaiseen muuten samaan niin pitäs jostain löytää sellainen pulttikaulainen. Ei ole tullut missään vastaan. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
JaaGeRMaisTeR 21.03.2015 18:49:26 | |
---|
Zeeboo: Kuopiossa Viking Musiikilla on kittejä myynnissä, voisi olettaa että muualtakin löytyy. Kiitän ja kumarran. Sähköpostia lähti heti. |
Mr. Speed 21.03.2015 21:16:12 | |
---|
FensonGibder: Harvoin sitä mies tyrmää sanomansa samassa postauksessa.. Ja lisäksi: tiheydellä ja sähköisellä äänen sävyllä ei ole mitään tekemistä toisensa kanssa. Hus, menes nyt siitä. Jos sulla ei ole enää mitään muuta annettavaa kuin väittelykumppanien uskottavuuden horjuttaminen, niin ole hyvä ja pidä se omana tietonasi. Sä oot tällä hetkellä se itseään tosi hauskana ja älykkäänä pitävä lukiolaispoika, joka filosofian 1. kurssilla kyseenalaistaa aivan kaiken, ihan vaan kyseenalaistamisen riemusta. http://www.sieni.us/?id=38 |
Laulava Kylätohtori 21.03.2015 21:28:28 | |
---|
JaaGeRMaisTeR: Kiitän ja kumarran. Sähköpostia lähti heti. Menetitkö uskosi puihin? Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Gabe 21.03.2015 21:39:24 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Menetitkö uskosi puihin? Ja pahasti ilmeisesti kun tilasi kotimaisen käsintehdyn custom kitaran hondurasin mahonki rungolla. :D |
Yallup 21.03.2015 21:52:36 | |
---|
hollstro: Siis että voisi verrata Firebirdin saundia pulttikaulaiseen muuten samaan niin pitäs jostain löytää sellainen pulttikaulainen. Ei ole tullut missään vastaan. Ei kai firebirdissä ole pultteja. Menikö minulla joku ohi? "Tosta se taitaa lähteä.." |
FensonGibder 21.03.2015 22:07:31 | |
---|
Mr. Speed: Hus, menes nyt siitä. Jos sulla ei ole enää mitään muuta annettavaa kuin väittelykumppanien uskottavuuden horjuttaminen, niin ole hyvä ja pidä se omana tietonasi. Sä oot tällä hetkellä se itseään tosi hauskana ja älykkäänä pitävä lukiolaispoika, joka filosofian 1. kurssilla kyseenalaistaa aivan kaiken, ihan vaan kyseenalaistamisen riemusta. Jyyh, tämäkään postauksesi ei sisältänyt mitään perusteita joilla: - tuetaan omaa luuloa - todistetaan väitteet toisen näkemyksestä vääräksi Tuossa edellisessä triidissä tätä 84 sivua. Riffi, nyt. |
hollstro 21.03.2015 22:16:14 (muokattu 21.03.2015 22:18:13) | |
---|
Yallup: Ei kai firebirdissä ole pultteja. Menikö minulla joku ohi? Ei tietääkseni ole, mutta onhan sellainen samanlainen voitu jonkun toimesta tehdä. Niinkun pulttikaulaiset Ibanezin SG:t ja Les Paul-kopiot 70-luvulta. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Mr. Speed 21.03.2015 22:18:47 | |
---|
FensonGibder: Jyyh, tämäkään postauksesi ei sisältänyt mitään perusteita joilla: - tuetaan omaa luuloa - todistetaan väitteet toisen näkemyksestä vääräksi Tuossa edellisessä triidissä tätä 84 sivua. Miksi en tukisi omaa luuloa? Hassuahan se olisi olla tukematta sitä. Itse olen pyrkinyt perustelemaan pointtejani jotenkin omalla kokemuksellani ja omilla tulkinnoillani annetusta ja etsimästäni materiaalista. Itsehän lähinnä olet keskittynyt poimimaan epäolennaisia ajatus- ja kirjoitusvirheitä muiden viesteistä, joka antaa melko ylimielisen vaikutelman sinusta keskustelukumppanina. Lisäksi aika monta sivua itse olet lähinnä vikissyt, että erilaisuus pitäisi ensin määrittää. Eihän sinun rakastamassasi Toledon tutkimuksessakaan ole määritelty "merkittävää vaikutusta", sanotaan vain ettei sitä ole. Sinä olet mitä ilmeisimmin päättänyt, ettei kitaran soundiin vaikuta muu kuin mikki ja kieli. Itse olen eri mieltä, enkä aio enää keskustella sinun kanssasi asiasta. Et ole pitkään aikaan tuonut keskusteluun mitään lisäarvoa. Sille en voi mitään, jos olet kokenut tuossa USA vs. Meksiko -ketjussa jotakin traumaattista, siihen on ihan omat ammattilaisensa. Jos edelleen haluat keskittyä masturboimaan pikkuseikoilla, niin ole hyvä ja käytä vaikka omaa veitikkaasi siihen. Nyt ei vaan jaksa enää vastata rakentavasti ihmiselle jolla ei näytä olevan mitään sanottavaa. http://www.sieni.us/?id=38 |
hollstro 21.03.2015 22:42:31 | |
---|
Zeeboo: Kuopiossa Viking Musiikilla on kittejä myynnissä, voisi olettaa että muualtakin löytyy. Flaxwoodit on hienoja ja heinosti soivia kitaroita ja niiden hyvä puoli on ettei "yksilöitä" pitäsi olla. Siis kaikki samanlaiset soivat samalla tavalla. Ihmeen kauan silti on kestänyt rakenteen läpilyönti. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Gabe 21.03.2015 23:00:19 | |
---|
hollstro: Flaxwoodit on hienoja ja heinosti soivia kitaroita ja niiden hyvä puoli on ettei "yksilöitä" pitäsi olla. Siis kaikki samanlaiset soivat samalla tavalla. Ihmeen kauan silti on kestänyt rakenteen läpilyönti. Onko tuo kaula miten kestävää tekoa? Olen kuullut juttua että räsähtää helposti rikki, onko tässä perää? Mielenkiintoinen idea silti ja väitän että tuo olisi teollisessa massatuotannossa kaikkein paras ratkaisu kun haetaan mahdollisimman halpaa mutta tasalaatuista tapaa tehdä kitara. |
hollstro 21.03.2015 23:21:46 | |
---|
Gabe: Onko tuo kaula miten kestävää tekoa? Olen kuullut juttua että räsähtää helposti rikki, onko tässä perää? Mielenkiintoinen idea silti ja väitän että tuo olisi teollisessa massatuotannossa kaikkein paras ratkaisu kun haetaan mahdollisimman halpaa mutta tasalaatuista tapaa tehdä kitara. Mulla ei ole Flaxwoodia. Monia olen soittanut. En ole kuullut koskaan että kaula olsi katkennut. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |